Известният проблем с гаснене на двигател. Помощ за начинаещ.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
crz
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 14 сеп 2009, 17:17
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1996 MK4, 1299cc, Endura-E
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Известният проблем с гаснене на двигател. Помощ за начинаещ.

Мнение от crz » 17 окт 2009, 23:49

Здравейте и благодаря на всички, които се отзоваха по темата. Както се съмнявах проблема е в ТPS датчика, един майстор днеска го позачисти, но за в бъдеще ще трябва да взимам нов май.

Иначе компютърна диагностика, кой може да и прави на тази кола, само в Мото-Пфое ли? Щото както споменах в първия постинг в един не-Форд сервиз в чужбина където я гледах преди да се върна и правиха тази диагностика и казаха, че давала грешки на VSS сензора, които не че били причина чак да гасне, но можели да имат общо..

П.С. След предишния ми постинг, форум системата не ми е пращала грам уведомяване, че има активност по темата и аз си мислех, че е потънала в прахта, а сега виждам, че е имало ценни съвети и дискусии в последствие.. жалко.

поздрави

crz
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 14 сеп 2009, 17:17
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1996 MK4, 1299cc, Endura-E
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Известният проблем с гаснене на двигател. Помощ за начинаещ.

Мнение от crz » 17 юни 2012, 16:18

Не съм ъпдейтвал темата, но реално проблемите си останаха и което съм писал по-горе с TPS датчика, явно е било просто съвпадение защото за един период от време след това нещата изглеждаха наред.

Колата продължи да си гасне като в някакви периоди беше ок, в други ми гаснеше по 3-4 пъти на каране (~10-15km пробег). Както писах в друга тема си купих ЕЛМ327 устройство, с което си прочетох грешките на компютъра. А те бяха, че горивната смес е бедна (lean), от HO2S датчика (казват му ламбда сонда още). Съответно сега карам 2ри ден с разкачена ламбда сонда и нещата изглеждат доста по-добре. Не ми е загасвала на последните 4-5 карания, и някак си оборотите са доста по-стабилни.

Отделно понеже с ЕЛМ327 чипа чета живите данни, този за скоростта въобще го няма и имам съмнения и за VSS сензора, което трябва да измерим с майстора другата седмица евентуално. Причина да се съмнявам в него е и фактът, че на нулева скорост, независимо дали съм в движение или в покой, оборотите не се променят (около 880 са), за което би трябвало да се грижи той.

crz
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 14 сеп 2009, 17:17
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1996 MK4, 1299cc, Endura-E
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Известният проблем с гаснене на двигател. Помощ за начинаещ.

Мнение от crz » 21 юни 2012, 15:54

Явно проблемът при мен е ламбда сондата. Казаха ми, че мога да си карам с разкачена такава (т.е. без), като малко се вдига разхода.
Знаете ли за други странични ефекти, ако се кара така?

Втория въпрос е имате ли идея откъде може да се вземе читав VSS и какви пари горе-долу вървят?

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10864
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Известният проблем с гаснене на двигател. Помощ за начинаещ.

Мнение от ЯЛТА » 21 юни 2012, 17:16

Това е човекът който ще ти каже всичко относно твоя проблем, пиши му едно лично с-ие. :arrow: http://www.clubford.org/forum/memberlis ... le&u=11994
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта