Как да разбера Zetek или Zetek-E e?
- rahwin
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 25 юни 2012, 10:20
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6L 16V Zetec-E EFI(90PS) '93
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Как да разбера Zetek или Zetek-E e?
Значи Ескорта е 30.12.1993г(по талон),по ВИН в http://www.etis.ford.com/vehicleRegSele ... D.fcvas509" onclick="window.open(this.href);return false; ми го дава че е Zetek-E ,а в същото време на капака на главата пише DOHC 16V, а не ZETEK 16V,което доколкото разбрах означава че е стария Zetek.E обърках се,някой може ли да каже как да разбера кой е.В талона е записано че няма номер двигателя,та и това отпада като вариант.ВИНа е WF0AXXGCAAPD89142
-
- потребител
- Мнения: 175
- Регистриран: 15 яну 2011, 01:02
- Модел на автомобила: Форд Мондео 1,8 16v zetec , 95г.
- Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
Re: Как да разбера Zetek или Zetek-E e?
Вграждането на Zetec двигателите започва от 1992 г. и след няколко години вече се предлага в няколко модификации:
1.6 90HP - монтиран в Fiesta, Escorts, Mondeo.
1.8 105HP - монтиран в Fiesta XR2i 16v, Escort, Mondeo.
1.8 115HP - монтиран в Mondeo. Разликата в мощността се явява от различните разпределителни валове, по-голямата дроселова клапа и настройките на ECU-то.
1.8 130HP - монтиран в Fiesta RS1800, Escort XR3i. Разликата в мощността се явява от различните разпределителни валове, по-голямата дроселова клапа и настройките на ECU-то.
2.0 136HP - монтиран само в Mondeo.
Zetec е базиран на подсилен CVH блок, с някои ключови подобрения, като най-забележимото е 16 клапановата, двувалова цилиндрова глава. Подобренията на блока включват напълно балансиран колянов вал, маслена помпа с увеличен капацитет, а при 1.8 130 НР и 2.0 моделите - маслени разпръсвачи, осигуряващи охлаждане на буталата. Zetec двигателите са три поколения, без да броим най-новите малолитражни версии 1.25, 1.4, 1.6 и 1.7 произведени в сътрудничеството на Yamaha, Zetec-SE двигатели:
1992 Series 1 - лесно разпознаваеми по надписа "DOHC 16v" на капака на цилиндровата глава. Ранните Series 1 страдат от доста "детски болести" включително "залепващи клапани".
1995 Series 2 - надписа "Zetec 16v" заменя "DOHC 16v" на капака на цилиндровата глава. Минорни ревизии на двигателя за да се премахне проблема със "залепващите клапани". Подобрения има и във свещите, инжекторите, гарнитурите, както и някои козметични промени.
1998 Series 3 - съвременият вариант на Zetec, монтиран във Focus и Мondeo. Коренно различен от по-старите поколения Zetec, както на външен вид (черен пластмасов капак на цилиндровата глава), така и вътрешно. Разгледан от "главата до петите", Series 3 придобива нови инжектори - end fed (бензина се подава от края на инжектора) за разлика от side fed (бензина се подава странично на инжектора) инжекторите Series 1 и Series 2, както и "twin jet spray pattern"( формата под, която се разпръсква бензина от инжектора). Солидни повдигачи със регулировъчни пулове заменят хидравличните си предшественици. Обтягането на ангренажният ремък търпи промяна. Буталата са с тефлоново покритие за намаляне на триенето, а петите на коляновият вал са вече един цял детайл (предишните са с черупков лагер) за увеличване на здравината. Водната помпа е изнесена външно, и е с по-големи лопатки - за по-добра ефективност. Блока е подсилен - метала оставащ между цилиндрите е доста повече, дори сравняван само на око спрямо Series 1 и Series 2. Масленият филтър вече се монтира директно на блока (подобно на CVH двигателите), а картера е "въоръжен" с прегради за намаляне на "преливането" на маслото при остри завои. Оребряването на картера също е подобрено в стремежа за борба с усукването на блока. Колега това ти го давам като инфо,а иначе ти е първият зетек мотора,но той е 99% идентичен със зетек Е,така че върви ли колицата,карай и си свиркай и не му мисли толкова кой зетек има под капака
1.6 90HP - монтиран в Fiesta, Escorts, Mondeo.
1.8 105HP - монтиран в Fiesta XR2i 16v, Escort, Mondeo.
1.8 115HP - монтиран в Mondeo. Разликата в мощността се явява от различните разпределителни валове, по-голямата дроселова клапа и настройките на ECU-то.
1.8 130HP - монтиран в Fiesta RS1800, Escort XR3i. Разликата в мощността се явява от различните разпределителни валове, по-голямата дроселова клапа и настройките на ECU-то.
2.0 136HP - монтиран само в Mondeo.
Zetec е базиран на подсилен CVH блок, с някои ключови подобрения, като най-забележимото е 16 клапановата, двувалова цилиндрова глава. Подобренията на блока включват напълно балансиран колянов вал, маслена помпа с увеличен капацитет, а при 1.8 130 НР и 2.0 моделите - маслени разпръсвачи, осигуряващи охлаждане на буталата. Zetec двигателите са три поколения, без да броим най-новите малолитражни версии 1.25, 1.4, 1.6 и 1.7 произведени в сътрудничеството на Yamaha, Zetec-SE двигатели:
1992 Series 1 - лесно разпознаваеми по надписа "DOHC 16v" на капака на цилиндровата глава. Ранните Series 1 страдат от доста "детски болести" включително "залепващи клапани".
1995 Series 2 - надписа "Zetec 16v" заменя "DOHC 16v" на капака на цилиндровата глава. Минорни ревизии на двигателя за да се премахне проблема със "залепващите клапани". Подобрения има и във свещите, инжекторите, гарнитурите, както и някои козметични промени.
1998 Series 3 - съвременият вариант на Zetec, монтиран във Focus и Мondeo. Коренно различен от по-старите поколения Zetec, както на външен вид (черен пластмасов капак на цилиндровата глава), така и вътрешно. Разгледан от "главата до петите", Series 3 придобива нови инжектори - end fed (бензина се подава от края на инжектора) за разлика от side fed (бензина се подава странично на инжектора) инжекторите Series 1 и Series 2, както и "twin jet spray pattern"( формата под, която се разпръсква бензина от инжектора). Солидни повдигачи със регулировъчни пулове заменят хидравличните си предшественици. Обтягането на ангренажният ремък търпи промяна. Буталата са с тефлоново покритие за намаляне на триенето, а петите на коляновият вал са вече един цял детайл (предишните са с черупков лагер) за увеличване на здравината. Водната помпа е изнесена външно, и е с по-големи лопатки - за по-добра ефективност. Блока е подсилен - метала оставащ между цилиндрите е доста повече, дори сравняван само на око спрямо Series 1 и Series 2. Масленият филтър вече се монтира директно на блока (подобно на CVH двигателите), а картера е "въоръжен" с прегради за намаляне на "преливането" на маслото при остри завои. Оребряването на картера също е подобрено в стремежа за борба с усукването на блока. Колега това ти го давам като инфо,а иначе ти е първият зетек мотора,но той е 99% идентичен със зетек Е,така че върви ли колицата,карай и си свиркай и не му мисли толкова кой зетек има под капака

- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Как да разбера Zetek или Zetek-E e?
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Как да разбера Zetek или Zetek-E e?
long story short: ако на капака на клапаниет пише DOHC значи е Зетек, ако пише Zetec значи е Зетек-е.
Зетек ти е двигателя, щом пише DOHC, а и е сглобен (не първа регистрация) 1993-та, когато още Зетек-е не е съществувал. Зетек-Е се слага от 1995-а натам и в редки случаи в кола 1995-а има "DOHC двигател".
Зетек ти е двигателя, щом пише DOHC, а и е сглобен (не първа регистрация) 1993-та, когато още Зетек-е не е съществувал. Зетек-Е се слага от 1995-а натам и в редки случаи в кола 1995-а има "DOHC двигател".
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- rahwin
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 25 юни 2012, 10:20
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6L 16V Zetec-E EFI(90PS) '93
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Как да разбера Zetek или Zetek-E e?
Бе и аз така прочетох,а и колегата горе в описанието което е постнал така пише,но пък виж че по вин го изкарва Зетек-Е.Явно няма да разбера какво е.В общи линии искам да знам дали да се притеснявам за тея "залепващи клапани" или не,макар че дори не знам какво точно означава това.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Как да разбера Zetek или Zetek-E e?
Щом за 300 000км не са залепнали, няма страшно, карай си и да не ти пука.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 20 госта