Как да разбера Zetek или Zetek-E e?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
rahwin
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 25 юни 2012, 10:20
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6L 16V Zetec-E EFI(90PS) '93
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Как да разбера Zetek или Zetek-E e?

Мнение от rahwin » 28 юни 2012, 13:14

Значи Ескорта е 30.12.1993г(по талон),по ВИН в http://www.etis.ford.com/vehicleRegSele ... D.fcvas509" onclick="window.open(this.href);return false; ми го дава че е Zetek-E ,а в същото време на капака на главата пише DOHC 16V, а не ZETEK 16V,което доколкото разбрах означава че е стария Zetek.E обърках се,някой може ли да каже как да разбера кой е.В талона е записано че няма номер двигателя,та и това отпада като вариант.ВИНа е WF0AXXGCAAPD89142

men1977
потребител
потребител
Мнения: 175
Регистриран: 15 яну 2011, 01:02
Модел на автомобила: Форд Мондео 1,8 16v zetec , 95г.
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: Как да разбера Zetek или Zetek-E e?

Мнение от men1977 » 28 юни 2012, 15:54

Вграждането на Zetec двигателите започва от 1992 г. и след няколко години вече се предлага в няколко модификации:

1.6 90HP - монтиран в Fiesta, Escorts, Mondeo.

1.8 105HP - монтиран в Fiesta XR2i 16v, Escort, Mondeo.

1.8 115HP - монтиран в Mondeo. Разликата в мощността се явява от различните разпределителни валове, по-голямата дроселова клапа и настройките на ECU-то.

1.8 130HP - монтиран в Fiesta RS1800, Escort XR3i. Разликата в мощността се явява от различните разпределителни валове, по-голямата дроселова клапа и настройките на ECU-то.

2.0 136HP - монтиран само в Mondeo.

Zetec е базиран на подсилен CVH блок, с някои ключови подобрения, като най-забележимото е 16 клапановата, двувалова цилиндрова глава. Подобренията на блока включват напълно балансиран колянов вал, маслена помпа с увеличен капацитет, а при 1.8 130 НР и 2.0 моделите - маслени разпръсвачи, осигуряващи охлаждане на буталата. Zetec двигателите са три поколения, без да броим най-новите малолитражни версии 1.25, 1.4, 1.6 и 1.7 произведени в сътрудничеството на Yamaha, Zetec-SE двигатели:

1992 Series 1 - лесно разпознаваеми по надписа "DOHC 16v" на капака на цилиндровата глава. Ранните Series 1 страдат от доста "детски болести" включително "залепващи клапани".

1995 Series 2 - надписа "Zetec 16v" заменя "DOHC 16v" на капака на цилиндровата глава. Минорни ревизии на двигателя за да се премахне проблема със "залепващите клапани". Подобрения има и във свещите, инжекторите, гарнитурите, както и някои козметични промени.

1998 Series 3 - съвременият вариант на Zetec, монтиран във Focus и Мondeo. Коренно различен от по-старите поколения Zetec, както на външен вид (черен пластмасов капак на цилиндровата глава), така и вътрешно. Разгледан от "главата до петите", Series 3 придобива нови инжектори - end fed (бензина се подава от края на инжектора) за разлика от side fed (бензина се подава странично на инжектора) инжекторите Series 1 и Series 2, както и "twin jet spray pattern"( формата под, която се разпръсква бензина от инжектора). Солидни повдигачи със регулировъчни пулове заменят хидравличните си предшественици. Обтягането на ангренажният ремък търпи промяна. Буталата са с тефлоново покритие за намаляне на триенето, а петите на коляновият вал са вече един цял детайл (предишните са с черупков лагер) за увеличване на здравината. Водната помпа е изнесена външно, и е с по-големи лопатки - за по-добра ефективност. Блока е подсилен - метала оставащ между цилиндрите е доста повече, дори сравняван само на око спрямо Series 1 и Series 2. Масленият филтър вече се монтира директно на блока (подобно на CVH двигателите), а картера е "въоръжен" с прегради за намаляне на "преливането" на маслото при остри завои. Оребряването на картера също е подобрено в стремежа за борба с усукването на блока. Колега това ти го давам като инфо,а иначе ти е първият зетек мотора,но той е 99% идентичен със зетек Е,така че върви ли колицата,карай и си свиркай и не му мисли толкова кой зетек има под капака :wink:

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Как да разбера Zetek или Zetek-E e?

Мнение от bateto_toshko » 28 юни 2012, 19:23

Изображение
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Как да разбера Zetek или Zetek-E e?

Мнение от opex » 28 юни 2012, 20:11

long story short: ако на капака на клапаниет пише DOHC значи е Зетек, ако пише Zetec значи е Зетек-е.
Зетек ти е двигателя, щом пише DOHC, а и е сглобен (не първа регистрация) 1993-та, когато още Зетек-е не е съществувал. Зетек-Е се слага от 1995-а натам и в редки случаи в кола 1995-а има "DOHC двигател".
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
rahwin
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 25 юни 2012, 10:20
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6L 16V Zetec-E EFI(90PS) '93
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Как да разбера Zetek или Zetek-E e?

Мнение от rahwin » 29 юни 2012, 12:31

Бе и аз така прочетох,а и колегата горе в описанието което е постнал така пише,но пък виж че по вин го изкарва Зетек-Е.Явно няма да разбера какво е.В общи линии искам да знам дали да се притеснявам за тея "залепващи клапани" или не,макар че дори не знам какво точно означава това.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Как да разбера Zetek или Zetek-E e?

Мнение от HACKO » 29 юни 2012, 13:22

Щом за 300 000км не са залепнали, няма страшно, карай си и да не ти пука.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 20 госта