Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Не съм направил клипче на ламбда сензора как трябва да работи правилно, че си е студ навън, а и не ми се е налагало да дигам капака за нещо обаче намерих клипче, в което се вижда по същия начин.
http://www.youtube.com/watch?v=VRzXMWjTrck" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=XZ8dPVqRSDA" onclick="window.open(this.href);return false;
При този се вижда малко размазано, но сондата е "забила" на 1 волт и не мърда.
http://www.youtube.com/watch?v=NAiwz6qd8q8" onclick="window.open(this.href);return false;
При мен старата пък седеше на 0.2, а като подам газ чак си сменяше поляритета...
http://www.youtube.com/watch?v=VRzXMWjTrck" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=XZ8dPVqRSDA" onclick="window.open(this.href);return false;
При този се вижда малко размазано, но сондата е "забила" на 1 волт и не мърда.
http://www.youtube.com/watch?v=NAiwz6qd8q8" onclick="window.open(this.href);return false;
При мен старата пък седеше на 0.2, а като подам газ чак си сменяше поляритета...
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 12 юли 2009, 09:13
- Модел на автомобила: Fiesta 1,25 Ztec, БМВ 320 Д 2000г. 136к.с +, Mercedes A 140, Peugeot 206cc
- Местоположение: plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Колеги да питам дали някой е търбушил катализатора на тази кола? Дали има проблем след изтърбушването и ..... При мен не може да се форсира повече от 4000 оборота

А това е грешката която ми вади. От четенето за P1270 разбирам че може да е всичко, TPS, катализатор, вакуми, свещи, кабели, стъпково моторче, ....... дефакто цялата кола

А това е грешката която ми вади. От четенето за P1270 разбирам че може да е всичко, TPS, катализатор, вакуми, свещи, кабели, стъпково моторче, ....... дефакто цялата кола


- resistor
- потребител
- Мнения: 116
- Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
- Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив/София
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Аз съм го търбушил - няма проблеми. А иначе забиването при 4000об най-чесно е от заминал температурен датчик (engine coolant temperature sensor). Иначе при теб показва някакво внимание на MAF сензора (дебитомера). А тази диагностика сам ли си я прави?
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 12 юли 2009, 09:13
- Модел на автомобила: Fiesta 1,25 Ztec, БМВ 320 Д 2000г. 136к.с +, Mercedes A 140, Peugeot 206cc
- Местоположение: plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Къде си търбуши катализатора? Иначе диагностиката сам си я правя, с това се занимавам. Ама за друго на Л.С. иначе защо мислиш че е пролем с температурния датчик?
- MegatroniC
- потребител
- Мнения: 717
- Регистриран: 29 апр 2006, 22:42
- Модел на автомобила: Fiesta MK IV Ghia 1,25i 16V Zetec-S
Honda Jazz II 1.3 iDSI - Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Я да вдигна темата. 
Тия дни ще трябва да направя процедурата с почистването на клапана за празен ход, тъй като от месец оборотите когато не е в движение, често се менят 1000-900-800-1100-1000...., ако подам плавно газ се оправя за няколко минути и после пак започва да играе.
В началото си помислих, че е ел. проблем (я някоя не добра връзка, я някой датчик) тъй като за първи път го усетих когато включих аварийните.
Само искам да помоля, тъй като не съм много на ТИ с тези неща, някой да ми обясни къде точно се намира Датчика за температура на входящ въздух в колектора?
И как най-лесно да го премеря, без да разглабям друго? Понеже от как я имам тази кола имам и тези пропадания за които говорите при студен двигател, като подам газ (само дето не се случва да гасне).
ПС:
Почистих клапана, първо с обезмаслител след като изсъхна с контактен спрей, лъсна като нов, изчаках го да изсъхне отново. Kато преди да го монтирам закачих буксата и дадох на контакт - работи. Завих болтовете запалих колата и поседя така 10-ина мин. Като запали на 1500 след което падна на 900 и така си закова през цялото време. Като минаха десетина минути подадох газ и след няколко минути започна пак да играе -800-1000 няколко секунди на 1000 и пак пропада до 800 и така циклично. Явно не е е проблема само в клапана.
Събота и неделя мисля да започна с почистването на МАФ сензора и ако успея да сваля - дроселовата клапа.
Надявам се да ми помогнете с указания и за датчика за температурата на входящия въздух.
Още нещо - забелязах цепнатина в едно от маркучетата под колекторните тръби, явно от тези вакуумните за които се писа по-рано в темата ТУК. Само не успях да разбера имало ли е резултат от смяната им.
Ето как е при мен: http://imageshack.us/f/833/img1054bk.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Като подам рязко газ от там се чува изсъскване ....
Как точно се нарича тази тръбичка за да мога да я търся по магазините (преведох си я като отдушник на картера ?!?) и как се маха, гледам все едно е мушната само но като се опитах да я дръпна не ъспях да я измъкна?

Тия дни ще трябва да направя процедурата с почистването на клапана за празен ход, тъй като от месец оборотите когато не е в движение, често се менят 1000-900-800-1100-1000...., ако подам плавно газ се оправя за няколко минути и после пак започва да играе.
В началото си помислих, че е ел. проблем (я някоя не добра връзка, я някой датчик) тъй като за първи път го усетих когато включих аварийните.
Само искам да помоля, тъй като не съм много на ТИ с тези неща, някой да ми обясни къде точно се намира Датчика за температура на входящ въздух в колектора?
И как най-лесно да го премеря, без да разглабям друго? Понеже от как я имам тази кола имам и тези пропадания за които говорите при студен двигател, като подам газ (само дето не се случва да гасне).
ПС:
Почистих клапана, първо с обезмаслител след като изсъхна с контактен спрей, лъсна като нов, изчаках го да изсъхне отново. Kато преди да го монтирам закачих буксата и дадох на контакт - работи. Завих болтовете запалих колата и поседя така 10-ина мин. Като запали на 1500 след което падна на 900 и така си закова през цялото време. Като минаха десетина минути подадох газ и след няколко минути започна пак да играе -800-1000 няколко секунди на 1000 и пак пропада до 800 и така циклично. Явно не е е проблема само в клапана.
Събота и неделя мисля да започна с почистването на МАФ сензора и ако успея да сваля - дроселовата клапа.
Надявам се да ми помогнете с указания и за датчика за температурата на входящия въздух.
Още нещо - забелязах цепнатина в едно от маркучетата под колекторните тръби, явно от тези вакуумните за които се писа по-рано в темата ТУК. Само не успях да разбера имало ли е резултат от смяната им.
Ето как е при мен: http://imageshack.us/f/833/img1054bk.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Като подам рязко газ от там се чува изсъскване ....
Как точно се нарича тази тръбичка за да мога да я търся по магазините (преведох си я като отдушник на картера ?!?) и как се маха, гледам все едно е мушната само но като се опитах да я дръпна не ъспях да я измъкна?
- MegatroniC
- потребител
- Мнения: 717
- Регистриран: 29 апр 2006, 22:42
- Модел на автомобила: Fiesta MK IV Ghia 1,25i 16V Zetec-S
Honda Jazz II 1.3 iDSI - Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Хайде де, няма ли кой да удари едно рамо?
Тая тръба я намерих само в мотопфое, на цена от 41 лева (водят я шлаух), б@х я в тръбата и цената. Ще търся втора ръка, ако не ще се изръсвам на тия кожодери.
До сега съм почистил клапата за празен ход и дебитометъра. Ефект почти няма.
Не ми пречи, това че при студен двигател и ряско подаване на гас, глъхне. Повече ме дразни играта на оборотите.
Сега вече не отиват над 1000, докато загрее е добре плавно си падат до 900 след запалване и така си остават докато двигателя загрее, стрелката влезе ли в NORMAL, започва 900-600-900-600, ако подам малко газ задържа на 900 за около 5-6 мин и пак започва да играе.
Не знам кога ще имам време тия дни да я закарам на компютърна диагностика, само се надявам да не е ламбдата, защото дори в ибей е майка си и баща си
- ето
Намерих и малко по-евтини:
тази
и тази универсалната
и тази но не знам дали ще стане.

Тая тръба я намерих само в мотопфое, на цена от 41 лева (водят я шлаух), б@х я в тръбата и цената. Ще търся втора ръка, ако не ще се изръсвам на тия кожодери.
До сега съм почистил клапата за празен ход и дебитометъра. Ефект почти няма.
Не ми пречи, това че при студен двигател и ряско подаване на гас, глъхне. Повече ме дразни играта на оборотите.
Сега вече не отиват над 1000, докато загрее е добре плавно си падат до 900 след запалване и така си остават докато двигателя загрее, стрелката влезе ли в NORMAL, започва 900-600-900-600, ако подам малко газ задържа на 900 за около 5-6 мин и пак започва да играе.
Не знам кога ще имам време тия дни да я закарам на компютърна диагностика, само се надявам да не е ламбдата, защото дори в ибей е майка си и баща си

Намерих и малко по-евтини:
тази
и тази универсалната
и тази но не знам дали ще стане.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Преди доста години, някъде 12-13 и аз имах подобен проблем. Появи се, когато смених бензиностанцията.
Три пъти ми е правил Скорпиона такъв проблем и трите пъти от бензина на една и съща бензиностанция. За щастие бях сипал само за 10 лв. бензин, защото ми бе светнала резервата. Посъветвах се с друг собственик на Форд и той ме посъветва да сипя от скъпия Ви-Пауър и да карам колата 15-20 километра във високи обороти. След това колата се оправи, а аз никога не стъпих на тази бензиностанция.
Незнам какъв ти е компютъра за управление на двигателя, но ако е от по-старите може би да иска обучение.
Три пъти ми е правил Скорпиона такъв проблем и трите пъти от бензина на една и съща бензиностанция. За щастие бях сипал само за 10 лв. бензин, защото ми бе светнала резервата. Посъветвах се с друг собственик на Форд и той ме посъветва да сипя от скъпия Ви-Пауър и да карам колата 15-20 километра във високи обороти. След това колата се оправи, а аз никога не стъпих на тази бензиностанция.
Незнам какъв ти е компютъра за управление на двигателя, но ако е от по-старите може би да иска обучение.
- MegatroniC
- потребител
- Мнения: 717
- Регистриран: 29 апр 2006, 22:42
- Модел на автомобила: Fiesta MK IV Ghia 1,25i 16V Zetec-S
Honda Jazz II 1.3 iDSI - Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Не зареждам от една и съща бензиностанция винаги, тоя проблем се появи преди 2 месеца а от тогава съм зареждал на поне 5 различни места, все щеше да усетя разлика. Но може да сипя другия път випауър за проба.
Между другото днес жената искаше да ходим да пазарим и изключих акумулатора за всеки случай ако има някакви грешки да се поизчистят, и да може като ходим да пазарим да се поубучи малко.
Но навъртях 20-ина км градско само.
Когато се движи иначе е като "осичка" на светофарите се изтрелвах днес за проба, няма придърпване няма замисляне. Само като я спра на място и след няколко минути започва играта на оборотите м@мка й.
Между другото днес жената искаше да ходим да пазарим и изключих акумулатора за всеки случай ако има някакви грешки да се поизчистят, и да може като ходим да пазарим да се поубучи малко.

Когато се движи иначе е като "осичка" на светофарите се изтрелвах днес за проба, няма придърпване няма замисляне. Само като я спра на място и след няколко минути започва играта на оборотите м@мка й.
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!

Тези трите маркуча(под колекторите) си ги взех преди 4 години от Мотопфое за 35лв.(28лв. + 7лв. за куриер).
Ако са нацепени ще ти ги прави тези мизерийки.
Проблема, който описваш тотално си е от клапана за празен ход.
Почистването - добре, но може пружинката да прави проблем, да се е "поуморил" материала.
Зад нея има едно беличко(като маншонче)... виж да не се е спукало.

- MegatroniC
- потребител
- Мнения: 717
- Регистриран: 29 апр 2006, 22:42
- Модел на автомобила: Fiesta MK IV Ghia 1,25i 16V Zetec-S
Honda Jazz II 1.3 iDSI - Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Сега е 41, ако не намеря втора ръка, ще го купувам от там. Но със сигурност ще го сменя.samsung_bg написа: Ако са нацепени ще ти ги прави тези мизерийки.
Как се вади, само се издърпва ли?
Уж го чистих, киснах го в обезмаслител пръсках го с контактен спрей, доста чернилка изкарах и светна като нов.samsung_bg написа: Проблема, който описваш тотално си е от клапана за празен ход.
Почистването - добре, но може пружинката да прави проблем, да се е "поуморил" материала.
Зад нея има едно беличко(като маншонче)... виж да не се е спукало.
Това бялото е здраво, поне от тази си част която мога да видя през отвора.
Искам обаче да проверя ламбда сондата (за да съм сигурен, че не е тя), ако не успея да хвана работещ сервиз след работа, което е много вероятно ... някой ще ми обясни ли къде точно във фистата се намира за да пробвам да си я замеря сам. Имам мултимер а на работа имаме осцилоскопи така, че инструментите не са проблем.

- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
- MegatroniC
- потребител
- Мнения: 717
- Регистриран: 29 апр 2006, 22:42
- Модел на автомобила: Fiesta MK IV Ghia 1,25i 16V Zetec-S
Honda Jazz II 1.3 iDSI - Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Чистил си всичко, като гледам, но колегата е прав ако са ти напукани вакумите оборотите играят, а дроселовата клапа чисти ли я, щото като се зацапа и на празен ход прави мизерии, аз имах скоро проблем с клапана за празен ход, но при мен държеше високи обороти, беше омекнала пружината смених го с друг и нещата се оправиха, иначе клапана ти е същия като моя.

- MegatroniC
- потребител
- Мнения: 717
- Регистриран: 29 апр 2006, 22:42
- Модел на автомобила: Fiesta MK IV Ghia 1,25i 16V Zetec-S
Honda Jazz II 1.3 iDSI - Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
То не е напукан тоя маркуч, направо си е цепнат около 15 санта спраскано има 
Ще го сменям, но все още търся втора ръка.
Иначе ми е чудно, ако от там минават картерните газове, как ще се отразяват на обороите, някъде бях чел че дори и да се запуши може?
Дроселовата не съм я чистил още, трябва доста неща да вадя а нямам условия пред блока.

Ще го сменям, но все още търся втора ръка.
Иначе ми е чудно, ако от там минават картерните газове, как ще се отразяват на обороите, някъде бях чел че дори и да се запуши може?
Дроселовата не съм я чистил още, трябва доста неща да вадя а нямам условия пред блока.
- MegatroniC
- потребител
- Мнения: 717
- Регистриран: 29 апр 2006, 22:42
- Модел на автомобила: Fiesta MK IV Ghia 1,25i 16V Zetec-S
Honda Jazz II 1.3 iDSI - Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Малко развитие.
Рекох си преди да изръся грешни 41 лева на мотопфое за тоз маркуч, да се пробвам да го запуша и да видя ще има ли ефект.
Снощи го свалих и увих добре с изолирбанд. От тогава изминах около 60км на няколко пъти я оставях да работи по 10-15 на място, никаква игра на оборотите.
Оказахте се прави за него, ще го купувам, мислих да взимам употребяван но като се замисля, че гумата старее ... само дано ефекта не е временен.
Но, остана глъхненето и загубата на обороти като е студена и подам повече газ ... тука вече не знам къде да търся
Рекох си преди да изръся грешни 41 лева на мотопфое за тоз маркуч, да се пробвам да го запуша и да видя ще има ли ефект.
Снощи го свалих и увих добре с изолирбанд. От тогава изминах около 60км на няколко пъти я оставях да работи по 10-15 на място, никаква игра на оборотите.

Оказахте се прави за него, ще го купувам, мислих да взимам употребяван но като се замисля, че гумата старее ... само дано ефекта не е временен.
Но, остана глъхненето и загубата на обороти като е студена и подам повече газ ... тука вече не знам къде да търся

- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Почисти дроселовата клапа. Ако не се оправи, може да помислиш за смяна на ламбда сонда, в случай, че не си я сменял. Аз така си реших този крайно изнервящ проблем. Между другото, досега не бях виждал такъв двигател 1,25 Зетек, като твоя.
- MegatroniC
- потребител
- Мнения: 717
- Регистриран: 29 апр 2006, 22:42
- Модел на автомобила: Fiesta MK IV Ghia 1,25i 16V Zetec-S
Honda Jazz II 1.3 iDSI - Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Ламбда сондата като чета из нета, оказва влияние и при движение, а тя тогава си работи перфектно.
Май някой ден от тия почивните дето следват, ще се опитам да почистя тая дроселова клапа, малко трудно ми се вижда свалянето и иначе до сега да бях го направил.

Май някой ден от тия почивните дето следват, ще се опитам да почистя тая дроселова клапа, малко трудно ми се вижда свалянето и иначе до сега да бях го направил.
- MegatroniC
- потребител
- Мнения: 717
- Регистриран: 29 апр 2006, 22:42
- Модел на автомобила: Fiesta MK IV Ghia 1,25i 16V Zetec-S
Honda Jazz II 1.3 iDSI - Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Смених маркучето с ново, почистих pcv клапана макар да беше сравнително чист и работата заспа. Никакво колебание на оборотите. Иначе клапанчето и при мен пропуска в двете посоки, а на практика би трябвало да е в едната, но като го гледам ако не е имало някакво уплътнение, конструктивно буталцето няма как да затвори плътно.
Сега е ред на дроселовата клапа (ако успея да я сваля).
Качвам снимки на буксата на ламбдата, ако може някой да ми каже на кои жички да закача уреда за измерване.
От към ламбда сондата:

От другата страна на конектора:

Като гледам няма голям наплив от помагащи
но ще питам и къде е наврян този температурен датчик, предполагам изглежда така:

И може ли да се чисти с контактен спей?
Сега е ред на дроселовата клапа (ако успея да я сваля).
Качвам снимки на буксата на ламбдата, ако може някой да ми каже на кои жички да закача уреда за измерване.
От към ламбда сондата:

От другата страна на конектора:

Като гледам няма голям наплив от помагащи


И може ли да се чисти с контактен спей?
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 14 ное 2011, 22:24
- Модел на автомобила: Fiesta 96 1.25 Zetec S Ghia
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Като гледам няма голям наплив от помагащи
но ще питам и къде е наврян този температурен датчик, предполагам изглежда така:

И може ли да се чисти с контактен спей?[/quote]
Наврян е в кутията с въздушния филтър(вдясно,отпред),и се сваля чрез завъртане на четвърт оборот!Едва ли може да се чисти,защото това,което се вижда отгоре е като защитен лак!Най-вероятно ако има проблем с него,трябва да се замени!Обаче не знам дали има роля в управлението на двигателя,или само показва външната температура на дисплея на часовника!


И може ли да се чисти с контактен спей?[/quote]
Наврян е в кутията с въздушния филтър(вдясно,отпред),и се сваля чрез завъртане на четвърт оборот!Едва ли може да се чисти,защото това,което се вижда отгоре е като защитен лак!Най-вероятно ако има проблем с него,трябва да се замени!Обаче не знам дали има роля в управлението на двигателя,или само показва външната температура на дисплея на часовника!
-
- потребител
- Мнения: 73
- Регистриран: 27 ное 2008, 20:36
- Модел на автомобила: ford fiesta 1.25i 16V Zetec-S
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Изобщо няма общо с температурата на дисплея.Нейният датчик е зад предния номер.На този който показваш освен да му почистваш контактите друго няма какво да му правиш.Иначе датчика за входящата температура несъм се задълбавал как точно работи и какви са му симптомите ако не работи,но се съмнявам,че не работи е освен ако няма външна намеса. 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта