Форд Фокус 99, вентилаторите на включват при 100 градуса???
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 28 авг 2012, 19:01
- Модел на автомобила: Ford Focus `99
- Status: Извън линия
Форд Фокус 99, вентилаторите на включват при 100 градуса???
Преди да пристъпя към байпас на двигателя искам да попитам какви може да са причините перките на охладителната система да не включват при 100 градуса?Имам същия проблем както много колеги с покачване на стрелката на температурата след монтаж на ГИ, в момента след като ми вързаха изпарителя по доста странен начин а именно с два трипътника през малкия кръг ( от късия маркуч пред двигателя и от тръбите на парното) стрелката си стой в нормално положение. При включен тест режим на колата температурата достига до 100 градуса и перките не се включват, а уреда на таблото си седи на 12 часа.Бях на диагностика но за жалост нищо не можаха да ми кажат освен че са тествали колата и перките се включват чак при 118 градуса предполагам в авариен режим, което изключва възможността перките да са изгоряли. Термостата си отваря точно на 82 градуса водната помпа е нова, на диагностиката не е показало никакви други проблеми.Ако някой има идея какво може да е ще се радвам да сподели опита си.
- escorttd1
- потребител
- Мнения: 227
- Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
- Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
- Местоположение: Под капака
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 99, вентилаторите на включват при 100 градуса???
Като включиш климатика или като откачиш датчика за температурата тръгва ли перката?
Ако тръгва, значи управлението е наред и проблема е в датчика. Пробвай с друг датчик.
Ако тръгва, значи управлението е наред и проблема е в датчика. Пробвай с друг датчик.
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 99, вентилаторите на включват при 100 градуса???
С кой двигател е фокуса? Вентилатора ти трябва да се включва на 103 градуса на първа степен и на 108 на втора съответно ако си с два вентилатора единия и после другия. Според мен нещо не са замерили правилно 118 вече отива към границата на кипване на антифриза. Другото което не съм сигурен е че термостата би трябвало да е на 92-102 градуса, но незнаем с кой двигател си. А преди да сложиш ГИ така ли се държеше колата?
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 28 авг 2012, 19:01
- Модел на автомобила: Ford Focus `99
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 99, вентилаторите на включват при 100 градуса???
До колкото знам датчика е под капака на двигателя, а в момента там са монтирани газовите инжектори ще ми е малко трудно да го сменя.Утре смятам да пробвам да пусна климатика и да видя дали ще се включат, доколкото си спомням мисля ще тругваха.Двигателя е 1.6 Зетек малко е странно да се включват тия перки на 103 - 108 градуса,след като работната температура е 90.И последно на Фокуса дали има термо-суич на радиатора и не трябваше ли по време на диагностиката да се разбере дали е от датчика. ??? Преди на бензин не ми е правил никакви проблеми. 

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 99, вентилаторите на включват при 100 градуса???
Напълно нормална е температура на включване 103-108градуса, на таблото пише 90 за да не се стряскат потребителите.
Според мене датчика е повреден, ако вентилаторите се включват от датчик, а не от компютъра.
Според мене датчика е повреден, ако вентилаторите се включват от датчик, а не от компютъра.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 28 авг 2012, 19:01
- Модел на автомобила: Ford Focus `99
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 99, вентилаторите на включват при 100 градуса???
Утре ще загрея колата до 103 да видя дали ще се включат перките.Ако включат на 103 до колко трябва да падне температурата на двигателя и достоверно ли е да гледам отчитането на температурата във този тестови режим??
- momo76
- потребител
- Мнения: 533
- Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
- Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 99, вентилаторите на включват при 100 градуса???
При този двигател датчика е на главата и мери температурата на главата, а не на антифриза както е при другите. На брат ми Фокуса перката и тя включва на около 120 градуса, което е около 110 градуса на антифриза.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 99, вентилаторите на включват при 100 градуса???
Тия 90 градуса останаха като еталон за нормална температура от времената на москвич и лада. Съвременните коли, които не са нашите разбира се, работят на около 130 градуса, разбира се не всички, за пример мога да ти дам тойота. Но и нашите коли работят на малко по висока температура от 90 градуса, термостата започва да отваря на 92 градуса например.
Как ще измериш температурата? Незнам за мен колата ти си е наред, и аз като взех мондеото се шашнах смених сума и неща а тя колата просто така си работела. Пускаха се вентилаторите а стрелката си седеше в средата, небях го бях виждал това. На всички други коли които бях карал стрелката малко от малко мърдаше когато трябва да се пуснат вентилаторите, а мондеото си седи в средата. Затова си мисля че нищо ти няма на колата.
Как ще измериш температурата? Незнам за мен колата ти си е наред, и аз като взех мондеото се шашнах смених сума и неща а тя колата просто така си работела. Пускаха се вентилаторите а стрелката си седеше в средата, небях го бях виждал това. На всички други коли които бях карал стрелката малко от малко мърдаше когато трябва да се пуснат вентилаторите, а мондеото си седи в средата. Затова си мисля че нищо ти няма на колата.
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 99, вентилаторите на включват при 100 градуса???
Ако става въпрос за двигател Zetec-SE , аз съм със същия и перката ми се включва на 106 градуса , а се изключва в обратна посока на по малко(някъде към 102) , явно има някакъв хистерезис.Тези 106 при мене съответстваха на буква М (от написа NORMAL).Странно колко ли градуса е ако стрелката отиде на буква L
.Въобще на тоя зетек колко му е максимално допустимата темперура преди да се изкриви главата и изплюе "сиропа за кашлица" 


сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 99, вентилаторите на включват при 100 градуса???
Според мен ситуацията е много проста при тази кола - започне ли да ти се отклонява стрелката от средно положение към червено имаш проблем. Ако стрелката си стой по-средата - та дори и до 110 градуса - нямаш проблем.
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 28 авг 2012, 19:01
- Модел на автомобила: Ford Focus `99
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 99, вентилаторите на включват при 100 градуса???
Дам, има някакъв парадокс в тази ситуацуя, като включа климатика перките се включват мигновенно.Загрявам я на място до 103 градуса перките не включват но температурата пада до 96 - 97 градуса и пак така до 103 и надолу.Смятам все пак да мина през Форд мото пфое, от тоя тестови режим лампичката за ръчната взе да ми прави номера и премигва.Нека да направят една диагностика и да разбера дали това с температурата е нормално и ще пиша да споделя.Благодаря на всички, който споделиха свойте мнения. 

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 28 авг 2012, 19:01
- Модел на автомобила: Ford Focus `99
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 99, вентилаторите на включват при 100 градуса???
Колеги на гас като е карам тия вентилатори нямат тръгване, пробвах на бензин и се включиха на 103 градуса и двете перки.?!?!?!
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 99, вентилаторите на включват при 100 градуса???
Здравей.
Признавам, че тука взе да става странно.
Принципа на управление на перките с следния: при достигане на ~ 103 °C се включва ниската скорост и при спадане на температурата с 5 °C ги изключва (това е хистерезиса).
Ако обаче след включване на вентилаторите продължи да се покачва температурата над 103 °C , някъде към 108 °C се задеиства високата скорост.
При включен климатик вентилаторите работят почти постоянно, като управлението им зависи най-вече от това дали е вкючен компресора и дали има задейсван датчик за високо налягане в системата на климатика.
Странното при твоя случай, е че няма логика да е свързано с работа на газ или бензин. 1.6 наистина имат проблем с циркулацията на охладителната уредба, но ако датчика на инжекциона покаже 103 °C , перките тръгват! Освен ако газаджиите не са оплескали нещо по инсталацията ?! Но без да го видя и тествам, всичко е гадаене и предположения.
Моля всички като пишат нещо, нека го обмислят и проверят, че ми е писнало да дойде някой в сервиза и да ми каже че е чел нещо в един форум и е сигурен ...
Конкретно в случая се върти едно заблуждение за датчика за темпераратурата мери температурата на главата, а не на антифриза ?! Няма такава конструкция на никоя кола, та Форд ли ще са първи? Ако не вярвате, проверкта е проста, развийте датчика и ще видите, че е завит в проходен отвор и е потопен в антифриза и след свалянето му от отвора тече АНТИФРИЗ .
Поздрави
Признавам, че тука взе да става странно.
Принципа на управление на перките с следния: при достигане на ~ 103 °C се включва ниската скорост и при спадане на температурата с 5 °C ги изключва (това е хистерезиса).
Ако обаче след включване на вентилаторите продължи да се покачва температурата над 103 °C , някъде към 108 °C се задеиства високата скорост.
При включен климатик вентилаторите работят почти постоянно, като управлението им зависи най-вече от това дали е вкючен компресора и дали има задейсван датчик за високо налягане в системата на климатика.
Странното при твоя случай, е че няма логика да е свързано с работа на газ или бензин. 1.6 наистина имат проблем с циркулацията на охладителната уредба, но ако датчика на инжекциона покаже 103 °C , перките тръгват! Освен ако газаджиите не са оплескали нещо по инсталацията ?! Но без да го видя и тествам, всичко е гадаене и предположения.
Моля всички като пишат нещо, нека го обмислят и проверят, че ми е писнало да дойде някой в сервиза и да ми каже че е чел нещо в един форум и е сигурен ...
Конкретно в случая се върти едно заблуждение за датчика за темпераратурата мери температурата на главата, а не на антифриза ?! Няма такава конструкция на никоя кола, та Форд ли ще са първи? Ако не вярвате, проверкта е проста, развийте датчика и ще видите, че е завит в проходен отвор и е потопен в антифриза и след свалянето му от отвора тече АНТИФРИЗ .
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 19 мар 2009, 15:52
- Модел на автомобила: Ford C Max 2.0
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 99, вентилаторите на включват при 100 градуса???
Конкретно в случая се върти едно заблуждение за датчика за темпераратурата мери температурата на главата, а не на антифриза ?! Няма такава конструкция на никоя кола, та Форд ли ще са първи? Ако не вярвате, проверкта е проста, развийте датчика и ще видите, че е завит в проходен отвор и е потопен в антифриза и след свалянето му от отвора тече АНТИФРИЗ .
Поздрави[/quote]
Без да се заяждам ама аз съм с форд фокус 1.6 и си сменях датчика заради такива проблеми и тои наистина е сух. Мери само температурата на главата и НЯМА никакъв антифриз. Затова мери такива високи стойности
Поздрави[/quote]
Без да се заяждам ама аз съм с форд фокус 1.6 и си сменях датчика заради такива проблеми и тои наистина е сух. Мери само температурата на главата и НЯМА никакъв антифриз. Затова мери такива високи стойности
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 99, вентилаторите на включват при 100 градуса???
Пробвал съм При отвит датчик НЕ потича никаква течност
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 99, вентилаторите на включват при 100 градуса???
А дали ако отвиеш капачката на разширителният съд няма да протече ?cvetan.cenkov написа:Пробвал съм При отвит датчик НЕ потича никаква течност
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 99, вентилаторите на включват при 100 градуса???
Няма да протече , ще му оплакне очите направоЯЛТА написа:А дали ако отвиеш капачката на разширителният съд няма да протече ?cvetan.cenkov написа:Пробвал съм При отвит датчик НЕ потича никаква течност

сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 99, вентилаторите на включват при 100 градуса???
Здравейте.
Извинявам се на колегите, с които спорих за датчика! Вчера при мен беше Фокус 2002 1.6 за диагностика и реглаж на клапани (Ялта го видя
) и проверих наново датчика за температурата.
Наистина е в глух отвор без достъп да антифриз.
Заблуждението ми е от предишния Фокус, на който правих ремонт глава и свалях датчика, като не явно при миенето на главата съм се заблудил, че е мокър тип. А и формата му е като на всички версии.
Относно температурата : тествах колата и на място и в движение и резултата е първа степен включва при 107 °C и изключва при 102 °C. На място с повишени обороти докара до 112 °C и пусна за кратко втора степен.
Поздрави
Извинявам се на колегите, с които спорих за датчика! Вчера при мен беше Фокус 2002 1.6 за диагностика и реглаж на клапани (Ялта го видя

Наистина е в глух отвор без достъп да антифриз.
Заблуждението ми е от предишния Фокус, на който правих ремонт глава и свалях датчика, като не явно при миенето на главата съм се заблудил, че е мокър тип. А и формата му е като на всички версии.
Относно температурата : тествах колата и на място и в движение и резултата е първа степен включва при 107 °C и изключва при 102 °C. На място с повишени обороти докара до 112 °C и пусна за кратко втора степен.
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 28 авг 2012, 19:01
- Модел на автомобила: Ford Focus `99
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 99, вентилаторите на включват при 100 градуса???
Благодаря много за инфото, ако беше от Пловдив направо да е бях докарал при теб.
) Аз вчера ходих при газаджиите и вързаха Форда да измерят температурата, на тях им показа 113 градуса а на мен в купето ми показваше 103 градуса.Няква идея от каде идва тва разминаване в показанията? Предполагам информацията се снема от 1 датчик?

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта