ПУШЕК ОТ ОТДУШНИКА НА КРТЕРА

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
dobri1
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 05 сеп 2006, 21:44
Модел на автомобила: Форд Скорпио 2.5Д
Местоположение: Разград&Русе
Status: Извън линия

ПУШЕК ОТ ОТДУШНИКА НА КРТЕРА

Мнение от dobri1 » 05 сеп 2006, 21:47

Колата ми е Форд скорпио 2.5д на 8000км е след основен ремонт- сменени са бутала сегменти,биелни и основни лагери,комплект гарнитури.Та вчера се прибрах от свищов и като спрях пред блока двигнах капака и веднага след като изгасих двигателя от отдушника на картера излизаше пушек. Та въпросът ми е НОРМАЛЕН ЛИ Е ТОЗИ ПУШЕК ИЛИ ДВИГАТЕЛЯ СЕ ОСВИНИЛ??? Имате ли представа от какво може да е?

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 06 сеп 2006, 12:02

Не е нормално.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

emils
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 03 май 2006, 20:18
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1,6 LU карб Вебер, 1996 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от emils » 06 сеп 2006, 12:43

защо да НЕ е нормално? всички коли дори и новите отделят картерни газове, особено на празен ход - затова е отдушника. друг е въпросът какво е количетвото на тези газове и дали от един момент нататък работата не става за ремонт - я на гумички на клапаните, я на сегменти. ама колегата казва, че е след основен ремонт *00147* а дали е качествен ремонта и вложените части? дали нещо не се е прецакало след този ремонт?... колко масло ти гори скорпиото?
сещам се за замерване на компресия, колкото и да е кофти при дизелите.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Re: ПУШЕК ОТ ОТДУШНИКА НА КРТЕРА

Мнение от Mondeo18TDI96 » 06 сеп 2006, 13:45

dobri1 написа:... и веднага след като изгасих двигателя от отдушника на картера излизаше пушек....
А докато работи двг-то как е !?

имаше няколко теми колко (и какво) трябва да духа ...

а иначе за тия 8000км - колко си доливал (масло) ?

"Пазил" ли си двг-то първите 500-1000км (смяна масло...) ?

dobri1
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 05 сеп 2006, 21:44
Модел на автомобила: Форд Скорпио 2.5Д
Местоположение: Разград&Русе
Status: Извън линия

Мнение от dobri1 » 06 сеп 2006, 14:55

До тук колата ми е изгорила 2.5литра масло, двигателя го пазя доста (като се има предвид възраста ми на 20 съм) повече от 90-100км от както е направен ремонта не съм го карал винаго го оставям да поработи малко преди да тръгна на където и да било (е понякога няма време но в 80% от случаите го оставям) докато работи двигателя не пуши от отдушника само като го изгася пропушва съвсем малко и толкова но иначе ми цапа въздушния филтър. А и пропуснах да спомена че от както е направен ремонта не съм я форсирвал рязко да вдига някви луди обороти

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 06 сеп 2006, 15:05

Значи ако е изгорила 2.5 литра масло това е далеч от нормалното.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

dobri1
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 05 сеп 2006, 21:44
Модел на автомобила: Форд Скорпио 2.5Д
Местоположение: Разград&Русе
Status: Извън линия

Мнение от dobri1 » 06 сеп 2006, 15:20

И аз така си мисля че е доста но разхода на масло постепенно пада мисля че работите се нормализират

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 06 сеп 2006, 15:40

примерно 500км след ремонта е трябвало да смениш маслото (и филтъра) ... и не трябва да се кара с повече от 50км/ч (ниски обороти)!

така или иначе вече е време да го сменяш пак ... това че доливаш не означава че няма нужда от смяна (филтъра също).

може би трябва да смениш маслото с по-гъсто (10W40->15W40) !?

за "духането" : http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 35&start=0

dobri1
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 05 сеп 2006, 21:44
Модел на автомобила: Форд Скорпио 2.5Д
Местоположение: Разград&Русе
Status: Извън линия

Мнение от dobri1 » 06 сеп 2006, 18:16

Прочетох темата за "духането" и един беше написал че е нормално ако отворя капачката на маслото и ме изцапа щото това значи че двигатели си прави добро смазване,другото което прочетох е единия колега като запалел сутрин около минута имало сив пушек през аспуха-при мен няма такива работи при самото палене избълва малък черен облак и това е работи си равномерно двигателя всичко е ОК. Маслото наистина му дойде реда за смяна.А какво по точно имаш предвид:
"и не трябва да се кара с повече от 50км/ч (ниски обороти)! " дай някакъв пример.Единствената ми забележка по паленето е зимата щото нали има един възвратен клапан който държи налягането на нафтата-при мен явно се е скапал ама ме мързи да го сменя и зимата преди да запаля подкачвам нафта влизам в колата подгрявам и пали както трябва без да се мъчи

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 06 сеп 2006, 18:43

под "50км/ч" - разбирам 5-та и 1000...1300 оборота

след осн. ремонт двг. е доста "стегнат" и му трябва време за да се разработи и в никакъв случай да се напъва на високи обороти ...
и маслото трябва да се смени след ~500км

би трябвало майстора дето е правил ремонта да те е предупредил !

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 06 сеп 2006, 19:47

Ако цилиндрите на блока не са шлайфани и са били износени само смяна на бутала и сегменти не решават нещата,2,5литра за 8000км. са сериозен разход,за тия километри двигатела трябва вече да е сработил мери компресията тя е показателна в твоя случай.

dobri1
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 05 сеп 2006, 21:44
Модел на автомобила: Форд Скорпио 2.5Д
Местоположение: Разград&Русе
Status: Извън линия

Мнение от dobri1 » 06 сеп 2006, 20:08

Mondeo18TDI96 значи колата никога не я карам така каквото и да става като усетя че колата не върви примерно на горе по баирите веднага слагам по малката предавка а иначе колата я карам по следния начин: 1-ва до 15-20км/ч 2-ра до 35-40км/ч 3-та до 60км/ч 4-та то 80-90км/ч и на 5-та подържам 90-максимум 100км/ч

evg2 при ремонта блока е шлайфан на 1-ви ремонт с ремонтни бутала е
до тук и аз си мисля че е доста маслото но както казах вече намалява даже почти спря да го гори но сега като го сменя ще видя как ще е положението. В момента е с 15W40 Standart Diesel вие какво предлагате.Колата зимата не я карам.Компресията мисля скоро да я измеря но нямам оплакване колата си пали добре като е студена оборотите са равномерни

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 07 сеп 2006, 11:38

dobri1

Каза, че си сменил и комплект гарнитури - това включва ли и семеринги? Щото ако си сложил от готовите комплекти произведени в малаазия, дето ги продават за по 30 лева може и от некачествени семеринги или гарнитури да ти гори толкова много масло. Щом казваш 2.5 литра това не е ама никак нормално, то от това идат и газовете явно.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

Потребителски аватар
BukTop
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 15 апр 2006, 19:07
Модел на автомобила: Escort CL 1.3 карб 1995 МК VI
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Мнение от BukTop » 07 сеп 2006, 16:48

@dobri1 Колега, казваш, че винаги изчакваш да позагрее малко преди да тръгнеш. Мисля, че това не е правилно (базирам се на книжката на Ескорта). В нея четох, че няма нужда да се чака да загрее, само нетрябва да я форсираш, докато не достигне работна температура. А за разхода на масло провери гарнитурите, да не хвърля от там, някъде.

dobri1
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 05 сеп 2006, 21:44
Модел на автомобила: Форд Скорпио 2.5Д
Местоположение: Разград&Русе
Status: Извън линия

Мнение от dobri1 » 07 сеп 2006, 17:51

Ето как стоят нещата:
Прикачени файлове
Kmaslo1.JPG
Image0781.JPG
Image1.jpg

dobri1
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 05 сеп 2006, 21:44
Модел на автомобила: Форд Скорпио 2.5Д
Местоположение: Разград&Русе
Status: Извън линия

Мнение от dobri1 » 07 сеп 2006, 17:56

orlinm
в компекта гарнитури се включват семернгите а за целия комплект дадох около 110-115лв не помня точно колко.

BukTop
Не го изчаквам да загрее напълно ами да си поработи 1-2-3 минутки зависи колко ми се чака и после като тръгна много плавно му давам газ.Ама сега видях че на няколко места около картера е поомаслено и ще видя дали не му е заминала гарнитурата или ще трябва само да се претегне

T punchev
потребител
потребител
Мнения: 427
Регистриран: 06 ное 2005, 18:55
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 Zetec ST
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от T punchev » 07 сеп 2006, 18:41

Малко след ремонта трябва да донатегнеш главата,поне така си мисля,натягането става със спецялен ключ! Смени маслото и ако пак го харчи значи нещо не е както трябва да е!

dobri1
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 05 сеп 2006, 21:44
Модел на автомобила: Форд Скорпио 2.5Д
Местоположение: Разград&Русе
Status: Извън линия

Мнение от dobri1 » 07 сеп 2006, 18:52

Това че трябва да се натяга главата знам става с динамометричен ключ.Като и навъртях 5000км нямаше нужда от притягане сега ще видя как е положението

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 07 сеп 2006, 20:10

Щом е шлайфан блока и всичко е в допуските за модела още по-вече и маслото както казваш влиза в нормални граници значи проблема отпада,мери компресията за собственно успокоение,маслото за фОРД ДИЗЕЛдвигатели до 1998г. 10W-40 A3/B3/-15гр.до+40гр./ или 5W-40A3/B3/-30гр. до +40гр./Не икономисвай от цената за маслото, най искрен съвет.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта