Re: Прегряване Фокус-РЕШЕНИЕ ЗА ФОКУС!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
serano
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 01 сеп 2009, 23:41
Модел на автомобила: Ford Focus SE 1.6i
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Прегряване Фокус-РЕШЕНИЕ ЗА ФОКУС!

Мнение от serano » 17 сеп 2012, 20:00

От скоро съм собственик на Фокус1.6 зетек SE WFO... 2000г..Карам го вече 2 месеца и изведнъж вчера прегря и чудо нямам масло-преди 2-3седмици маслото беше в средата на делението!Както си карах загря до червеното спирам оставям я за няколко часа дърпам щеката-суха :(: .Днес при няколко от най-близките майстори но,уви за нищо не стават направо с думи ми смениха главата,сегменти,гумички,а предния ескорт мина тоя ремонт отдавна и никога не е горил масло поне до 10000хил.км и то 10сятка.Имисълта ми е какво общо имат маслото и сохлаждащите елемети,защото моите съмнения са за ТЕРМОСТАТ,ВОДНА ПОМПА И ЗАПУШЕН РАДИАТОР.Ако някой има мнение повъпроса да сподели,защото утре отивам на сервиз специялно за охл.система.А забравих водата кипна и светна удивителната,маслото е Q8 eksel 5w40. :roll:
Последна промяна от serano на 14 окт 2012, 21:02, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Прегряване Фокус

Мнение от HACKO » 17 сеп 2012, 20:52

От прегряването може главата да се е изкривила или спукала и затова да губиш масло. А може и в следствие на изкривяване или спукване на главата да е прегряването. Всъщност не е класическо прегряване а газовете изхвърлят охладителната течност и тогава загрява.
И в двата случая симптомите не са на добре. Моли се да е само прегоряла гарнитура.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
serano
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 01 сеп 2009, 23:41
Модел на автомобила: Ford Focus SE 1.6i
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Прегряване Фокус

Мнение от serano » 21 сеп 2012, 18:13

Ок мерси,вече е в бокса и се надявам и аз за гарнитура.

Потребителски аватар
serano
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 01 сеп 2009, 23:41
Модел на автомобила: Ford Focus SE 1.6i
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Прегряване Фокус отново СПЕШНО!

Мнение от serano » 28 сеп 2012, 00:21

Пак съм с тоя проблем и Вече нямям нерви.Смениха ми гарнитурата в нея беше проблема всичко останало е наред без износвания.Само дето си платих колкото струва тоя ремонт и нямам нерви и средства да го преживея на ново.Целия проблем дойде от термостата който е сменен вече.Взех я вчера и днес като покарах повече пак същото,само че става доста по бавно,за 1,2км перките тръгват и стрелката все е на средата и ако дам повече гас дори и на горе.ДВГето е сухо от всякъде,само маслото ми остана да сменя утре щото почивам.От сервиза ми казаха и него да сменя сигурно и то е прегряло.Възможно ли да е от него това ново загряване?Чудя се някво по евтино щото Q8 ми идва вече скъпо и ще фалирам-като Фукс,Лики моли,Форд формула,Гълф обаче вече 10сятка.Пак се обръщам към вас щото малкия в други ден има рожден ден и утре ще ми трябва спешно колата и чакам за съвет от вас.Всикчко по ремонта е направено както тябва плюс тест на главата,пасване на клапани гарнитури и тн.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1748
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Прегряване Фокус

Мнение от synthez 3D » 28 сеп 2012, 07:21

Колега,мисля,че точно твоят модел се нуждаеше от смяна на някакви маркучи по охлаждането с модифицирани такива.Това доколкото си спомням беше заводски дефект и смяната им решаваше проблема.Потърси из форума,защото имаше подобна тема,но в момента не знам точно къде е.Ако попиташ в МП би трябвало да знаят за проблема и да ти кажат какво се сменя.
Изображение

Потребителски аватар
serano
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 01 сеп 2009, 23:41
Модел на автомобила: Ford Focus SE 1.6i
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Прегряване Фокус РАЗВИТИЕ

Мнение от serano » 30 сеп 2012, 18:49

Отново с това прословуто прегряване уж.Проблема стана ясен с още една вече фордовска диагностика и проба с оригинален датчик.Тези които са в Косер уж за модела по номер на рама или двг са с дефтунка или по къси с 1-2мм и датчика не се смачква както трябва за да контактува.Сега съм си със стария датчик който бе свален при самото прегряване с термостата,но изглежда и той да е заминал защото като тръгна при студен старт за 1км стрелката си отива в средата или малко под нея.Мисълта ми е това нормално ли е защото на ескорта не беше така даже трудно загряваше.Поне вече не е в червената зона,колата е механично задрава след смяната на гарнитурата на главата,която няма никакво искривяване и е шлайфана най малък размер-върви сега като звяр чак ми дожаля за смешните астри,4ки голфове и бмвета 320.Питането ми е дали да си взема от МП ориг.датчик или да подменя маслото най-накрая,защото не остана ред за него от проби и тогава датчика.Самия датчик е в главата и е в сухо състояние(м/у свещите)и компа взима инфо от него и пуска перките(няма други датчици).При въпросния косерски датчик не показваше реални стойности-авариен режим,все едно постоянно прегрява,за да си пуска охлаждането.Ако някой има подобни проблеми ще се радвам ако съм му бил от полза,защото фордчетата са чувствителни към тези неща.Ще съм благодарен за още един съвет.

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Прегряване Фокус

Мнение от Doin » 30 сеп 2012, 19:40

Купувай оригинален, другите са ментета. И аз си бях взел датчик за маслото от Козлодуй - светепе като коледна елха. От МП нов датчик 37 лв и едни 15 лв на вятъра.

Потребителски аватар
serano
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 01 сеп 2009, 23:41
Модел на автомобила: Ford Focus SE 1.6i
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Прегряване Фокус-РЕШЕНИЕ ЗА ФОКУС!

Мнение от serano » 14 окт 2012, 20:59

Ето най-накрая РЕШЕНИЕТО от сайта на форд и,нашите майстори са некадърни почти всичките,защото не си правят труда дори да прочетат малко.Ford Focus 2000 - 2001 1.4 1.6 Zetec
Проблем: Скоростомер се провали или скача хаотично.
Решение: Често срещан проблем е цилиндър сензора за температура на главата и докосва кабелите на запалването. Това ще доведе до редица електрически Gremlins, включително на контролера, не чистачките работят, електрически огледала, интериорни светлини, идващи на т.н. Решението е да се възстанови по маршрута на цилиндъра сензор главата температура около кабелите на запалването и сигурни в мястото.Ford Focus 2000 - 2001 1.4 1.6 Zetec
Problem: Speedometer fails or jumps erratically.
Solution: A common problem is the cylinder head temperature sensor and ignition cables touching. This will cause a number of electrical gremlins including the speedo, wipers not working, electric mirrors, interior lights coming on etc. The solution is to re-route the cylinder head temperature sensor around the ignition cables and secure in place.Сега ще се занимая с леглото или цилиндърчето на датчика и след това не се получи на 100%вземам оригиналния(от МП).Ако съм бил полезен на някой ще се радвам,защото като гледам това е основния проблем на тия фокуси,а не както тъпия байпас който правели.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1626
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегряване Фокус-РЕШЕНИЕ ЗА ФОКУС!

Мнение от fordmaniac » 17 окт 2012, 18:09

За вашите майстори не знам, ама като си го чел, поне качи снимка :

Изображение

Тия работи съм ги чел, НО , това е датчика за инжекциона и няма нищо общо с показанията на таблото. За там е друг датчик.
Ако тези коли нямаха проблем с загряването, от Форд нямаще да пуснат сервизен бюлетин за преработка на охладителната система.
Форд от край време са с термостат на изхода на главата, но при тези мотори го слагат на входа към помпата. Така са почти всички ВАГ коли и те имат традиции. При Фокусите проблема е в циркулацията на антифриза и се проявява или при смяна на антифриз, или при слагане на газова , или случайно точно от днес. И се почва мъка, дето няма нищо общо с този датчик, който си обявил за РЕШЕНИЕ !
Поздрави

Потребителски аватар
serano
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 01 сеп 2009, 23:41
Модел на автомобила: Ford Focus SE 1.6i
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Прегряване Фокус-РЕШЕНИЕ ЗА ФОКУС!

Мнение от serano » 18 окт 2012, 19:44

Вземете най-накрая го искарайте тоя бюлетин,защото това е основния недостатък от първа страница на Форд Фокус 2000-20001.И кажи кой е датчика за Темп.на Zetek SE;2000-2001серии.Този датчик за който говориш го има на зетек Ескорт98,както и датчика на перките.Тези датчици отсъстват при следващите модели.Има ги на старите ескорти като стария ми и съм запознат защото не говоря на изуст.В схемите на автомобила този датчик е основен проследил съм целия път,сигнал,съпротивлрние.Това вече го доказах с няколкото майстора в Бс спелизирани за форд и МП.Моя фокус не прегрява а стрелката е в такова положение вече карам 2 седмици по тоя начин перките тругват понякога преди термостатата да отвори.Температурата от дачика и отделно измерена на антифриза е под нормата за това говоря.Компа на тоя автомобил се управлява от този сух датчик и самия той пускащ перките нямам време да качвам снимки имам всички оригинални документи и ел.схеми идиагностиката на форд и Бош го потвърждава.проблем при колата е показанията на таблото,а не прегряването в повечето случаи ако следиш форумите.Не искам да се заяждам казвам го от опит,защото съм карал страшни мнго фордове не само моите.Като преключа с моята тотално ще напиша точно моето решение.В момента е карам като чужда не я жаля,до сега трябваше да съм я съсипал.Циркулацията също е наред,помпата също термостата също отваря като по книга.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегряване Фокус-РЕШЕНИЕ ЗА ФОКУС!

Мнение от Nebhotep » 18 окт 2012, 20:04

ECHNICAL SERVICE BULLETIN No.005/2001
Car and Light/Medium Commercial 17.05.2001


Section: 303-03 (24)

Model: Focus with 1.4L/1.6L Zetec-SE engine

Markets: All

Subject: Temperature gauge reads high, in or close to red zone.

Summary

Should a customer express concern over high readings of the temperature gauge under relatively low ambient driving conditions, the probable cause could be any one of several factors. This bulletin contains a diagnostic procedure which should be followed, in the sequence shown, in order to rectify the concern.

This bulletin supersedes TSB 005/2001 dated 11.01.2001. Please destroy the previous edition of this bulletin.


Parts Required

Description Finis Code

Expantion tank cap 7 370 374
Expantion tank 1 091 364
740 Thermostat 1 138 077
Coolant hose kit 1 139 359
Hose Clamp 25x 40 (two off) 1 032 773
Hose Clamp 25x 32 (two off) 1 032 772


Labour Time

FDS2000/WDS- Preliminary 29 100 0
Check
FDS2000/WDS- Main Check 29 101 1
Thermostat- remove and Install (including revised degas procedure) 1.0 hour


Repair Code

Causal part 33 304
Defect code 41
ACES Condition Code 41



Production Action

A recalibration of the PCM has been carried out in production from 09.2000 (build code YL)



Service Instructions

See Summary

1. Carry out FDS2000/WDS Preliminary and Main Check procedures.
l Check that the fan is functioning correctly.
l Check that the temperature gauge is reading accurately.
l Check the operation of the Heated Oxygen Sensor (HO2S) and Mass Air Flow (MAF) sensor.
l Clear any codes found and replace components as necessary.

2. Using FDS2000/WDS, record the vehicle Lamda reading.

µ 3. Visually inspect the aspirator hose to make sure that it is correclty routed.
l Check the water outlet connector to make sure that the top hose or heater supply hose are not blocked.


Note:
If any damage to the expansion tank or cap has been sustained, in particular damage to the rim of the expansion bottle neck, a new expansion tank or cap (see Parts Required) should be installed.

4. Visually inspect the expansion tank and cap for damage.

5. Visually inspect the expansion tank for fluid discoloration and debris.


Note:
When recalibrating the module, use disc B12 onwards for manual trnasmissions and B13 for automatic transmissions.

6. Recalibrate the module.
l If the recalibration cures the concern, no further action is required.
l If the concern is still apparent, go to next step.


Rework the coolant hoses

7. Drain the coolant (refer to the Drain procedure detailed below).

8. Remove the thermostat from the vehicle. For further information, refer to Section 303-03 (TIS-CD).


Note:
Make sure that the revised thermostat has the number 74 stamped on its base and is operating correctly according to Diagnostic and Testing procedure in Section 303-03 (TIS-CD).

9. Install a revised thermostat (see parts required). For further information, refer to Section 303-03 (TIS-CD).


Note:
The distance between the two points should be approx. 150 mm.

µ 10. Using the hose bypass kit (see part required), determine and mark the locations on the radiator top hose and heater return hose.


CAUTION:
Care must be taken to make the cuts in the hoses as square as possible.

11. Cut the heater return hose and top hose at the marked locations where the connectors will be installed.


Note:
Make sure the hose clamps are put over the existing hoses before the bypass kit is introduced.

µ 12. Install the bypass kit (see parts required).

13. Securely tighten the hose clamps in position.


Degas and Fill Procedure for Service fill of Zetec-SE Powertrain Installation in Focus


Drain


WARNING:
When releasing the system pressure, cover the expansion tank cap with a thick cloth to prevent the possibility of coolant scalding. Failure to follow this instruction may result in personal injury.


CAUTION:
When draining the engine coolant or changing any cooling system components, it is imperative that no coolant comes into contact with the timing or accessory drive belt. If necessary the belt should be removed. Contamination of the belt may result in belt failure.

14. Release the cooling system pressure by slowly turning the expansion tank cap a quarter of a turn.

15. Remove the cap when all the pressure had been released.


Note:
The vehicle MUST remain level. Do NOT raise only the front or back wheels.

16. Raise and support the vehicle on a ramp.


Note:
Drain the coolant into a suitable container.

17. Open the radiator drain valve to drain the coolant.

18. Close the drain valve when all the coolant has been drained from the system.

19. Lower the vehicle.

20. Remove the aspirator line and pass air from an air line through it to remove any debris.

21. Install aspirator line.


Fill

µ 22. Disconnect the heater supply hose from the engine.

23. Using a funnel, fill the cooling system with a 50/50 coolant/water solution through the supply hose until fluid starts to come from the engine.

24. Reconnect the heater supply hose.


Note:
Make sure that the air conditioning (if equipped) is switched OFF.

25. Make sure that the heater temperature control switch is in the HOT position and the heater blower switch is in the OFF position.

26. Fill the coolant expansion tank up to the MAX mark (with the engine switched off).

27. Install the expansion tank cap.

28. Start the engine and warm the engine up at 2750 rev/min until the fan comes on.

29. Increase engine speed to 5000 rev/min and maintain for one minute.

30. Reduce engine speed to 2750 rev/min and maintain for two fan cycles or until the bottom hose feels the same temperature as the top hose, which ever occurs first.

31. Leave the engine to cool down and check the coolant level.


Note:
If the coolant level has to be topped up or additional fluid is required, the system should be filled with a pre-mixed 50/50 coolant/water solution as per Ford specifications.

32. Top up to the coolant level to MAX mark as required.


Note:
It is important to note any Lamda readings below 0.9. If the reading is consistently less than 0.9, it is likely that there is either an air leak before or at the HO2S sensor, or the HO2S sensor is malfunctioning, or the MAF sensor is not working.

33. Test drive the vehicle (100Km/h in fifth gear on a flat road from cold for 15 minutes).
l Record the temperature gauge response.
l Using FDS2000/WDS, record the vehicle Lamda reading.

Note:
If the coolant level has to be topped up or additional fluid is required, the system should be filled with a pre-mixed 50/50 coolant/water solution as per Ford specifications.

l Rectify any identified faults.

Ето и онагледено в картинки: http://www.4shared.com/document/hLPmHAyI/Doc1.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Дръпнете уърдовския файл!

Потребителски аватар
serano
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 01 сеп 2009, 23:41
Модел на автомобила: Ford Focus SE 1.6i
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Прегряване Фокус- Генерално РЕШЕНИЕ

Мнение от serano » 18 ное 2012, 20:35

На колегата който ми праща тоя бюлетин мога да му кажа, че вече съм си решил проблема и съм много радостен и го споделям с вас.Дано да помогна на някой.След като доста мислех и четях чужди сайтове и този на форд се метнах отново сам с проблема.Първото нещо което направих си проверих антифриза,който се оказа че е от голямо значение.Замерих го оказа се чист концентрат-полудях,разредих го до -37-40,както трябва да е на студен двг.Тръгнах от работа излязох от града за около7км и о чудо все едно не съм имал проблем до сега-карах на по висока придавка на нагорнища и обратно и понадолнище където стрелката скачаше най много и нищо.Върнах се обратно и така докато не реших наистина вече след няколко дена да видя точно на колко съм направил антифриза за зимата все пак преди това бързах като я тествах.Тръгвам отново по същия път до Джъмбо да вземем на малкия някой неща и пак започна старата песен и вече не издържах и ги пратих моите хора в магазина и на паркинга и се метнах.Обездуших я както ескорта ми на място докато не отвори термостата затворих капачкатата.Това веднага ме наведе на мисълта за проблем с въздуха-обезвуздушаване колкото може по качеатвено.Както и да е влязох пазарихме си спокойно и на връщане никакъв проблем дори стрелката на един,два мм. под средата.Така направе ми впечатление още когато разредих антифриза термостата зопчна да отваря по бързо и перките не дъненеха нон стоп,което ме накара да спирам на няколко места да я проверявам.От тогава без проблем както си е била.Това ме накара да стигна до мнго изводи:първия тоя бюлетин не е точно от Форд къмпани защото проверих навсякъде,колата нямаше да се кара 11г. без да има такъв проблем,а и имам всичките заверки от форд сервиз до 2010.Второ от голямо значение е антифриза задължително от МП червения със спецификацията на шишето за вашия мотор,а не някакви оранжеви пумии както в моя случай.Трето термостата отвратителен,защото колата е прегях заради него и защото съм нервак,Трябва да е точния модел и двете тела.Като бяха я отворили термостата ми беше заклинил,деформирал в затворено положение това е най-честия дефект при тях,отделно външното тяло и то се беше деформирало.Явно охлад.система на фокуса няма аванс,така е предвидена и най малките отклонения със всяка част от системата имат значение както датчика,термостата,антифриза.Сега съм отново с нов термостат,кйто се оказа главния виновник-от МП за 24лв. и седмица доставка.Оказа се термостата е с по-голям клапан или байпас и различно сечение и сега направо карам нон стоп без да мърда стрелката и не съм си чул перките ,а термостата отваря и на него са изписани всичките му х-ки.Мога да кажа само че ме е яд че по рано не отидох в МП.Според мен системата се обезвъздушава от самия термостат-клапанчето,което е мн. по голямо от на другите .Основен проблем са термостатите при тези автомобили.Това обаче си е само мое мнение и си е за мен както и на тия от Мото фое.Важното е че нямам никакви проблеми с фокуса,за сметка на нервите парите и всичко което хвърлих.

kestti
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 11 ное 2012, 15:25
Модел на автомобила: ford focus 1.6 16v
Status: Извън линия

Re: Прегряване Фокус-РЕШЕНИЕ ЗА ФОКУС!

Мнение от kestti » 18 ное 2012, 22:49

термостата триабва да е истински работесхт сиожен по правилниа начин . налива се новиа софтлеар и всичко заспива. вече сме трима от форума даже почивните дни биахме на изван гредско без да греем.

dakata8407
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 28 окт 2008, 22:15
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Re: Прегряване Фокус-РЕШЕНИЕ ЗА ФОКУС!

Мнение от dakata8407 » 05 юни 2014, 11:58

МОЕТО РЕШЕНИЕ НА ПРОБЛЕМА.

Ако имате същия проблем, който имах и аз, а именно колата да тръгва да прегрява при извънградско каране пробвайте това решение.
Сложете термостат, който отваря при 74 гр. Аз сложих Vernet за 25 лв и след това вече не прегрява. В Мото Пфое е малко над 50 лв, а другия дето отваря на 82 гр
е пак около 20-30 лв. До преди седмица извънградско температурата стигаше 116 на малкия дисплей като включа тест режима, стрелката тръгваше към червено,
а преди това ми бяха сложили термостат на Vernet, който отваряше на 82гр.
И двете перки се включваха да въртят, радиатора студен, термостата не ми отваряше извънграда или отваряше неправилно. Иначе на място си отваряше на около 90 градуса.
Първо смених термостата, после едната перка ми беше изгоряла и я смених , след това в един сервиз ми казаха температурния датчик. И него смених, после проверих гарнитурата - тестването е 10 лв.
Всичко беше ок и благодарение на постовете в този и други форуми стигнах до заключението, че проблема е в термостата. Слагайте такива, които оварят на 74 градуса и всичко ще е ок. В Мото Пфое има 2 вида за Форд фокус 74 гр и 82 гр. Явно за тази кола термостата трябва да отваря на по-ниска температура.
УСПЕХ!!!

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегряване Фокус-РЕШЕНИЕ ЗА ФОКУС!

Мнение от ivchotr » 31 окт 2015, 15:22

Привет! От скоро съм фордаджия. Колата е бензинка, 1.6 мотор, нямам идея коя от всичките му модификации. По талон е 2004 г., но по номера от талона в Мотопфое казаха, че е от ноември 2003 г. С газова уредба е. Онзи ден замервах антифриза и се оказа, че е на около -18 градуса. Което ще рече, че ако зимата се окаже по-студена, ще има проблеми. Изчетох темата и имам въпрос. Колата ми е с климатроник. Има ли някакви специфики с обезвъздушаването при този модел? Стрелката на термометъра не мръдва от средата за сега. И как се ползва тестовият режим? Има малък дисплей за бордкомпютър и явно с него се проверява, ама как?
Знам всички вицове за Форд :D

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта