ПОЗИЦИЯ НА РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИТЕ ВАЛОВЕ ПРИ ЦЕНТРОВКА

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
daktilarta
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 19 мар 2009, 15:21
Модел на автомобила: Fiesta Zetec 1.25
Status: Извън линия

ПОЗИЦИЯ НА РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИТЕ ВАЛОВЕ ПРИ ЦЕНТРОВКА

Мнение от daktilarta » 19 мар 2009, 16:11

В каква позиция са разпределителните валове,когато коляновия вал е в ГМТ? Някой ако знае нещо по въпроса моля да помогне :)

Оп мн съм зле.. :D модел на колата: Ford Fiesta Zetec 1.25 1998

mod: Използвай бутона "промени"!
Инфото за автомобила в профила за мен е достатъчно :)

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: ПОЗИЦИЯ НА РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИТЕ ВАЛОВЕ ПРИ ЦЕНТРОВКА

Мнение от tankovbg » 19 мар 2009, 18:14

Колега, бях го написал някъде, но накратко:
Позиционираш и фиксираш 1-ви цилиндър точно в ГМТ, предполагам знаеш че има технологичен отвор за тази фиксация със специален болт.
Разпределителният вал за изпускателните клапани се позиционира така, че металният палец почти да сочи датчика за положението на валовете (намира се отзад близо до изп. клапани).
Разпределителният вал за смукателните клапани се позиционира така, че гърбиците да започват да отварят смукателните клапани за 1-ви цилиндър.
Валовете отзад имат едни прорези, пъха се планка 5 мм в прорезите на двата вала, трябва да са строго хоризонтални спрямо равнината (горните ръбове) на главата.
При това положение се слага ремъка
Това отговаря на начало на такта смукване за 1-ви цилиндър.
Ако за някой от валовете това положение не може да се фиксира се отвива болта на зъбчатката и като се държи контра на вала (там има шестограм за гаечен ключ) се наглася точно след което се завива с мах усилие 60 Nm.
Това е

daktilarta
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 19 мар 2009, 15:21
Модел на автомобила: Fiesta Zetec 1.25
Status: Извън линия

Re: ПОЗИЦИЯ НА РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИТЕ ВАЛОВЕ ПРИ ЦЕНТРОВКА

Мнение от daktilarta » 19 мар 2009, 18:41

Благодаря ти,МНОГО! Сега вече ще го направя :) Още 1 път МНОГО БЛАГОДАРЯ !!!

petrouv
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 11 ное 2012, 16:51
Модел на автомобила: Fotd Fiesta 16V
Status: Извън линия

Re: ПОЗИЦИЯ НА РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИТЕ ВАЛОВЕ ПРИ ЦЕНТРОВКА

Мнение от petrouv » 20 ное 2012, 19:17

колеги моля за снимка каде се намира отвора на самият колянов вал и ако може някой да ми даде размерите на болта за зацепване

Потребителски аватар
иво г. иванов
потребител
потребител
Мнения: 915
Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
Местоположение: Berkoviza , Montana
Status: Извън линия

Re: ПОЗИЦИЯ НА РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИТЕ ВАЛОВЕ ПРИ ЦЕНТРОВКА

Мнение от иво г. иванов » 20 ное 2012, 20:15

Това представлява дорника /болта/ за фиксиране на коляновият вал:
Изображение
Размериии... :roll:
А отвора за този болт трябва да е на ремъчната шайба зацепена за вала.
Срещу нея- друг отвор в блока.
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 35 госта