Помощ за FOCUS -MAX 1.6 TDCI (90hp)
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 09 яну 2013, 12:10
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Помощ за FOCUS -MAX 1.6 TDCI (90hp)
Здравейте.Замислям се за смяна на моята сегашна кола с Ford Focus C-Max.По принцип съм любител на дизела,но колкото по-вече чета за съвременните дизели,толкова по-вече се плаша,най вече от сериозните суми за някои резервни части,като демпферен маховик,вихрови клапи,дюзи и т.н.Предвид моите доходи в момента,такъв един ремонт би бил много труден.
От всички модефикации не можах да намеря достатъчно инфо само за 1.6 TDCI (90hp.)
Затова молбата ми е ако може да кажете как стоят нещата при този мотор 90 коня.
В смисъл и там ли е демпферен маховика или обикновен ,има или няма вихрови клапи и т.н.Скъп ли е за подръжка,някои често срещани проблеми и детски болести.
Поздрави.
От всички модефикации не можах да намеря достатъчно инфо само за 1.6 TDCI (90hp.)
Затова молбата ми е ако може да кажете как стоят нещата при този мотор 90 коня.
В смисъл и там ли е демпферен маховика или обикновен ,има или няма вихрови клапи и т.н.Скъп ли е за подръжка,някои често срещани проблеми и детски болести.
Поздрави.
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Помощ за FOCUS -MAX 1.6 TDCI (90hp)
Макар,че за мен въпросът за бензин,или дизел е приключен,ще споделя каквото знам от опит за този двигател.
Фордовският 1,6 TDCI (1,6 HDI при Ситроен и Пежо)си е стандартен Common rail дизел с всичките плюсове и минуси.Маховикът е демпферен,като на повечето дизели.Дюзите се износват по същия начин,като при всички Common Rail двигатели,но вече се ремонтират, за разлика от преди 5-6 години.Има вероятност някои от уплътнителните дифтунги на дюзите да изпускат,но това също е характерно за повечето дизели.Оправя се със замяна на дифтунга и ремонтът не е скъп.Друг проблем,който е възможно да срещнеш е повреден турбокомпресор,заради една цедка,която като се задръсти намалява притока на масло към турбината и води до ново турбо.Иначе двигателят е добър,не е много шумен и е с добър разход.Съмнявам се,че може да се намери кола с такъв двигател на малко километри,за да не се налагат ремонти,но все пак всичко е до късмет.
Фордовският 1,6 TDCI (1,6 HDI при Ситроен и Пежо)си е стандартен Common rail дизел с всичките плюсове и минуси.Маховикът е демпферен,като на повечето дизели.Дюзите се износват по същия начин,като при всички Common Rail двигатели,но вече се ремонтират, за разлика от преди 5-6 години.Има вероятност някои от уплътнителните дифтунги на дюзите да изпускат,но това също е характерно за повечето дизели.Оправя се със замяна на дифтунга и ремонтът не е скъп.Друг проблем,който е възможно да срещнеш е повреден турбокомпресор,заради една цедка,която като се задръсти намалява притока на масло към турбината и води до ново турбо.Иначе двигателят е добър,не е много шумен и е с добър разход.Съмнявам се,че може да се намери кола с такъв двигател на малко километри,за да не се налагат ремонти,но все пак всичко е до късмет.
- angel_8604
- потребител
- Мнения: 95
- Регистриран: 21 мар 2008, 16:14
- Модел на автомобила: c-max 1.8 tdci
- Местоположение: пловдив
- Status: Извън линия
Re: Помощ за FOCUS -MAX 1.6 TDCI (90hp)
заради една цедка,която като се задръсти намалява притока на масло към турбината и води до ново турбо
колега за какво става вапрос каде е тази цедка
колега за какво става вапрос каде е тази цедка
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Помощ за FOCUS -MAX 1.6 TDCI (90hp)
Става въпрос за тази тръба,по която се смазва турбината

Тя е захваната с два "банджо" болта с вътрешни канали в двата края.На долния болт е вградена въпросната цедка,която се затлачва и убива турбото.Вече има болтове с модернизирана цедка,които се продават като резервна част и би трябвало проблемът да е решен.Лошото е,че този болт се намира на много кофти място и има доста разглобяване, докато се стигне до него.Иначе самата замяна е много проста.Ето и малко повече инфо от братята англичани http://www.cmaxownersclub.co.uk/forum/t ... lure-6726/
Тя е захваната с два "банджо" болта с вътрешни канали в двата края.На долния болт е вградена въпросната цедка,която се затлачва и убива турбото.Вече има болтове с модернизирана цедка,които се продават като резервна част и би трябвало проблемът да е решен.Лошото е,че този болт се намира на много кофти място и има доста разглобяване, докато се стигне до него.Иначе самата замяна е много проста.Ето и малко повече инфо от братята англичани http://www.cmaxownersclub.co.uk/forum/t ... lure-6726/
- angel_8604
- потребител
- Мнения: 95
- Регистриран: 21 мар 2008, 16:14
- Модел на автомобила: c-max 1.8 tdci
- Местоположение: пловдив
- Status: Извън линия
Re: Помощ за FOCUS -MAX 1.6 TDCI (90hp)
при всички ТДЦИ ли го има защото аз съм с 1.8 тдци за пръв път чувам такова нещо
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Помощ за FOCUS -MAX 1.6 TDCI (90hp)
Такава тръба за смазване има при всички дизели с турбо,но до колкото знам само при 1,6TDCI има въпросния проблем с цедката.
- angel_8604
- потребител
- Мнения: 95
- Регистриран: 21 мар 2008, 16:14
- Модел на автомобила: c-max 1.8 tdci
- Местоположение: пловдив
- Status: Извън линия
Re: Помощ за FOCUS -MAX 1.6 TDCI (90hp)
synthez 3D написа:Такава тръба за смазване има при всички дизели с турбо,но до колкото знам само при 1,6TDCI има въпросния проблем с цедката.

-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 09 яну 2013, 12:10
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Помощ за FOCUS -MAX 1.6 TDCI (90hp)
ДО КОЛЕГАТА SYNTHEZ 3D
Здрасти колега и благодаря че се включи в темата.
Харесвам дизела но нямам нищо против и бензиновите коли.
За това ще ми бъде много полезно да чуя твоето мнение за бензиновите двигатели на Форд.Ако можеш също да ми препоръчаш бензинов Focus C-Max,който да е сравнително евтин и безпроблемен за поддръжка.
До колкото разбрах,1.8 бензиновият мотор също има демпферен маховик например.
Поздрави
Здрасти колега и благодаря че се включи в темата.
Харесвам дизела но нямам нищо против и бензиновите коли.
За това ще ми бъде много полезно да чуя твоето мнение за бензиновите двигатели на Форд.Ако можеш също да ми препоръчаш бензинов Focus C-Max,който да е сравнително евтин и безпроблемен за поддръжка.
До колкото разбрах,1.8 бензиновият мотор също има демпферен маховик например.
Поздрави
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Помощ за FOCUS -MAX 1.6 TDCI (90hp)
Според мен в България трудно ще намериш C-MAX с бензинов двигател,независимо че в западна Европа са доста разпространени.Както и да е,основното е,че двигателите са същите,каквито са и при Фокус,така че всяка информация за Фокус е валидна и за C-Max.Бензиновият 1,8 би трябвало да е с обикновен маховик,но не съм сигурен.Аз карам точно 1,8/125к.с. вече 96000 км. и нямам никакви забележки.Е вярно е,че е от 0 км.,но все пак.Има варианти и с 1,6/100к.с. (такъв ми е на Фокуса,но ми се струва,че няма да е достатъчен за по-тежкото купе на C-MAX-а),1,6/115к.с,1,8/120к.с.,както и 2,0/145к.с.Не искам да ме разбираш неправилно,че обсъждам предимствата и недостатъците на дизел и бензин.Просто споделих информация за конкретния двигател(1,6TDCI),но всеки си решава сам от какво има нужда.Ако намериш конкретни екземпляри,тогава можем да ги обсъдим с повече подробности,но така или иначе купуването на кола е на късмет.
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 09 яну 2013, 12:10
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Помощ за FOCUS -MAX 1.6 TDCI (90hp)
synthez 3D написа:Според мен в България трудно ще намериш C-MAX с бензинов двигател,независимо че в западна Европа са доста разпространени.Както и да е,основното е,че двигателите са същите,каквито са и при Фокус,така че всяка информация за Фокус е валидна и за C-Max.Бензиновият 1,8 би трябвало да е с обикновен маховик,но не съм сигурен.Аз карам точно 1,8/125к.с. вече 96000 км. и нямам никакви забележки.Е вярно е,че е от 0 км.,но все пак.Има варианти и с 1,6/100к.с. (такъв ми е на Фокуса,но ми се струва,че няма да е достатъчен за по-тежкото купе на C-MAX-а),1,6/115к.с,1,8/120к.с.,както и 2,0/145к.с.Не искам да ме разбираш неправилно,че обсъждам предимствата и недостатъците на дизел и бензин.Просто споделих информация за конкретния двигател(1,6TDCI),но всеки си решава сам от какво има нужда.Ако намериш конкретни екземпляри,тогава можем да ги обсъдим с повече подробности,но така или иначе купуването на кола е на късмет.
Колега,благодаря че ми отдели време да се занимаваш с мен.Само да сме живи и здрави,пък ще видим какво ще стане.
Поздрави и успех
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта