Реле за подгревни свещи на Фокус TDCi

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Gyorev
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 06 сеп 2012, 14:08
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi 115hp
Местоположение: София
Status: Извън линия

Реле за подгревни свещи на Фокус TDCi

Мнение от Gyorev » 10 яну 2013, 19:24

Здравейте, колеги!
Излезна един проблем, откакто застудя по-сериозно, колата пали много трудно! :( Имах проблеми с горивната система, но всичко вече е наред и това го изключвам като вариант. Преди и след ремонта колата няма разлика в паленето. Купих нов акумулатор, стария трудно въртеше, мислех, че е слаб и неможе да завърти... разлика никаква, освен че стартера върти като полудял! Проверих и 4те свещи, останових, че и 4те работят! Обаче идва нещо друго... сутрин когато дам на контакт лампичката за свещите гасне след 2-3 секунди, което в сравнение с други дизели (голф 3) е адски малко. Нито чушам реле да цъка нито нищо! След като запали с много премеждия прави голям пушак отзад. Това ме навежда на мисълта, че релето на свещите ми е аут и аз пали без свещи!
Въпросите ми са: Ако съм прав, къде в колата да намеря това реле? Ако може и някаква рисунка или скица да вида какво представлява. Как да проверя релето дали работи или не? Има ли нещо друго, което може да причини трудното палене?

niki85
потребител
потребител
Мнения: 132
Регистриран: 22 дек 2011, 21:35
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Реле за подгревни свещи на Фокус TDCi

Мнение от niki85 » 10 яну 2013, 20:57

Проблемът ти не е от свещите. При Форд са така нещата. Лампата гасне след няколко секунди, но това не показва реалното време, което греят свещите, което е около 4 минути. Просто не обръщай внимание на това колко дълго ти свети лампата на таблото.

Проблемът ти по-скоро е по горивната система - филтър, инжектори, помпа...

Gyorev
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 06 сеп 2012, 14:08
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi 115hp
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Реле за подгревни свещи на Фокус TDCi

Мнение от Gyorev » 11 яну 2013, 16:45

Както съм споменал по-горе, горивната ми система е изрядна! Оправени са дюзите, подменена е помпа и филтъра е нов!
Релето го намерих къде е, при бушоните... а някой да каже как да го тествам дали работи с мултицета??

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Реле за подгревни свещи на Фокус TDCi

Мнение от ЯЛТА » 12 яну 2013, 00:13

Я вземи и вържи една пробна лампа, на свещите, и ще видиш, и засечеш колко време ти греят . А релето не бъзикай че е скъпо.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Реле за подгревни свещи на Фокус TDCi

Мнение от Conan_1 » 12 яну 2013, 11:30

Сложи прозрачен маркуч на горивото след помпата и виж за въздух! Провери свещите по каталог ли за и дали вс работят и са една марка, на мене ми пробутаха по къси и неискаще да пали ескорта докато не взех каталожни _friends_
п.п.- виж на потгревните свещи кабелите да нямат нагар и окисления , аз от това съм спасявал ескорта навремето !
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Gyorev
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 06 сеп 2012, 14:08
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi 115hp
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Реле за подгревни свещи на Фокус TDCi

Мнение от Gyorev » 12 яну 2013, 21:06

Колата има проблем с паленето само сутрин, веднъж запали ли цял ден няма проблем. Това с въздух в системата ми го казаха преди, но то ако влиза въздух отнякъде тя и като е по топло времето няма да пали, а тя си палеше като беше по-топло, даже сега през по-кишавите дни когато не е толкова студ пак пали значително по-лесно.
Кабелите за свещите са ОК!
Днес тествах релето дали работи с пробна лампа. Беше обяд, вече бях палил колата преди това. Сложих + на свеща, - на купето, дадох на контакт и лампата изгасна след около 4-5 секунди, което ме навежда на мисълта, че релето си работи.
Пак свалих всичките свещи, този път 1 беше аут... мерих ги преди около месец всички бяха ОК. Свещите 2 по 2 бяха различни, едните Беру, другите Денсо.
Купих 4 нови свещи по каталог - Iskra, четох тук там за тях мненията са 50 на 50, но като имаш предвид цената им и това, че нямам много излишни пари стават.
Утре сутринта очаквайте резултати!!!

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Реле за подгревни свещи на Фокус TDCi

Мнение от cvetan.cenkov » 13 яну 2013, 09:45

Свещите трябва да са съобразени с релето.Тоест времето е 15 или 30секунди.С четири секунди подгряване няма да запали лесно.Това което казва колегата че подгряват четири минути не е вярно

Gyorev
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 06 сеп 2012, 14:08
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi 115hp
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Реле за подгревни свещи на Фокус TDCi

Мнение от Gyorev » 13 яну 2013, 12:51

Какво искаш да кажеш? Сутрин при напълно студен двигател дали пак греят 4 секунди, защото пробата беше при не до там студен двигател? От релето ли е това?

Тази сутрин с новите свещи пак запали трудно колата! Дадох на контакт, но преди това включих лампата на купето, за да забележа свещите дали дърпат ток. Така и беше като дадох на контакт светлината от лампата намаля за около 7-8 до 10 сек. след това завъртях стартера. Въртях... въртях, след второто подгряване и продължително въртене запали...... :(
Вече незнам какво да направя? Препоръчайте ми горивен филтър! Делфи добра идея ли е? Въпреки, че вече съм го сменил пак ще го направя защото нямам вече идеи....
Вие ако имате други идея.. ?

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Реле за подгревни свещи на Фокус TDCi

Мнение от ЯЛТА » 13 яну 2013, 13:26

Gyorev написа:Както съм споменал по-горе, горивната ми система е изрядна! Оправени са дюзите, подменена е помпа и филтъра е нов!
Ако това е вярно, трябва да пали. Твърде много са навързани тук неща, за да твърдиш че е изрядна горивната система.
А филтър само оригинален.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Gyorev
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 06 сеп 2012, 14:08
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi 115hp
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Реле за подгревни свещи на Фокус TDCi

Мнение от Gyorev » 13 яну 2013, 13:29

Еми в другата ми тема можеш да видиш какво съм правил, даже и ти беше писал в нея. Мисля че не би трябвало да има проблем...
Под оригинален филтър, делфи ли да разбирам ?

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Реле за подгревни свещи на Фокус TDCi

Мнение от ЯЛТА » 13 яну 2013, 14:31

Gyorev написа: Под оригинален филтър, делфи ли да разбирам ?
Става, и всички които препоръчва завода производител. Ако нафтата има парафин,- той може да се напласти по хартията на филтъра, което прави първият студен старт невъзможен.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Реле за подгревни свещи на Фокус TDCi

Мнение от cvetan.cenkov » 13 яну 2013, 14:38

Искам да кажа че е малко времето за подгрев Пробвай втори път да подгрееш и тогава пали да видиш има ли разлика Може да опиташ и като подадеш ток направо на свещите за 15 секунди и пробай веднага да запалиш Ако тогава пали лесно значи ти трябва реле с по голямо време

Gyorev
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 06 сеп 2012, 14:08
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi 115hp
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Реле за подгревни свещи на Фокус TDCi

Мнение от Gyorev » 13 яну 2013, 19:45

Попринцип гледам да сипвам само от Shell, ако това има значение. Скоро ще взема друг горивен филтър!
Утре ще пробвам да подгрея 2-3 пъти преди да запаля, за да видя има ли разлика, а в други ден ще подам на свещите ток директно както казва колегата Цветков и тогава ще напиша резултатите тук!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Реле за подгревни свещи на Фокус TDCi

Мнение от ЯЛТА » 13 яну 2013, 21:34

Gyorev написа:ще подам на свещите ток директно както казва колегата Цветков и тогава ще напиша резултатите тук!
Ако ги държиш много включени, рискуваш да "цъфнат"- изгорят.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Gyorev
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 06 сеп 2012, 14:08
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi 115hp
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Реле за подгревни свещи на Фокус TDCi

Мнение от Gyorev » 14 яну 2013, 18:33

Днес подгрях 3 пъти и колата запали сравнително лесно. От първо въртене, задържах на стартер около 3-4 секунди и възпламени.

П.П. Като им подам ток директно няма да е за повече от 15 секунди...

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Реле за подгревни свещи на Фокус TDCi

Мнение от cvetan.cenkov » 14 яну 2013, 19:29

Което означава че релето не отговаря на свещите.Виждал съм как на 30секундно реле слагат бързо нагряващи свещи и след една седмица свещите отиват. При теб случая е точно обратен,реле за бързо нагряване със обикновени свещи

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Реле за подгревни свещи на Фокус TDCi

Мнение от MapTo_D » 14 яну 2013, 19:32

Какво значи реле с бързо или бавно подгряване? :-/: :-/: При моя фокус е същото - лампата за подгрев светва за около 2 секунди /при -20 преди 3 години светваше за около 3-4 сек/ и след още около 2-3 сек чувам релето да изключва. Забелязал съм на още 3 фокуса, че е абсолютно същото, така че не мисля, че точно това е проблема на колегата...

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Реле за подгревни свещи на Фокус TDCi

Мнение от cvetan.cenkov » 14 яну 2013, 19:48

Защо тогава при две или три подгрявания пали по лесно? Релето е с биметална пластина с времето се получава умора на материала и започва по рано да изключа.Отделно свещите с по късо време са с по голямо съпротивление което допълнителна товари релето и то изключва още по бързо

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Реле за подгревни свещи на Фокус TDCi

Мнение от MapTo_D » 14 яну 2013, 19:57

3-4 секунди на стартер изобщо не е малко време, аз толкова държах на стартер миналата зима - оказаха се 2 нефункциониращи свещи, след смяната им и с едно подгряване всичко заспа, за това казвам, че при колегата е много вероятно да има друг проблем, а не да се дължи на малкото време за подгрев!

Gyorev
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 06 сеп 2012, 14:08
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi 115hp
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Реле за подгревни свещи на Фокус TDCi

Мнение от Gyorev » 17 яну 2013, 16:49

Няма от какво да е.... подгрявам 2-3 пъти и колата пали от раз! Изглежда колегата Ценков е прав... Проблема е, че ме вчера ме съкратиха от работа и тепърва не мисля да давам луди пари за свещи и релета, ще я подгрявам по 2-3 пъти като е студето и така докогато изкара. :(
Последна промяна от Gyorev на 17 яну 2013, 21:52, променено общо 1 път.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта