Перки на неотворил термост-ПОМОЩ
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 04 дек 2012, 19:42
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 1,6 16
- Status: Извън линия
Перки на неотворил термост-ПОМОЩ
Предварително се извинявам ако има писано нещо за моя проблем но аз не сам го намерил.
Проблема ми е следния колата е фокус 98 1.6 16 бензин , след каране на около 5-6 километра в града се пускат вентилаторите за охлаждане на радиатора направи ми впечатление че радиатора е студен и маркуча след термостата също е студен. Температурата на таблото е нормална точно в средата и седи като закована нито нагоре нито надолу а перките се въртят. Въпросът ми е нормално ли е в трафик и при външна температура 4-5 градуса първо да не е отворил термостата за толкова време и да се охлажда нормално само от малкия кръг поне според стрелката на таблото а и според мен защото двигателя няма вид на прегрял. И съответно кои и как кара перките да се въртят през определен интервал от време примерно 2-3 мин. за около 30 сек.
Предварително благодаря за мненията ви.
Проблема ми е следния колата е фокус 98 1.6 16 бензин , след каране на около 5-6 километра в града се пускат вентилаторите за охлаждане на радиатора направи ми впечатление че радиатора е студен и маркуча след термостата също е студен. Температурата на таблото е нормална точно в средата и седи като закована нито нагоре нито надолу а перките се въртят. Въпросът ми е нормално ли е в трафик и при външна температура 4-5 градуса първо да не е отворил термостата за толкова време и да се охлажда нормално само от малкия кръг поне според стрелката на таблото а и според мен защото двигателя няма вид на прегрял. И съответно кои и как кара перките да се въртят през определен интервал от време примерно 2-3 мин. за около 30 сек.
Предварително благодаря за мненията ви.
-
- потребител
- Мнения: 196
- Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Перки на неотворил термост-ПОМОЩ
Здравей колега,
Ще почна отзад напред- перките за охлаждане се включват при определена температура на охлаждащата течност. Имаш датчик, който при достигане на определена температура (примерно 100 градуса) включва перката и след като температурата падне на около да кажем 92 градуса, спира перката. Така, че за да ти се пуска перката най-вероятно термостата ти е зациклил в затворено положение и не отваря. Следователно колата ти прегрява и се пуска перката, но не върши никаква работа, защото охлажда радиатора, който така или иначе е студен и няма връзка с двигателя.
Всичко това горе зависи от времето, за което минаваш тия 5км. В София например аз лично ги минавам за 15-тина минути, което е предостатъчно колата да загрее и ако термостата не отвори... даже може да прегрее. НО, ако ги минаваш за 5 мин. примерно е съвсем нормално колата колата тамън да е загряла и да не е нужно да отваря термостата. В този случай най-вероятно датчика на перката ти е прецакан.
Аз залагам на първия случай. Най-лесно можеш да провериш дали термостата отваря, като оставиш колата да работи на място и хващаш маркуча след термостата. Ако след 5-6-7 мин
не се загрее този маркуч, значи термостата е заклинил и е за смяна.
Поздрави!
Ще почна отзад напред- перките за охлаждане се включват при определена температура на охлаждащата течност. Имаш датчик, който при достигане на определена температура (примерно 100 градуса) включва перката и след като температурата падне на около да кажем 92 градуса, спира перката. Така, че за да ти се пуска перката най-вероятно термостата ти е зациклил в затворено положение и не отваря. Следователно колата ти прегрява и се пуска перката, но не върши никаква работа, защото охлажда радиатора, който така или иначе е студен и няма връзка с двигателя.
Всичко това горе зависи от времето, за което минаваш тия 5км. В София например аз лично ги минавам за 15-тина минути, което е предостатъчно колата да загрее и ако термостата не отвори... даже може да прегрее. НО, ако ги минаваш за 5 мин. примерно е съвсем нормално колата колата тамън да е загряла и да не е нужно да отваря термостата. В този случай най-вероятно датчика на перката ти е прецакан.
Аз залагам на първия случай. Най-лесно можеш да провериш дали термостата отваря, като оставиш колата да работи на място и хващаш маркуча след термостата. Ако след 5-6-7 мин

Поздрави!
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 04 дек 2012, 19:42
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 1,6 16
- Status: Извън линия
Re: Перки на неотворил термост-ПОМОЩ
Всичко това което казваш щеше да е вярно ако колата прегряваше а тя е в работен диапазон.
А за другото което казваш сам съгласен но прочети внимателно какво сам написал в началото на темата
А за другото което казваш сам съгласен но прочети внимателно какво сам написал в началото на темата
- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Перки на неотворил термост-ПОМОЩ
Датчик за температура , все пак нещо кара да вкючват перките .
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Перки на неотворил термост-ПОМОЩ
Вентилаторите както писаха колегите се вклюват по 'сигнал' от датчик - този (EDIT): на главата м-у свещите
Извън нормалните условия т.е. при дадено отчетено напрежение върнато към компютъра през датчика, могат да се включат при две положения:
1. окъсени проводниците към буксата
2. извадена букса/прекъснат проводник

Извън нормалните условия т.е. при дадено отчетено напрежение върнато към компютъра през датчика, могат да се включат при две положения:
1. окъсени проводниците към буксата
2. извадена букса/прекъснат проводник
Последна промяна от opex на 03 фев 2013, 16:05, променено общо 1 път.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Перки на неотворил термост-ПОМОЩ
Прочети темата Фокус 1.6 прегряване.Тя е първа в раздел двигател и трансмисия и ще си дадеш отговор на всичко.Доста неща съм изписал по този проблем и решение има.Като влезеш в тест режим ще видиш че кората действително грее и работи при 108-110 градуса
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 04 дек 2012, 19:42
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 1,6 16
- Status: Извън линия
Re: Перки на неотворил термост-ПОМОЩ
Благодаря за мненията. Лошото е , че при мен термостатното тяло е под генератора и ще падне разглобяване защото на пръв поглед не виждам къде е датчика.
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Перки на неотворил термост-ПОМОЩ
Ако си прочел всичко което пише по темата термостата ти е най малкия проблем.На всички 1.6 термостата е там .Дай каква температура показва в тест режим с газова ли е или не .
-
- потребител
- Мнения: 196
- Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Перки на неотворил термост-ПОМОЩ
Аз така и не разбрах тия 5-6 км. за колко време ги минаваш?
Първото нещо, което съм написал беше това. Ако ги минаваш за 15 мин. примерто и термостата е напълно затворен, то със сигурност колата ти прегрява(освен, ако не правиш баня вътре с парно на МАХ).
Ако ги минаваш за 5 мин. е съвсем нормално и ще мислим по въпроса какво включва перките.
Както и да е, дано да намериш решението в темата, която колегата ти е посочил.
ПП: Сега прочетох темата, която е посочил колегата и ме е яд, че изобщо си загубих времето да пиша по тая тема... Темата е закачена като важна най-отгоре на раздела... ама няма кой да чете...
Поздрави!
Първото нещо, което съм написал беше това. Ако ги минаваш за 15 мин. примерто и термостата е напълно затворен, то със сигурност колата ти прегрява(освен, ако не правиш баня вътре с парно на МАХ).
Ако ги минаваш за 5 мин. е съвсем нормално и ще мислим по въпроса какво включва перките.
Както и да е, дано да намериш решението в темата, която колегата ти е посочил.
ПП: Сега прочетох темата, която е посочил колегата и ме е яд, че изобщо си загубих времето да пиша по тая тема... Темата е закачена като важна най-отгоре на раздела... ама няма кой да чете...
Поздрави!
- viktor8881
- потребител
- Мнения: 128
- Регистриран: 24 мар 2009, 16:39
- Модел на автомобила: ford focus 1.6 99г. газов инжекцион
- Местоположение: Сливен/Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Перки на неотворил термост-ПОМОЩ
Колега там няма датчик, всичко се управлява от температурния датчик, който е на главата м/у свещите. При мен зимата загрява и се включват перките, а лятото нямам никакви проблеми. Перките се включват само като включа климатика. В маркуча хоризонталния, който е пред двигателя почти до термостата има някакъв клапан с пружина. Каква му е ролята само гадая и се чудя дали да не го махна. Дали този клапан пропуска достатъчно течност за да загрее термостата и да отвориivaldo написа:Благодаря за мненията. Лошото е , че при мен термостатното тяло е под генератора и ще падне разглобяване защото на пръв поглед не виждам къде е датчика.

-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Перки на неотворил термост-ПОМОЩ
Махай го няма да сгрешиш и перките повече няма да ги чуеш
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 13 госта