Смяна Демферен маховик с монолитен???
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???
Ако действително демпферният маховик намалява пулсациите на въртящия момент повече от нормалната конструкция с пружини само във феродовия диск, сега е нормално да се увеличи шумът от скоростната кутия. Не мога да ти го опиша как звучи. Тихо е, и не е като чукане, ами като приглушено стържене. Преоблавава буквата Ш в този звук, не като Ч от двигателя.
Но и версията за разместени зъби и сигнал от датчина за положение на КВ е абсолютно жизнена. Това е трябвало да се свери преди демонтажа на стария, с някакво приспособление - щифтове, пластнки, микрометри...
Но и версията за разместени зъби и сигнал от датчина за положение на КВ е абсолютно жизнена. Това е трябвало да се свери преди демонтажа на стария, с някакво приспособление - щифтове, пластнки, микрометри...
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 03 мар 2011, 20:06
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 115HP
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???
Ами звукът е достатруден за описване и май не ми наподобява на Ш, по-интересното е,че го има само при ускорение на пълна газ- започва от малко достига макс и затихва,развива се в рамките на 1-2 сек, а над три хиляди оборота двигателя звучи както обикновено. Аз също мислех дали не е от положението на белега за 1-ви цилиндър и смятам да проверя тази теория в понеделник, като отида на диагностика. Иначе колата пали съвсем нормално и има мощност.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???
Забравих да вмъкна че би се чувало при ниски обороти, да речем под 2000. Успех с диагностиката.
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???
според мен проблема при него е промяна в центровката след смяна на маховика .. и шума който чува е дизелово чукане от лошо горене в определени обороти ,точно при смачкване на газта на ниски обороти е най доловимо .. естествено причината може да не е маховика ,но факта че се е появило след смяната му показва че има връзка с него .
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 03 мар 2011, 20:06
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 115HP
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???
Тъй като това ми е първия комън рейл автомобил и не ми е ясно дали ще могат да пипнат центровката както при бинзиновите инжекциони, как мислиш?
А от друга страна си мисля, дали ако има проблем с центровката щеше да работи нормално, защото колата пали върви както преди?
И друга мисъл ми се върти в главата - дали не се получава някъкъв резонанс във феродовия диск, например пружините,защото не знам дали си въобразявам, но ми се струва, че шума идва от ляво, където е скоростната кутия?!
А от друга страна си мисля, дали ако има проблем с центровката щеше да работи нормално, защото колата пали върви както преди?

И друга мисъл ми се върти в главата - дали не се получава някъкъв резонанс във феродовия диск, например пружините,защото не знам дали си въобразявам, но ми се струва, че шума идва от ляво, където е скоростната кутия?!
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???
центровката не може да се пипа( както и на бензиновия инжекцион с ЕКУ) ,но за шума просто гадая ,може да е механично нещо
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???
Може, може, ама трябва хапаратура.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???
http://xn--e1akm.com/eko-tehnologii-opa ... D1%8F.html" onclick="window.open(this.href);return false;
датчици на хол с народно обяснение
датчици на хол с народно обяснение
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 03 мар 2011, 20:06
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 115HP
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???
Полезна информация, но в моя случай не е актуална. След последната ми публикация във форума говорих с един човек, който е доста в час с нещата и той каза, че шуменето не е от мотора, а от съединителя, защото феродовия диск с пружини няма толкова голям ход, както демпферния маховик и не може да обира така добре вибрациите. Освен това смята, че не би трябвало да има някакъв отрицателен ефект върху скоростната кутия или пък коляновия вал (както се споменава на места в нета) в дългосрочен план, а като омекнат малко пружините може и шума да намалее. Посъветва да отида да ми разхлабят тампоните на мотора и отново да ги стегнат, защото това би могло да помогне, но още не съм го направил.
По отношение на разхода няма промяна спрямо преди, така че едва ли положението на марката за ГМТ е променено спрямо стария, а и моторът работи ОК.
Според мен какъв е изводът - прекарах се - за още малко пари трябваше да си сложа демпферния маховик и да забравя, но както и да е.
По отношение на разхода няма промяна спрямо преди, така че едва ли положението на марката за ГМТ е променено спрямо стария, а и моторът работи ОК.
Според мен какъв е изводът - прекарах се - за още малко пари трябваше да си сложа демпферния маховик и да забравя, но както и да е.
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???
този извод е отдавна направен ,но си е друго да откриеш топлата вода ... чети повечко особено западни форуми преди скъп ремонт
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 03 мар 2011, 20:06
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 115HP
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???
За съжаление нямах време за четене на форуми, защото исках да си сменя само лагера, че шумеше доста и като разглобиха колата стана ясно, че и маховика е за смяна и нямах време да се ограмотявам до такава степен. От друга страна след като фирма като Валео, която оборудва цялото френско автомобилостроене твърди, че замяната е 100%, нямах причина да се съмнявам. След това се рових в нета по въпроса, но не успях да намеря еднозначен отговор - за или против и какъв би бил ефекта. Човек се учи цял живот 

- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???
Съвсем естествено е, че оригиналното решение е по-добро, но все пак въпроса опира и до финанси. Спестил си известни средства с алтернативният комплект все пак. Може да преживееш промяната в звука. Все пак целият задвижващ тракт е една затворена вибрационна система и промяна на даден компонент в нея внася промени в честотната картина особено при дизел. Така, че нищо страшно няма. Не вярвам да имаш последващи проблеми. В темата колеги споделят за бусове с такава замяна, които са навъртяли 200к км. 

-
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 12 мар 2008, 15:07
- Модел на автомобила: Focus 1.8 Tddi, Turnier
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???
Колеги, миналата седмица и аз сменях съединител. Взех нов комплект притискател, феродо и лагер - Моторкрафт. Ремонта го правиха МП, останах много доволен, но след ден два установих и аз подобен шум при рязко ускорение. Моят мотор е TDDI и е с едномасов маховик, още не съм имал време да ида до МП да чуя какво ще кажат. Установих също, че след две три поредни резки ускорявания шумът изчезва и си мисля дали не е от пружините на феродовия диск.samuil81 написа:Здравейте,
карам Фокус 1,8 ТДЦИ 115к.с 2003 година и тази седмица смених съединителя изцяло - сложих плътен маховик, феродо с пружини, притискател и лагер помпа. Както се досещате колата беше с двумасов маховик, който беше вече на път (всъщност започнах ремонта заради шумящ лагер). Със стария съединител при гасене се чуваше удар, в завой на полусъединител също от време на време се чуваше удар, първа влизаше трудно на място, също и задна.
С новия съединител всичко стана ок - скоростите влизат перфектно, няма екстра вибрации, пали нормално. Но, при ускорение или по-точно, когато се даде пълна газ, се чува един шум като гъргорене за кратко, който изчезва след секунда-две, а над 3000 оборота всичко е нормално. Интересното при шума е, че се развива от мин към макс и след това изчезва. При форсиране на празен ход всичко е ок и когато се ускорява плавно също го няма, но като цяло звука на мотора в движение стана малко по-остър. Иначе колата има мощност и си върви като преди.
Момчето, което го монтира смята, че евентулано би могло да бъде заради съвсем малка промяна в ъгъла на впръскване на горивото заради маховика.
Изчетох темата, но никой не спомена нищо. Ще съм благодарен, ако имате идеи. В понеделник смятам да отида на диагностика за всеки случай.
Благодаря!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???
Нали диска ти е нов, не може демпферите му да тропат.
Огледай шайбата на пистовия ремък и тя е със демпфер, най-вероятно идва оттам.
Огледай шайбата на пистовия ремък и тя е със демпфер, най-вероятно идва оттам.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 03 мар 2011, 20:06
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 115HP
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???
Здравейте отново!
За тези, които следят темата, а за онези, на които евентулно ще им предстои подобен ремонт, искам да разкажа как завърши моята сага:
казах ви, че съединителя шумеше при по-рязко ускорение (след слагане на комплект с плътен маховик и стандартен съединител), но нещата не останаха просто ей така - той и превърташе на високите предавки при ускорение, а и взе да поема трудно при потегляне. Тогава вече ми писна (след три месеца и 2500км) и реших да рекламирам комплекта, който съм закупил и да сложа демпферен маховик и плътно феродо, както е оригинално. Обадих се в магазина и в сервиз, на който имам доверие (не там, където първоначално направиха смяната
), но взимат малко по-скъпо и вкарах колата за ремонт (отново - ей богу писна ми). Сега идва най-интересното - оказа се, че при монтажа на лагер-помпата са наранили семеринга на входящия вал на кутията и тя тече. И то не малко, което води до превъртането, защото маслото в комбинация с отпадъка на фрикционния материал образува грес, която остава по съединителя. Обезмаслиха ми феродото, сглобиха колата (имало и О-пръстен на лагера, който също не бил сложен), доляхме масло и колата отново е самолет - дори и досадния шум го няма.
Семерингите ги купих от МП за сумата от 62лв, съединителя остана с плътен маховик, стандартно феродо и притискател. Само за инфо ще кажа, че човека работил по колата каза, че триещия материал на феродото е с много добро качество.
Сами си правете изводите - внимавайте кой ви работи по колата (особено когато е съвременен дизел).
Лека и безаварийна
За тези, които следят темата, а за онези, на които евентулно ще им предстои подобен ремонт, искам да разкажа как завърши моята сага:
казах ви, че съединителя шумеше при по-рязко ускорение (след слагане на комплект с плътен маховик и стандартен съединител), но нещата не останаха просто ей така - той и превърташе на високите предавки при ускорение, а и взе да поема трудно при потегляне. Тогава вече ми писна (след три месеца и 2500км) и реших да рекламирам комплекта, който съм закупил и да сложа демпферен маховик и плътно феродо, както е оригинално. Обадих се в магазина и в сервиз, на който имам доверие (не там, където първоначално направиха смяната

Семерингите ги купих от МП за сумата от 62лв, съединителя остана с плътен маховик, стандартно феродо и притискател. Само за инфо ще кажа, че човека работил по колата каза, че триещия материал на феродото е с много добро качество.
Сами си правете изводите - внимавайте кой ви работи по колата (особено когато е съвременен дизел).
Лека и безаварийна

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???
Според мен какъв е изводът - прекарах се - за още малко пари трябваше да си сложа демпферния маховик и да забравя, но както и да е.
този извод е отдавна направен ,но си е друго да откриеш топлата вода ... чети повечко особено западни форуми преди скъп ремонт




Накрая все пак стигнахме до основната повреда в Бг - тъп монтьорsamuil81 написа:Здравейте отново!
За тези, които следят темата, а за онези, на които евентулно ще им предстои подобен ремонт, искам да разкажа как завърши моята сага: ...съединителя остана с плътен маховик, стандартно феродо и притискател. Само за инфо ще кажа, че човека работил по колата каза, че триещия материал на феродото е с много добро качество.
Сами си правете изводите - внимавайте кой ви работи по колата (особено когато е съвременен дизел).
Лека и безаварийна

Но, ще има още серии - колегата да покара стотина - двеста хиляди и да пише пак.
Може ли само да разберем в кой сервиз е направен проблемът, че да знаем да ги контролираме?
Последна промяна от diesel1.6 на 26 юни 2011, 12:28, променено общо 1 път.
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???
те майсторите така се учат ,че им се и плаща за това 

-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 03 мар 2011, 20:06
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 115HP
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???
Не искам да споменавам имена, защото момчето, което работи в сервиза е брат на мой близък приятел и не знам дали той или някой от колегите му е направил грешката. Но мога да пратя ЛС къде стана фала, къде я оправиха, какви части съм ползавал.
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???
Колега, по-добре пиши тук в темата, докато още някой не си е платил, за да се учат на колата му
. Друг е въпроса, че точно тея "майстори" не се и учат дори!
Ако аз трябва да отремонтирам кола с демпферен маховик, никога няма да подменя демпферния маховик и едномасов такъв. Изводите всеки сам да си ги прави!

Ако аз трябва да отремонтирам кола с демпферен маховик, никога няма да подменя демпферния маховик и едномасов такъв. Изводите всеки сам да си ги прави!
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 11 окт 2010, 18:24
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???
колеги , здр. и от мен. притежавам фокус ц-мах 2,0 тдци 2006г. вчера ходих на сервиз и ми казаха че проблема с тресенето и шума който се чува след гасене , съм за смяна на маховика, изчетах всичко което намерих във форума и все пак да попитам кое илиза най рентабилно valeo ,luk , sash , или от някоя морга, намерих един на цена 250лв..
.......и да попитам още нещо ,може ли да се сменя само маховника без съеденителя, защото с него няма проблем?
.......и да попитам още нещо ,може ли да се сменя само маховника без съеденителя, защото с него няма проблем?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта