Питане за количество масло в двигателя
- ford4o
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 30 дек 2005, 14:31
- Модел на автомобила: Skoda Fabia 3 1.2 TSi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Питане за количество масло в двигателя
Имам един, може би глупав, въпрос. Голям проблем ли е, ако количеството налято масло е доста над максимума на щеката? И възможно ли е това да е причина за масло в интеркулера? Също така, след 3000 км. маслото е по средата м/у мин. и макс на щеката, до колко е нормално това и трябва ли да се тревожа, че карам двутактов автомобил 
Става дума за Фокуса от профила .

Става дума за Фокуса от профила .
-
- потребител
- Мнения: 409
- Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
- Местоположение: гр. Силистра
- Status: Извън линия
Re: Питане за количество масло в двигателя
Зависи от това колко над максимума е нивото на маслото.Може да доведе до теч на масло от уплътнителните пръстени и гарнитури и от там до загуба на масло след определен брой километри.А също така и в кулера да има масълце.Те затова хората са сложили белези на щеката за нивото на маслото.
- ford4o
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 30 дек 2005, 14:31
- Модел на автомобила: Skoda Fabia 3 1.2 TSi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Питане за количество масло в двигателя
Те хората са сложили маркери, но нали знаете колко "добри" специалисти има в българските сервизи
Понеже ми беше първа смяна след покупката на колата, и не знаех какво е нужното количество, се доверих на сервиза в който я закарах след регистрацията. Там отвориха някакви програми четоха,чесаха се по глупавиците и заключиха, че събира 5,7 л.
. Аз се позачудих, но нямах идея колко е нужно
Беше налюскал "майстора" масло до извън максимума сигурно 2 пръста . Сега след 3000 км. е до средата на маркировките и имам масло по капака на клапаните откъм ремъците и понеже сменях маркучите на кулера видях ,че и в тях има малко масло .Иначе колата не пуши в движение, или аз поне не го виждам в огледалото
Може би изпушва като я запаля ,малко ,но и това не е сигурно щото до сега все студено времето и не знам дали е дим или пара. Върви добре като за 100 коня
След смяната на маслото и всички филтри в тоя сервиз видях, че са сбъркали и посоката на поленовия филтър, та разбрах що за майстори са там
Сервиза е "Дунев Моторспорт" на Червено знаме.
Все си мислех, че поне масла и филтри могат да сменят на всякъде ,но не би
А всъщност, някой може ли да ми каже колко все пак е необходимото масло за този двигател ?





След смяната на маслото и всички филтри в тоя сервиз видях, че са сбъркали и посоката на поленовия филтър, та разбрах що за майстори са там

Все си мислех, че поне масла и филтри могат да сменят на всякъде ,но не би

А всъщност, някой може ли да ми каже колко все пак е необходимото масло за този двигател ?
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Питане за количество масло в двигателя
За Дунев спорт има отделна тема, обърнали сме им специално внимание, предполагам и ти вече няма да стъпиш там.
Общо взето са уцелили количеството на маслото ( на моето 1.8 тдди е 5,6 литра, но при последната смяна пое само 5,2), но явно не са източили до край старото масло, затова количеството е било повече.
Определено е трябвало да провериш маслото след смяната му и не е трябвало да караш цели 3000 километра с толкоз много масло,
не че ще повредиш двигателя сериозно, но протекат ли ти гарнитури и семеринги ще трябва да ги сменяваш. Сега, след като вече е в нормите,
проверявай периодично нивото му и ако стигне минимума не доливай, а направо отивай на майстор ( истински) да види от къде изтича и как може да се оправи.
Общо взето са уцелили количеството на маслото ( на моето 1.8 тдди е 5,6 литра, но при последната смяна пое само 5,2), но явно не са източили до край старото масло, затова количеството е било повече.
Определено е трябвало да провериш маслото след смяната му и не е трябвало да караш цели 3000 километра с толкоз много масло,
не че ще повредиш двигателя сериозно, но протекат ли ти гарнитури и семеринги ще трябва да ги сменяваш. Сега, след като вече е в нормите,
проверявай периодично нивото му и ако стигне минимума не доливай, а направо отивай на майстор ( истински) да види от къде изтича и как може да се оправи.
- ford4o
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 30 дек 2005, 14:31
- Модел на автомобила: Skoda Fabia 3 1.2 TSi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Питане за количество масло в двигателя
Знам я темата
Даже ги бях похвалил в нея, бях ходил със старата кола
Но е сигурно ,че няма да стъпя вече там!
Като го сменяха го източиха от пробката, аз бях вътре в сервиза и видях как спря да тече масло.Ако се използва помпа по добре ли е? Даже сложиха някаква добавка да промие мотора, защото нов внос кола не карана 1 год. сигурно, имаше бая "парцали в маслото" . За това съм доволен, че го направиха. Сега дори след толкова каране маслото все още е прозрачно, в смисъл не е сивсем черно, каквото става на Октавия TDI-PD след 100 км. каране след смяна. Иначе си го следя маслото. И сервиз читав вече си имам благодарение на форума
А нормално ли е да гори масло от каране на високи обороти и с висока скорост за, да речем 400 км ? Питам защото по принцип жена ми я кара колата и тя е много "лежерен" водач
но този уикенд я карах аз и доста я настъпвах, а и като изпреварвам стигах от време на време до червеното на оборотите и доста от маслото "изчезна " след това пътуване 


Като го сменяха го източиха от пробката, аз бях вътре в сервиза и видях как спря да тече масло.Ако се използва помпа по добре ли е? Даже сложиха някаква добавка да промие мотора, защото нов внос кола не карана 1 год. сигурно, имаше бая "парцали в маслото" . За това съм доволен, че го направиха. Сега дори след толкова каране маслото все още е прозрачно, в смисъл не е сивсем черно, каквото става на Октавия TDI-PD след 100 км. каране след смяна. Иначе си го следя маслото. И сервиз читав вече си имам благодарение на форума

А нормално ли е да гори масло от каране на високи обороти и с висока скорост за, да речем 400 км ? Питам защото по принцип жена ми я кара колата и тя е много "лежерен" водач


- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Питане за количество масло в двигателя
Ако мотора е изправен не е нормално. При тебе обаче не го е изгорило, а го е изхвърлило откъдето намери, а високите обороти са били катализатора на процеса. Няма страшно, това че то е изхвърлило още не е повод за притеснение. Измий мотора и ако пак се омасли тогава трябва да се смени съответното уплътнение откъдето тече. Ако пък нивото на маслото продължи да спада без мотора да се омаслява, тогава има проблем и в сервиза нямат вина за него.ford4o написа:.....
А нормално ли е да гори масло от каране на високи обороти и с висока скорост за, да речем 400 км ? Питам защото по принцип жена ми я кара колата и тя е много "лежерен" водачно този уикенд я карах аз и доста я настъпвах, а и като изпреварвам стигах от време на време до червеното на оборотите и доста от маслото "изчезна " след това пътуване
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ford4o
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 30 дек 2005, 14:31
- Модел на автомобила: Skoda Fabia 3 1.2 TSi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Питане за количество масло в двигателя
Благодаря за мненията
Ще се гледаме с Фокусника и другия път в правилния сервиз 
А и правилния шофьор ще оставя да си го кара, явно аз не му се отразявам добре. А така ме кефи да го карам, особено по път със завои е страшно забавна кола


А и правилния шофьор ще оставя да си го кара, явно аз не му се отразявам добре. А така ме кефи да го карам, особено по път със завои е страшно забавна кола
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Питане за количество масло в двигателя
Не се занимавай с непроверени разбирачи-сервизи, ето ти го Софийският форумен майстор:
http://www.clubford.org/forum/memberlis ... le&u=11994
http://www.clubford.org/forum/memberlis ... le&u=11994
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 27 фев 2010, 17:17
- Модел на автомобила: Ford focus 1.8tdci
- Status: Извън линия
Re: Питане за количество масло в двигателя
5.6 литра за двигателя и 0.600 литра за масления филтър така е при мен ,но при смяна не сипвам повече от 5 литра и взимам в резерва един литър евентуално за доливане но не винаги се налага 
И аз съм имал загуба на масло преди време но беше заради няква скоба към ЕГР клапан или към турбото не помня със сигурност ,след затягането и нямаше никаква загуба.
Вчера сменях масло и филтри и се получи малък фал ,при проверка на маслото днес ми се измъкна пластмасовата тръбичка в която влиза щеката за мерене на маслото и капеше масло от там ,но днес с помощата на един майстор и няколко свински опашки върнахме тръбичката на мястото й
Да попитам и аз един въпрос досега съм сменял маслото 4 пъти като първия път си сложих както трябва 5w30 вторият и третият 10w40 и вчера отново 5w30 Това проблем ли ще е за двигателя ,който в момента с това масло(5W30 Hilber Sport F ) работи много по добре от предишното масло(10W40 Castrol Magnatec) .

И аз съм имал загуба на масло преди време но беше заради няква скоба към ЕГР клапан или към турбото не помня със сигурност ,след затягането и нямаше никаква загуба.
Вчера сменях масло и филтри и се получи малък фал ,при проверка на маслото днес ми се измъкна пластмасовата тръбичка в която влиза щеката за мерене на маслото и капеше масло от там ,но днес с помощата на един майстор и няколко свински опашки върнахме тръбичката на мястото й

Да попитам и аз един въпрос досега съм сменял маслото 4 пъти като първия път си сложих както трябва 5w30 вторият и третият 10w40 и вчера отново 5w30 Това проблем ли ще е за двигателя ,който в момента с това масло(5W30 Hilber Sport F ) работи много по добре от предишното масло(10W40 Castrol Magnatec) .
-
- потребител
- Мнения: 59
- Регистриран: 17 апр 2013, 22:09
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi 115 hp 2001 г. (коНби)
- Status: Извън линия
Re: Питане за количество масло в двигателя
Да се включа и аз в темата.
Колега, аз също като теб си закарах фокусника при един майстор, но той не е толкова виновен човечеца. Смени ми маслото и вика тя събира 5.6 литра, аз съм ти сложил 5 л., а ти си долей още малко. Така и направих, ма не проверих на щеката колко е и взех, че ливнах още 600 грама, както е по книжка, и що да видя... 3 мм над максимума.. Ами сега??? Писах тук във форума, един вика не пипай, друг вика махай го и за да ми е мирна главата взех една голяма спринцовка и изтеглих около 400 грама. То било оставало масло в турбото, та 5 литра са точно до средата на мярката на щеката.
След смяната на маслото обаче се появи проблем... Наляхме му Fuchs Titan 5w30 както си е по книжка, но като загрее мотора и почва едно свирене от 1200-300 оборота до 2200-300. На студено обаче няма нищо... Сменени са ролки, ремъци, филтри ...всичко, но... нищо не помага. Има няколко човека с подобен проблем, но никой не го е решил...
Та въпроса ми е, дали да не сложа някаква добавка в това масло ??? Знам ли италианските майстори какво са му били сложили, щото като я купих и я карах не се чуваше такова свирене... Направо не знам кво да правя вече ...
Колега, аз също като теб си закарах фокусника при един майстор, но той не е толкова виновен човечеца. Смени ми маслото и вика тя събира 5.6 литра, аз съм ти сложил 5 л., а ти си долей още малко. Така и направих, ма не проверих на щеката колко е и взех, че ливнах още 600 грама, както е по книжка, и що да видя... 3 мм над максимума.. Ами сега??? Писах тук във форума, един вика не пипай, друг вика махай го и за да ми е мирна главата взех една голяма спринцовка и изтеглих около 400 грама. То било оставало масло в турбото, та 5 литра са точно до средата на мярката на щеката.
След смяната на маслото обаче се появи проблем... Наляхме му Fuchs Titan 5w30 както си е по книжка, но като загрее мотора и почва едно свирене от 1200-300 оборота до 2200-300. На студено обаче няма нищо... Сменени са ролки, ремъци, филтри ...всичко, но... нищо не помага. Има няколко човека с подобен проблем, но никой не го е решил...
Та въпроса ми е, дали да не сложа някаква добавка в това масло ??? Знам ли италианските майстори какво са му били сложили, щото като я купих и я карах не се чуваше такова свирене... Направо не знам кво да правя вече ...
"Мисленето е най-трудната работа на света. Затова толкова малко хора се захващат с нея." - Хенри Форд
- ford4o
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 30 дек 2005, 14:31
- Модел на автомобила: Skoda Fabia 3 1.2 TSi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Питане за количество масло в двигателя
Нямам отговор на нито един от зададените по горе въпроси
Моето масло е Хаволин 5W40,за сега не чувам страннии звуци от двигателя
В момента ,след 5000 км. съм по средата на щеката и тук таме омасляване по мотора, но по последни наблюдения ,намаляването на маслото спря преди 2000 км. и не спада повече ,а аз я карам 'айдушки
На магистралата съм винаги със 150 - 160 , а извън нея, при изпреварвания, съм обикновенно в червеното на оборотомера. За мен е малко странно ,че трябва да я държа на малко по високи обороти, не знам дали е нормално ,но турбото ми се усеща някъде около 2300 - 2400 RPM . В ниските обороти я няма никаква. А може би е субективно усещане , защото последните 8-9 години карам само дизели на VAG групата и те са по различни. Последната е Шкода TDI-PD и турбо лага почти не се усеща. Но пък поведението на пътя на Фокуса постоянно ме кара да се усмихвам, докато го карам
Трябва да ида на някоя среща на форума в София и някой колега с такава кола да я пробва
Все ще се наканя ,някой ден .





Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 15 госта