Добавка за бензин в дизел
- canister
- потребител
- Мнения: 22
- Регистриран: 02 юли 2012, 09:14
- Модел на автомобила: fokus
- Status: Извън линия
Добавка за бензин в дизел
здравеите колеги ! имам следния проблем дадох колата на един колега сипал горивце и решил да сложи и малко добавка даа ама сложил за бензин па колата е дизел проблем ли е >:D<:
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Добавка за бензин в дизел
Добавките за бензин обикновено покачват октановото число и са на базата на толуол/толуен, които се характеризират с октаново и са силни разтворители, от което идват почистващите им своиства за горивната система.
Октановото число показва способността на горивото да се въздържа от самовъзпламеняване при бързо свиване и висока компресия, иначе се получават преждевременни детонации и пръска бутала.
Дизела работи на съвсем обратния принцип и с много по-висока компресия. При него нафтата се характеризира с цетаново число - колкото по-ниско толкова по-добре грубо казано. Добавките за него са на базата на керосина (самолетното гориво), което също се карактеризира с цетаново число. Като се слага добавка за бензин фактически то се повишава и не е добре за двигателя. Отделно, че разтворителите в добавките за бензин влияят доста зле на гумените уплътнения в помпите и пътищата при дизела.
Октановото число показва способността на горивото да се въздържа от самовъзпламеняване при бързо свиване и висока компресия, иначе се получават преждевременни детонации и пръска бутала.
Дизела работи на съвсем обратния принцип и с много по-висока компресия. При него нафтата се характеризира с цетаново число - колкото по-ниско толкова по-добре грубо казано. Добавките за него са на базата на керосина (самолетното гориво), което също се карактеризира с цетаново число. Като се слага добавка за бензин фактически то се повишава и не е добре за двигателя. Отделно, че разтворителите в добавките за бензин влияят доста зле на гумените уплътнения в помпите и пътищата при дизела.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Добавка за бензин в дизел
Няма голяма разлика в гумените уплътнения и елементи за дизел и бензин, съответно чувствителността им към толуол. Поне като е в ниски концентрации. Тъй че просто си карай.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Добавка за бензин в дизел
Ябе човек точно цетановото число характеризира нафтата, съответно колкото повече е то толкова по добре. За какво има разни добавки които вдигат цетановото число. Все едно да кажеш че октановото число на бензина е хубаво да е малко. Колко по високо е цетановото толкова по хубаво изгаряне има нафтата
-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 06 мар 2013, 10:45
- Модел на автомобила: 2,0 l Duratorq-TDCi
- Status: Извън линия
Re: Добавка за бензин в дизел
И напълни резервоара до горе , за да е по-малка концентрацията на добавката.diesel1.6 написа:Няма голяма разлика в гумените уплътнения и елементи за дизел и бензин, съответно чувствителността им към толуол. Поне като е в ниски концентрации. Тъй че просто си карай.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Добавка за бензин в дизел
Това не бях видялopex написа:Дизела работи на съвсем обратния принцип и с много по-висока компресия. При него нафтата се характеризира с цетаново число - колкото по-ниско толкова по-добре грубо казано. Добавките за него са на базата на керосина (самолетното гориво), което също се карактеризира с цетаново число. Като се слага добавка за бензин фактически то се повишава и не е добре за двигателя.

Цетановото число в бензиностанцията е често е 45 - 50, а трябва да е 50 - 53 или нещо такова. Добавката за бензин не се знае как променя цетановото число. Тя влияе предимно на октановото, а двете нямат пряка и еднозначна зависимост едно към друго.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Добавка за бензин в дизел
Кое е по-точно обратното?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Добавка за бензин в дизел
Колегата го написа преди мен - цетановото число ни трябва по-голямо. Минимумът е 50 за коли с щифтови разпръсквачи, за директно впръскване по-малко, за впръскване с високо налягане и 45 май става.
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Добавка за бензин в дизел
Колегата е имал в предвид, че за /цетановото число/е обратното, т.е. трябва да е повече, а не по-малко.opex написа:Добавките за бензин обикновено покачват октановото число и са на базата на толуол/толуен, които се характеризират с октаново и са силни разтворители, от което идват почистващите им своиства за горивната система.
Октановото число показва способността на горивото да се въздържа от самовъзпламеняване при бързо свиване и висока компресия, иначе се получават преждевременни детонации и пръска бутала.
Дизела работи на съвсем обратния принцип и с много по-висока компресия. При него нафтата се характеризира с цетаново число - колкото по-ниско толкова по-добре грубо казано. Добавките за него са на базата на керосина (самолетното гориво), което също се карактеризира с цетаново число. Като се слага добавка за бензин фактически то се повишава и не е добре за двигателя. Отделно, че разтворителите в добавките за бензин влияят доста зле на гумените уплътнения в помпите и пътищата при дизела.
По-добре е дизеловото гориво да е близо до 50 единици цетаново число, от колкото до 40 едииници цетаново число. Като скалата е от 0 до 100 единици.
Но същевременно не означава, че трябва дизела да е близо до 100 единици.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Добавка за бензин в дизел
Е това точно така се разбира, както е написано. Но да не се отклоняваме от темата, друго се пита.При него нафтата се характеризира с цетаново число - колкото по-ниско толкова по-добре грубо казано.
-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 06 мар 2013, 10:45
- Модел на автомобила: 2,0 l Duratorq-TDCi
- Status: Извън линия
Re: Добавка за бензин в дизел
Какво стана ? Сега как е колата ?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта