ТуРБИНА НА ТДИ
-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 04 авг 2006, 11:32
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDi 96
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
ТуРБИНА НА ТДИ
колеги може ли някой да ми каже дали е възможно да ми направат турбината да се включва по-рано, и дали е нормално на ниските обороти да ми е някак "куца" колата
-
- потребител
- Мнения: 427
- Регистриран: 06 ное 2005, 18:55
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 Zetec ST
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ТЪРБИНА НА ТДИ
И моята набира малко бавно до към 2200 оборота,но след това дърпа яко!!! Маи че може да се направи това за което питаш но можеби разхода ще се увеличи!!
- Dundee
- потребител
- Мнения: 852
- Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
- Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ТЪРБИНА НА ТДИ
Преди турбото иди първо в някой читав сервиз за помпи да ти направят диагностика и ако е неободимо - реглаж. В долната тема вече писах че при мен ускорението е плавно.Ti6one написа:колеги може ли някой да ми каже дали е възможно да ми направат турбината да се включва по-рано, и дали е нормално на ниските обороти да ми е някак "куца" колата
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ti6one,
Не бих казал че е възможно. Вероятно подмяна с друго турбо (друг размер!) би оправило "проблема" в ниските обороти, но... като всяко нещо и това си има предимства и недостатъци! Във високите обороти вече няма да има толкова дебит ...
Моето турбо например се развъртаа сериозно след 3000 оборота (двигателя е бензинов!) и настава лудница
Ако сложа друго, което "тръгва" по-рано ще загубя мощност там където бензиновият двигател е най-способен - високите обороти!
За всекидневна кола, турбото се подбира така, че да се развърта малко преди максималният въртящ момент за да "подсили" двигателя (особено важащо за дизел!).
По-новите дизелови автомобили ползват турбини със променлива геометрия, което е едно огромно предимство! С такова турбо все едно имаш две турбини към двигателя - едно по-малко за да се развърта в ниските обороти и едно по-голямо за може да "храни" двигателя на високи обороти. Това е най-общо казано. В действителност управлението на ваните, които насочват изгорелите газове към турбинното колело е безстепенно което предлага плавен преход между различните работни режими на турбото. Управлението ВИНАГИ е по електронен път, което съвсем не важи за по-старите турбо компресори. Електронният контрол е предпоставка за по-малък или почти никакъв lag (отвратителното забавяне на притока на сгъстен въздух от турбото към двигателя при превключване на предавки, ускоряване и т.н., познато на всеки водач на турбоавтомобил), или това е така нареченият boost control.
Не бих казал че е възможно. Вероятно подмяна с друго турбо (друг размер!) би оправило "проблема" в ниските обороти, но... като всяко нещо и това си има предимства и недостатъци! Във високите обороти вече няма да има толкова дебит ...
Моето турбо например се развъртаа сериозно след 3000 оборота (двигателя е бензинов!) и настава лудница

За всекидневна кола, турбото се подбира така, че да се развърта малко преди максималният въртящ момент за да "подсили" двигателя (особено важащо за дизел!).
По-новите дизелови автомобили ползват турбини със променлива геометрия, което е едно огромно предимство! С такова турбо все едно имаш две турбини към двигателя - едно по-малко за да се развърта в ниските обороти и едно по-голямо за може да "храни" двигателя на високи обороти. Това е най-общо казано. В действителност управлението на ваните, които насочват изгорелите газове към турбинното колело е безстепенно което предлага плавен преход между различните работни режими на турбото. Управлението ВИНАГИ е по електронен път, което съвсем не важи за по-старите турбо компресори. Електронният контрол е предпоставка за по-малък или почти никакъв lag (отвратителното забавяне на притока на сгъстен въздух от турбото към двигателя при превключване на предавки, ускоряване и т.н., познато на всеки водач на турбоавтомобил), или това е така нареченият boost control.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
- tomny
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 25 юли 2006, 09:09
- Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC EFI
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ТуРБИНА НА ТДИ
Провери си дебитомера, мой познат имаше подобни симптоми и се оказа това.Ti6one написа:колеги може ли някой да ми каже дали е възможно да ми направат турбината да се включва по-рано, и дали е нормално на ниските обороти да ми е някак "куца" колата
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... hlight=maf" onclick="window.open(this.href);return false;vasilev написа:За да се провери дебитомера трябва ли да се ходи на сервизи къде се намира той ?
Небойте се роби Спартак е с вас!
- tomny
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 25 юли 2006, 09:09
- Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC EFI
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Да, в сервиз става, но нямам представа къде в Русе да намериш. Ако ти кажат че е за смяна, внимателно прочети темата, която ти е дал aaleks (дебитомер и MAF сензор е едно и също нещо), и се опитай да го почистиш, че нов май е към 500-600 лв. Успехvasilev написа:За да се провери дебитомера трябва ли да се ходи на сервизи къде се намира той ?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта