ТуРБИНА НА ТДИ

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Ti6one
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 04 авг 2006, 11:32
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDi 96
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

ТуРБИНА НА ТДИ

Мнение от Ti6one » 02 окт 2006, 12:20

колеги може ли някой да ми каже дали е възможно да ми направат турбината да се включва по-рано, и дали е нормално на ниските обороти да ми е някак "куца" колата

T punchev
потребител
потребител
Мнения: 427
Регистриран: 06 ное 2005, 18:55
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 Zetec ST
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ТЪРБИНА НА ТДИ

Мнение от T punchev » 02 окт 2006, 16:37

И моята набира малко бавно до към 2200 оборота,но след това дърпа яко!!! Маи че може да се направи това за което питаш но можеби разхода ще се увеличи!!

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ТЪРБИНА НА ТДИ

Мнение от Dundee » 02 окт 2006, 17:14

Ti6one написа:колеги може ли някой да ми каже дали е възможно да ми направат турбината да се включва по-рано, и дали е нормално на ниските обороти да ми е някак "куца" колата
Преди турбото иди първо в някой читав сервиз за помпи да ти направят диагностика и ако е неободимо - реглаж. В долната тема вече писах че при мен ускорението е плавно.
Изображение

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 02 окт 2006, 19:25

Ti6one,

Не бих казал че е възможно. Вероятно подмяна с друго турбо (друг размер!) би оправило "проблема" в ниските обороти, но... като всяко нещо и това си има предимства и недостатъци! Във високите обороти вече няма да има толкова дебит ...

Моето турбо например се развъртаа сериозно след 3000 оборота (двигателя е бензинов!) и настава лудница :) Ако сложа друго, което "тръгва" по-рано ще загубя мощност там където бензиновият двигател е най-способен - високите обороти!

За всекидневна кола, турбото се подбира така, че да се развърта малко преди максималният въртящ момент за да "подсили" двигателя (особено важащо за дизел!).

По-новите дизелови автомобили ползват турбини със променлива геометрия, което е едно огромно предимство! С такова турбо все едно имаш две турбини към двигателя - едно по-малко за да се развърта в ниските обороти и едно по-голямо за може да "храни" двигателя на високи обороти. Това е най-общо казано. В действителност управлението на ваните, които насочват изгорелите газове към турбинното колело е безстепенно което предлага плавен преход между различните работни режими на турбото. Управлението ВИНАГИ е по електронен път, което съвсем не важи за по-старите турбо компресори. Електронният контрол е предпоставка за по-малък или почти никакъв lag (отвратителното забавяне на притока на сгъстен въздух от турбото към двигателя при превключване на предавки, ускоряване и т.н., познато на всеки водач на турбоавтомобил), или това е така нареченият boost control.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
mistyrain
потребител
потребител
Мнения: 178
Регистриран: 23 сеп 2006, 01:02
Модел на автомобила: Escort 94 1.8 TDi
Местоположение: Sofia\Lom
Status: Извън линия

Мнение от mistyrain » 03 окт 2006, 04:25

моята кола е 94 тди, не зная твоята коя е, но и при мен се пуска някъде към 2200 и вярно от начало е малко куцо но все пак това е дизелче. освен ако твоита не е някоя нова година.

Потребителски аватар
tomny
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 25 юли 2006, 09:09
Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC EFI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ТуРБИНА НА ТДИ

Мнение от tomny » 03 окт 2006, 09:37

Ti6one написа:колеги може ли някой да ми каже дали е възможно да ми направат турбината да се включва по-рано, и дали е нормално на ниските обороти да ми е някак "куца" колата
Провери си дебитомера, мой познат имаше подобни симптоми и се оказа това.

vasilev
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 07 фев 2006, 17:58
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 tdi-94
Местоположение: русе
Status: Извън линия

Мнение от vasilev » 03 окт 2006, 12:52

За да се провери дебитомера трябва ли да се ходи на сервиз :oops: и къде се намира той ?

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 03 окт 2006, 15:01

vasilev написа:За да се провери дебитомера трябва ли да се ходи на сервиз :oops: и къде се намира той ?
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... hlight=maf" onclick="window.open(this.href);return false;
Небойте се роби Спартак е с вас!

Ti6one
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 04 авг 2006, 11:32
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDi 96
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Мнение от Ti6one » 03 окт 2006, 15:08

а я кажете долу горе колко сте дигали с ваще дизелчета. моята не сам я пробвал ама като гледам как се държи при 140 си мился че май повече от 160 няма да може

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 03 окт 2006, 19:58

реални 180 / но според километража почти 190

Потребителски аватар
methodboy
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от methodboy » 03 окт 2006, 23:20

Мако *00118* за което *167* . Има ли някой който много е чел за тубото и да даде литература и аз да се просветя. А на колегата дето иска да бъта турбото не се занимавай с глупости ако искаш дизел да бяга много kadett 1.5 TDI ISUZO. С Mondeo-то не мода да настигна въшката до 140 а тя и там бяга много.

Потребителски аватар
tomny
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 25 юли 2006, 09:09
Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC EFI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от tomny » 04 окт 2006, 09:59

vasilev написа:За да се провери дебитомера трябва ли да се ходи на сервиз :oops: и къде се намира той ?
Да, в сервиз става, но нямам представа къде в Русе да намериш. Ако ти кажат че е за смяна, внимателно прочети темата, която ти е дал aaleks (дебитомер и MAF сензор е едно и също нещо), и се опитай да го почистиш, че нов май е към 500-600 лв. Успех

vasilev
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 07 фев 2006, 17:58
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 tdi-94
Местоположение: русе
Status: Извън линия

Мнение от vasilev » 04 окт 2006, 14:24

Благодаря!! Вече съм на ясно MAF=дебитомер. За MAF инфо има предостатъчно :lol: Започва "екшън "

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта