С или без катализатор !?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
NStoyanov
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 23 юли 2010, 22:50
Модел на автомобила: Fiseta 1.4, 2003, 80hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

С или без катализатор !?

Мнение от NStoyanov » 01 окт 2013, 21:23

(към админа - ако темата не е за този раздел, моля да бъда извинен).

Здравейте, колеги. Наскоро на госпожицата ми светна чека - след тест на два различни компютъра "докторът" постави идентична диагноза - проблем в катализатора, вероятно частично запушване. Предлагат ми да го махнат + изкупят, но съм чувал, че може да доведе до проблем в компютъра (за някакви сонди ми обясняваха, аз не съм тесен автоспециалист). Та въпросът ми е - някой с подобен проблем и или просто запознат - да го махам ли или да карам така, рискувам ли и т.н.? (мен парите от него не ме блазнят, държа колата да работи както досега). Благодаря предварително!

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: С или без катализатор !?

Мнение от mrdds » 03 окт 2013, 11:50

Махай го щом е диагностиран.
Ето ти тема за справяне с проблема.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... ck#p371019

Вече повече от 3г. карам с R-C схемата и всичко е наред. _friends_

NStoyanov
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 23 юли 2010, 22:50
Модел на автомобила: Fiseta 1.4, 2003, 80hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: С или без катализатор !?

Мнение от NStoyanov » 03 окт 2013, 12:39

Благодаря, колега, ще го взема предвид!

Потребителски аватар
amonev
потребител
потребител
Мнения: 463
Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г.
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Re: С или без катализатор !?

Мнение от amonev » 03 окт 2013, 21:25

Кола на няма 10г. запушен катализатор ... с масло вместо бензин ли е карана? :shock:

Имахме Пежо, което закупихме на 60 000км и продадохме на 330 000км, като след 300 000 започна да гори масло в огромни количества, но никога не е имала проблем с катализатора, беше като оса количката :idea: Мондеото ми е 97-ма, старичко, какъв катализатор, какви запушвания?
Е ли правото право?

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4603
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: С или без катализатор !?

Мнение от S_C » 04 окт 2013, 01:53

Няма катализатор, дето да изкара 300 хиляди. Просто е станал на кайма вътре без да предизвика запушване и не сте усетили, че го няма.
По темата-има много начини да се излъжат тия сонди и дори най-скъпите от тях са с пъти по-евтини от нов катализатор.Цената на нов оригинален катализатор съм чувал, че започва някъде от 1500 лева нагоре.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
amonev
потребител
потребител
Мнения: 463
Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г.
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Re: С или без катализатор !?

Мнение от amonev » 04 окт 2013, 08:01

Имам клиент, който изкупува катализатори, МНОГО КАТАЛИЗАТОРИ, рециклира ги, след което продава в чужбина ... голям бизнес е! Та смятам, че си имам идея кое колко изкарва.

А колкото до катализатора на Пежото, който казваш че бил станал на кайма, човека който купи колата първото нещо което продаде от нея бе именно катализатора и то видиш ли: Цял, целеничък, с малко сажди по него от маслото! :mrgreen:

Друга история: поскоро приятел си махна катализатора на Мондеото, което е над 250 000км, И СЪЩИЯ БЕШЕ ПЕРФЕКТЕН!!! Още го е яд, но нали някой му беше пуснал мухата, че видиш ли от това не вървяла колата, то се оказа съвсем различен проблем :lol:

Та така с митовете и легендите, че катализаторите изкарвали видиш ли 100-150 хил.км! Според мен това е теория развивана от всеки "гаражен" заварчик на ауспуси, за да ти вземе "легално" парите, и да спечели отгоре на това ... иначе нали сме демокрация, всеки си е свободен сам доброволно да си прецака колата както намери за добре :idea:

По темата вече: Фиестата на колко хил.км е?
Е ли правото право?

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: С или без катализатор !?

Мнение от urgan » 04 окт 2013, 12:06

Какво разбираш под перфектен? Как разбра че платината която е вътре си върши работата? Последния път като минавах преглед със старата кола, човека ми каза че газовете не са как трябва и да си знам че катализатора е тръгнал. Тука нестава въпрос дали е здрав, натрошен, на кайма или нещо подобно, става дума дали си върши работата както трябва.
Изображение

Потребителски аватар
amonev
потребител
потребител
Мнения: 463
Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г.
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Re: С или без катализатор !?

Мнение от amonev » 04 окт 2013, 12:11

Ами нека човека, който ти е казал, че не е наред, да ти разясни защо не е на ред, защо питаш мен?

Мога да ти кажа само, че щом се изкупуват стари катализатори /включително от МПС-та на по милион километра!/ изглежда "скъпоценните материали" все още си "вършат" работата, иначе щяха да отиват на скрап. Не си ли съгласен :idea:
Е ли правото право?

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: С или без катализатор !?

Мнение от KOss » 04 окт 2013, 13:29

Катализатора може да е физически здрав и вече да не работи. Доказано, изпитано, проверено. Освен платина има и много други елементи вътре. Не се изкупуват само заради платината.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: С или без катализатор !?

Мнение от urgan » 04 окт 2013, 14:27

KOss написа:Катализатора може да е физически здрав и вече да не работи. Доказано, изпитано, проверено.
Нали и аз това казвам.
Изображение

NStoyanov
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 23 юли 2010, 22:50
Модел на автомобила: Fiseta 1.4, 2003, 80hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: С или без катализатор !?

Мнение от NStoyanov » 05 окт 2013, 16:11

Първо - благодаря, че още хора са се отзовали. Аз лично не мога да съм убеден, че това е проблемът, но това показа компютърът, на сервиза. Тъй като живеем в България, веднага потърсих второ мнение, без изобщо да обяснявам какво съм установил до тук - в случаен друг сервиз компютърът показа отново проблем в катализатора (ако разбира се и двамата майстори, нямащи нищо общо един с друг дружно не са се уговорили да ме лъжат). Та и двамата казаха - карай си така, не е проблем, ако решиши - махаме го. И всъщност така и направих - изкарах от първото светване до сега около 1000км. без никакви проблеми по движение, миризми, температури, на дълъг път и в града, при разход в града 8-9, а извън - 5.5. - 6.0 / 100км. Единствения вторичен признак, който може да е индикация, че проблемът е това, е сравнително по - високия (според мен) за капацитета на колата разход в града. Евентуално - ако има предложения за други възможности за диагностициране - споделете, в подобна ситуация при по - стара кола нямаше изобщо да разбера, че има проблем, тъй като не бъ светнал чек :? А като свети все пак ме притеснява :?

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: С или без катализатор !?

Мнение от dimkar » 06 окт 2013, 00:02

На Примерата ми катализаторът стана на 204 000 км и все още си е здрав и си върши работата със сигурност.

Потребителски аватар
valerko1
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 09 авг 2006, 14:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1600 cm3, 100 кс, 06.2008 г. фейслифт, АГУ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: С или без катализатор !?

Мнение от valerko1 » 08 окт 2013, 16:32

На мойта фиеста преди 1/2 година и махнах катализатора и вътре вече е с тръба. Грам подобрение и влошаване няма...същата бангия си остана, не върви и не върви.
Няма лоша ракия и хубава лопата.

NStoyanov
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 23 юли 2010, 22:50
Модел на автомобила: Fiseta 1.4, 2003, 80hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: С или без катализатор !?

Мнение от NStoyanov » 08 окт 2013, 21:44

Е, защо да не върви, за този двигател до към 100 си ускорява добре, аз нямам оплаквания там .. а поне успешно ли го махна катализатора?

Потребителски аватар
valerko1
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 09 авг 2006, 14:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1600 cm3, 100 кс, 06.2008 г. фейслифт, АГУ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: С или без катализатор !?

Мнение от valerko1 » 10 окт 2013, 11:34

NStoyanov написа:Е, защо да не върви, за този двигател до към 100 си ускорява добре, аз нямам оплаквания там .. а поне успешно ли го махна катализатора?
Нищо не ускорява, ускорява само по нанадолнище. Вчера му мериха компресията, на 1 цилиндър 7 атм, на 4-ти 10,5, другите нещо по средата. Дано изкара зимата. Катализатора не знам какво имаш предвид да е махнат успешно...изкормили са го и са сложили тръба вътре.
Няма лоша ракия и хубава лопата.

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: С или без катализатор !?

Мнение от KOss » 15 окт 2013, 17:34

На ескорта (който от вчера го няма), преди няколко години махнах катализатора защото се беше и разтопил и начупил и разлика се усети във високите, както и звука се промени. На понтиака ми е позаминал, но не е разтопен, запушен или спукан и за сега го оставям защото колата си върви чудно (за момент се получи така че я карах без него и разлика никва, а и не е единствения 3.1 мотор който съм карал). Иначе тази компресия... Не е добре...

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта