Цапа резбата на свещите?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
lazarkk
потребител
потребител
Мнения: 195
Регистриран: 10 мар 2010, 14:49
Модел на автомобила: Ford Mondeo MKII 2.0 16V 130hp
Местоположение: София
Status: Извън линия

Цапа резбата на свещите?

Мнение от lazarkk » 29 юни 2011, 18:54

Колеги, днес смених свещите и при свалянето на старите ми направи впечатление, че на два от цилиндрите резбата на свещите беше омазана в масло или нещо подобно, огледах гарнитурата на капака на клапаните и главата около свещите, но невидях нито една капчица, всичко е сухо, от какво може да се мокри резбата? Можели нещо да изпуска от цилиндъра нещо или ?
Изображение

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Цапа резбата на свещите?

Мнение от opex » 29 юни 2011, 20:01

Събира се масло в леглото на свещта и като я развиваш и извадиш отива на резбата, няма страшно. Единствено от някъде от вътре на капака на клапаните може и да пропуска и от там да идва, но е незначително. И при мен е така понякога.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
lazarkk
потребител
потребител
Мнения: 195
Регистриран: 10 мар 2010, 14:49
Модел на автомобила: Ford Mondeo MKII 2.0 16V 130hp
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Цапа резбата на свещите?

Мнение от lazarkk » 29 юни 2011, 20:27

и аз така мислех, но капака от всякаде го гледах и е сух, гарнитурата от никъде неизпуска, възможно ли е от самия цилиндър да изпуска от налягането по време на работа?
Изображение

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Цапа резбата на свещите?

Мнение от opex » 29 юни 2011, 20:52

lazarkk написа:и аз така мислех, но капака от всякаде го гледах и е сух, гарнитурата от никъде неизпуска, възможно ли е от самия цилиндър да изпуска от налягането по време на работа?
Ако изпуска налягане двигателя ще работи ужасно и колата няма да върви. А и в цилиндъра няма масло.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
lazarkk
потребител
потребител
Мнения: 195
Регистриран: 10 мар 2010, 14:49
Модел на автомобила: Ford Mondeo MKII 2.0 16V 130hp
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Цапа резбата на свещите?

Мнение от lazarkk » 29 юни 2011, 21:15

имам предвид, да изпуска от горивната смес евентуално по малко
Изображение

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Цапа резбата на свещите?

Мнение от cockyhotty » 03 юли 2011, 12:36

Възможно е някой да е цапал резбите с медна грес против блокиране и просто да са останали следи от нея. Спокойно, няма проблем ако резбите не са изядени и са наред. Стегни си свещите с препоръчваният въртящ момент от 15 Нм и няма да имаш проблеми. По принцип гарнитурите на капака на клапаните на тези Мондеота с течение на времето започват да изпускат по малко масълце от вътре, дори от вън да няма външни признаци за омасляване.

muro85
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 19 дек 2010, 19:34
Модел на автомобила: ford focus 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: Цапа резбата на свещите?

Мнение от muro85 » 17 ное 2013, 20:26

И при мен е същото, сменил съм гарнитурата скоро и сложих силикон защото пропускаше и от там, ама съм минал 2-3 хил и на 2 от свещите си има по резбата само масло и то по цялата иначе електродите са чисти с керемиден цвят, направи ми впечатление, че буталата винаги са били чисти и се виждаше даже номерацята като погледнах през цилиндрите а сега последно като гледах всичките бяха някви леко потъмняли далй пък горивото да не е било качественно, ауспуха е чист и от него излиза само пара(конденз) като я запаля.

Emich
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 04 юни 2013, 20:09
Модел на автомобила: Ford Escort Turnier Ghia 92`1.8 16v 105hp
Местоположение: Несебър
Status: Извън линия

Re: Цапа резбата на свещите?

Мнение от Emich » 30 дек 2013, 20:38

Аз пък си мисля, че ти изтърват гумичките на клапаните на съответните цилиндри. При мен го има този ефект. Някъде из нета имаше статии на бг за проверка на свещите, там го имаше това описано.

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Цапа резбата на свещите?

Мнение от cvetan.cenkov » 31 дек 2013, 08:47

И какво общо имат гумичките на клапаните с резбата на свещите.Това сериозно ли го казваш?

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Цапа резбата на свещите?

Мнение от Didibao » 31 дек 2013, 15:15

От гарнитурата на капака ти е всичко.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Изображение

Emich
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 04 юни 2013, 20:09
Модел на автомобила: Ford Escort Turnier Ghia 92`1.8 16v 105hp
Местоположение: Несебър
Status: Извън линия

Re: Цапа резбата на свещите?

Мнение от Emich » 31 дек 2013, 15:27

"5.Запалителна свещ от двигател със заминали
гумички на клапаните (най-честата причина).
Свещта е омаслена, особено нейната резба.
Подобен двигател се характеризира с
неравномерна работа след стартиране, която се
нормализира след достигане на работна
температура. Налице са повишен разход на
гориво и синьо-бял пушек от ауспуха." Пардон, имаме керемиден цвят на изолатора, значи това отпада. Взето от тук. http://www.autoreview.bg/advice/technic ... e-sveshti/

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Цапа резбата на свещите?

Мнение от cvetan.cenkov » 31 дек 2013, 16:09

.А каква ще е свеща ако маслото е преминало от маслен сегмент?Маслото попаднало в цилиндъра изгаря а не навлиза в резбата на свещите.Дали тези който са писали това в този сайт не са имали в предвид повишен разход на масло.Според мен това е крайно некомпетентно

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 6 госта