Проблем с съединител

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
venis77
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 22 дек 2010, 19:48
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

Проблем с съединител

Мнение от venis77 » 02 яну 2014, 20:43

Здравеите колеги,наскоро се сдобих с ФИЕСТА 1996 година 1.3 мотор 50 коня,та проблема е че ми потъна съединителя на 1 скорост докато я държах на полусъединител и после се оправи,напомпа си се пак и сега всичко е наред,на какво може да се дължи това,понеже ще я кара и жена ми и се притеснявам да не стане беля.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем с съединител

Мнение от HACKO » 02 яну 2014, 21:14

Тресчотката за саморегулиране на педала е износена, трябва да се смени. Има един трик, да се сложи подходяща шайба на бронята на жилото до ск.кутия, така че да се промени дължината на жилото. Това ще доведе до зацепване на механизма на друго място, което не е износено.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

venis77
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 22 дек 2010, 19:48
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

Re: Проблем с съединител

Мнение от venis77 » 02 яну 2014, 21:29

ако го кажа това на маистора при които ще ида дали ще може да го направи и какъв е другият вариант???

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с съединител

Мнение от ЯЛТА » 02 яну 2014, 21:35

Нова трасчотка, миналата година купувах- 8 лв.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

venis77
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 22 дек 2010, 19:48
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

Re: Проблем с съединител

Мнение от venis77 » 02 яну 2014, 21:41

трудна ли е за смяна ...къде се намира тази трисчотка???

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем с съединител

Мнение от HACKO » 02 яну 2014, 21:47

На самия педал, много е трудна за смяна.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

venis77
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 22 дек 2010, 19:48
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

Re: Проблем с съединител

Мнение от venis77 » 02 яну 2014, 21:58

аха.....а тва с шаибата по лесният вариант ли е???

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Проблем с съединител

Мнение от dreadx » 02 яну 2014, 22:45

Тресчотката обира дължината на жилото, така че при износване на съединителя да може винаги при натискане на педала да се получава един и същ ход върху притискателния диск. Това се постига чрез един зъб, който зацепва на различни места по едно назъбено полу-колело, което опъва жилото. Ако при натискане на педала изпусне зъбът, (например, ако в мястото, където зацепва към назъбеното колело има изронени зъби), педалът ще се придвижи доста лесно напред, без да предава усилие към съединителя. Решението с шайбите помага само и единствено при този случай - ако мястото където опира този зъб е износено и чрез промяна на дължината на жилото - подлагането с шайби - променяш мястото, където зацепва този зъб.

На мен пък ми се случваше друго - натискам педала и съединителят си освобождава трансмисията съвсем нормално. Тръгвам да го пускам и съединителят не се връща. (а пусна ли педала, тресчотката прави кръъъц и правилното опъване на жилото отива на е*** ти място). Това е друг проблем и заради него свалях скоростната кутия.

По описание и двете неща горе-долу си приличат и може би завършват с кръъъц на тресчотката. Опитай се да си спомниш какво точно се е случило. Може би разликата ще е, че при второто в момента на натискането на педала усещаш прилаганото усилие върху съединителя. Ако зъбът се откачи (първият случай), педалът ще потъне свободно.

venis77
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 22 дек 2010, 19:48
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

Re: Проблем с съединител

Мнение от venis77 » 03 яну 2014, 07:40

значи при мен се получава следното,когато съм на по висока предавка няма проблем ,но при маневра на заден или на първа скорост педала ми потъва и като си махна крака го виждам как си изплува обратно и съединителят си работи,днес ми го направи пак този номер....не го прави винаги но е неприятно особено в градски условия.

venis77
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 22 дек 2010, 19:48
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

Re: Проблем с съединител

Мнение от venis77 » 04 яну 2014, 13:14

колеги,днес реших да поразгледам нещата с жилото и се оказа че няма таково....колата е с помпа-хидравлика ,няма жило.............

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем с съединител

Мнение от HACKO » 04 яну 2014, 13:54

venis77 написа:колеги,днес реших да поразгледам нещата с жилото и се оказа че няма таково....колата е с помпа-хидравлика ,няма жило.............
Значи си със около 300лв назад. Някоя от помпите, по-вероятно горната е тръгнала към "вечните ловни полета".
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

venis77
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 22 дек 2010, 19:48
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

Re: Проблем с съединител

Мнение от venis77 » 04 яну 2014, 16:34

толкова скъпо ли да струва една помпа....при мен е някъде до педала

venis77
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 22 дек 2010, 19:48
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

Re: Проблем с съединител

Мнение от venis77 » 04 яну 2014, 16:55

къде ги измисли тези 300 лева колега.....проверих цените и цената е около 50 лева нова...........http://www.mister-auto.bg/bg/gorna-pomp ... ND215.html

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Проблем с съединител

Мнение от dreadx » 05 яну 2014, 14:56

Ако е хидравлика и ти изпуска на точно определено средно положение на педала (щом винаги се случва на полу-съединител), може би в стената на цилиндърчето се е образувала язвичка и течността заобикаля уплътненията. А при рязко натискане и отпускане буталото само минава оттам и няма време течността да избяга. Опитай се да възпроизведеш проблема, за да можеш да го покажеш и на майстора, който ще го прави.

Един човек в нет-а беше описал ремонт на хидравликата на съединителя. Шлайфането на цилиндърчето включваше хонинг (останах с впечатление, че такъв инструмент с подходящия размер при него лесно може да се купи от кварталната железария. При нас май няма такъв богат избор). Човекът твърдеше, че доста е направил и е нямал никакви проблеми. Въпреки че експериментаторите са малко, ако на някой му се занимава, ще се опитам да намеря статията.

venis77
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 22 дек 2010, 19:48
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

Re: Проблем с съединител

Мнение от venis77 » 05 яну 2014, 15:49

не трябвали да има теч ако помпата изтърва ??

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 14 госта