Духа през капачката за маслото на главата
-
- потребител
- Мнения: 84
- Регистриран: 07 апр 2012, 19:41
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Духа през капачката за маслото на главата
Когато при работещ двигател отворя капачката на главата, от която се налива масло, от нея се усеча едно духане на вънка. Това нормално ли е, или означава че двигателя не първа младост и малко се е поизносил (Mondeo 1.8 TD) 

-
- потребител
- Мнения: 263
- Регистриран: 17 апр 2008, 21:56
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Духа през капачката за маслото на главата
Почти няма мотор, който да не духа.Моят също духа от там но няма проблеми. Говорим за "лек вятър" все пак а не някой компресор да надува. Но с духането си е много относително. Не е показател за издухан мотор.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Духа през капачката за маслото на главата
Духане е едно, но духане с пушек вече е сигнал че мотора си е отишъл. Обикновено има отдушник на картера който влиза обратно в смукателните тръби, ако е запушен от отлагания тогава духането е увеличено.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Духа през капачката за маслото на главата
Щом не извира цялото масло от там си е добре.
Ако не духаше нямаше да има капачка на капака за клапаните, маркучи за картерните газове и пр.
Ако не духаше нямаше да има капачка на капака за клапаните, маркучи за картерните газове и пр.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
-
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 16 май 2013, 14:53
- Модел на автомобила: FORD SIERRA 2.0i DOHC CLX 120kc
- Status: Извън линия
Re: Духа през капачката за маслото на главата
Когато вадиш масло-измерителната пръчка какво става ?radorecord написа:Почти няма мотор, който да не духа.Моят също духа от там но няма проблеми. Говорим за "лек вятър" все пак а не някой компресор да надува. Но с духането си е много относително. Не е показател за издухан мотор.
-
- потребител
- Мнения: 263
- Регистриран: 17 апр 2008, 21:56
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Духа през капачката за маслото на главата
Филип написа:Когато вадиш масло-измерителната пръчка какво става ?radorecord написа:Почти няма мотор, който да не духа.Моят също духа от там но няма проблеми. Говорим за "лек вятър" все пак а не някой компресор да надува. Но с духането си е много относително. Не е показател за издухан мотор.
Проверявам нивото на маслото. Не хвърля масло ако това имаш предвид.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Духа през капачката за маслото на главата
Като стигне двигателя до там, че да трябва да се отваря заради износване, повярвай, изобщо няма да трябва да влизаш тук да питаш кое е нормално и кое не. Нещата стават толкова очеВАДно трагични по всички показатели, че това какво духа от капачката на маслото ще ти е най-малкият проблем.
Карай си спокойно, щом пали, върви и не харчи масло като ламя, значи нищо му няма.
Карай си спокойно, щом пали, върви и не харчи масло като ламя, значи нищо му няма.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Духа през капачката за маслото на главата
Всичките духат през капачката няма се плашиш. Тия дето взеха старото ми мондео викат аа мани то духа през капачката, сега как да ги убедя че е нормално, оня вика на москвича не духаше
Сега ако вземе да духа през щеката за маслото вече е проблем ама горе е нормално. Иначе да, то ако стигнеш за ремонт ще разбереш и без да питаш тука

Сега ако вземе да духа през щеката за маслото вече е проблем ама горе е нормално. Иначе да, то ако стигнеш за ремонт ще разбереш и без да питаш тука

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Духа през капачката за маслото на главата
И през щеката е нормално да духа, тя не е отделена от останалия обем, даже е по-ниско и затова при много изправни мотори, като отвориш капачката за маслото само духа а като издърпаш щеката хвърля и масло. Въпроса е не дали духа а какво духа.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Духа през капачката за маслото на главата
Който се съмнява че много му духа, през капачката ли, през масломерната пръчка ли,- просто си измерва компресията, и готово,- получава информация за състоянието на цилиндрите/сегменти/бутала.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 04 юни 2013, 20:09
- Модел на автомобила: Ford Escort Turnier Ghia 92`1.8 16v 105hp
- Местоположение: Несебър
- Status: Извън линия
Re: Духа през капачката за маслото на главата
Ако може, да ползвам темата на колегата. Колата е от подписа, и при мен духа от капачката умерено силно, но не пуши от там и се чува гъргорене(сигурно е нормално?) подобно на това от ауспуха, но по-слабо. От щеката духа мноого слабо,пак без дим. В кутията на възд. филтър са събира черно масло, покрИва дъното на кутията, на всеки 2000км го чистя. Маслото за 6000км спадна до минимума, но при това видимо не пуши. Течове няма. Ясно ми е че замерването на компресията ще проясни въпроса, но искам да чуя и вашето мнение. И още един въпрос: на загрял или студен двигател се мери компресия? В нашия район само на едно място мерят, ама чувам негативни отзиви за тоя сервиз та поне да знам дали са наясно какво правят.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Духа през капачката за маслото на главата
Смени му само гумичките, разхода на масло ще падне може би на половина. Не смятам, че е рентабилно да ремонтираш мотора на този Ескорт, карай доколкото издържи и ......
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Духа през капачката за маслото на главата
Щом надува и във въздушния филтър, това говори за повишено картерно налягане, което от своя страна показва че има износени сегменти, демег мотора си е изживял времето. Решението си е твое, и те са две, нов мотор, или ремонт, е може и нова кола де, но ако купето ти е здраво- не изгнило си преценяваш кое от двете решения да предприемеш.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Духа през капачката за маслото на главата
Може да провериш и отдушника на картерните пари да не е запушен.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Духа през капачката за маслото на главата
еееемммммм......radorecord написа:Проверявам нивото на маслото. ..Филип написа: Когато вадиш масло-измерителната пръчка какво става ?







иначее да, проверка на компресия и клапана за картерни газове...
п.п.

Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Духа през капачката за маслото на главата
Съмнявам се да имаш износени сегменти при толкова нисък разход.Вероятно някоя от гумичките е заминала както каза Наско.Emich написа: Маслото за 6000км спадна до минимума, но при това видимо не пуши. Течове няма.
Като взех моята гореше също толкова масло и докато стане драстично минаха 40 хил.км.Трябва да си направиш съвсем трезва преценка дали ще караш тази кола още много километри(над 100 хиляди) или не.Ако отговора е , да можеш още сега да свалиш главата и да смениш каквото има за смяна , клапани сегменти лагери дори и профилактично стига цените им да не са високи.
Аз обаче не бих инвестирал с ремонт надвишаващ цената на целия автомобил ,при такъв нисък разход още повече , че разхода ти може да се дължи просто на кофти марка масло, или менте на известна марка......ако тази кола има сантиментална стойност е друго вече , а и ако всички разсъждаваха като мене нямаше да има ретро автомобили
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 04 юни 2013, 20:09
- Модел на автомобила: Ford Escort Turnier Ghia 92`1.8 16v 105hp
- Местоположение: Несебър
- Status: Извън линия
Re: Духа през капачката за маслото на главата
Мерси на всички за бързите отговори. Аз не карам много, 8-10 хил. на година, така че най-вероятно няма да се занимавам, най-много да сменя гумички. По едно време даже мислих да я продам и да си взема нещо по-компактно, но после се отказах, сложих и газово и си джидкам. Изгнило няма, италианка е, ама двигатела не е много поддържан. Другата седмица ще я закарам да и измерят компресията и ще пиша какво е станало.
P.S. Клапана за карт. газове е чист, запушено няма.
P.S. Клапана за карт. газове е чист, запушено няма.
-
- потребител
- Мнения: 25
- Регистриран: 09 ное 2011, 17:37
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2 TD
- Status: Извън линия
Re: Духа през капачката за маслото на главата
Виждам, че темата е стара, но ако някой ми обърне внимание, ще съм благодарен. И при мен има духане от капачката, и от щеката. Обаче с 5w30 грам не ми бара за 12к.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Духа през капачката за маслото на главата
Първо гумички на клапани, клапана за картерните газове, следващото е сегменти............
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Духа през капачката за маслото на главата
От нищо нямаш нужда, всеки двигател духа през капачката, дори чисто новия затова са и отдушниците, въпроса е какво духа, но на твоя му няма нищо. Ако беше така както те съветва колегата, за тези 12 000Км щеше да долееш поне 10л.zliqiliq написа:.... Обаче с 5w30 грам не ми бара за 12к.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта