Проблем с температурата на мондео 2.0 97год.
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 30 юни 2013, 09:42
- Модел на автомобила: ford mondeo
- Status: Извън линия
Проблем с температурата на мондео 2.0 97год.
Колеги пиша темата защото прочетох доста в форума но проблем като моя не срещнах.Съмнявам се за повреден температурен датчик(за таблото)но при всички колеги когато не работи той не отчита или отчита много ниска температура.При мен се получава обратното показва по висока температура.Преди проблема вентилатора на първа степен включваше на буквата Л сега включва накрая на сектора НОРМАЛ преди червеното.И двете степени на вентилатора работят.Като карам извън градско пак ми показва висока температура.Зимата ми направи впечатление че работи р края на белия сектор.Та въпроса ми е дали е възможно да е от датчика.Да показва по висока температура.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с температурата на мондео 2.0 97год.
Напълно е възможно, но все пак направи опит да го потвърдиш.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 30 юни 2013, 09:42
- Модел на автомобила: ford mondeo
- Status: Извън линия
Re: Проблем с температурата на мондео 2.0 97год.
Дали има друг начин да го птвърдя освен с нов датчик,кой знае колко пари е нов.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с температурата на мондео 2.0 97год.
Да премериш реалната температура на течноста с термометър. Само внимавай да не се попариш!
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1624
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с температурата на мондео 2.0 97год.
Другата версия е проверка през кодочетеца да се види какво показва инжекциона като температура. Винаги го правя при съмнения, още повече, че управлението на вентилаторите е от компютъра на инжекциона.
Поздрави
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 30 юни 2013, 09:42
- Модел на автомобила: ford mondeo
- Status: Извън линия
Re: Проблем с температурата на мондео 2.0 97год.
Сега съм на морето утре като се прибера я почвам,но мисля че не е от датчика на ижекциона защото извън градско стрелката стои след Л.Според мен след определена температура датчика дава голямо отклонение.
-
- потребител
- Мнения: 405
- Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6 - Местоположение: Дупница
- Status: Извън линия
Re: Проблем с температурата на мондео 2.0 97год.
Около 16 -17 лева.sia80@abv.bg написа:Дали има друг начин да го птвърдя освен с нов датчик,кой знае колко пари е нов.
-
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 13 фев 2010, 16:43
- Модел на автомобила: Mondeo mk1 1.8td
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Проблем с температурата на мондео 2.0 97год.
От развален датчик за инстумента на таблото, може да ти дава и прекалено ниска и прекалено висока температура.Такъв датчик струва 12 лева (италианския) и се сменя за 5 минути.Диагностика на комп ти струва 20 лв. ти си прецени какво да пробваш. При мене имаше подобен проблем, по едно време се ми се дигаше горе температурата а вентилаторите така и не включваха помислих си че проблема е при тях рових из релета из бушони и кво ли още не. После пък взе да ми показва много ниска температура обаче ас взех да наблюдавам по често стрелката за температурата и забелязах че както седи долу и изведнъж се дига и пада когато си иска.Смених си датчика за уреда и сега всичко е ок. По принцип на фордовете вентилаторите се включват много рядко, трябва много да го натовариш, така са проектирани, докъто напримерно на опелите се включва даже и на високата степен само след 15-20 мин нормално каране в града през лятото.
- doncho78
- потребител
- Мнения: 1681
- Регистриран: 04 авг 2008, 08:51
- Модел на автомобила: Fiesta 1,1 `93,Fiesta 1,25 `98,
Mondeo 2.0`97,Mondeo 2,0 `01,
Scorpio 2,0 `97. - Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с температурата на мондео 2.0 97год.
Както е писал отгоре колегата трябва да си много упорит за да го прегрееш.Сменяй датчика който е отдолу на термостатното тяло,той е за индикатора на таблото.Горния който се вижда е за перките.Но както беше написал някой по горе той компютъра следи всички датчици и няма да го остави да прегрее.В момента съм с подобен проблем (моя пък загрее и после пада почти долу на студеното)и ще го сменям и аз.Ей този "гад" долу в дясно е.
п.п.Не прочетох коя година е колата но са различават по куплонга.

п.п.Не прочетох коя година е колата но са различават по куплонга.

-
- потребител
- Мнения: 543
- Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г. - Местоположение: гр Сопот
- Status: Извън линия
Re: Проблем с температурата на мондео 2.0 97год.
Ами възможно е да показва в червено от датчика.
начина да провериш е следния.
тъй като колата е в червено или ние си мислим че е там би трябвало да се включи вентилатора за да охлажда нали ?
варианта да не се включва е да е повреден датчика му или самият той - т.е. (или да няма прегряване), извади щекара на горния датчик на термостатното тяло мисля беше, който пуска вентилатора и трябва да тръгне вентилатора - ако тръгне
датчика за таблото ти е проблема.
начина да провериш е следния.
тъй като колата е в червено или ние си мислим че е там би трябвало да се включи вентилатора за да охлажда нали ?
варианта да не се включва е да е повреден датчика му или самият той - т.е. (или да няма прегряване), извади щекара на горния датчик на термостатното тяло мисля беше, който пуска вентилатора и трябва да тръгне вентилатора - ако тръгне
датчика за таблото ти е проблема.
-
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 13 фев 2010, 16:43
- Модел на автомобила: Mondeo mk1 1.8td
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Проблем с температурата на мондео 2.0 97год.
Какво стана оправи ли се проблема? Ако да напиши как, за да може и другите хора с подобни проблеми да се ограмотяваме 

- doncho78
- потребител
- Мнения: 1681
- Регистриран: 04 авг 2008, 08:51
- Модел на автомобила: Fiesta 1,1 `93,Fiesta 1,25 `98,
Mondeo 2.0`97,Mondeo 2,0 `01,
Scorpio 2,0 `97. - Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с температурата на мондео 2.0 97год.
Аз го смених със секънд хенд и сега показва (между А и Л)че е по-топла.Нов ориг. е 70лв.,алтернатива 18лв. и затова предпочетох стар(а и имам стари доста).
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 30 юни 2013, 09:42
- Модел на автомобила: ford mondeo
- Status: Извън линия
Re: Проблем с температурата на мондео 2.0 97год.
Датчика го смених проблема е отстранен благодаря за всички отзиви
- mcdilan
- потребител
- Мнения: 192
- Регистриран: 31 дек 2007, 16:29
- Модел на автомобила: Ford mondeo 1.8TDI / 98г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Проблем с температурата на мондео 2.0 97год.
Здравейте колеги, не мога да намеря тема с моя проблем и за това ще го споделя тук... От доста време при мен проблема е че ми поддържа много ниска температура на двигателя без значение дали е зима или лято, стрелката дори не стига N на показателя на таблото, сменил съм и антифриз и термостат... положението е същото... Щом поддържа ниска температура значи перката на радиатора се включва прекалено рано, което би следвало да е проблем в датчика за температурата който включва перката. Не мисля че има проблем в датчика на таблото т.к. и темп. на парното не е както преди. Първото което ще направя е да сменя датчика за перката, стига да не е цифра... междувременно някой ако знае решението на проблема да сподели !
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с температурата на мондео 2.0 97год.
Това, че не стига N, не е причина за притеснения. Моята е така от както я купих, но това не пречи въздушната струя от парното да е с температура 68-70 градуса. Виждал съм я между N и О само като катеря баирите към Елена на 3-а през лятото и тогава чувам перката.mcdilan написа:Здравейте колеги, не мога да намеря тема с моя проблем и за това ще го споделя тук... От доста време при мен проблема е че ми поддържа много ниска температура на двигателя без значение дали е зима или лято, стрелката дори не стига N на показателя на таблото, сменил съм и антифриз и термостат... положението е същото... Щом поддържа ниска температура значи перката на радиатора се включва прекалено рано, което би следвало да е проблем в датчика за температурата който включва перката. Не мисля че има проблем в датчика на таблото т.к. и темп. на парното не е както преди. Първото което ще направя е да сменя датчика за перката, стига да не е цифра... междувременно някой ако знае решението на проблема да сподели !
Палиш, оставяш да поработи няколко минути и пипаш маркуча към парното (излиза от главата между интеркулера и турбината) и към радиатора. Ако този на парното започне да пари осезателно преди този към радиатора - всичко е наред с термостата. Минаваш на сравняване температурите на двата маркуча към парното при пуснато отопление в купето. Бъркаш между кулера и сервото на спирачките и ги напипваш. Ако имат осезателна разлика в температурите - има запушване в топлообменника. При незначителна разлика - датчика за стрелката на таблото лъже, а евентуалната липса на филтър за купето (под пластмасата в дясната страна на предното стъкло) и задръстен с листа и прах топлообменник или заседнали клапи са причина за "слабо" парно.
- mcdilan
- потребител
- Мнения: 192
- Регистриран: 31 дек 2007, 16:29
- Модел на автомобила: Ford mondeo 1.8TDI / 98г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Проблем с температурата на мондео 2.0 97год.
Не бих се съгласил че е нормално, при положение че братчеда има същия двигател и и показателя на стрелката му е на "12ч." и парното е доста по топло. Да... и на N е "нормално" но е на ръба... Както казах перката на радиатора се включва много рано което не е нормално, и ме кара да си мисля че е възможно да е от датчика, който преди малко го разхлабих но както и предположих трябва да се източи малко антифриз. И другото което както казваш че е възможно запушване по тръбите, ако има такова двг няма ли да вдига по висока температура !?OgiDogi написа:Това, че не стига N, не е причина за притеснения. Моята е така от както я купих, но това не пречи въздушната струя от парното да е с температура 68-70 градуса. Виждал съм я между N и О само като катеря баирите към Елена на 3-а през лятото и тогава чувам перката.mcdilan написа:Здравейте колеги, не мога да намеря тема с моя проблем и за това ще го споделя тук... От доста време при мен проблема е че ми поддържа много ниска температура на двигателя без значение дали е зима или лято, стрелката дори не стига N на показателя на таблото, сменил съм и антифриз и термостат... положението е същото... Щом поддържа ниска температура значи перката на радиатора се включва прекалено рано, което би следвало да е проблем в датчика за температурата който включва перката. Не мисля че има проблем в датчика на таблото т.к. и темп. на парното не е както преди. Първото което ще направя е да сменя датчика за перката, стига да не е цифра... междувременно някой ако знае решението на проблема да сподели !
Палиш, оставяш да поработи няколко минути и пипаш маркуча към парното (излиза от главата между интеркулера и турбината) и към радиатора. Ако този на парното започне да пари осезателно преди този към радиатора - всичко е наред с термостата. Минаваш на сравняване температурите на двата маркуча към парното при пуснато отопление в купето. Бъркаш между кулера и сервото на спирачките и ги напипваш. Ако имат осезателна разлика в температурите - има запушване в топлообменника. При незначителна разлика - датчика за стрелката на таблото лъже, а евентуалната липса на филтър за купето (под пластмасата в дясната страна на предното стъкло) и задръстен с листа и прах топлообменник или заседнали клапи са причина за "слабо" парно.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с температурата на мондео 2.0 97год.
Ако стрелката не подскача от край до край, когато си поиска, какъв е проблемът да приемеш най-често заеманото положение за нормално? Поне аз така направихmcdilan написа:Не бих се съгласил че е нормално, при положение че братчеда има същия двигател и и показателя на стрелката му е на "12ч." и парното е доста по топло. Да... и на N е "нормално" но е на ръба... Както казах перката на радиатора се включва много рано което не е нормално, и ме кара да си мисля че е възможно да е от датчика, който преди малко го разхлабих но както и предположих трябва да се източи малко антифриз. И другото което както казваш че е възможно запушване по тръбите, ако има такова двг няма ли да вдига по висока температура !?

Няма как да ти загрее повече двигателят при задръстен топлообменник, ако ти работи нормално термостатът. Само парното ще е слабо или изобщо няма да го има.
- mcdilan
- потребител
- Мнения: 192
- Регистриран: 31 дек 2007, 16:29
- Модел на автомобила: Ford mondeo 1.8TDI / 98г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Проблем с температурата на мондео 2.0 97год.
След смяна на антифриза, температурата на двигателя отиде от преди "N" на "О" , има напредък, налях в системата изворна вода, ще пробвам да я промия само с вода без никакви глупости като добавки, ще направя упражнението поне още 2 пъти, дано има ефект, И остава да намеря начин да изчистя казанчето, че вътре само мен ме няма, толкова е зле че не се вижда нивото на течността вътре.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с температурата на мондео 2.0 97год.
Не я промивай с вода,- веднага ще хване ръжда блока, и после вечно ще ти кафенее антифриза, просто си корозира охладителната система, и не е добре.mcdilan написа: ще пробвам да я промия само с вода без никакви глупости като добавки
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 44 госта