Загуба на масло Focus C-Max 2.0 Duratec
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 09 сеп 2012, 06:41
- Модел на автомобила: ford mondeo
- Status: Извън линия
Загуба на масло Focus C-Max 2.0 Duratec
Здравейте,
Вчера след поредните 600км по магистралата проверих маслото и установих че жака е сух. Предните дни все си беше на максимум по жака. Долях около 750мл,качи се над минимума с 2мм и след като покарах 20км в града,нивото е едва малко над минимума. Течове няма,така че е ясно че проблема е по сериозен. Тази кола има някаква връзка на входящия колектор и картера за изсмукване на картерните газове посредством маркуч.Входящия колектор е целия омаслен отвътре,но ме съмнява литър масло да е минал от там. Според мен остава най стария проблем,счупен маслен сегмент..... Свалих свещите като очаквах на който цилиндър има проблем,да е омазана и черна свещта,но всичките са еднакви и чисти и само по резбите има леко омасляване.Погледнато през дупките,вътре буталата са сухи и без черен нагар по челата им. Това са свещите,някакви идеи моля





Вчера след поредните 600км по магистралата проверих маслото и установих че жака е сух. Предните дни все си беше на максимум по жака. Долях около 750мл,качи се над минимума с 2мм и след като покарах 20км в града,нивото е едва малко над минимума. Течове няма,така че е ясно че проблема е по сериозен. Тази кола има някаква връзка на входящия колектор и картера за изсмукване на картерните газове посредством маркуч.Входящия колектор е целия омаслен отвътре,но ме съмнява литър масло да е минал от там. Според мен остава най стария проблем,счупен маслен сегмент..... Свалих свещите като очаквах на който цилиндър има проблем,да е омазана и черна свещта,но всичките са еднакви и чисти и само по резбите има леко омасляване.Погледнато през дупките,вътре буталата са сухи и без черен нагар по челата им. Това са свещите,някакви идеи моля





- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Загуба на масло Focus C-Max 2.0 Duratec
Ще се опитам да дам някои насоки, но преди това е хубаво да кажеш как си измерваш нивото на маслото. Не че е голяма философия, но при твоя двигател, както и при моя, щеката трябва първо да се извади и да се пъхне един път и чак на второто изваждане може да се отчете вярното ниво. Предполагам, че си я пъхал и вадил много пъти, но все пак заради конструктивна особеност на самата щека и картера това е правилният начин. Ако измерването е вярно и наистина имаш разход на масло, първото нещо което можеш да провериш е дунапрененото малко филтърче на картерната вентилация, което се намира в кутията на въздушния филтър. Обикновено никой не го проверява, или сменя и с времето се задръства с масло и прах и запушва вентилацията, след което колата почва да гори масло. Омасленият отвътре смукателен колектор не трябва да те притеснява, защото това му е нормалното състояние и изобщо не е проблем. Ако всичко с въпросното дунапренено филтърче е наред, тогава идва по-неприятната част. Чета из руските форуми, че този двигател има склонност да гори масло при определени условия на експлоатация. Обикновено при по-продължително каране в градски условия в тежък режим при задръствания се получава спичане на маслените сегменти и от там и разхода на масло. Руснаците наливат разни техни химии за разтваряне на нагара и в някои от случаите това помага. В България не знам какви препарати се продават за целта, но тази процедура се прави и с обикновена газ за горене. Това е стар метод от времето, когато не е имало най-различни химични препарати. Другото решение е смяна на маслените сегменти с нови, което решава проблема напълно. Щях да кажа и за гумичките на клапаните, но се съмнявам, защото моята кола е от 2008 г. на около 130000 истински километри и все още не гори масло, така че не вярвам при теб да са се втвърдили по-рано от моите.
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 09 сеп 2012, 06:41
- Модел на автомобила: ford mondeo
- Status: Извън линия
Re: Загуба на масло Focus C-Max 2.0 Duratec
За гумички на клапани и аз съм съгласен,че няма как да е от тях.Моята е 2009 и колкото и да е карана,не може да се втвърдят за 5г.Ще го погледна това дунапрененото филтърче. Лошото е че при мен изведнъж стана при каране извън градско. Преди това не намаляваше грам маслото за 3000км. Мислех си за картерното обезвъздушаване,то се намира под входящия колектор и се сваля колектора заради него.Маркуча му е доста омаслен и кофти прегънат,там където влиза в колектора. Да не би от там да засмуква масло или ако има повишено налягане в картера да се изхвърля към колектора.А и не трябва ли да има разлика в свещите,защото ако има повреден сегмент,един от цилиндрите би трябвало да е опушен и свещта да хване нагар.За около 300-500км е изгорило 1,5л масло,това е много сериозен теч,за да не се види
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 01 окт 2014, 13:33
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK4
- Status: Извън линия
Re: Загуба на масло Focus C-Max 2.0 Duratec
Здравейте колеги.От скоро притежавам Ford Mondeo mk4 2008г с двигател duratec he 2.0L, пробег 100 000 км ,и е с допълнително монтирана газова уредба.Колата я карам предимно извън градско,има круизконтрол и го настройвам около 150км/ч двигателя е с 4100 об/мин почти през цялото време на пътуването до морето и обратно .Наскоро установих ,че автомобила ми е изгорил около 2литра масло за 4000 км ,маслото бе Unil Opalset Lobe P5W30.
След обстоен преглед на двигателя установих че,външен теч на масло няма.При първоначално запалване след престой от 2 дни бял пушек не излиза през аспуха ,колата е с изваден катализатор.Свалих свещите и те бяха сухи в същото състояние като на колегата пуснал темата.Направих замерване на компресията на цилиндрите,от 1-ви до 3-ти бе 15,3 атмосфери а 4-ти 14,1.След което направих промивка на цилиндрите и буталата, с газ за горене но промяна в компресията след промивката нямаше.Единственото което имаше проблем на външния оглед бе филтъра за картерните газове ,(намиращ се в кутията на въздушния филтър) бе силно напоен с масло и прах,явно не бе подменян до сега.
Сега съм сменил маслото с Ford formula f 5w30 и филтъра на картерните газове.Но не съм имал възможност да я пробвам на дълъг път.
Дали е възможно от филтъра да е голямата консумация на масло или е по сериозен проблема.
Молбата ми към колегата пуснал темата е да каже да ли е успял да отстрани проблема си и по какъв начин.Ще съм ви благодарен и на колегите пуснали полезни мнения по темата.
Благодаря предварително.
След обстоен преглед на двигателя установих че,външен теч на масло няма.При първоначално запалване след престой от 2 дни бял пушек не излиза през аспуха ,колата е с изваден катализатор.Свалих свещите и те бяха сухи в същото състояние като на колегата пуснал темата.Направих замерване на компресията на цилиндрите,от 1-ви до 3-ти бе 15,3 атмосфери а 4-ти 14,1.След което направих промивка на цилиндрите и буталата, с газ за горене но промяна в компресията след промивката нямаше.Единственото което имаше проблем на външния оглед бе филтъра за картерните газове ,(намиращ се в кутията на въздушния филтър) бе силно напоен с масло и прах,явно не бе подменян до сега.
Сега съм сменил маслото с Ford formula f 5w30 и филтъра на картерните газове.Но не съм имал възможност да я пробвам на дълъг път.
Дали е възможно от филтъра да е голямата консумация на масло или е по сериозен проблема.
Молбата ми към колегата пуснал темата е да каже да ли е успял да отстрани проблема си и по какъв начин.Ще съм ви благодарен и на колегите пуснали полезни мнения по темата.
Благодаря предварително.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта