датчик на хол

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
adrian_m
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 27 окт 2012, 13:05
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

датчик на хол

Мнение от adrian_m » 06 юли 2014, 10:55

Здравейте колеги!
Може ли някой да ми обясни какво представлява този датчик и какво е неговото предназначение?
Какви са признаците когато е повреден този датчик?
Последна промяна от HACKO на 06 юли 2014, 11:53, променено общо 1 път.
Причина: заглавието

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: датчик на нол

Мнение от Didibao » 06 юли 2014, 10:58

http://bg.wikipedia.org/wiki/Датчик_на_Хол според модела на колата може и да не пали въобще, може и да пали трудно зависи от управлението на мотора, не споменаваш за каква кола/мотор питаш, иначе се казва датчик на ХОЛ.
Изображение

adrian_m
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 27 окт 2012, 13:05
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Re: датчик на нол

Мнение от adrian_m » 06 юли 2014, 11:51

Колега с рено меган 1.4 16 в бензинов ми каза, че на неговата е бил проблема в този датчик и по някой път не е палила от първия път е след 5-6 завъртания но той все още си кара така.
При мен става въпрос за фокус на който мотора е със същите параметри.
Може ли да угасне двигателя във време на движение и да те остави на път?

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: датчик на нол

Мнение от specialista » 06 юли 2014, 11:54

Разбира се че може!След като компютъра на колата загуби сигнал от датчика на коляновия вал,за него това означава че мотора не се върти и спира да управлява дюзите,помпата и мотора гасне!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: датчик на нол

Мнение от HACKO » 06 юли 2014, 12:40

adrian_m написа:......
Може ли да угасне двигателя във време на движение и да те остави на път?
По принцип винаги се случва така, датчика или работи или не. Поврежда се отведнъж, без предварителни признаци, че ще се случи. По законите на Мърфи се случва в най-неподходящия момент.
При по-новите мотори има повече от един датчих на Хол. Ако се повреди датчика на коляновия вал (има го на всички Бензинови д-ли и определя момента на запалване) колата "умира" на място. Ако се повреди датчик на разпределителен вал, д-ля, може да угасне а може и да продължи да работи, но с някакъв проблем в работата му, както пише колегата Didibao .
По принцип датчика та Хол е универсален индукционен датчик, използва се в автоматизирани системи за управление.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: датчик на хол

Мнение от Didibao » 06 юли 2014, 13:15

Имал съм няколко случая с с VAG групата, там датчика за обороти на колянов вал умира, но колата продължава да пали по трудно защото работи само на датчика на разпределителния вал, но е факт, че пали и работи даже се и движи, затова споменах, че зависи от конкретния двигател.

Иначе в повечето случай мотора гасне, като изстине може и да запали и да работи докато стопли отново и пак прекъсне датчика, изряден датчик на хол може да се види само с осцилоскоп, но повечето датчици за обороти на колянови валове са магнитоиндукционни като на абс системите и може да се измерят и с прост мултицет в студено и топло състояние трябва да отговарят на заводските си параметри които се вземат от каталог за конкретния модел.
Изображение

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: датчик на хол

Мнение от Miri4 » 07 юли 2014, 16:55

Наско бъркаш се .
Датчика на Хол няма нищо общо с индукционния. Това е пиезопластина която се огъва когато покрай нея минава магнит / на маховика или на разпределителния вал/ и това огъване генерира слаб ел. импулс. Той се усилва от вградена в датчика електлоника и се подава към ЕКУ.За това тези датчици са винаги с три извода /+ , -, и сигнален /.Проверката му става само с осцилоскоп - гледа се дали има импулси на сигналния извод. Разбира се до него трябва да стига и захранване.
Привет

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: датчик на хол

Мнение от HACKO » 07 юли 2014, 18:08

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0% ... 0%BE%D0%BB
Няма да навлизам в дебрите на електромагнитната индукция.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: датчик на хол

Мнение от Miri4 » 09 юли 2014, 14:51

Да. Просто исках да кажа че индукционния датчик и този използуващ ефекта на Хол нямат нищо общо, нито като конструкция ,нито като принцип на действие.
Който се интересува има литература по въпроса.
Привет.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта