датчик на хол
-
- потребител
- Мнения: 94
- Регистриран: 27 окт 2012, 13:05
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
датчик на хол
Здравейте колеги!
Може ли някой да ми обясни какво представлява този датчик и какво е неговото предназначение?
Какви са признаците когато е повреден този датчик?
Може ли някой да ми обясни какво представлява този датчик и какво е неговото предназначение?
Какви са признаците когато е повреден този датчик?
Последна промяна от HACKO на 06 юли 2014, 11:53, променено общо 1 път.
Причина: заглавието
Причина: заглавието
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: датчик на нол
http://bg.wikipedia.org/wiki/Датчик_на_Хол според модела на колата може и да не пали въобще, може и да пали трудно зависи от управлението на мотора, не споменаваш за каква кола/мотор питаш, иначе се казва датчик на ХОЛ.

-
- потребител
- Мнения: 94
- Регистриран: 27 окт 2012, 13:05
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
Re: датчик на нол
Колега с рено меган 1.4 16 в бензинов ми каза, че на неговата е бил проблема в този датчик и по някой път не е палила от първия път е след 5-6 завъртания но той все още си кара така.
При мен става въпрос за фокус на който мотора е със същите параметри.
Може ли да угасне двигателя във време на движение и да те остави на път?
При мен става въпрос за фокус на който мотора е със същите параметри.
Може ли да угасне двигателя във време на движение и да те остави на път?
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: датчик на нол
Разбира се че може!След като компютъра на колата загуби сигнал от датчика на коляновия вал,за него това означава че мотора не се върти и спира да управлява дюзите,помпата и мотора гасне!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: датчик на нол
По принцип винаги се случва така, датчика или работи или не. Поврежда се отведнъж, без предварителни признаци, че ще се случи. По законите на Мърфи се случва в най-неподходящия момент.adrian_m написа:......
Може ли да угасне двигателя във време на движение и да те остави на път?
При по-новите мотори има повече от един датчих на Хол. Ако се повреди датчика на коляновия вал (има го на всички Бензинови д-ли и определя момента на запалване) колата "умира" на място. Ако се повреди датчик на разпределителен вал, д-ля, може да угасне а може и да продължи да работи, но с някакъв проблем в работата му, както пише колегата Didibao .
По принцип датчика та Хол е универсален индукционен датчик, използва се в автоматизирани системи за управление.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: датчик на хол
Имал съм няколко случая с с VAG групата, там датчика за обороти на колянов вал умира, но колата продължава да пали по трудно защото работи само на датчика на разпределителния вал, но е факт, че пали и работи даже се и движи, затова споменах, че зависи от конкретния двигател.
Иначе в повечето случай мотора гасне, като изстине може и да запали и да работи докато стопли отново и пак прекъсне датчика, изряден датчик на хол може да се види само с осцилоскоп, но повечето датчици за обороти на колянови валове са магнитоиндукционни като на абс системите и може да се измерят и с прост мултицет в студено и топло състояние трябва да отговарят на заводските си параметри които се вземат от каталог за конкретния модел.
Иначе в повечето случай мотора гасне, като изстине може и да запали и да работи докато стопли отново и пак прекъсне датчика, изряден датчик на хол може да се види само с осцилоскоп, но повечето датчици за обороти на колянови валове са магнитоиндукционни като на абс системите и може да се измерят и с прост мултицет в студено и топло състояние трябва да отговарят на заводските си параметри които се вземат от каталог за конкретния модел.

- Miri4
- потребител
- Мнения: 367
- Регистриран: 05 май 2009, 20:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: датчик на хол
Наско бъркаш се .
Датчика на Хол няма нищо общо с индукционния. Това е пиезопластина която се огъва когато покрай нея минава магнит / на маховика или на разпределителния вал/ и това огъване генерира слаб ел. импулс. Той се усилва от вградена в датчика електлоника и се подава към ЕКУ.За това тези датчици са винаги с три извода /+ , -, и сигнален /.Проверката му става само с осцилоскоп - гледа се дали има импулси на сигналния извод. Разбира се до него трябва да стига и захранване.
Привет
Датчика на Хол няма нищо общо с индукционния. Това е пиезопластина която се огъва когато покрай нея минава магнит / на маховика или на разпределителния вал/ и това огъване генерира слаб ел. импулс. Той се усилва от вградена в датчика електлоника и се подава към ЕКУ.За това тези датчици са винаги с три извода /+ , -, и сигнален /.Проверката му става само с осцилоскоп - гледа се дали има импулси на сигналния извод. Разбира се до него трябва да стига и захранване.
Привет
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: датчик на хол
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0% ... 0%BE%D0%BB
Няма да навлизам в дебрите на електромагнитната индукция.
Няма да навлизам в дебрите на електромагнитната индукция.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Miri4
- потребител
- Мнения: 367
- Регистриран: 05 май 2009, 20:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: датчик на хол
Да. Просто исках да кажа че индукционния датчик и този използуващ ефекта на Хол нямат нищо общо, нито като конструкция ,нито като принцип на действие.
Който се интересува има литература по въпроса.
Привет.
Който се интересува има литература по въпроса.
Привет.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта