Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ? - ENDURA-D 1.8 TD

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
chesan
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 26 мар 2014, 21:26
Модел на автомобила: Mondeo
Status: Извън линия

Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ? - ENDURA-D 1.8 TD

Мнение от chesan » 01 сеп 2014, 19:52

Въпросът ми е в кой момент при смяна на маслото на двигателя се преминава от 10в 40 на 15в 40. Какъв е критерия - пробег, звук на двигателя, предценка на водача или нещо друго ? Двигателя ми посочения в заглавието.
Последна промяна от chesan на 02 сеп 2014, 08:12, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ?

Мнение от madboy » 01 сеп 2014, 20:10

Принципно никога. Почваш да доливаш повече масло, или си ремонтираш двигателя, ако харчи масло нетърпимо.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ?

Мнение от paci » 01 сеп 2014, 20:54

chesan написа:Въпросът ми е в кой момент при смяна на маслото на двигателя се преминава от 10в 40 на 15в 40.
Какъв ти е двигателя? Оправи си профила!

Кой казва, че трябва да се преминава в някакъв момент или пробег?
Жална му майка на Zetec-a при една по-тежка зима с масло 15W40.
Виждал съм 10W40 на какво прилича сутрин при -20, че може и на долу да е било.

Преминаваш ако гори повечко масло и разликата в цената е драстична.
Личен опит при разход на масло 12л за 10 000 км, че най-добре се държеше с 5W40.

Каквито легенди и простотии да ми говорят за "тънко и дебело масло" ... убедил съм се на собствен гръб.

Разлика в разхода на масло м/у 10W40 и 5W40 е в полза на 5W40 т.е. с него беше по-добре.
5W30 обаче си го мяташе зад врата напрао =)):

За 15W40 изобщо не съм си помислял да сипвам.

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ?

Мнение от martin1977 » 02 сеп 2014, 00:34

Ама как може въобще да си помисляте за 15w40? Дори и 10w40 не препоръчително. Има толкова изписано по темата .... а защо изобщо трябва да се минава на такива вискозитети - да не е текнал като лейка мотора? Дори и на 500 000 км. да е, НИКОГА не слагай 15w40. Много са тесни маслените магистрали /маслопроводите/ на Зетека и с това гъсто масло ще го довършиш. Сипвай си му 5w30 или 5w40 за да ти е мирна главата. Ако го харчи - доливай или ремонтирай - друга алтернатива НЯМА!

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ?

Мнение от opex » 02 сеп 2014, 01:17

вие имате ли някаква идея какво представляват тези буквено-цифрени обозначения
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ?

Мнение от paci » 02 сеп 2014, 01:21

opex написа:вие имате ли някаква идея какво представляват тези буквено-цифрени обозначения
Ако питаш мен, аз мисля, че имам.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ?

Мнение от opex » 02 сеп 2014, 01:31

не теб _friends_

делни ги кат го видиш, да не е спам
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
koinov_bg
потребител
потребител
Мнения: 975
Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
Местоположение: София.Люлин
Status: Извън линия

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ?

Мнение от koinov_bg » 02 сеп 2014, 06:28

paci написа:
opex написа:вие имате ли някаква идея какво представляват тези буквено-цифрени обозначения
Ако питаш мен, аз мисля, че имам.

Я да чуя ти букви що за символи са и цифрите кво са..
Да си свера часовника


П.с. ако има питанв за преминаване то трябва да има и научно обяснение за това.
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал *159*

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ? - ENDURA-D 1.8 TD

Мнение от diesel1.6 » 02 сеп 2014, 09:04

Пише го подробно някъде в средата на темата за маслата, когато невежеството се надигна твърде много и трябваше да се разбие.
Знае се какво е, но в случая освен вискозитета се има предвид и че от десетина години насам няма качествени масла с вискозитет 15в40 на масовия пазар. Отделно, пак в онази тема съм го чел, има една изтория за зетек (или част от зетек двигателите) и техните маслени разпръсквачи. Последните били чувствителни към вискозитета на маслото. Разбира се, става дума за този в работен режим на двигателя, и там дилемата ще е дали да е 30 или 40.
Аз казвам че мазилните качества на маслото ще са основния проблем за двигателя, след това вече и дали е 30 или 40, според тази или друга особеност на зетек.
За шофьорът до един момент ще е проблем повишеният разход на минералното нискокачествено 15в40 сравнено с някое по-добро. Вече в един по-късен момент започва да харчи повече и по други причини и тогава разликата изчезва.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ?

Мнение от HACKO » 02 сеп 2014, 18:54

opex написа:вие имате ли някаква идея какво представляват тези буквено-цифрени обозначения
Може и да имат представа за означенията, но повечето не са виждали "тесните" маслени магистрали и колко е разликата в диаметрите им, спрямо тези мотори, които са предвидени за работа с минерални масла.
Идеята е, че при двигател на определен пробег, заради износване на лагерите и появата на по-голяма хлабина, помпата не може да поддържа оптимално налягане, затова се преминава към по-гъсто масло при работна температура. Тука държа да уточня, че не става въпрос за разход (горене) на масло, а за налягането му, което способства за поддържането на постоянен маслен филм между триещите се части. И още всеобщото твърдение, че 10W30 е по-гъсто при работна температура от 5W30, респективно 10W40 и 5W40, изобщо не е вярно. Разликата е в качествата, климатичната зона на приложение и цената, не вярвайте сляпо на търговците.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ?

Мнение от paci » 02 сеп 2014, 19:22

HACKO написа:И още всеобщото твърдение, че 10W30 е по-гъсто при работна температура от 5W30, респективно 10W40 и 5W40, изобщо не е вярно.
Да, еднакви са при работна температура.
До сега не съм попаднал на майстор, който да го знае това.

Всеки компетентен ми говори за "тънко и дебело масло" и като го питам кое е тънко и кое дебело и ми се хващат в 1вата цифра и аз приключвам разговора

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ? - ENDURA-D 1.8 TD

Мнение от madboy » 02 сеп 2014, 21:03

Екстра, нова тема за масло. :mrgreen:
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ? - ENDURA-D 1.8 TD

Мнение от paci » 02 сеп 2014, 21:05

madboy написа:Екстра, нова тема за масло. :mrgreen:
От кога се каня за такава?! :D:
Може и да не е тази, но ще има.
Оназ е дълга. Нищо, че на всяка нова страница се пита едно и също и се отговаря едно и също :)
Ценната информация в нея ще видим как ще я пренеса в новата тема.
Танаско ще помага :D:

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ? - ENDURA-D 1.8 TD

Мнение от madboy » 02 сеп 2014, 21:12

Е и на него му е мерак отдавна. Направете таблица с шорткъти. :lol:
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
koinov_bg
потребител
потребител
Мнения: 975
Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
Местоположение: София.Люлин
Status: Извън линия

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ? - ENDURA-D 1.8 TD

Мнение от koinov_bg » 02 сеп 2014, 22:16

А е те за това и аз исках да разбера което наско написа.
Маслата от една абривиатура 10/40 или 5/40 са с един вискозитет при работна темперарура,но са с различен при сруден старт.

Що зетек не работел с 15/40 или с 20/50 на 50 градуса жега у африка с кво масло ще е с 5/30 и след 100 км постояннен пробег е станало маслото на водица и ша маже мотора колкото .....

И на тоз зетек колко са му па тънки маслените магистрали да го ева да не би да са по малки от на ВВТ- на ланча например ... Глупости.
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал *159*

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ? - ENDURA-D 1.8 TD

Мнение от martin1977 » 02 сеп 2014, 23:54

Разбира се, че имат значение всички цифри и обозначения при маслата. Иначе всичките щяха да са си просто масла. Друг е въпроса че повечето "маслопроизводители" у нас ги сипват от един казан и само различни етикети им слагат и ние си мислим че караме с оригинални "вносни" масла. 90% от маслата, които се купуват от тук, са л.й.а. Но ако са "редовни" и цифрите по тях истински, няма как да ме убедите, че видиш ли имат еднакви смазочни свойства при загрял двигател и няма значение какво е. Това до някъде е така, но кога в един мотор се получава най-голямо триене, следователно износване - именно при студения старт. А точно това е фактора, където числата си казват думата. Така че цифрите по истинските масла са от огромно значение, а да сложиш 15-40 на бензинов зетек е равносилно като да си сложиш въжето на шията - аз лично никога не бих си го причинил, ако ще зетека да е на 1 000 000 км. В "най-агресивния" и краен случай 10-40!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ? - ENDURA-D 1.8 TD

Мнение от HACKO » 03 сеп 2014, 00:54

Стига вече с този студен старт, той е 20сек., докато качи масло. Не сме в Аляска. Колко дена в София е -20? Отдавна климата у нас клони към Субтропичен отколкото Умерен, така че 10Wхх е напълно приемливо.
Изображение
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ? - ENDURA-D 1.8 TD

Мнение от mi6o » 03 сеп 2014, 01:14

2-ра смяна на масло на Мондео-то от профила с 5W30 на Форд Формула и до момента никакви проблеми (да чукна на дърво). Такова го дават по каталог след 98-ма г. така пише и в Аутодата. Колата по VIN е направена на 30.09.1998 г. а е с първа регистрация на 28.01.1999 г.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ? - ENDURA-D 1.8 TD

Мнение от madboy » 03 сеп 2014, 01:52

А защо навряхте и зетеците в тая тема, като колегата питаше за ENDURA-D 1.8 TD
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Кога се преминава от 10w 40 на 15w 40 ? - ENDURA-D 1.8 TD

Мнение от dreadx » 03 сеп 2014, 03:25

Има и други, много по-важни параметри на маслата. С тях обикновеният потребител никога не се сблъсква, защото са загатнати с някакви буквички отзад на опаковката. Пълна мистерия :evil:

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта