Форд Фокус 1.6 зетек странен шум от двигателя.
-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 18 окт 2009, 00:15
- Модел на автомобила: Фокус 1,6 16 99г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Форд Фокус 1.6 зетек странен шум от двигателя.
Здравейте,
Имам следния проблем с двигателя:
https://www.youtube.com/watch?v=BPmRIkYIwMo
Проблема според мен са износени биелни лагери на двигателя,а най-вероятно и основни.
Въпроса ми е дали съм прав със самодиагностиката.
Ще съм благодарен, ако ми препоръчате от къде да си закупя биелни лагери(най-вероятно ще се окаже ремонтен размер) за Ford Focus 1.6 16v zetec 1999г.
Имам следния проблем с двигателя:
https://www.youtube.com/watch?v=BPmRIkYIwMo
Проблема според мен са износени биелни лагери на двигателя,а най-вероятно и основни.
Въпроса ми е дали съм прав със самодиагностиката.
Ще съм благодарен, ако ми препоръчате от къде да си закупя биелни лагери(най-вероятно ще се окаже ремонтен размер) за Ford Focus 1.6 16v zetec 1999г.
-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 18 окт 2009, 00:15
- Модел на автомобила: Фокус 1,6 16 99г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 зетек странен шум от двигателя.
Здравейте колеги,
Никой ли не може да ми каже от къде идва това тропане или по скоро чукане в двигателя?
Износени биелни лагери, износени пулове на хидравличните повдигачи на клапаните,клапани или леглата на клапаните.
Трябва да добавя, че двигателя харчи 1л масло(Ford Formula 5W30) на 10000км,което е нормално за зетек, а ауспуха е изключително чист.
Никой ли не може да ми каже от къде идва това тропане или по скоро чукане в двигателя?
Износени биелни лагери, износени пулове на хидравличните повдигачи на клапаните,клапани или леглата на клапаните.
Трябва да добавя, че двигателя харчи 1л масло(Ford Formula 5W30) на 10000км,което е нормално за зетек, а ауспуха е изключително чист.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 зетек странен шум от двигателя.
То ако ставало така по нета, ехеййй......
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 428
- Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
- Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 зетек странен шум от двигателя.
Аз съм за биелен лагер
-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 18 окт 2009, 00:15
- Модел на автомобила: Фокус 1,6 16 99г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 зетек странен шум от двигателя.
Знам че не става по нета, но искам да чуя няколко мнения за да знам на къде да се насоча.HACKO написа:То ако ставало така по нета, ехеййй......
И понеже мисля че е биелен лагер моля да споделите към каква марка биелни лагери да се насоча и съответно от къде мога да ги купя, от София съм.
В ebay намерих, но проблема е че нямам идея имат ли ремонтни размери, дали се доставя до България.
http://www.ebay.com/itm/Glyco-Pleuellag ... 43c10257e4
Знам че слагам тигана преди да съм уловил рибата, но мисля да се подготвя преди да почна да разглобявам, което ще е тази събота и неделя.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 зетек странен шум от двигателя.
Когато имаш износени биелни/ основни лагери (в твоя случай надрани), колата се разглобява. Сваля се коляновия вал, мери се до каква степен е надран, шлайфа се до съответния ремонтен размер и чак тогава се вземат лагерите.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 18 окт 2009, 00:15
- Модел на автомобила: Фокус 1,6 16 99г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 зетек странен шум от двигателя.
Здравей НАСКО,HACKO написа:Когато имаш износени биелни/ основни лагери (в твоя случай надрани), колата се разглобява. Сваля се коляновия вал, мери се до каква степен е надран, шлайфа се до съответния ремонтен размер и чак тогава се вземат лагерите.
Такава е и моята идея, да отворя двигателя през картера да видя състоянието на коляновия вал, като за начало мисля да развия мотовилките без да свалям коляновия вал за да премеря и съответно да видя дали трябва да се шлайфа.
А защо мислиш че са надрани лагереите от това, че при работа на двигателя мотовилката удря коляновия вал заради големия луфт на лагерите и възможно ли е да е надран и коляновия вал.
А относно биелни и основни лагери някакъв съвет за марка и съответно читав доставчик, който няма ментета(а дали има такъв) или е по-добре от чужбина.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 зетек странен шум от двигателя.
Ами ако и при твоята кола шума е като този на клипа, няма как лагера просто да се е износил равномерно, износил се е заради задиране, което неминуемо води и до поражения на коляновия вал.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 18 окт 2009, 00:15
- Модел на автомобила: Фокус 1,6 16 99г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 зетек странен шум от двигателя.
И все пак никой нищо не каза, кои са добрите марки лагери и от къде могат да се закупят
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 зетек странен шум от двигателя.
Човек, предостови това на майстора който ще ти прави мотора, за да може да си поеме гаранцията, за да няма после,- ми това ми даде, това ти сложих ! Този мотор е калпав за ремонт !
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- koinov_bg
- потребител
- Мнения: 975
- Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
- Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
- Местоположение: София.Люлин
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 зетек странен шум от двигателя.
Зимай директно нов мотор и го слагай...ем по вфтино ем новия мотор като е на рафта може лесно да му напрайш профилактика.
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал 

-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 18 окт 2009, 00:15
- Модел на автомобила: Фокус 1,6 16 99г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 зетек странен шум от двигателя.
Здравейте,
Въпреки многото мнения на колегите тук, че трябва да оставя тази работа на майсторите или направо да сменя двигателя аз все пак реших сам да се справя с проблема. Свалих картера, тръбата(шнорхела) за маслото, някакъв метален предпазен капак и основните лагери.




След свалянето на черупките на мотовилките установих, че единия биелен лагер е превъртял и цели парчета от горния слой липсват. Износвал се е от външната страна, където няма смазване и е направил много голям луфт от кoето се е получило и тропането в двигателя.

Коляновия вал беше леко надран т.е. леко матиран, но за сметка на това се оказа, че не е износен 43.96 - 43.97мм при размер 44мм.

Направих си “special tool” от две черупки на мотовилките с които полирах коляновия вал.




След това почистване на коляновия вал и каналите за смазване от полирпастата, последващо смазване след, което сложих новите биелни лагери GLYCO купени от ebay (нямам доверие на българските търговци на авточасти). Започнах да сглобявам и се появи още един проблем, с каква сила се стягат основните и биелните лагери, в ръководството няма нищо защото според Ford този двигател не се ремонтира. Намерих един документ за zetec engine в който има информация за силата с която се стягат повечето основни елементи.
http://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=& ... ect1xk2GYg
Затворих двигателя налях старото масло(идеята е да се напаснат лагерите и да изчисти евентуални остатъци от полирпастата и други мръсотии) запалих и оставих да поработи около час. Двигателя работи като часовник.
Цената на този ремонт ми излезна:
Биелни лагери - 96лв
Вложка за гедоре Е11 - 7лв.
Полирпаста – 5лв.
Два дни работа и една седмица чакане за доставка на лагерите.
Въпреки многото мнения на колегите тук, че трябва да оставя тази работа на майсторите или направо да сменя двигателя аз все пак реших сам да се справя с проблема. Свалих картера, тръбата(шнорхела) за маслото, някакъв метален предпазен капак и основните лагери.




След свалянето на черупките на мотовилките установих, че единия биелен лагер е превъртял и цели парчета от горния слой липсват. Износвал се е от външната страна, където няма смазване и е направил много голям луфт от кoето се е получило и тропането в двигателя.

Коляновия вал беше леко надран т.е. леко матиран, но за сметка на това се оказа, че не е износен 43.96 - 43.97мм при размер 44мм.

Направих си “special tool” от две черупки на мотовилките с които полирах коляновия вал.




След това почистване на коляновия вал и каналите за смазване от полирпастата, последващо смазване след, което сложих новите биелни лагери GLYCO купени от ebay (нямам доверие на българските търговци на авточасти). Започнах да сглобявам и се появи още един проблем, с каква сила се стягат основните и биелните лагери, в ръководството няма нищо защото според Ford този двигател не се ремонтира. Намерих един документ за zetec engine в който има информация за силата с която се стягат повечето основни елементи.
http://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=& ... ect1xk2GYg
Затворих двигателя налях старото масло(идеята е да се напаснат лагерите и да изчисти евентуални остатъци от полирпастата и други мръсотии) запалих и оставих да поработи около час. Двигателя работи като часовник.
Цената на този ремонт ми излезна:
Биелни лагери - 96лв
Вложка за гедоре Е11 - 7лв.
Полирпаста – 5лв.
Два дни работа и една седмица чакане за доставка на лагерите.
-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 18 окт 2009, 00:15
- Модел на автомобила: Фокус 1,6 16 99г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 зетек странен шум от двигателя.
Имам един въпрос към по-умните глави от мен: колко km да карам със старото масло преди да го сменя за да се напаснат лагерите и да изчисти евентуални остатъци от полирпастата.
Благодарности на колегите, които ми помогнаха с мнения и съвети.
Поздрави,
Благодарности на колегите, които ми помогнаха с мнения и съвети.
Поздрави,
- Lancer
- потребител
- Мнения: 366
- Регистриран: 07 окт 2012, 06:06
- Модел на автомобила: Ford Focus '99
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 зетек странен шум от двигателя.
Поздравления колега, за това, че си достатъчно способен и сърцат, за да се справиш с това, както и да пуснеш снимки на извършеното във форум, в който като цяло това е рядка практика, по една или друга причина.
На твое място бих изхвърлил веднага употребяваното масло и бих заменил с някакво наливно за 1-1500 км, което после, след отмиването на разни частици от задралия лагер да се смени с масло, за нормална употреба.
Това го пиша без изобщо да се имам за по-умен, напротив, респект за познани
ята и извършеното.
На твое място бих изхвърлил веднага употребяваното масло и бих заменил с някакво наливно за 1-1500 км, което после, след отмиването на разни частици от задралия лагер да се смени с масло, за нормална употреба.
Това го пиша без изобщо да се имам за по-умен, напротив, респект за познани
ята и извършеното.
Сокол скитник
- koinov_bg
- потребител
- Мнения: 975
- Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
- Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
- Местоположение: София.Люлин
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 зетек странен шум от двигателя.
Не повече от 500км за маслото.Иначе за да не намачкаш лагерите поне 1500,2000 км не е препорачително да вдигаш над 2300-2500 об.мин. Като след 1500-стотния километър започваш постепенно да увеличаваш оборотите.Малко по малко нагоре и по рядко във високи.
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал 

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 зетек странен шум от двигателя.
Моментално източи старото масло, защото в него има стружки от повредения лагер и може отново да ти направи проблем (вече знаеш как да го оправиш, ама не си струва). Сложи ново масло и филтър по спецификация и си изкарай с него нормалния пробег. Каквото е имало старото масло го е отмило, ако нещо е останало ще се спре във филтъра.
Добре е, че достатъчно рано си хванал проблема, преди да нанесе големи поражения на коляновия вал, та да стане без шлайфането му.
Добре е, че достатъчно рано си хванал проблема, преди да нанесе големи поражения на коляновия вал, та да стане без шлайфането му.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 зетек странен шум от двигателя.
+Техническата мисъл която имаш в главата си.Geue написа: Цената на този ремонт ми излезна:
Биелни лагери - 96лв
Вложка за гедоре Е11 - 7лв.
Полирпаста – 5лв.
Два дни работа и една седмица чакане за доставка на лагерите.
Браво, чудесна работа си свършил !
Дано всичко да е точно, и да забравиш за проблемите.
За маслото-старото, ако си го сипал вече, покарай го 100 км.,- смяна, добре ще е и след още 2000 пак смяна, въпрос на пари е, но ще е добре да го направиш, най вече за прочистване на маслопроводите.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 зетек странен шум от двигателя.
Аде колега трябваше да направих едно клипче на мотора ти преди ремонта и след ремонта за да се насладиме на звука 
Ако не знаеш как се проверяват биелни лагери, аз случайно търсех из youtube точно за износени биелни лагери на 1.6 Zetec щото моя мотор има шум наподобяващ биелен лагер, но щом загрее почти изчезва.Та видях в едно клипче как на една хонда махат кабел по кабел и щом спре да чука на съответния цилиндър значи има биелен лагер износен, направих същото но никакъв резултат.Преди време случайно мина един познат от входа ми, но на годините на баща ми и му казах за какво слушам, понеже има доста опит с основни ремонти на двигатели се заслуша и каза че е от главата, казах му за начина по който съм пробвал за биелни лагери и той ми каза че съм на прав път, т.е. не е от биелните лагери. В началото като го взех трескаше много яко, смених маслото и поотихна но пак тропаше при натоварване, минаха се 8000 - 9000 км и на топъл мотор има едно леко чукане, може и да не го разбереш ако не се заслушаш на отворен капак. До колкото разбрах имам някой блокирал повдигач, скоро ще сменям ангренажа, сигурно другия месец и ще видя как са разпредилителните валове и повдигачите, че съм видял изяден вал и повдигачи на един опел
Чудното ми е от не сменяното масло на предишния собственик ли са блокирали някои повдигачи или някаква повреда в повдигача и няма да стане с чистене ами сменяне? Само челото на което контактува повдигача с разпределителния вал може да се е износило и тогава 100 % смяна.

Ако не знаеш как се проверяват биелни лагери, аз случайно търсех из youtube точно за износени биелни лагери на 1.6 Zetec щото моя мотор има шум наподобяващ биелен лагер, но щом загрее почти изчезва.Та видях в едно клипче как на една хонда махат кабел по кабел и щом спре да чука на съответния цилиндър значи има биелен лагер износен, направих същото но никакъв резултат.Преди време случайно мина един познат от входа ми, но на годините на баща ми и му казах за какво слушам, понеже има доста опит с основни ремонти на двигатели се заслуша и каза че е от главата, казах му за начина по който съм пробвал за биелни лагери и той ми каза че съм на прав път, т.е. не е от биелните лагери. В началото като го взех трескаше много яко, смених маслото и поотихна но пак тропаше при натоварване, минаха се 8000 - 9000 км и на топъл мотор има едно леко чукане, може и да не го разбереш ако не се заслушаш на отворен капак. До колкото разбрах имам някой блокирал повдигач, скоро ще сменям ангренажа, сигурно другия месец и ще видя как са разпредилителните валове и повдигачите, че съм видял изяден вал и повдигачи на един опел

Чудното ми е от не сменяното масло на предишния собственик ли са блокирали някои повдигачи или някаква повреда в повдигача и няма да стане с чистене ами сменяне? Само челото на което контактува повдигача с разпределителния вал може да се е износило и тогава 100 % смяна.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 18 окт 2009, 00:15
- Модел на автомобила: Фокус 1,6 16 99г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 зетек странен шум от двигателя.
Благодаря на всички за хубавите думи.
Относно маслото съм го прецедил преди да го налея отново в двигателя.
Някъква препоръка за почистващо масло преди да сипя форд формулата 5w30 (тубата ми седи в коридора и чака).
Относно маслото съм го прецедил преди да го налея отново в двигателя.
Някъква препоръка за почистващо масло преди да сипя форд формулата 5w30 (тубата ми седи в коридора и чака).
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 зетек странен шум от двигателя.
Не, наливай директно новото.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 15 госта