Диференциала "гръмна" - ПРИЧИНА ?!?
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Диференциала "гръмна" - ПРИЧИНА ?!?
От около две седмици се появи едно леко, но обезпокоително изпукване - проявяваше се понякога след смяна на предавка, в началото доста рядко и май предимно на студено. Така или иначе планирах влизане в сервиз за друго, щеше да се види и това... Едва вчера забелязах, че зачести, макар че някаква друга промяна сякаш нямаше. Оказа се, че време за реакция нямаше.
След няма и 20 км, тръгвам от светофара по нанадолнището и нещо изтрещя и колата "подскочи" сякаш влязох в яка дупка. (В първия момент наистина помислих, че е дупка и си викам как не я видях!) Двигателя беше изгаснал, колата продължаваше да се движи по инерция без никакви шумове. Изключих от скорост и запалих на стартер, за да не остана без хидравлика - двигателя работи нормално. Спрях на следващия светофар на аварийни, пробвам да потегля на първа - нищо. Освободих платното и на изгасен двигател пробвам - всички скорости влизат нормално. Съединителя - не долавям проблем на педала. Запалих пак, пробвам задна - нещо сякаш се "залюля" накъде и пак никакво движение. Диагнозата засега е - пробит диференциал, изтекло масло. Повече - след като се разглоби...
Това, което ме притеснява е, че като сменим кутията (дифа е на нея), ако не отстраними истинската причина, случката може да се повтори. Имам едно подозрение, но не искам да влияя, затова ще го спестя засега...
Та, от какво най-често гърми диференциал?
След няма и 20 км, тръгвам от светофара по нанадолнището и нещо изтрещя и колата "подскочи" сякаш влязох в яка дупка. (В първия момент наистина помислих, че е дупка и си викам как не я видях!) Двигателя беше изгаснал, колата продължаваше да се движи по инерция без никакви шумове. Изключих от скорост и запалих на стартер, за да не остана без хидравлика - двигателя работи нормално. Спрях на следващия светофар на аварийни, пробвам да потегля на първа - нищо. Освободих платното и на изгасен двигател пробвам - всички скорости влизат нормално. Съединителя - не долавям проблем на педала. Запалих пак, пробвам задна - нещо сякаш се "залюля" накъде и пак никакво движение. Диагнозата засега е - пробит диференциал, изтекло масло. Повече - след като се разглоби...
Това, което ме притеснява е, че като сменим кутията (дифа е на нея), ако не отстраними истинската причина, случката може да се повтори. Имам едно подозрение, но не искам да влияя, затова ще го спестя засега...
Та, от какво най-често гърми диференциал?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Диференциала "гръмна" - ПРИЧИНА ?!?
По принцип от задкормилното устройство, ама споко това е често срещано при Форд, ако изобщо скоростната кутия на Галаксито е на Форд.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Диференциала "гръмна" - ПРИЧИНА ?!?
Като "гръмне" диференциал, причината обикновено си е в него + малко помощ от шофьора, но помощта си е символична, в предвид годинките на машината. Причината вероятно е износване, липса на масло. Не се затормозявай с аутопсия, още повече щом корпуса е пробит............
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Диференциала "гръмна" - ПРИЧИНА ?!?
Фордова е кутията, даже и на Шараните и Алхамбрите е фордова, като е два вида - една за бензиновите и една за дизеловите двигатели. Разликата като гледам май е само в предавателните числа на високите предавки (предполагам, за да са в по-ниски обороти дизелите след като ускорят).
Липса на масло - не (в моя случай), но и по принцип (за VTX75), защото диференциала е в корубата на скоростната кутия и е най-долу в ниското. Доста преди него биха го усетили предавките.
ПП. А това как на практика задкормилното устройство влияе на трансмисията, ме интересува също.
Липса на масло - не (в моя случай), но и по принцип (за VTX75), защото диференциала е в корубата на скоростната кутия и е най-долу в ниското. Доста преди него биха го усетили предавките.
ПП. А това как на практика задкормилното устройство влияе на трансмисията, ме интересува също.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Диференциала "гръмна" - ПРИЧИНА ?!?
Диференциалът е такъв агрегат, че от момента, в който "тръгне", до момента в който окончателно гушне камбаната, могат да минат години каране и десетки хиляди километри. По принцип са преоразмерени с много, заради което и "помощта" на задволанния фактор е практически неоценима. Нещата може да са се случили още при предишния собственик на колата и не е нужно той да е бил някакъв вандал.Трошат се и от нормално каране.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Диференциала "гръмна" - ПРИЧИНА ?!?
Не знам на колко години и километра е Галаксито, но съм виждал Мицубиши на 3-4 години и 50-60 000 км да троши (пръсне) скоростна кутия.
Няма невъзможни неща. При теб по-скоро нещата идват от предишния собственик. Ако са усетили в сервиза някакви симптоми и са му казали някаква яка сума за ремонт, то той е предпочел да се отърве от него и да не дава пари да ремонт. Ти просто си бил "късметлията"!
Няма невъзможни неща. При теб по-скоро нещата идват от предишния собственик. Ако са усетили в сервиза някакви симптоми и са му казали някаква яка сума за ремонт, то той е предпочел да се отърве от него и да не дава пари да ремонт. Ти просто си бил "късметлията"!

-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Диференциала "гръмна" - ПРИЧИНА ?!?
Днес си взех колата от fordmaniac вече с "новата" стара кутия, а счупената в багажника.
Външно се виждат две дупки на диференциала (по-голямата над 5 см) и спукано на още няколко.
През дупката се вижда как зъбните колела си се мотат свободно насам-натам сред парчета от черупката.
Направо не знам как вървеше на свободна без проблем, без нищо никъде да опре в диференциала, нито как нищо не се случи като опитах да потегля на скорост...
Още след случката ми се беше сторило, че маслото, което течеше, беше с някакъв особен сивкаво-сребрист цвят. Сега разбрах защо - направо сякаш изтичаха остатъци от боя металик вместо масло. Беше наситено с фин алуминиев прах.
Привечер се захванах с "аутопсията". 21-те винта се развиха лесно. Малко специфично се оказа измъкването на черупките една от друга (имат по един щифт - водач). Понеже едната страна отвори, а другата не щеше - напръсках с проникваща смазка и малко назад отворилата страна и другата отвори. Чалъма е малко от едната страта, малко от другата и така докато излезе.
Вътре - всички чаркове на диференциала изсипани на куп в касетата му - повечето цели, само оста и едното планетно колело строшени. Като изключим счупеното и одраното - всичко е все едно току-що излязло от завода, особено скоростите.
Отделих и почистих частите на диференциала и още преди да поставя двете парчета от оста на мястото им причината беше ясна.
Оста, на която са поставени планетните колела се държи от двете си страни в касетата, като от едната страна е само пъхната, а от другата е фиксирана с кух щифт като този, с който е фиксиран пиньона на VSS сензора отвън на кутията.
Тоя щифт (остатъка от него) си беше на мястото в отвора в касетата. Проблема е, че по някаква причина явно се е счупил щифта (или се е извадил и счупил, не мога да кажа в момента) и оста се е освободила. В отвора в самата ос не намерих никакви остатъци от щифта. Вероятно е минало доста дълго време, преди да се измъкне в посока на другия си край (този без штифт) дотолкова, че да започне да опира и стърже в корубата. От това стъргане маслото е станало като алуминизирана боя (може да е стъргало от месец до година според мен). Ако само бяхме тръгнали да сменяме масло (на 2 години е), щяхме да разберем, че има проблем... В един момент оста е излязла изцяло от касетата от страната на щифта. Допускам, че това е станало 1-2 седмици (!!!) преди да се счупи - когато започнах да чувам от време на време онова "тък" секунда-две след смяна на предавка. Много здраво нещо! Но накрая оста е задрала в корубата и усилието е нарастнало драстично и е нямало къде да ходи и се е строшила. Възможно е и просто да се е предала в един момент (счупи се точно когато подадох газ на 2-ра или 3-та след светофар), но по-скоро щетите по касетата и корубата говорят за първия вариант (освен това, беше надолнище, не нагорнище). В касетата леглото за оста от страната с шплента е непокътнато (оста влиза много стегнато), а от другата страна - деформирано и разширено (оста хлопа). Оста е счупена по-близо до деформирания отвор, което от своя страна сякаш пък е по-скоро е в подкрепа на версията, че първо се е счупила, а после е станал мармалда. Но това са подробности без особен ефект върху крайния резултат.
Кога е започнало всичко и дали е имало други ранни симптоми?
Жена ми твърди, че от известно време е чувала странни звуци когато маневрирам със извит волан на паркинга. Но звуците са се чували само от вън, от купето - не.
Най-ранните възможни симптоми датират от миналото лято - по време на едно пътуване непрекъснато чувах щурци от вън и накрая ми се видя подозрително и сякаш се оказа, че идвато от колата... Обаче "щурците" изчезнаха преди да успеем да ги "хванем" от къде идват и ги забравихме. Напълно е възможно да са били свързани с проблема и точно тогава оста да е опряла в корубата и да е почнало стъргането... Жена ми изрови в ютуб онзи ден едно клипче, където тестваха един диференциал на стенд (въртяха го) и в един момент засвириха "щурци".
Колкото до злополучния щифт - не знам, но съм склонен да допусна, че е възможно дори заводски да не е бил наред нещо. По-нататък може да избия остатъка от него и да го разгледам.
Направих снимки, но нямам време да ги качвам... евентуално по-нататък, не обещавам.
П.П. Огледах остатъка от щифта в касетата без да го избивам. От горната страна изглежда непокътнат, даже има остатъци от боя (срещу самоизмъкване предполагам). От долу (от към оста) обаче отвора е като изчовъркан 1-2 мм в метала. Вероятно щифтът се е счупил така, че малко е стърчал от оста и докато не се е раздробил, е дълбал с острите си ръбове и разширявал отвора в касетата.
Надявам се, че на някого може да е полезно написаното.
П.П.П. Пропуснах нещо, което, може да се окаже много съществено.
От време на време ми изтракваше тракшън контрола при тръгване от светофар на сух път! Спомените ми са за тръгване с прав волан.
И сега като си взех колата, на средата на пътя до в къщи, пак ми изтрака на светофар! Този път беше при потегляне с ляв волан за изнасяне от кръстовището.
Звучи напълно невероятно това да има общо с нещо, което хипотетично би могло да спомогне за измъкването на оста на диференциала... Но може да е сигнал за нещо друго, не ми се ще да чакам пак да се строши нещо, за да разбера какво не е наред.
Някой има ли идея по въпроса?
Външно се виждат две дупки на диференциала (по-голямата над 5 см) и спукано на още няколко.
През дупката се вижда как зъбните колела си се мотат свободно насам-натам сред парчета от черупката.
Направо не знам как вървеше на свободна без проблем, без нищо никъде да опре в диференциала, нито как нищо не се случи като опитах да потегля на скорост...
Още след случката ми се беше сторило, че маслото, което течеше, беше с някакъв особен сивкаво-сребрист цвят. Сега разбрах защо - направо сякаш изтичаха остатъци от боя металик вместо масло. Беше наситено с фин алуминиев прах.
Привечер се захванах с "аутопсията". 21-те винта се развиха лесно. Малко специфично се оказа измъкването на черупките една от друга (имат по един щифт - водач). Понеже едната страна отвори, а другата не щеше - напръсках с проникваща смазка и малко назад отворилата страна и другата отвори. Чалъма е малко от едната страта, малко от другата и така докато излезе.
Вътре - всички чаркове на диференциала изсипани на куп в касетата му - повечето цели, само оста и едното планетно колело строшени. Като изключим счупеното и одраното - всичко е все едно току-що излязло от завода, особено скоростите.
Отделих и почистих частите на диференциала и още преди да поставя двете парчета от оста на мястото им причината беше ясна.
Оста, на която са поставени планетните колела се държи от двете си страни в касетата, като от едната страна е само пъхната, а от другата е фиксирана с кух щифт като този, с който е фиксиран пиньона на VSS сензора отвън на кутията.
Тоя щифт (остатъка от него) си беше на мястото в отвора в касетата. Проблема е, че по някаква причина явно се е счупил щифта (или се е извадил и счупил, не мога да кажа в момента) и оста се е освободила. В отвора в самата ос не намерих никакви остатъци от щифта. Вероятно е минало доста дълго време, преди да се измъкне в посока на другия си край (този без штифт) дотолкова, че да започне да опира и стърже в корубата. От това стъргане маслото е станало като алуминизирана боя (може да е стъргало от месец до година според мен). Ако само бяхме тръгнали да сменяме масло (на 2 години е), щяхме да разберем, че има проблем... В един момент оста е излязла изцяло от касетата от страната на щифта. Допускам, че това е станало 1-2 седмици (!!!) преди да се счупи - когато започнах да чувам от време на време онова "тък" секунда-две след смяна на предавка. Много здраво нещо! Но накрая оста е задрала в корубата и усилието е нарастнало драстично и е нямало къде да ходи и се е строшила. Възможно е и просто да се е предала в един момент (счупи се точно когато подадох газ на 2-ра или 3-та след светофар), но по-скоро щетите по касетата и корубата говорят за първия вариант (освен това, беше надолнище, не нагорнище). В касетата леглото за оста от страната с шплента е непокътнато (оста влиза много стегнато), а от другата страна - деформирано и разширено (оста хлопа). Оста е счупена по-близо до деформирания отвор, което от своя страна сякаш пък е по-скоро е в подкрепа на версията, че първо се е счупила, а после е станал мармалда. Но това са подробности без особен ефект върху крайния резултат.
Кога е започнало всичко и дали е имало други ранни симптоми?
Жена ми твърди, че от известно време е чувала странни звуци когато маневрирам със извит волан на паркинга. Но звуците са се чували само от вън, от купето - не.
Най-ранните възможни симптоми датират от миналото лято - по време на едно пътуване непрекъснато чувах щурци от вън и накрая ми се видя подозрително и сякаш се оказа, че идвато от колата... Обаче "щурците" изчезнаха преди да успеем да ги "хванем" от къде идват и ги забравихме. Напълно е възможно да са били свързани с проблема и точно тогава оста да е опряла в корубата и да е почнало стъргането... Жена ми изрови в ютуб онзи ден едно клипче, където тестваха един диференциал на стенд (въртяха го) и в един момент засвириха "щурци".
Колкото до злополучния щифт - не знам, но съм склонен да допусна, че е възможно дори заводски да не е бил наред нещо. По-нататък може да избия остатъка от него и да го разгледам.
Направих снимки, но нямам време да ги качвам... евентуално по-нататък, не обещавам.
П.П. Огледах остатъка от щифта в касетата без да го избивам. От горната страна изглежда непокътнат, даже има остатъци от боя (срещу самоизмъкване предполагам). От долу (от към оста) обаче отвора е като изчовъркан 1-2 мм в метала. Вероятно щифтът се е счупил така, че малко е стърчал от оста и докато не се е раздробил, е дълбал с острите си ръбове и разширявал отвора в касетата.
Надявам се, че на някого може да е полезно написаното.
П.П.П. Пропуснах нещо, което, може да се окаже много съществено.
От време на време ми изтракваше тракшън контрола при тръгване от светофар на сух път! Спомените ми са за тръгване с прав волан.
И сега като си взех колата, на средата на пътя до в къщи, пак ми изтрака на светофар! Този път беше при потегляне с ляв волан за изнасяне от кръстовището.
Звучи напълно невероятно това да има общо с нещо, което хипотетично би могло да спомогне за измъкването на оста на диференциала... Но може да е сигнал за нещо друго, не ми се ще да чакам пак да се строши нещо, за да разбера какво не е наред.
Някой има ли идея по въпроса?
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Диференциала "гръмна" - ПРИЧИНА ?!?
Тракшън контролът троши диференциали, за това се сещам.
Този щифт дали не може да се е срязал след като планетното зъбно колело е задрало върху оста си поради зверско буксуване? Каквото се случва в сняг и никой не се замисля какво става в ск кутия в този момент.
Този щифт дали не може да се е срязал след като планетното зъбно колело е задрало върху оста си поради зверско буксуване? Каквото се случва в сняг и никой не се замисля какво става в ск кутия в този момент.
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Диференциала "гръмна" - ПРИЧИНА ?!?
/offtopic
Точно преди малко се зачудих къде ли може да си се дянал - не съм те виждал да пишеш от миналата година.. :)
Точно преди малко се зачудих къде ли може да си се дянал - не съм те виждал да пишеш от миналата година.. :)
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Диференциала "гръмна" - ПРИЧИНА ?!?
За информация:
Скоростната кутия на Галакси 2.3 и на 2.0 е различна. Имат различни предавателни числа, въпреки, че данни за това не успях да намеря по книгите и в нета. Разликата е в броя на зъбите на короната - 77 при 2.0 и 72 при 2.3. Зъбите на пиньона са еднакви на брой (11, ако не се лъжа), но са с различен модул, понеже се зацепват в различни корони.
Това означава, че МОЖЕ да се сложи скоростна кутия от 2.0 на 2.3 и обратно, но няма да е оптимално решение, защото предавателните числа се различават, от там и режимите на двигателя!
В моя случай занесох моята кутия със строшената касета на дифа и "новата" стара кутия от Галакси 2.0 в МП, където ми сглобиха валовете със скоростите + короната от моята кутия и само черупката и касетата от другата кутия. Поисках да ми сменят и лагерите на дифа, защото не исках да рискувам с тия от 2.0 кутията, които не беше ясно в какво състояние са.
Вярно, не ми дадоха гаранция за ремонта, но като си взех кутията нямаше абсолютно никакви луфтове (за разлика от "новата" донор-кутия от автоморгата) и поне за сега (няколко хилади км вече) нямам забележки.
ПП. Обаче е доста тежичка кутията и си е доста тегав монтажа. Аз направих грешката да си "спестя" малко пари от монтажа като вместо на МП дадох на един приятел, който не беше монтирал точно такава, да ми я монтира. И се поизпотихме с него, та даже се наложи и Фордманиака да помага по телефона. (За капак този път реглажът на предница се оказа задължителен - гумите почнаха да свирят при завой. Надявам се поне, че след реглажа всичко вече е наред. Икономията е майка на мизерията, както казват...)
Скоростната кутия на Галакси 2.3 и на 2.0 е различна. Имат различни предавателни числа, въпреки, че данни за това не успях да намеря по книгите и в нета. Разликата е в броя на зъбите на короната - 77 при 2.0 и 72 при 2.3. Зъбите на пиньона са еднакви на брой (11, ако не се лъжа), но са с различен модул, понеже се зацепват в различни корони.
Това означава, че МОЖЕ да се сложи скоростна кутия от 2.0 на 2.3 и обратно, но няма да е оптимално решение, защото предавателните числа се различават, от там и режимите на двигателя!
В моя случай занесох моята кутия със строшената касета на дифа и "новата" стара кутия от Галакси 2.0 в МП, където ми сглобиха валовете със скоростите + короната от моята кутия и само черупката и касетата от другата кутия. Поисках да ми сменят и лагерите на дифа, защото не исках да рискувам с тия от 2.0 кутията, които не беше ясно в какво състояние са.
Вярно, не ми дадоха гаранция за ремонта, но като си взех кутията нямаше абсолютно никакви луфтове (за разлика от "новата" донор-кутия от автоморгата) и поне за сега (няколко хилади км вече) нямам забележки.
ПП. Обаче е доста тежичка кутията и си е доста тегав монтажа. Аз направих грешката да си "спестя" малко пари от монтажа като вместо на МП дадох на един приятел, който не беше монтирал точно такава, да ми я монтира. И се поизпотихме с него, та даже се наложи и Фордманиака да помага по телефона. (За капак този път реглажът на предница се оказа задължителен - гумите почнаха да свирят при завой. Надявам се поне, че след реглажа всичко вече е наред. Икономията е майка на мизерията, както казват...)
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Диференциала "гръмна" - ПРИЧИНА ?!?
Браво, добре си направил всичко. Дано сега всичко да е О'кей.






Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- slavei2003
- потребител
- Мнения: 199
- Регистриран: 27 юли 2012, 12:06
- Модел на автомобила: FORD GALAXY 2.3 16V 146кс. 1999г. LPG FOBOS 2 OPEL VECTRA X16SZ LPG 1995г.
- Местоположение: Враца
- Status: Извън линия
Re: Диференциала "гръмна" - ПРИЧИНА ?!?
На галакси ,алхамбра и шаран кутиите са на форд.Всички са еднакви . Нямя значение бензин или дизел.Разлика има само в кожуха за закрепването към двигатела.http://eucatparts.com/?action=cat_ford
Тракшън контрол на Galaxy Mk1 2.3i /1995-2000/ за пръв път чувам!
Тракшън контрол на Galaxy Mk1 2.3i /1995-2000/ за пръв път чувам!
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Диференциала "гръмна" - ПРИЧИНА ?!?
Кутиите НЕ са еднакви. Виж по-внимателно в каталога, който цитираш:
http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... d_model=98
Короната (номер 2) има цели 3 (ТРИ) варианта. Сега забелязвам, че и касетата има два варианта, но вярвам, че тя е еднаква на 2.0 и на 2.3, а различната може да е за 4х4.
Галакси 2.0 и Шаран 2.0 май са със съвсем еднакви кутии (да, на Форд).
Кутия от 2.0 може да се монтира на 2.3 и обратно, но режима на двигателя няма да е оптимален и в двата случая.
В каталозите обикновено за всички бензини дават едни и същи предавателни числа, но това е подвеждащо.
Разлика се оказа, че има в предавателното число на диференциала. Лично съм броил зъбите на короната на 2.0 и на 2.3 - 77 срещу 72 - ти кажи дали са различни или не. Пиньона е все с 17(ред. от 11) зъба, но понеже е за различни корони, е с различен модул и НЕ бива да се "кръстосват" - това трябва да се знае, защото най-вероятно е възможно да се сглоби така и после - защо вие.
Дизелите имат различни предавателни числа на скоростите спрямо бензина заради различните оптимални обороти на дизела.
Ако не се лъжа, кутия от дизел изобщо не може да се монтира на бензин и обратно, защото и съединителите им са различни. Те и на вид са различни кутиите - виж снимки в нета.
А тракшъна на галаксито е онова дето ти трака и рита педала при тръгване, ако усети разлика в ъгловата скорост на колелетата. ABS прави същото, но при натискане на спирачка, тракшъна - само при ниска скорост БЕЗ спирачка. Виж ESP за жалост наистина нямаме, вероятно се бъркаш с него.
http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... d_model=98
Короната (номер 2) има цели 3 (ТРИ) варианта. Сега забелязвам, че и касетата има два варианта, но вярвам, че тя е еднаква на 2.0 и на 2.3, а различната може да е за 4х4.
Галакси 2.0 и Шаран 2.0 май са със съвсем еднакви кутии (да, на Форд).
Кутия от 2.0 може да се монтира на 2.3 и обратно, но режима на двигателя няма да е оптимален и в двата случая.
В каталозите обикновено за всички бензини дават едни и същи предавателни числа, но това е подвеждащо.
Разлика се оказа, че има в предавателното число на диференциала. Лично съм броил зъбите на короната на 2.0 и на 2.3 - 77 срещу 72 - ти кажи дали са различни или не. Пиньона е все с 17(ред. от 11) зъба, но понеже е за различни корони, е с различен модул и НЕ бива да се "кръстосват" - това трябва да се знае, защото най-вероятно е възможно да се сглоби така и после - защо вие.
Дизелите имат различни предавателни числа на скоростите спрямо бензина заради различните оптимални обороти на дизела.
Ако не се лъжа, кутия от дизел изобщо не може да се монтира на бензин и обратно, защото и съединителите им са различни. Те и на вид са различни кутиите - виж снимки в нета.
А тракшъна на галаксито е онова дето ти трака и рита педала при тръгване, ако усети разлика в ъгловата скорост на колелетата. ABS прави същото, но при натискане на спирачка, тракшъна - само при ниска скорост БЕЗ спирачка. Виж ESP за жалост наистина нямаме, вероятно се бъркаш с него.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1624
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Диференциала "гръмна" - ПРИЧИНА ?!?
Абе знам, че отваря кутията, ама да не бъркаш нещо цифрите?
За дизела ясно, той е с диференциал 4.24 и различни предавателни числа за 4 и 5 предавка.
Но за бензина по каталози съм намирал само 4.53 диференциал, а ти даваш
77/11 е 7.0 , а пък 72/11 = 6.545454... което е абсурд. Няма такава кола с такава кутия.
Поздрави
За дизела ясно, той е с диференциал 4.24 и различни предавателни числа за 4 и 5 предавка.
Но за бензина по каталози съм намирал само 4.53 диференциал, а ти даваш
Това излиза невероятно предавателно отношение, което не съм срещал в автомобил!!!z42 написа:Лично съм броил зъбите на короната на 2.0 и на 2.3 - 77 срещу 72 - ти кажи дали са различни или не. Пиньона е все с 11 зъба, .
77/11 е 7.0 , а пък 72/11 = 6.545454... което е абсурд. Няма такава кола с такава кутия.
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Диференциала "гръмна" - ПРИЧИНА ?!?
И аз се усетих след като го написах, че няма как да са били 11 и си спомних, че май бяха 17 (по-нгоре бях писал, че не си спомням точно за зъбите на пиньона когато го написах пърнвия път, а втория път просто съм го преписал в бързината от там).
На короната са 77 и 72 съм сигурен в това. Тия на пиньона трябва да ги видя на снимките или да ходя да ги броя, което няма да стане скоро, но 17 се връзва с твоите числа и явно наистина са 17.
ПП. Жалко, но не мога да си редактирам горните постове с грешните данни - надявам се няма да подведат някого, а ще прочете и надолу.
mod: Редактирано е вече.
На короната са 77 и 72 съм сигурен в това. Тия на пиньона трябва да ги видя на снимките или да ходя да ги броя, което няма да стане скоро, но 17 се връзва с твоите числа и явно наистина са 17.
ПП. Жалко, но не мога да си редактирам горните постове с грешните данни - надявам се няма да подведат някого, а ще прочете и надолу.
mod: Редактирано е вече.
- koinov_bg
- потребител
- Мнения: 975
- Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
- Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
- Местоположение: София.Люлин
- Status: Извън линия
Re: Диференциала "гръмна" - ПРИЧИНА ?!?
fordmaniac написа:........z42 написа:
Това излиза невероятно предавателно отношение, което не съм срещал в автомобил!!!
77/11 е 7.0 , а пък 72/11 = 6.545454... което е абсурд. Няма такава кола с такава кутия.
Поздрави
Има имааа Картинзите
1-ва 13
2-ра 26-30
3-та. 55-58
4-та. 76-80
5-та. 95-110 ...
Но все пак се замислих защо на Галакси,Шаран,Алхамбра и себеподобни им гърмят скоростите.Имам доста колеги с такива,повечето с дизели всички се оплакват от скорости.Да не би това да е наследство от Vw пасат В4 ТДИ и от Бора?
Понеже нещо не мога да открия инфо може ли по-можещите и по-разбиращите от мен да сравнят кутиите и диферинцалите със тези на Бора Vw пасат В4 (1994-1997) и със кутиите на Vw Голф 4. бензин дизел се става.
Избили са ме едни съмнения,породени от факта,че доста хора се оплакват(сменяли) от скорости от горепосочените модели.
Предварително Ви благодаря.
Поздрави
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал 

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1624
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Диференциала "гръмна" - ПРИЧИНА ?!?
От това следва, че едната кутия е била за бензин, а другия диференциал за дизел.
Поздрави
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Диференциала "гръмна" - ПРИЧИНА ?!?
Хм, ако си прав за предавателните числа, така излиза...
Това стана интересно, ще опитам да проуча въпроса. Макар че тогава ако с "дизеловия" диф имам 3100 оборота при 100 км/ч, то с "бензиновия" отиват към 3300... Някак си ми се струва, че 3100 е по-вероятно да е нормалното за 2.3 мотора, докато за 2.0 може наистина да е по-добре с 4.53 диф.
ПП. зъбите на пиньона са 17, преброих ги на снимката.
Това стана интересно, ще опитам да проуча въпроса. Макар че тогава ако с "дизеловия" диф имам 3100 оборота при 100 км/ч, то с "бензиновия" отиват към 3300... Някак си ми се струва, че 3100 е по-вероятно да е нормалното за 2.3 мотора, докато за 2.0 може наистина да е по-добре с 4.53 диф.
ПП. зъбите на пиньона са 17, преброих ги на снимката.
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Диференциала "гръмна" - ПРИЧИНА ?!?
4.24 се оказва предавателното число и на дизелите и на 2.3 бензин, а само за Франция пише, че го слагат и на 2.0 бензин.
Понеже още не съм спрял на жената достъпа до компа, тя ми се отблагодари като ми изрови данните:
http://workshop-manuals.com/ford/galaxy ... fications/
Понеже още не съм спрял на жената достъпа до компа, тя ми се отблагодари като ми изрови данните:
http://workshop-manuals.com/ford/galaxy ... fications/
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 15 госта