LU - карб или моноинжекция
-
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 03 май 2006, 20:18
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1,6 LU карб Вебер, 1996 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
LU - карб или моноинжекция
Здравейте,
От малко повече от година карам служебен Ескорт 1.6 CLX, закупен от Мото-Пфое през 1996 г. - моделът със заоблените светлини отпред и отзад. Като служебна кола машинката е доста амортизирана, та се наложи да посетя няколко сервиза през това време. Навсякъд обаче се чудят какъв е този модел - няма го в каталозите, едни казват че е карб, а други - моно и че двигателят LU се монтирал до 1992 г. Карбът е Вебер и ми се вижда, че е с две камери, ама не съм 100% сигурен, защото не разбирам от ДВГ-та. Та би ли могъл някой да ме светне що за животно е този мотор. Има ли особености при поддръжката?
Иначе моторът е изключително дуракоустойчив - кара се с бенз А92 и с долнопробно минерално масло, ама следващият път ще мина на полуситнтитека, че взеха да почукват повдигачите нещо и не бива да се гаврим така с колицата.
Желая успех на всички!
От малко повече от година карам служебен Ескорт 1.6 CLX, закупен от Мото-Пфое през 1996 г. - моделът със заоблените светлини отпред и отзад. Като служебна кола машинката е доста амортизирана, та се наложи да посетя няколко сервиза през това време. Навсякъд обаче се чудят какъв е този модел - няма го в каталозите, едни казват че е карб, а други - моно и че двигателят LU се монтирал до 1992 г. Карбът е Вебер и ми се вижда, че е с две камери, ама не съм 100% сигурен, защото не разбирам от ДВГ-та. Та би ли могъл някой да ме светне що за животно е този мотор. Има ли особености при поддръжката?
Иначе моторът е изключително дуракоустойчив - кара се с бенз А92 и с долнопробно минерално масло, ама следващият път ще мина на полуситнтитека, че взеха да почукват повдигачите нещо и не бива да се гаврим така с колицата.
Желая успех на всички!
- gmivanko
- потребител
- Мнения: 270
- Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
- Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
- Местоположение: Елин Пелин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Значи според Autodata е само карб. щом е дв. LU ето (последните 2 двигателя само):
http://i.data.bg/06/08/30/58753_orig.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
А та да си сигурен, може да видиш дали има Ламбда сонда, ако няма значи е Карб, ако има е Моно.
За друго не сещам да познаеш дали е моно или карб озвен като махнеш филтъра и имах директен поглед върху карбуратора (в самите клапи) И ако там посредата на клапите най отгоре (кадето е иглата за подаване на гориво) има по 2 жички, то значи ще да е моно Ако няма а има само една извита тръбичка на доло, то значи ще да е карб
.
Поне това е от мойто наблюдения

http://i.data.bg/06/08/30/58753_orig.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
А та да си сигурен, може да видиш дали има Ламбда сонда, ако няма значи е Карб, ако има е Моно.
За друго не сещам да познаеш дали е моно или карб озвен като махнеш филтъра и имах директен поглед върху карбуратора (в самите клапи) И ако там посредата на клапите най отгоре (кадето е иглата за подаване на гориво) има по 2 жички, то значи ще да е моно Ако няма а има само една извита тръбичка на доло, то значи ще да е карб

Поне това е от мойто наблюдения


-
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 03 май 2006, 20:18
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1,6 LU карб Вебер, 1996 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
трябва да се има предвид, че ескорта е купуван като нов от мото-пфое през 01.1996 г., така че като побългарен вариант е напълно възможно да е дошъл някакъв сбирщайн или някаква изостанала бройка от западноевропейския пазар. защото не само моторът (който серийно се монтира до 1993 г. май) ами и други части по колата, в т.ч. и кормилната рейка са от по-стария модел ескорт. на практика само купето е ново - оборудването си е на стария модел, няма и оборотомер дори, никакви екстри, само индикатор за отворени врати на таблото, който дори не работиBuLLDoZeR написа:Абе много вероятно да е карбуратор с този индекс LU.
НО, гледам в профила ти 1996-та година, което е не възможно да е LU.
Освен ако датата на първа регистрация не е 1996. Така по-може.
Я пусни снимки да видим кое МК е и от коя година ще дойде ескортчето.Или пиши номера на рамата.

малко вероятно е да е сменяван двигателя, но и това е възможно, защото като сменявах номерата в КАТ през априла № на ДВГ така беше ръждясал, че го писаха без №. Иначе започваше с SM.
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Може и наистина да е така и другите производители на автомобили монтират в автомобилите предназначени за бедните пазари със залежали агрегати - това по принцип като цяло не е лошо, защото това са модели с малко или почти никаква електроника /голям плюс за автомобил втора ръка/ и със стари като модели, но изпитани с времето агрегати, при които детските болести са излекувани. Проблема идва в това, че не е пълна хомологацията и наистина може да се сбърка при закупуването на нови части /но то май в РБ е хубаво винаги да се носи старата част в магазина за да няма после сърдити/.
ПП: помежду другото един приятел си взе Ауди А6 2.6 V6 `97г. с кожи и вс. т.н екстри и като направи справка във Вин се оказа, че двг е произведен през `93, а купето през `97 - отначало беше леко притеснен да не се окаже колата дървена /с тунинг на рамата/, че беше още с транз. номера, но в последствие се оказа, че колите им с този модел мотор нещо не са се продавали добре и агрегатите дългичко са залежавали по складовете!
ПП: помежду другото един приятел си взе Ауди А6 2.6 V6 `97г. с кожи и вс. т.н екстри и като направи справка във Вин се оказа, че двг е произведен през `93, а купето през `97 - отначало беше леко притеснен да не се окаже колата дървена /с тунинг на рамата/, че беше още с транз. номера, но в последствие се оказа, че колите им с този модел мотор нещо не са се продавали добре и агрегатите дългичко са залежавали по складовете!
-
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 03 май 2006, 20:18
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1,6 LU карб Вебер, 1996 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
благодаря за снимките BuLLDoZeR. ДВГ на външен вид прилича на този с големия капак на кутията на възд. филтър, т.е. "CVH с карбюратором". бях в движение тези дни и не съм го гледал отдолу за ламбда, но доколкото имам спомени от малкото пъти, които съм лежал отдолу - нямаBuLLDoZeR написа:Пратих ти Л.С Емо.
Ето тук ще поместя снимки от една книга на руски.

-
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 03 май 2006, 20:18
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1,6 LU карб Вебер, 1996 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Здравейте отново,
Оказа се, че моят двигател LU или CVH е карбураторен - дву-камерен Вебер, въпреки че колата е произведена през м. 11.2005 г. Както и да е, лошо няма. Дай боже инжекционните системи да достигнат и надминат жизнеността на карбуратора. Щом и от Лада от тази годна преустановиха производството на карбураторни двигатели, връщане назад няма.
Съживявам тази тема поради причина, че тази сутрин при около -5 градуса форделата не пожела да запали. Порових се с търсачката, но повечето подобни теми са за дизелови или инжекционни двигатели.
Значи колата върти и започва да мирише на бензин, но не пали. Двигателят се тресе доста силно, а на моменти се чува някакво "хълцане", при което спира да върти, замисля се 1-2 секунди, лампите по таблото угасват за миг и после пак продължава да върти. отдавам го на минусовите температури, защото като се стопли малко и пали.
Версиите ми за това мое нещастие са следните:
1. Автоматичният смукач
кой знае. аз за съжаление не разбирам много от ДВГ и смукачи. Възможно е съчетанието на преобогатена смес + незатворила клапа на карбуратора, но за целта ще трябва да отварям филтъра - това поне го мога.
2. Гъсто масло - сега съм с минерален валволин 15/40 на около 4000 км.
3. Свещи, но пък ги смених преди 12 000 км. с Бош от Ауто+. Уж били оригинални, ама кой знае.
4. Въздушен филтър - сменен преди 12 000 км. сега отново ще го сменя, но не вярвам да е от него.
5. Кабели - не са сменявани поне 2-3 години (поне 30 000 км, незнам точно колата е служебна и преди мен я караше друг.)
Залагам на първите две причини, тъй като при положителин температури калата си пали от раз. Вие сещате ли се за нущо друго? Как мога да си помогна сам?
Оказа се, че моят двигател LU или CVH е карбураторен - дву-камерен Вебер, въпреки че колата е произведена през м. 11.2005 г. Както и да е, лошо няма. Дай боже инжекционните системи да достигнат и надминат жизнеността на карбуратора. Щом и от Лада от тази годна преустановиха производството на карбураторни двигатели, връщане назад няма.
Съживявам тази тема поради причина, че тази сутрин при около -5 градуса форделата не пожела да запали. Порових се с търсачката, но повечето подобни теми са за дизелови или инжекционни двигатели.
Значи колата върти и започва да мирише на бензин, но не пали. Двигателят се тресе доста силно, а на моменти се чува някакво "хълцане", при което спира да върти, замисля се 1-2 секунди, лампите по таблото угасват за миг и после пак продължава да върти. отдавам го на минусовите температури, защото като се стопли малко и пали.
Версиите ми за това мое нещастие са следните:
1. Автоматичният смукач

2. Гъсто масло - сега съм с минерален валволин 15/40 на около 4000 км.
3. Свещи, но пък ги смених преди 12 000 км. с Бош от Ауто+. Уж били оригинални, ама кой знае.
4. Въздушен филтър - сменен преди 12 000 км. сега отново ще го сменя, но не вярвам да е от него.
5. Кабели - не са сменявани поне 2-3 години (поне 30 000 км, незнам точно колата е служебна и преди мен я караше друг.)
Залагам на първите две причини, тъй като при положителин температури калата си пали от раз. Вие сещате ли се за нущо друго? Как мога да си помогна сам?
- jordj
- потребител
- Мнения: 1190
- Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
emils,бих ти препоръчал да сипеш в резервоара едно шише спирт за горене.Ако има и малко вода ще се съедини със спирта и ще изгори,няма да ти прави мизерии.
Без да искаш си написалгрешна година на произвотство,подмладилси фордчето с 10 години.
По хубавое да караш зимата с по рядко масло примерно10w40.
За филтъра ако караш само градско то тези 12000 се равняват на20-30 хиляди извън градско.За смяна тие .
Без да искаш си написалгрешна година на произвотство,подмладилси фордчето с 10 години.
По хубавое да караш зимата с по рядко масло примерно10w40.
За филтъра ако караш само градско то тези 12000 се равняват на20-30 хиляди извън градско.За смяна тие .

-
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 03 май 2006, 20:18
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1,6 LU карб Вебер, 1996 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
да, наистина ескорта е производство 1995 г. нямаше да е лошо да е 2005
забелязвам, че автоматичният смукач работи, тъй като оборотите падат когато позагрее малко. дали обаче клапата затваря напълно на студен двигател - кой знае.... това поне и сам мога да си го проверя, щото знам как става. някой може ли да ми каже дали трябва напълно да е затворила при температура около нулата да речем?
благодаря за идеята със спирта, ще я пробвам, тъй като резервоарът доста често е на резерва...
скоро ще сменявам и маслото, обаче ще направя една промивка на ДВГ, щото последния път като сменявах гарнитура на капака и майстора се хвана за главата - вътре имаше един пръст нагар. незнам дали само с промиване ще стане...
това за реленцето си е идейно, ама ще трябва жичкаджия да го погледне. заблязвам, че нещо ми цъка под волана, като натискам спирачките, ама понякога, не винаги... някой има ли идея какво е това?
иначе сега като е над нулата няма никакъв проблем - пали от раз, изобщо колата е като термометър

забелязвам, че автоматичният смукач работи, тъй като оборотите падат когато позагрее малко. дали обаче клапата затваря напълно на студен двигател - кой знае.... това поне и сам мога да си го проверя, щото знам как става. някой може ли да ми каже дали трябва напълно да е затворила при температура около нулата да речем?
благодаря за идеята със спирта, ще я пробвам, тъй като резервоарът доста често е на резерва...
скоро ще сменявам и маслото, обаче ще направя една промивка на ДВГ, щото последния път като сменявах гарнитура на капака и майстора се хвана за главата - вътре имаше един пръст нагар. незнам дали само с промиване ще стане...
това за реленцето си е идейно, ама ще трябва жичкаджия да го погледне. заблязвам, че нещо ми цъка под волана, като натискам спирачките, ама понякога, не винаги... някой има ли идея какво е това?
иначе сега като е над нулата няма никакъв проблем - пали от раз, изобщо колата е като термометър

-
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 18 фев 2005, 14:19
- Модел на автомобила: Ford fiesta
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Ще се намеся и аз в темата, с подобен проблем съм. Карбуратор ми е двигателя с ръчен смукач, на газ нямам проблем пали на студен двигател, работи със смукач без смукач, както си трябва, на бензин обаче, дръпна ли смукача почва да прескача двигателя, не работи равномерно, като върна смукача всичко е наред, проблема е единствено при работа на бензин и дръпнат до край смукач (също така при дръпнат смукач, мирише на бензин и пуши доста през ауспуха). Помагайте, моля.
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Проблема идва от това, че често за да има добра работа на газ се пипат леко настройките на карбуратора, в следствие на което после на бензин е леко задавена /а дръпнеш ли смукача направо се удавя/; Много е трудно да се догоди добър баланс на двг /изключваме газовите инжекциони, които си имат допълнителен комп/ за работа на газ и на бензин, често се жертва добрата работа на бенз за сметка на работата на газ, но все пак при наличие на АГУ се предполага, че ще се кара предимно на газ. В този случай ти нямаш сериозни проблеми, тъй като си чист карбуратор /нямаш дюзи, които евентуално могат да се спечат/ и спокойно можеш да си караш само на газ, а в резерв да държиш 5-6л. бенз, колкото да не ти изгние и евентуално при много голям студ да запалиш!
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
И за двата проблемни автомобила мисля, че причината е "удавяне" на двигателя с бензин. В първият случай е по-фрапиращо - чак се получава "пневматичен удар" и двигателя спира да се върти за момент... просто стартера едвам превъзмогва усилието. Докато вторият просто е с по-богата смес и затова пуши черно.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
-
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 03 май 2006, 20:18
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1,6 LU карб Вебер, 1996 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
възможно е двигателят да се дави, защото напоследък дори при загрял двигател на няколко пъти не искаше да запали, та се налагаше да изчакам 10-15 мин. на място и чак тогава да запаля. ако обаче причината е в обогатената смес защо сега когато е над нулата двигателят пали от раз сутрин, а малко като падне под нулата и не ще?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта