Проблем след смяна на термостата
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 29 авг 2008, 22:50
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 Duratec 2006godina
- Status: Извън линия
Проблем след смяна на термостата
Здравейте колеги.
Притежавам Форд Мондео 1.8 16v 125к.с. 2006 година MK3 с климатик и имам следния проблем.
Преди известно време забелязах че при движение около 2000 оборота или при спускане температурата на охладителната течност пада. Смених термостата и при движение в града при температура на въздуха 0 градуса започна да ми се включва втората скорост на перката за охлаждане на радиатора и досста дълго време не се изключва.Преди да сменя термостата перката никога не се е вклювала на втора скорост и то през зимата и започвам да си мисля че нещо не е наред.
Моля някой ако е имал този проблем или знае нещо по въпроса да пише.
Притежавам Форд Мондео 1.8 16v 125к.с. 2006 година MK3 с климатик и имам следния проблем.
Преди известно време забелязах че при движение около 2000 оборота или при спускане температурата на охладителната течност пада. Смених термостата и при движение в града при температура на въздуха 0 градуса започна да ми се включва втората скорост на перката за охлаждане на радиатора и досста дълго време не се изключва.Преди да сменя термостата перката никога не се е вклювала на втора скорост и то през зимата и започвам да си мисля че нещо не е наред.
Моля някой ако е имал този проблем или знае нещо по въпроса да пише.
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Проблем след смяна на термостата
Кат се включи перката радиатора топъл ли е?Ако не е обезвъздушавай системата.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем след смяна на термостата
Я като включи другия път отвори капака и виж на къде духа струята от вентилатора. Трябва да вее от радиатора към мотора.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 29 авг 2008, 22:50
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 Duratec 2006godina
- Status: Извън линия
Re: Проблем след смяна на термостата
cvetan.cenkov написа:Кат се включи перката радиатора топъл ли е?Ако не е обезвъздушавай системата.
Утре ще видя дали е топъл радиатора а относно обезвъздушаването тя не се ли обезвъздушава сама.
S_C написа:Я като включи другия път отвори капака и виж на къде духа струята от вентилатора. Трябва да вее от радиатора към мотора.
Точно така вее към мотора.Да не би нещо самия термостат да отваря по късно и от там да се включва втората скорост.
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Проблем след смяна на термостата
По принцип трябва сама да изгони въздуха но често не се получава
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем след смяна на термостата
Обезвъздушава се след мнооооого време. Над 200-300 км каране трябват, при това си иска и режим- и в обороти да се вкара за по-дълго, и перка да включи 5-6 пъти...До тогава все спада антифриза в казанчето.Кога малко, кога повече.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 29 авг 2008, 22:50
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 Duratec 2006godina
- Status: Извън линия
Re: Проблем след смяна на термостата
S_C написа:Обезвъздушава се след мнооооого време. Над 200-300 км каране трябват, при това си иска и режим- и в обороти да се вкара за по-дълго, и перка да включи 5-6 пъти...До тогава все спада антифриза в казанчето.Кога малко, кога повече.
Вчера пътувах до Пловдив и почти през цялото време перката работеше.След като изфорсирам два трипъти и спира и след малко пак се включва . Дори и след прибирането ми в София пак работеше непрекъснато перката докато не я изфорсирам няколко пъти..Относно радиатора като че ли не е много топъл поне доколкото успях да го пипна че няма от къде.Но МАЙСТОРА каза че ако е въздух няма да има парно а колата си има парно.Сега почна да ме сваля че можело да е водната помпа но аз му казах да смени пак термостата с оригинален от Мото Пфое пак да видиме. И сдамо да питам дали има проблем да се кара при това положение заюото термостатът ще дойде до края на седмицата а на мен ми предстои пътуване до Русе.
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Проблем след смяна на термостата
Не знам при МК3 как са нещата около ел. инсталацията, но при МК1,2 кабелите много често са с опечена изолация и при вкл./изкл. на датчици много често прекъсват кабели или дават наблизо. Така че , огледайте инстацията около тялото на термостата.
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 29 авг 2008, 22:50
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 Duratec 2006godina
- Status: Извън линия
Re: Проблем след смяна на термостата
Сега забелязах че антифриза е под минимума.Допях около 1.3 литра и радиатора е съвсем леко топъл по скоро студен.Перката духа също студено а май триабва да духа топъл въздух към мотора от радиатора.
Интерсно антифриза каде ае дяна.Май ще се окаже че термостата не отваря.
Интерсно антифриза каде ае дяна.Май ще се окаже че термостата не отваря.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1632
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем след смяна на термостата
Тва със
нали не го мислиш сериозно. Че иначе всички ще се обезвъздушават по един месец!
Лошото на всички по нови коли и най-вече Форд, че прибора за температурата на таблото е напълно неинформативен.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 12#p507791
Перката се управлява от инжекциона и ако той мисли че е топло я пуска. При не добре работещ термостат може да няма топул радиатор и съответно да не получава охлаждане, въпреки, че перката се откива да върти. До прегряване на мотора е само малко, сега спасява парното, че е студено.
Така че не експериментирай да пътуваш.
Поздрави
S_C написа:Обезвъздушава се след мнооооого време. Над 200-300 км каране трябват, при това си иска и режим- и в обороти да се вкара за по-дълго, и перка да включи 5-6 пъти...До тогава все спада антифриза в казанчето.Кога малко, кога повече.
нали не го мислиш сериозно. Че иначе всички ще се обезвъздушават по един месец!
Лошото на всички по нови коли и най-вече Форд, че прибора за температурата на таблото е напълно неинформативен.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 12#p507791
Перката се управлява от инжекциона и ако той мисли че е топло я пуска. При не добре работещ термостат може да няма топул радиатор и съответно да не получава охлаждане, въпреки, че перката се откива да върти. До прегряване на мотора е само малко, сега спасява парното, че е студено.
Така че не експериментирай да пътуваш.
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Проблем след смяна на термостата
Някой хора проверяват от време на време антифриз, масло, спирачна течност а други чак когато имат проблем.Не ти е виновен термостата
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 29 авг 2008, 22:50
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 Duratec 2006godina
- Status: Извън линия
Re: Проблем след смяна на термостата
Дано да не съм я прегрял че тогава става една.Може ли при това положение да съм я прегрял въпреки че уреда на таблото не мърдал от средата?
Колега колата си беше ок и всяка сутрин проверявам маслото антифриза спирачната течност на хидравликата така че не пиши глупости.Виновни са повечето МАЙСТОРИ и частите менте които се продават та дори и от представителствата .cvetan.cenkov написа:Някой хора проверяват от време на време антифриз, масло, спирачна течност а други чак когато имат проблем.Не ти е виновен термостата
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта