Проблем след смяна на термостата

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
kristi77
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 29 авг 2008, 22:50
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 Duratec 2006godina
Status: Извън линия

Проблем след смяна на термостата

Мнение от kristi77 » 08 яну 2015, 22:53

Здравейте колеги.
Притежавам Форд Мондео 1.8 16v 125к.с. 2006 година MK3 с климатик и имам следния проблем.
Преди известно време забелязах че при движение около 2000 оборота или при спускане температурата на охладителната течност пада. Смених термостата и при движение в града при температура на въздуха 0 градуса започна да ми се включва втората скорост на перката за охлаждане на радиатора и досста дълго време не се изключва.Преди да сменя термостата перката никога не се е вклювала на втора скорост и то през зимата и започвам да си мисля че нещо не е наред.

Моля някой ако е имал този проблем или знае нещо по въпроса да пише.

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Проблем след смяна на термостата

Мнение от cvetan.cenkov » 09 яну 2015, 00:34

Кат се включи перката радиатора топъл ли е?Ако не е обезвъздушавай системата.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем след смяна на термостата

Мнение от S_C » 09 яну 2015, 02:33

Я като включи другия път отвори капака и виж на къде духа струята от вентилатора. Трябва да вее от радиатора към мотора.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

kristi77
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 29 авг 2008, 22:50
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 Duratec 2006godina
Status: Извън линия

Re: Проблем след смяна на термостата

Мнение от kristi77 » 09 яну 2015, 19:53

cvetan.cenkov написа:Кат се включи перката радиатора топъл ли е?Ако не е обезвъздушавай системата.

Утре ще видя дали е топъл радиатора а относно обезвъздушаването тя не се ли обезвъздушава сама.
S_C написа:Я като включи другия път отвори капака и виж на къде духа струята от вентилатора. Трябва да вее от радиатора към мотора.

Точно така вее към мотора.Да не би нещо самия термостат да отваря по късно и от там да се включва втората скорост.

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Проблем след смяна на термостата

Мнение от cvetan.cenkov » 10 яну 2015, 17:25

По принцип трябва сама да изгони въздуха но често не се получава

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем след смяна на термостата

Мнение от S_C » 10 яну 2015, 18:44

Обезвъздушава се след мнооооого време. Над 200-300 км каране трябват, при това си иска и режим- и в обороти да се вкара за по-дълго, и перка да включи 5-6 пъти...До тогава все спада антифриза в казанчето.Кога малко, кога повече.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

kristi77
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 29 авг 2008, 22:50
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 Duratec 2006godina
Status: Извън линия

Re: Проблем след смяна на термостата

Мнение от kristi77 » 13 яну 2015, 09:06

S_C написа:Обезвъздушава се след мнооооого време. Над 200-300 км каране трябват, при това си иска и режим- и в обороти да се вкара за по-дълго, и перка да включи 5-6 пъти...До тогава все спада антифриза в казанчето.Кога малко, кога повече.

Вчера пътувах до Пловдив и почти през цялото време перката работеше.След като изфорсирам два трипъти и спира и след малко пак се включва . Дори и след прибирането ми в София пак работеше непрекъснато перката докато не я изфорсирам няколко пъти..Относно радиатора като че ли не е много топъл поне доколкото успях да го пипна че няма от къде.Но МАЙСТОРА каза че ако е въздух няма да има парно а колата си има парно.Сега почна да ме сваля че можело да е водната помпа но аз му казах да смени пак термостата с оригинален от Мото Пфое пак да видиме. И сдамо да питам дали има проблем да се кара при това положение заюото термостатът ще дойде до края на седмицата а на мен ми предстои пътуване до Русе.

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Проблем след смяна на термостата

Мнение от by_cec » 13 яну 2015, 10:48

Не знам при МК3 как са нещата около ел. инсталацията, но при МК1,2 кабелите много често са с опечена изолация и при вкл./изкл. на датчици много често прекъсват кабели или дават наблизо. Така че , огледайте инстацията около тялото на термостата.

kristi77
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 29 авг 2008, 22:50
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 Duratec 2006godina
Status: Извън линия

Re: Проблем след смяна на термостата

Мнение от kristi77 » 13 яну 2015, 14:26

Сега забелязах че антифриза е под минимума.Допях около 1.3 литра и радиатора е съвсем леко топъл по скоро студен.Перката духа също студено а май триабва да духа топъл въздух към мотора от радиатора.
Интерсно антифриза каде ае дяна.Май ще се окаже че термостата не отваря.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1632
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем след смяна на термостата

Мнение от fordmaniac » 13 яну 2015, 19:10

Тва със
S_C написа:Обезвъздушава се след мнооооого време. Над 200-300 км каране трябват, при това си иска и режим- и в обороти да се вкара за по-дълго, и перка да включи 5-6 пъти...До тогава все спада антифриза в казанчето.Кога малко, кога повече.

нали не го мислиш сериозно. Че иначе всички ще се обезвъздушават по един месец!
Лошото на всички по нови коли и най-вече Форд, че прибора за температурата на таблото е напълно неинформативен.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 12#p507791
Перката се управлява от инжекциона и ако той мисли че е топло я пуска. При не добре работещ термостат може да няма топул радиатор и съответно да не получава охлаждане, въпреки, че перката се откива да върти. До прегряване на мотора е само малко, сега спасява парното, че е студено.
Така че не експериментирай да пътуваш.
Поздрави

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Проблем след смяна на термостата

Мнение от cvetan.cenkov » 14 яну 2015, 00:33

Някой хора проверяват от време на време антифриз, масло, спирачна течност а други чак когато имат проблем.Не ти е виновен термостата

kristi77
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 29 авг 2008, 22:50
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 Duratec 2006godina
Status: Извън линия

Re: Проблем след смяна на термостата

Мнение от kristi77 » 14 яну 2015, 17:46

Дано да не съм я прегрял че тогава става една.Може ли при това положение да съм я прегрял въпреки че уреда на таблото не мърдал от средата?
cvetan.cenkov написа:Някой хора проверяват от време на време антифриз, масло, спирачна течност а други чак когато имат проблем.Не ти е виновен термостата
Колега колата си беше ок и всяка сутрин проверявам маслото антифриза спирачната течност на хидравликата така че не пиши глупости.Виновни са повечето МАЙСТОРИ и частите менте които се продават та дори и от представителствата .

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 21 госта