Тракане на двигателя при студен старт

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Milcho_I
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 25 яну 2015, 16:35
Модел на автомобила: Fiesta MK7 1.25
Status: Извън линия

Тракане на двигателя при студен старт

Мнение от Milcho_I » 25 яну 2015, 17:38

Здравейте колеги.

Това е първият ми пост във форума и се надявам да е зададен на правилното място. Проблемът е следният: Последната една седмица при стартиране на двигателя започва тракане (според мен идващо от клапаните), което след 10-20сек. или след изминати 200-300м. изчезва. Колата е Фиеста 2011г. 1.25куб. 82к.с. Двигателя има изминати 50000км. Маслото е сменено преди 5000км. с Castrol 5w30. То е бистро и нивото му е нормално. За начало като най-евтин вариант смятам да сменя маслото. Ако някой има идея нека сподели. Ще съм благодарен на всеки съвет.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Тракане на двигателя при студен старт

Мнение от HACKO » 25 яну 2015, 17:49

Според мене, това не е проблем, който трябва да те притеснява.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Milcho_I
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 25 яну 2015, 16:35
Модел на автомобила: Fiesta MK7 1.25
Status: Извън линия

Re: Тракане на двигателя при студен старт

Мнение от Milcho_I » 25 яну 2015, 18:09

Това, което ме притесни е силното тракане, което досега го нямаше. Появата му ме кара да си мисля, че нещо става... Може би не стига масло до клапаните, но защо и дали това може да доведе до повредата им?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Тракане на двигателя при студен старт

Мнение от HACKO » 25 яну 2015, 18:23

Най-вероятно маслото от системата изтича в картера, или през клапана на филтъра или през хлабини в основните лагери. Тракането е заради това, че първоначално хидравличните повдигачи (ако е с такива) са празни и не могат да компенсират докато се напълнят. Теоретично това е голям проблем, но няма как да се избегне, дори и да не изтича маслото винаги след престой на мотора при палене първоначално винаги няма правилно мазане. Американците дори имат теория, че е най-добре един двигател въобще да не се гаси. Практиката обаче показва, че "студения старт" не е чак толкова страшен, стига мотора да не се натовари на максимум веднага след стартирането му.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

rumkata10
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 04 яну 2015, 21:45
Модел на автомобила: Форд
Status: Извън линия

Re: Тракане на двигателя при студен старт

Мнение от rumkata10 » 25 яну 2015, 18:41

споко аз имах един сеат карах го 4г последните 2 и моя така тракаше.но нямаше никъв проблем карай и не се притесняваи

Milcho_I
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 25 яну 2015, 16:35
Модел на автомобила: Fiesta MK7 1.25
Status: Извън линия

Re: Тракане на двигателя при студен старт

Мнение от Milcho_I » 25 яну 2015, 18:52

Ами освен да сменя маслото профилактично. Така или иначе има минати 5000км. само градско. Интересно ми е дали това е често срещанп явление за този мотор. Все пак двигателя е само ня 50000км. и си мисля, че подобни проблеми не трябва да се срещат.
При запалване на двигателя как да процедирам. Да оставя колата на място докато тракането изчезне или да потегля като карам спокойно на ниски обороти?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Тракане на двигателя при студен старт

Мнение от HACKO » 25 яну 2015, 19:14

Да смениш маслото на 30% от препоръчителния му пробег е излишно разхищение на средства. За пробега може да си сигурен само ако си я изкарал лично от магазина, иначе слагаш 30-50хил./год и получаваш приблизително истинските километри.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Milcho_I
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 25 яну 2015, 16:35
Модел на автомобила: Fiesta MK7 1.25
Status: Извън линия

Re: Тракане на двигателя при студен старт

Мнение от Milcho_I » 25 яну 2015, 20:54

За пробега съм сигурен. Колата я купих от дилър в Германия на 40000км. със сервизни документи.
Засега освен да я карам така колата и до видим как ще се развият нещата.

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Тракане на двигателя при студен старт

Мнение от DigiPro » 25 яну 2015, 21:16

Да не би нещо масленият филтър да е менте? Може да вземеш оригинален при следващата смяна. Едва ли разликата в цената е голяма.

Milcho_I
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 25 яну 2015, 16:35
Модел на автомобила: Fiesta MK7 1.25
Status: Извън линия

Re: Тракане на двигателя при студен старт

Мнение от Milcho_I » 25 яну 2015, 21:45

При последната смяна сложих въздушен, купе и маслен филтър на MANN. Съмняваме качеството да е проблема. Възможно ли е да са останали някакви боклуци от предното масло. Когато я купих колата беше с Longlife на Liqui Moli 5w30 и маслото беше на малко над 15000км.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Тракане на двигателя при студен старт

Мнение от OgiDogi » 25 яну 2015, 22:27

Milcho_I написа:За пробега съм сигурен. Колата я купих от дилър в Германия на 40000км. със сервизни документи.
Засега освен да я карам така колата и до видим как ще се развият нещата.
Я пак си помисли.
Статията е от преди близо 3 години, когато нещата са стигнали до пресата. Сещай се колко преди това е започнало. Обърни внимание на второто изречение под заглавието.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Milcho_I
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 25 яну 2015, 16:35
Модел на автомобила: Fiesta MK7 1.25
Status: Извън линия

Re: Тракане на двигателя при студен старт

Мнение от Milcho_I » 25 яну 2015, 23:42

В един репортаж по една от немските телевизии бяха казали, че всяка трета кола на пазара втора употреба в Германия е с върнати километри. Това почти сигурно може да ти се случи ако купиш колата от търговец с турски, арабски или балкански произход. Това нещо го знае всеки германец. Обикновенния работещ германец не пазарува коли от подобни места. Затова и аз като тях заложих на сигурното и взех моята от търговец на Форд. Живея в Германия и нямах намерение да рискувам като си купя по-евтината Фиеста от автокъщата на Хасан, Махмуд и т.н. без да съм сигурен какво купувам, поради факта, че не мога да си позволя да вися по сервизи и да плащам за ремонти, които тук са скъпи. Затова заложих на сигурното, което съответно струва повече.... Но много се отклоних от темата.

Iamhere
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 19 ное 2010, 20:15
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16v 75hp
Status: Извън линия

Re: Тракане на двигателя при студен старт

Мнение от Iamhere » 26 яну 2015, 00:00

Здравей колега.Моята Фиеста е по стара 1998г. е с 1.25 куб.двигател.И моята трака като дизел след по дълго стоене.Обикновенно сутрин.След като позагрее се оправя и работи добре.Като при теб или 200-300м каране ,или малко работа на място.Както писа Наско от хидравличните повдигачи е -като се напълнят с масло и спира да трака.Мисля че ако има проблем ще трака постоянно,и на студен и на топъл двигател.Карай си я със здраве и не се коси за дреболии.Не е никакъв проблем.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1748
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Тракане на двигателя при студен старт

Мнение от synthez 3D » 26 яну 2015, 07:11

Този двигател не е с хидравлични повдигачи и не трака от тях. Най-вероятно тракат буталата при преминаването през горна мъртва точка, което за съвременните двигатели май се превръща в нещо нормално. Просто полата на буталото е много къса и не може да го държи строго вертикално в преходния момент при преминаване през ГМТ. След загряване и уплътняване на хлабините, звука изчезва. Все пак не сме чули как трака, но ако тракането не е силно и е за кратко, предполагам, че е от това. Подобен звук може да се чуе дори на съвсем нов двигател, така че това не е проблем. Все пак възможно е да има и нещо друго и затова е добре да демонстрираш звука на някой, който се е занимавал с двигатели, за да ти каже дали имаш проблем.
Изображение

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1624
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Тракане на двигателя при студен старт

Мнение от fordmaniac » 27 яну 2015, 08:35

Адмирации за колегата от Търновград!
Това за буталата е поголовен проблем на много марки коли, с тия конструкции и екота направо избиха рибата.
Друг възможен проблем за шум е хлабините на клапаните, доста малко са с хидравлични повдигачи. При неправилна хлабина може да трака, което да изчезва с нараствана на температурата. Все пак клапаните, особенно изпускателните много бързо се нагряват и съответните разширения се отразяват.
Поздрави

Milcho_I
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 25 яну 2015, 16:35
Модел на автомобила: Fiesta MK7 1.25
Status: Извън линия

Re: Тракане на двигателя при студен старт

Мнение от Milcho_I » 26 фев 2015, 20:15

Колеги оказа се че шума идва от аксиалния лагер. Скоро забелязах, че шума изчезва след натискане на съединителя и се появява само в студено време. Шума е силен, но не е постоянен. Появява се за кратко време след запалване при студено време.
В немските форуми пишат, че Форд препоръчват доливане на масло в скоростната кутия.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта