Мондео 3 за основен ремонт?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
cekosi
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 03 юни 2012, 10:20
Модел на автомобила: Mondeo Kombi 2001 2.0i
Status: Извън линия

Мондео 3 за основен ремонт?

Мнение от cekosi » 23 ное 2014, 19:00

Здравейте,

Вече 8 години карам Мондео - първо имах МК 1 1.8 дизел - страшна кола беше, къде ли не съм ходил с нея не ме е изоставила,
продадох я и вече 4 години я кара един приятел не е мръднала :) .

От 4 години имам МК 3 2002г бензин/газ 2.0, обаче нещо с тази кола бера ядове :mrgreen:
Миналата година я прегрях(един маркуч се беше спраскал, антифриза изтече и докато я видя прегря - не успях да я блокирам :o ),
Нататък историята сигурно Ви е позната - пътна помощ, сервиз, проверка на главата за пукнатини, шлайфане на главата, смяна на гумичките на клапаните ~ 600лв.

Обаче колата започна да гори масло като ламя - литър на 700-800км и понеже ми одраха кожата и не ми се даваха повече пари реших да я покарам така,
обаче това не се трае - превърнах се в масларка :D: и започнах да я карам рядко.

Обаче ще я правя, говорих с един майстор(поддържа ми служебната кола), разказах му историята, нави се да я прави,
но ми предлага да смени сегменти с което аз съм ок, но имам към колегите от форума един въпрос
Като ще се отваря двигателя за сегменти дали да не направя и основен ремонт - има ли смисъл да сменям бутала, шлайфане... и колко пари отгоре ще ме натовари
основния ремонт?

Само със сегменти какъв ще е ефекта и трябла ли да се сменят клапани?

Ще съм благодарен за мненията

Да добавя и че маслото е с много тъмен цвят(преди да изчезне де)

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Мондео 3 за основен ремонт?

Мнение от OgiDogi » 23 ное 2014, 19:39

cekosi написа:...
Миналата година я прегрях...
Обаче колата започна да гори масло като ламя - литър на 700-800км...
Обаче ще я правя, говорих с един майстор(поддържа ми служебната кола), разказах му историята, нави се да я прави, но ми предлага да смени сегменти с което аз съм ок, но имам към колегите от форума един въпрос
Като ще се отваря двигателя за сегменти дали да не направя и основен ремонт - има ли смисъл да сменям бутала, шлайфане... и колко пари отгоре ще ме натовари основния ремонт?

Само със сегменти какъв ще е ефекта и трябла ли да се сменят клапани?...
При прегряването сегментите са запекли в каналите и вероятно вече са станали с елипсовидна форма.
Шлайфането на цилиндри и смяна на бутала е последна мярка и решението трябва да се вземе след разглобяване на двигателя - само ако е паднал хонинга или има надран цилиндър, а онези 600 лева ще ти се сторят "нищо работа". При огледални цилиндри само смяна на сегментите ще реши проблема с разхода на масло. Евентуално, заради влошените качества на маслото, поради наличие на изгорели газове от пропускащите сегменти (тъмното масло), е възможно да се е ускорило износването на лагерите и е препоръчително да се сменят. Огледайте ги за износване и най-вече за напречно набраздяване.
Комплект сегменти за 4 цилиндъра на Goetze е от порядъка на 130-150 лева, комплект биелни лагери е 40-50, до сега основни не се е налагало да сменям и нямам представа за цената.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

cekosi
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 03 юни 2012, 10:20
Модел на автомобила: Mondeo Kombi 2001 2.0i
Status: Извън линия

Re: Мондео 3 за основен ремонт?

Мнение от cekosi » 23 ное 2014, 19:48

Мерси за инфото Оги, питам за смяна на буталата, защото ми се струва че колата не набира добре

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Мондео 3 за основен ремонт?

Мнение от OgiDogi » 23 ное 2014, 19:49

cekosi написа:Мерси за инфото Оги, питам за смяна на буталата, защото ми се струва че колата не набира добре
Е, като губи компресия от сегментите и не достига мощност - как да набира?
При сгъстяване, част от горивната смес бяга от цилиндъра и отива в картера, където не изгаря. При запалване, част от изгорелите газове също бягат и не успяват да натиснат буталото. Същите тези изгорели газове подгряват маслото до много по-висока от нормалната температура и то губи смазочните си свойства, затова задължително проверете лагерите на коляновия вал.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Мондео 3 за основен ремонт?

Мнение от HACKO » 23 ное 2014, 19:57

cekosi написа:...
Нататък историята сигурно Ви е позната - пътна помощ, сервиз, проверка на главата за пукнатини, шлайфане на главата, смяна на гумичките на клапаните ~ 600лв.....
Не, процедурата не е такава, ако не може съединението да се смени на място, пътна помощ (буксиране), до вкъщи или сервиз, сменя се съединението, налива се течност, тества се и ако има някакви притеснителни признаци, чак тогава се прибягва до сваляне на главата. Не бива разглобяването да става самоцелно. Както и да е, това при тебе е свършило.
След като разхода на масло се е появил след разглобяването имам съмнение за грешка при ремонта на главата - грешни, повредени или неправилно монтирани гумички.
Относно смяната на сегменти лично аз съм привърженик на ремонта, но напоследък това става все по-трудно осъществимо заради липсата на машини а и не на последно място заради високата цена. За да е ефективна смяната на сегменти износването на цилиндрите трябва да са в определени граници, иначе ефекта може да е обратен. Само мерене може да да отговори на въпроса ти.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

cekosi
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 03 юни 2012, 10:20
Модел на автомобила: Mondeo Kombi 2001 2.0i
Status: Извън линия

Re: Мондео 3 за основен ремонт?

Мнение от cekosi » 23 ное 2014, 20:00

Малко взехте да ме плашите с това шлайфане на цилиндрите - колко пари може да излезе?

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Мондео 3 за основен ремонт?

Мнение от OgiDogi » 23 ное 2014, 20:35

cekosi написа:Малко взехте да ме плашите с това шлайфане на цилиндрите - колко пари може да излезе?
Шлайф на цилиндрите води до смяна на буталата и там вече цената е дебела, тъй като едва ли ще намериш втора ръка.
Понеже не намерих за твоя мотор, ето ти цена на ремонтни бутала за брой като за моя, да се ориентираш накъде отива цената на ремонта.
synthez 3D написа:Прави са колегите, че смяната на сегментите може да реши проблема с харченето на масло. Специално при този двигател има тенденция при определени условия на експлоатация маслените сегменти да запичат и от там разхода на масло да се увеличава. По руските форуми доста хора си решават проблема само със смяна на сегменти. До сега май не съм намирал някой от тях да е стигнал до шлайф на блока. За съжаление няма как да се прецени степента на износване без да се отвори двигателя, но ми се струва, че едва ли ще се стигне до шлайф. В повечето случаи, за които знам, смяната на сегменти е достатъчна.
И аз това имах предвид. Само за тази година съм "излекувал" от жаждата 4 "масларки" със смяна на сегменти.
Последна промяна от OgiDogi на 23 ное 2014, 20:40, променено общо 1 път.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1748
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Мондео 3 за основен ремонт?

Мнение от synthez 3D » 23 ное 2014, 20:37

Прави са колегите, че смяната на сегментите може да реши проблема с харченето на масло. Специално при този двигател има тенденция при определени условия на експлоатация маслените сегменти да запичат и от там разхода на масло да се увеличава. По руските форуми доста хора си решават проблема само със смяна на сегменти. До сега май не съм намирал някой от тях да е стигнал до шлайф на блока. За съжаление няма как да се прецени степента на износване без да се отвори двигателя, но ми се струва, че едва ли ще се стигне до шлайф. В повечето случаи, за които знам, смяната на сегменти е достатъчна.
Изображение

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4603
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео 3 за основен ремонт?

Мнение от S_C » 23 ное 2014, 21:15

Моя съвет е изобщо да не се занимаваш повече с тая кола-или я продай някой друг да си троши главата с нея, или на части.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

cekosi
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 03 юни 2012, 10:20
Модел на автомобила: Mondeo Kombi 2001 2.0i
Status: Извън линия

Re: Мондео 3 за основен ремонт?

Мнение от cekosi » 23 ное 2014, 22:11

Съжалявам за глупавия въпрос, но ако се стигне до шлайфане и смяна на бутала мога ли да сменя едно или две бутала или трябва всички?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Мондео 3 за основен ремонт?

Мнение от HACKO » 23 ное 2014, 22:59

Не, не може да се смени само едно бутало, сменят се комплект, като комплекта бутала е подбран така, че да са с еднакво тегло. Ако се шлайфа примерно само един цилиндър и се сложи по-голямо ремонтно бутало, то неминуемо ще е по-тежко и оттам ще възникнат вибрации заради дисбаланса, които могат да доведат до счупване на коляновия вал или разпадане на целия мотор.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10864
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео 3 за основен ремонт?

Мнение от ЯЛТА » 23 ное 2014, 23:16

Приятел не се вкарвай във филми с лоши помисли,- от сорта на "нероден Петко".
Щом колата и била добре, и само е прегрят двигателя, то най вероятно са запекли сегментите. Спомни си каква точно е била температурата в момента на прегряването. Ако е над 120 градуса за продължително време, над 5 минути да речем, то след като загасиш двигателя температурата скача с още поне 20 градуса, което всъщност е много фаталния край. При такова прегряване се деформира метала, виждал съм изкривен блок, колянов вал, заварени клапани, бутала.......... След прегряването ти си управлявал автомобила, движил се е, проблема е само повишеният разход на масло, следователно само запекли сегменти. При разглобяването на двигателя ще си покаже всички поражения, не забравяй че и почти всички семеринги по двигателя са вече изпечени, и ще се наложи смяна, тоест пълно разглобяване на двигателя, но не мисля че ще е на лице нужда от смяна на бутала- чак.
Просто майстора трябва да има пълния набор от инструменти за измервания, за да постави точната диагноза.
Мисля че до 2000 лева ще ти стигнат, но това е само някакъв ориентир, и не е меродавно. И след като се разглоби, всеки детайл който не е в нормални параметри се подменя, което пък допълнително повишава цената на ремонта. Майстора най добре ще ти каже след разглобяването, може да се оправи, изгодно ли ще е за теб, или може да я ремонтира само за да може да я продадеш после, в смисъл да се отървеш от нея.
Успех.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
fiestamayk
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 24 сеп 2009, 18:17
Модел на автомобила: FIESTA 1.1 C,1989г.карбуратор
Status: Извън линия

Re: Мондео 3 за основен ремонт?

Мнение от fiestamayk » 29 яну 2015, 11:34

Здравейте!Ако може някой да ми даде съвет относно моята Фиеста.Значи проблема е че пуши много като подам но 1-ва и 2-ра,или при изкачване на по-голям наклон.Гумичките са сменени,бобина,кабели,свещи,компресията е 12 и при топъл и при студен двигател.Набира добре като за стара кола.Но защо,пуши и гори масло.Възможно ли е да е повдигач или нещо друго?

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Мондео 3 за основен ремонт?

Мнение от OgiDogi » 29 яну 2015, 15:02

fiestamayk написа:Здравейте!Ако може някой да ми даде съвет относно моята Фиеста.Значи проблема е че пуши много като подам но 1-ва и 2-ра,или при изкачване на по-голям наклон.Гумичките са сменени,бобина,кабели,свещи,компресията е 12 и при топъл и при студен двигател.Набира добре като за стара кола.Но защо,пуши и гори масло.Възможно ли е да е повдигач или нещо друго?
Компресия има, защото компресионните сегменти са добре, но очевидно маслените са спечени и не уплътняват.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта