Проблемче с Мондео TDCi
- stefan_h
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 28 яну 2015, 19:22
- Модел на автомобила: Escort '97 TD
Mondeo MK3 Estate 2.0TDCi - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Проблемче с Мондео TDCi
Здравейте колеги ,
от много години си карам Ескорта TD , но реших да се обзаведа с Мондео. Без много да го мисля обиколих автосалоните и попаднах на Мондео 2002г. ТСЦИ 130к.с. Колата беше много запазена , мотора работеше нормално , а от вътре кожата беше като нова. Работеха всички лампички и копченца. Не работеше само копчето дето пръска вода на чистачките и при подаване на контакт не видях да свети лампичката за подгряване ( всъщност не знам изобщо къде трябва да е).
Та взех колата на доста добра цена и 2-3 дена я карам из града и се кефя максимално колко е пъргава и колко мекичко ме вози.
Излезнах веднъж извън града да видя как върви с по-висока скорост и .... някъде при 120 км. в момент на ускорение при изпреварване мотора изгасна отведнъж - без да придърпва , прихълцва или някакви други признаци. Отбих в страни , врътнах ключа и запали все едно нищо не е било.
Поизчетох форума и имаше доста такива проблемчета , но при мен не отчете никаква грешка никъде , не светна никаква лампичка .... а понеже не ми свети лампичката за подгряване няма как да видя ако е мигала. Сега седя и се чудя дали ме чакат дюзички , педал на газта , някакъв датчик на вала или ще се окажа супер късметлия като сменя утре горивния филтър и с това проблема ми изчезне
... взех филтър на Хенгст. Чух че били читави. Утре мисля да сменя филтъра и ако остане време след работа да я закача на комп да видим дали ще изкара някакви грешки
от много години си карам Ескорта TD , но реших да се обзаведа с Мондео. Без много да го мисля обиколих автосалоните и попаднах на Мондео 2002г. ТСЦИ 130к.с. Колата беше много запазена , мотора работеше нормално , а от вътре кожата беше като нова. Работеха всички лампички и копченца. Не работеше само копчето дето пръска вода на чистачките и при подаване на контакт не видях да свети лампичката за подгряване ( всъщност не знам изобщо къде трябва да е).
Та взех колата на доста добра цена и 2-3 дена я карам из града и се кефя максимално колко е пъргава и колко мекичко ме вози.
Излезнах веднъж извън града да видя как върви с по-висока скорост и .... някъде при 120 км. в момент на ускорение при изпреварване мотора изгасна отведнъж - без да придърпва , прихълцва или някакви други признаци. Отбих в страни , врътнах ключа и запали все едно нищо не е било.
Поизчетох форума и имаше доста такива проблемчета , но при мен не отчете никаква грешка никъде , не светна никаква лампичка .... а понеже не ми свети лампичката за подгряване няма как да видя ако е мигала. Сега седя и се чудя дали ме чакат дюзички , педал на газта , някакъв датчик на вала или ще се окажа супер късметлия като сменя утре горивния филтър и с това проблема ми изчезне

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблемче с Мондео TDCi
Ми може и тези неща да те очакват, но най сигурно диагностиката ще покаже, това че не свети лампата за подгряване ме навежда на тази идея, като знам автоджамбазите какви ги дробят, особено ако я няма крушката.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблемче с Мондео TDCi
Честито за придобивката, въпреки че май стартираш с проблем, дано в последствие да си допаднете.
Ами тя затова не свети, за да не се вижда, че мига. Сега или Авел-Пловдив (гледам че си от там), или при Георги в Ямбол (може би по-добрия вариант).stefan_h написа:.... а понеже не ми свети лампичката за подгряване няма как да видя ако е мигала. .....
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Miri4
- потребител
- Мнения: 367
- Регистриран: 05 май 2009, 20:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблемче с Мондео TDCi
Преди да тръгнеш по майстори си виж обратната нафта / писано е доста как става /.Ако ти дава големи отклонения и не си с две леви ръце можеш да си доставиш клапанчета и да си ги смениш.Така ще се оттървеш с 700-800 лв. В 90 % от случаите нещата се оправят.
А относно лампата ...тя правилно не свети. Най вероятно изобщо я няма.
А относно лампата ...тя правилно не свети. Най вероятно изобщо я няма.
- stefan_h
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 28 яну 2015, 19:22
- Модел на автомобила: Escort '97 TD
Mondeo MK3 Estate 2.0TDCi - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Проблемче с Мондео TDCi
Първо да благодаря за изказаните мнения и съвети.
Помислих над това което казахте и го коментирах с хора.
и така
днес успях да сменя горивния филтър , но нямаше резултат.
Звъннах няколко телефона и ме срещнаха с някакъв майстор. Обясних проблема и той изкара един лаптоп , качихме се в колата и започнахме да обикаляме из града.
Когато я настъпах по-сериозно и веднага забоде муцуната и изгасна. Компютъра отчете 4 грешки
ABS нямал връзка с предно дясно колело , Помпа налягане , някакви стойности на едната дюза и още нещо беше , но каза , че било най-малкия ми проблем
Та за помпата се оказа някакъв регулатор на високото налягане , било нещо като клапан и бил постоянно отворен и при високите стойности на налягане на помпата изключвал мотора. Човека ми каза , че това не било от най-кофтито неща , които стават на помпите и можел да го оправи , но изказа предположения , че може да се окажат и още някакви дреболии по самата помпа.
Едната дюза показвало нещо на компютъра , което той ми каза , че можело да се оправи само с почистване - ултразвук и той имал такъв уред.
Изчисти всички грешки които е имало натрупани от преди. Забелязах , че след изчистване на тези грешки при подаване на контакт ми светка лампичка за еърбега , която е до копчето за аварийни светлини над часовника и после си изгасва. Друго не забелязах да е променено
Когато започнахме да говорим в цифри ми каза някаква смешна сума , която на фона на тези суми които съм чел тука ми се стори чак нереално.
За лампичката за подгряване ... там се замисли малко и каза , че не бил сигурен как е при този модел , но имало модели - като неговото Пежо също комън рейл , където лампичката за подгряване светкала , когато температурите били минусови и имало нужда от сериозно подгряване , иначе при палене на плюсови температури изобщо не светела. Мен обаче ме човърка мисълта да разглобя таблото и да видя дали случайно няма черно тиско лепнато отвътре или лампичката да я няма изобщо.
Човека ми каза , че след 3-4 дни ще е свободен и ако реша да му карам колата да я почва.
Мисля да му се доверя и се надявам да не сменяме здрави части , както често чета тука по темите.
Четох за Жоро от Ямбол ... евала на човека ... ама неможе и в Пловдив да няма такива пичове като него
Помислих над това което казахте и го коментирах с хора.
и така
днес успях да сменя горивния филтър , но нямаше резултат.
Звъннах няколко телефона и ме срещнаха с някакъв майстор. Обясних проблема и той изкара един лаптоп , качихме се в колата и започнахме да обикаляме из града.
Когато я настъпах по-сериозно и веднага забоде муцуната и изгасна. Компютъра отчете 4 грешки
ABS нямал връзка с предно дясно колело , Помпа налягане , някакви стойности на едната дюза и още нещо беше , но каза , че било най-малкия ми проблем

Та за помпата се оказа някакъв регулатор на високото налягане , било нещо като клапан и бил постоянно отворен и при високите стойности на налягане на помпата изключвал мотора. Човека ми каза , че това не било от най-кофтито неща , които стават на помпите и можел да го оправи , но изказа предположения , че може да се окажат и още някакви дреболии по самата помпа.
Едната дюза показвало нещо на компютъра , което той ми каза , че можело да се оправи само с почистване - ултразвук и той имал такъв уред.
Изчисти всички грешки които е имало натрупани от преди. Забелязах , че след изчистване на тези грешки при подаване на контакт ми светка лампичка за еърбега , която е до копчето за аварийни светлини над часовника и после си изгасва. Друго не забелязах да е променено
Когато започнахме да говорим в цифри ми каза някаква смешна сума , която на фона на тези суми които съм чел тука ми се стори чак нереално.
За лампичката за подгряване ... там се замисли малко и каза , че не бил сигурен как е при този модел , но имало модели - като неговото Пежо също комън рейл , където лампичката за подгряване светкала , когато температурите били минусови и имало нужда от сериозно подгряване , иначе при палене на плюсови температури изобщо не светела. Мен обаче ме човърка мисълта да разглобя таблото и да видя дали случайно няма черно тиско лепнато отвътре или лампичката да я няма изобщо.
Човека ми каза , че след 3-4 дни ще е свободен и ако реша да му карам колата да я почва.
Мисля да му се доверя и се надявам да не сменяме здрави части , както често чета тука по темите.
Четох за Жоро от Ямбол ... евала на човека ... ама неможе и в Пловдив да няма такива пичове като него
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблемче с Мондео TDCi
Щом софиянци ходят при него....... >:D<:stefan_h написа:......
Четох за Жоро от Ямбол ... евала на човека ... ама неможе и в Пловдив да няма такива пичове като него
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблемче с Мондео TDCi
Сваляй таблото и виж да не е изгоряла или да я хванала липсата.stefan_h написа:За лампичката за подгряване ... там се замисли малко и каза , че не бил сигурен как е при този модел , но имало модели - като неговото Пежо също комън рейл , където лампичката за подгряване светкала , когато температурите били минусови и имало нужда от сериозно подгряване , иначе при палене на плюсови температури изобщо не светела. Мен обаче ме човърка мисълта да разглобя таблото и да видя дали случайно няма черно тиско лепнато отвътре или лампичката да я няма изобщо.
На това Мондео свети винаги при подаване на контакт (при мен за 5-6 секунди), без значение външната температура или току що загасен двигател.
Ето тук има кратко обяснение за Сваляне на табло Мондео МК3
Ето още една тема по въпроса, може би малко по-подробна Мондео 2001 смяна крушки на километраж
- stefan_h
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 28 яну 2015, 19:22
- Модел на автомобила: Escort '97 TD
Mondeo MK3 Estate 2.0TDCi - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Проблемче с Мондео TDCi
Ахааа това мисля в моментаЛюбо написа: Сваляй таблото и виж да не е изгоряла или да я хванала липсата.
тъкмо се рових из нета да видя някакви схеми къде какви лампички има на таблото , че си мисля , че има още нещо дето не свети
Къде всъщност е подгряването?
Горе в ляво имам 3 лампички - червена снежинка , жълта снежинка и още една която не свети.
В дясно има пак 3 - едната е като свърши горивото , другата е пак жълта - май чек двигател и третата също не свети
Между оборотомера и километража има доста лампички и светят ABS , маслото , къси и дълги светлини , ръчна и мигачите ... май само това свети , друго не знам дали трябва да свети
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблемче с Мондео TDCi
Тази дето не свети е. Символът е като реотанче, пружинка или нещо подобно. Свети оранжево.stefan_h написа:Къде всъщност е подгряването?
Горе в ляво имам 3 лампички - червена снежинка , жълта снежинка и още една която не свети.
Ще потърся картинка и ще ти я кача.
Ето и снимката. За съжаление не намерих такава на която е показана самата лампа как свети, но мястото й е в ляво, най-вляво, долу. А колегата е отбелязал с червени кръгчета местата на двата крепежни винта на самото табло. Снимката е взета от темата на talkford за подмяна на крушки на таблото. Много подробен снимков материал са сложили и с разглобяването ще се оправиш по снимките, дори и да не знаеш езика.

Тук е и самата тема
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Проблемче с Мондео TDCi
Аз съм много скептичен към диагнозата.
Пожелавам ти го да е регулатора,но се съмнявам.Що се касае до другите дреболийки по помпата,
първо не са никак дребни,второ проблемите от практиката са стружки които повреждат дюзите.
Колегата може да има нещо в предвид или да е имал подобни проблеми които е открили решил лесно.
Ще следя темата с интерес.
Успех!
Пожелавам ти го да е регулатора,но се съмнявам.Що се касае до другите дреболийки по помпата,
първо не са никак дребни,второ проблемите от практиката са стружки които повреждат дюзите.
Колегата може да има нещо в предвид или да е имал подобни проблеми които е открили решил лесно.
Ще следя темата с интерес.
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- stefan_h
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 28 яну 2015, 19:22
- Модел на автомобила: Escort '97 TD
Mondeo MK3 Estate 2.0TDCi - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Проблемче с Мондео TDCi
Любо , благодарско за усилията , които си положил
Стана ми ясно как става и събота и неделя ако остане време ще разчекна таблото
Благодаря и на Жоро за съпричастността към проблема ми ... тайничко се надявам съмненията ти да не се случат
Ще пиша когато има някакво развитие и дано обяснявам правилно , че не разбирам много много от тези неща.
Ако опита ми се окаже неуспешен мисля да не правя повече експерименти ... знам къде е Ямбол ... а и видях кой е телефонния номер на Специалиста и .......
Стана ми ясно как става и събота и неделя ако остане време ще разчекна таблото

Благодаря и на Жоро за съпричастността към проблема ми ... тайничко се надявам съмненията ти да не се случат

Ще пиша когато има някакво развитие и дано обяснявам правилно , че не разбирам много много от тези неща.
Ако опита ми се окаже неуспешен мисля да не правя повече експерименти ... знам къде е Ямбол ... а и видях кой е телефонния номер на Специалиста и .......

- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Проблемче с Мондео TDCi
Няма смисъл да сваляш таблото за да видиш лампа има ли или са я махнали. Аз мисля, че джамбазите са я изкормили, че като започне да мига да не ти се набива на очи. Можеш да влезеш в тест режим, една от опциите е да светнат всички лампи на таблото. А как се влиза в този режим можеш да намериш из форума някъде ползвайки търсачката. Иначе и аз съм скептичен за това, което ти е казал тоя майстор. Дано все пак излезе нещо дребно, че е кофти още от начало да ти прави големи мизерии.
- Miri4
- потребител
- Мнения: 367
- Регистриран: 05 май 2009, 20:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблемче с Мондео TDCi
Подсказах ти нещо но след като имаш излищни пари ходи си по майстори и им пълни гушите.
Успех.
Успех.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблемче с Мондео TDCi
Ами човека си каза, че не може да се справи сам.Miri4 написа:Подсказах ти нещо но след като имаш излищни пари ходи си по майстори и им пълни гушите.
Успех.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Miri4
- потребител
- Мнения: 367
- Регистриран: 05 май 2009, 20:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблемче с Мондео TDCi
Ами тогава защо пуска тема.Ако нещата се оправяха само с приказки......
- stefan_h
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 28 яну 2015, 19:22
- Модел на автомобила: Escort '97 TD
Mondeo MK3 Estate 2.0TDCi - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Проблемче с Мондео TDCi
о простете , че пуснах темата и ви губя от ценното времеMiri4 написа:Ами тогава защо пуска тема.Ако нещата се оправяха само с приказки......

.... и точно щото нещата не се оправят само с приказки започнах да действам стъпка по стъпка както ми писахте
отидох на диагностика
констатира се проблем
обратната нафта показа , че е наред
лампичката за подгряване се оказа изгоряла
снощи свалихме помпата ..... до довечера ще знам на 100% дали диагнозата е била вярна
Поздрави и благодарности на всички
- robber
- потребител
- Мнения: 150
- Регистриран: 31 авг 2014, 19:37
- Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 2004. 136 коня, дизел.
- Status: Извън линия
Re: Проблемче с Мондео TDCi
Човек, пиши си спокойно, по форумите е така. Влизат много хора и все някой не е в настроение,но пак казвам нормално е. Аз лично с интерес следя темата и ти желая успех в ремонта,, дано се справят майсторите, че от опит знам за какво става дума...
Ако знам казвам, ако не знам питам! Лична мъдрост :D
Ford Focus C-Max 2004. 136 катъра!
Ford Focus C-Max 2004. 136 катъра!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта