Въпрос за термостат
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Въпрос за термостат
Става дума за Галакси 2.3 1998г. термостата е във вид на тройник и е поставен във въздуха между три маркуча (не е на корпуса н адвигателя както на по-предните модели).
А въпросът е това ли се очаква от един изправен термостат или е за смяна, защото може-би не затваря напълно?
Измерването съм правил по ОБД-то - с ForScan чета температурата на антифриза и си записвам времето, а до колко е отворен големия кръг определям по маркуча към радиатора с ръка на 20-тина см от термостата:
- Паля двигателя при ECT=37 градуса.
- на 3-тата минута ЕСТ=50 градуса, а маркуча към радиатора е леко топъл
- на 12-тата минута ЕСТ=82 градуса
- на 13-тата минута ЕСТ=81 градуса и маркуча към радиатора е горещ
- на 18-тата минута ЕСТ=86 градуса и трите маркуча вкл. тоя към радатора парят. Не може да се хване разликата (но може да се задържат с ръка по-дълго)
- на 27-мата минута ЕСТ=96 градуса. Тогава пуска перката за ок. 20 секунди докато темп. падне до ЕСТ=89 градуса.
- горното се повтаря през около 3 минути няколко пъти и после - през две минути.
Струва ми се, че започва да отваря малко рано термостата (на 82 вместо примерно на 86 градуса)...
И не знам дали е нормално ли е да се усеща, че пропуска по малко преди да отвори.
Въпроса е дали е за смяна?
А въпросът е това ли се очаква от един изправен термостат или е за смяна, защото може-би не затваря напълно?
Измерването съм правил по ОБД-то - с ForScan чета температурата на антифриза и си записвам времето, а до колко е отворен големия кръг определям по маркуча към радиатора с ръка на 20-тина см от термостата:
- Паля двигателя при ECT=37 градуса.
- на 3-тата минута ЕСТ=50 градуса, а маркуча към радиатора е леко топъл
- на 12-тата минута ЕСТ=82 градуса
- на 13-тата минута ЕСТ=81 градуса и маркуча към радиатора е горещ
- на 18-тата минута ЕСТ=86 градуса и трите маркуча вкл. тоя към радатора парят. Не може да се хване разликата (но може да се задържат с ръка по-дълго)
- на 27-мата минута ЕСТ=96 градуса. Тогава пуска перката за ок. 20 секунди докато темп. падне до ЕСТ=89 градуса.
- горното се повтаря през около 3 минути няколко пъти и после - през две минути.
Струва ми се, че започва да отваря малко рано термостата (на 82 вместо примерно на 86 градуса)...
И не знам дали е нормално ли е да се усеща, че пропуска по малко преди да отвори.
Въпроса е дали е за смяна?
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 07 окт 2013, 22:15
- Модел на автомобила: Ford Focus
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за термостат
Ще очаквам и аз отговори защото и аз ще правя същото замерване.
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за термостат
Аз ще правя ново измерване, а най-вероятно и още едно след това... но да карам по ред.
Първо, отивам аз в МП преди няколко седмици да се осведомя за цената на термостата и ми показват термостат, който очевидно не е оня, който стои на маркучите. Оказа се, че все-пак не е грешка, а според каталога Галакси-то има два термостата. Поръчах го този с всички уплътнения около него, защото си дадох сметка, че маркучите, които стоплят веднага не трябва да правят така, ако преди тях има още един термостат. Най-интересното беше, когато отидох да си взимам колата със "сменения" термостат - "сменен" е в кавички, защото се оказа, че къщичката му както ми беше минало през ума (без обаче да го взимам твърде на сериозно), не е имало нищо преди това! Т.е. карал съм си 3 години без единия термостат и никой досега не е забелязал. После се разбра, че не било никак рядко явление колите втора ръка от Италия да пристигат с изтърбушени термостати.
Не знам каква точно е ролята на втория термостат, но на дълъг път колата ми пак държи 80-88 градуса (според стрелката, не включих компа към ОБД-то, оразмерих ѝ скалата когато засичах на място), като не минаваше 90 дори и когато температурата беше висока за сезона. Стрелката се движи от началото до края на 'O'-то от "NORM". Не знам това дали е нормално (очаквах примерно 5 градуса нагоре). На място перката се включва в края на 'R'-то (96-97 градуса).
Като направя пак измерването ще реша, но нещата ми се струва, че отиват към смяна и на втория термостат (този на маркучите)... Той е скъпичък - над 200 лв, докато другия с все плътненията беше под 50 (от МП).
Първо, отивам аз в МП преди няколко седмици да се осведомя за цената на термостата и ми показват термостат, който очевидно не е оня, който стои на маркучите. Оказа се, че все-пак не е грешка, а според каталога Галакси-то има два термостата. Поръчах го този с всички уплътнения около него, защото си дадох сметка, че маркучите, които стоплят веднага не трябва да правят така, ако преди тях има още един термостат. Най-интересното беше, когато отидох да си взимам колата със "сменения" термостат - "сменен" е в кавички, защото се оказа, че къщичката му както ми беше минало през ума (без обаче да го взимам твърде на сериозно), не е имало нищо преди това! Т.е. карал съм си 3 години без единия термостат и никой досега не е забелязал. После се разбра, че не било никак рядко явление колите втора ръка от Италия да пристигат с изтърбушени термостати.
Не знам каква точно е ролята на втория термостат, но на дълъг път колата ми пак държи 80-88 градуса (според стрелката, не включих компа към ОБД-то, оразмерих ѝ скалата когато засичах на място), като не минаваше 90 дори и когато температурата беше висока за сезона. Стрелката се движи от началото до края на 'O'-то от "NORM". Не знам това дали е нормално (очаквах примерно 5 градуса нагоре). На място перката се включва в края на 'R'-то (96-97 градуса).
Като направя пак измерването ще реша, но нещата ми се струва, че отиват към смяна и на втория термостат (този на маркучите)... Той е скъпичък - над 200 лв, докато другия с все плътненията беше под 50 (от МП).
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за термостат
Сменихме и втория термостат - пак с оригинален от МП.
Този път НИКАКВА промяна - явно стария (бронзов на вид) си е работил савсем нормално.
Новия е пластмасов и като проверявах на пипане, ми се стори, че даже отвори с 1 да 3 градуса по-рано, но тука има много място за субективна преценка (не съм мерил с термометър).
По въпроса с парното и изпотените стъкла - трудно ми е да преценя. Но жена ми ще ме изяде, че трябва да чакам да се отпотят стъклата, преди да тръгна и все твърди, че не топли добре парното и никой не може да я убеди, че при 0 градуса навън и 110 км/ч по магистралата може да й е комфортно, т.е. 20 градуса навсякъде в колата.
Този път НИКАКВА промяна - явно стария (бронзов на вид) си е работил савсем нормално.
Новия е пластмасов и като проверявах на пипане, ми се стори, че даже отвори с 1 да 3 градуса по-рано, но тука има много място за субективна преценка (не съм мерил с термометър).
По въпроса с парното и изпотените стъкла - трудно ми е да преценя. Но жена ми ще ме изяде, че трябва да чакам да се отпотят стъклата, преди да тръгна и все твърди, че не топли добре парното и никой не може да я убеди, че при 0 градуса навън и 110 км/ч по магистралата може да й е комфортно, т.е. 20 градуса навсякъде в колата.
-
- потребител
- Мнения: 650
- Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
- Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за термостат
Това ли е схемата за твоя автомобил?
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за термостат
Мисля, че трябва да има още листи за охладителната система. Тук не виждам ясно разклоненията за парното и т.н.
На схемата пише 1999-2005, т.е. вероятно е да е за МК2. Макар че МК2 ако не се лъжа са 2000-2006г.
Моето Галакси е 1998, МК1.
П.П. Някой се интересуваше кое положение на стрелката на таблото на какви градуси отговаря.
(Странно, мислех, че вече съм го писал това тука, но не го виждам...)
Става дума за скалата за темп. на антифриза, която има този вид: ] N O R M [
Отчитал съм спрямо показанието на ЕСТ сензора, прочетено с ForScan през OBD2:
50 градуса - стрелката започва леко да отлепя от левия край на скалата
62 градуса - в средата на ]
67 градуса - в десния край на ]
72 градуса - в средата между ] и N
82 градуса - в десния край на N
86 градуса - в левия край на O
88 градуса - в десния край на O
90 градуса - в левия край на R
94 градуса - в средата на R
96-97 градуса - в десния край на R
Когато се беше скапала ламбда сондата ЕСТ показваше до малко над 100 градуса, но не помня стрелката къде е била тогава.
Излиза, че без да влиза в червеното, а дори заседи ли се в или излезе от M, вече е сигнал за нещо нередно.
На схемата пише 1999-2005, т.е. вероятно е да е за МК2. Макар че МК2 ако не се лъжа са 2000-2006г.
Моето Галакси е 1998, МК1.
П.П. Някой се интересуваше кое положение на стрелката на таблото на какви градуси отговаря.
(Странно, мислех, че вече съм го писал това тука, но не го виждам...)
Става дума за скалата за темп. на антифриза, която има този вид: ] N O R M [
Отчитал съм спрямо показанието на ЕСТ сензора, прочетено с ForScan през OBD2:
50 градуса - стрелката започва леко да отлепя от левия край на скалата
62 градуса - в средата на ]
67 градуса - в десния край на ]
72 градуса - в средата между ] и N
82 градуса - в десния край на N
86 градуса - в левия край на O
88 градуса - в десния край на O
90 градуса - в левия край на R
94 градуса - в средата на R
96-97 градуса - в десния край на R
Когато се беше скапала ламбда сондата ЕСТ показваше до малко над 100 градуса, но не помня стрелката къде е била тогава.
Излиза, че без да влиза в червеното, а дори заседи ли се в или излезе от M, вече е сигнал за нещо нередно.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 14 госта