Проблем с двигателя на мондеото
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Проблем с двигателя на мондеото
Старата песен на нов глас: колкото е по-студено времето по-силно се проявяват симтомите сякаш мондеото се е простудило
На празен ход от аспусите на моменти се чува едно пукане сякаш прекъсва независимо дали на бензин или на газ. На бензин на студен мотор губи мощност при ниски обороти, а на газ освен това и придърпва да не кажа клати при ускорение от 2000 до 2500 оборота. Ако в момента на придърпването превключа от газ на бензин сякаш пускам турбо и излитам, т.е. на бензин на топъл мотор проблем не се усеща освен при работа на празен ход. Показанията на ламбда сондата бяха бедна смес и затова купих нова, но и с нея положението не е по-розово. Явно е че има проблем, който се засилва на газ, но не мога да разбера какво е. Когато е студено и прехвърля на газ понякога двигателя угасва сякаш газта е свършила...
Миналата година смених дебитомер, кабели и свещи.
След смяната на свещите имаше известно подобрение, но после се скапа дебитомера и зацапа свещите, които в последствие третирах с преобразувател на ръжда и започвам да се съмнявам дали не са се прецакали след тая интервенция!
Следа с мултицет напрежението на ламбда сондата и преди със старата имаше някакво движение само на бензин на празен ход, в обороти или на газ стоеше на бедна смес, т.е. 0 волта. Сега с новата сонда има променливи показания(0.1-0.9 волта) на бензин във всички режими, но на газ пак стои на 0 в 90% от времето, което е странно .......
Дайте мнения

На празен ход от аспусите на моменти се чува едно пукане сякаш прекъсва независимо дали на бензин или на газ. На бензин на студен мотор губи мощност при ниски обороти, а на газ освен това и придърпва да не кажа клати при ускорение от 2000 до 2500 оборота. Ако в момента на придърпването превключа от газ на бензин сякаш пускам турбо и излитам, т.е. на бензин на топъл мотор проблем не се усеща освен при работа на празен ход. Показанията на ламбда сондата бяха бедна смес и затова купих нова, но и с нея положението не е по-розово. Явно е че има проблем, който се засилва на газ, но не мога да разбера какво е. Когато е студено и прехвърля на газ понякога двигателя угасва сякаш газта е свършила...
Миналата година смених дебитомер, кабели и свещи.
След смяната на свещите имаше известно подобрение, но после се скапа дебитомера и зацапа свещите, които в последствие третирах с преобразувател на ръжда и започвам да се съмнявам дали не са се прецакали след тая интервенция!
Следа с мултицет напрежението на ламбда сондата и преди със старата имаше някакво движение само на бензин на празен ход, в обороти или на газ стоеше на бедна смес, т.е. 0 волта. Сега с новата сонда има променливи показания(0.1-0.9 волта) на бензин във всички режими, но на газ пак стои на 0 в 90% от времето, което е странно .......
Дайте мнения

-
- потребител
- Мнения: 76
- Регистриран: 05 юни 2009, 10:32
- Модел на автомобила: Мондео 2.0i Ghia 16V/1997г + ГИ Stargaz.
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с двигателя на мондеото
Филтрите за газта сменял ли си ги скоро? При мен след 25К километра без смяна се бяха затлачили със нещо като графит и нищо че бутилката почти пълна, превключваше на бензин.
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Проблем с двигателя на мондеото
За бедна смес от някъде дърпа въздух. А газовата обикновенна ли е или инжекцион? Същото пукане в ггърнето го имам и аз, но не се оправи от свещи. Не е постоянно а през известен интервал и само на празен ход.
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с двигателя на мондеото
Миналата зима ги смениха и двата, но няма да се учудя ако са задръстени, но трябва газаджиите да си ги видят, а те казаха смени сондата и ако пак има проблем ела и така ще направя..........
АГУ-то е ГИ на Ловато.
АГУ-то е ГИ на Ловато.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с двигателя на мондеото
В началото на зимата два пъти борих подобен проблем, от две различни неща беше, но и лесно ги хванах.
В единия случай кабелчето за масата към изпарителя се беше разхлабило и окислило.
Във втория, вече самия ел. магнит започа да дава ядове, докато един ден съвсем отказа да работи на газ. Като отворих магнита (синия, на изпарителя), така добре беше потънал в гнус, че се чудех как изобщо е работил. А не е да не е отварян и чистен-преди 30-40 хиляди сменях мембрани.
Филтрите ги зарежи...моите не са отваряни още от предишния собственик, т.е. към днешна дата е карано над 150 хил км с тия филтри.
В единия случай кабелчето за масата към изпарителя се беше разхлабило и окислило.
Във втория, вече самия ел. магнит започа да дава ядове, докато един ден съвсем отказа да работи на газ. Като отворих магнита (синия, на изпарителя), така добре беше потънал в гнус, че се чудех как изобщо е работил. А не е да не е отварян и чистен-преди 30-40 хиляди сменях мембрани.
Филтрите ги зарежи...моите не са отваряни още от предишния собственик, т.е. към днешна дата е карано над 150 хил км с тия филтри.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Проблем с двигателя на мондеото
Предполагам колегата по-горе не е имал предвид Г.И.
За бедна смес на газ, причината би могла да бъде ниско налягане от редуктора, а за това причините не са малко.
Към автора, съветът ми е под аватара с изредените екстри да впише и една дигностична програма, с която да чете живи данни и да си прави съответните изводи.
За бедна смес на газ, причината би могла да бъде ниско налягане от редуктора, а за това причините не са малко.
Към автора, съветът ми е под аватара с изредените екстри да впише и една дигностична програма, с която да чете живи данни и да си прави съответните изводи.
-
- потребител
- Мнения: 348
- Регистриран: 24 май 2010, 14:49
- Модел на автомобила: '04 Mondeo Mk3 2.0 TDCI estate
- Местоположение: Димитровград, Харманли
- Status: Извън линия
Re: Проблем с двигателя на мондеото
Колега, мерил ли си компресията на цилиндрите колко е. Като възможен проблем може и да се окаже нехерметичност на изпускателните клапани(пукането/детонацийте в гърнето). Надявам се че е нещо дребно.
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с двигателя на мондеото
Не съм мерил компресия...
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с двигателя на мондеото
След настройка на ГИ към новата ланда сонда мондеото направо възкръсна, дано вече да няма проблеми и в студа..........
Направих си експеримент за проверка на компресията на двигателя заради детонациите в ауспуха: на наклон се оставя на първа - държи, на задна - държи, от втора до пета - превърта все по-лесно и повече пъти и колата се спуска в качване на предавките, което според мен е нормално. Да кажат и по запознатите.
Направих си експеримент за проверка на компресията на двигателя заради детонациите в ауспуха: на наклон се оставя на първа - държи, на задна - държи, от втора до пета - превърта все по-лесно и повече пъти и колата се спуска в качване на предавките, което според мен е нормално. Да кажат и по запознатите.
-
- потребител
- Мнения: 348
- Регистриран: 24 май 2010, 14:49
- Модел на автомобила: '04 Mondeo Mk3 2.0 TDCI estate
- Местоположение: Димитровград, Харманли
- Status: Извън линия
Re: Проблем с двигателя на мондеото
Така направено измерването е субективно....трябва си манометър да е сигурна работата. Но щом вървежа се е оправил няма страшно. 

- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с двигателя на мондеото
С твоя метод едва ли ще разбереш че на един цилиндър имаш примерно с две единици по малка компресия, така че това което си направил е нищо. Загряваш до 80-90 градуса мотора и мериш компресията 

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 34 госта