1,8 Дизел - проблем - вибрация/двигател
- sali_k
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 06 май 2005, 23:28
- Модел на автомобила: ESCORT MK4 1,8 Diesel
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
1,8 Дизел - проблем - вибрация/двигател
Здравейте Колеги,
Преди 1 година се сдобих с Ескорт 90г 1,8Д. Колата принципно е доста добра за годините си, но има един проблем (с който я купих), който неможах да разреша: При ниски обороти в купето се появява ужасна вибрация.
Карам така вече 15 000км, но вече си мисля дали може да се ремонтира. Наскоро попаднах на един колега със същата кола и той сподели, че вибрация има и при него въпреки, че сменил тампоните с нови и проблема бил в конструкцията на двигателя (не вярвам да е така).
Първото, което идва на ум е тампоните на двигателя. Ходих поне 2 пъти да ги проверявам дали са скъсани или дали двигателят "опира" в купето, но се оказа, че тампоните не са скъсани и имат още живот, (според майстора до колкото може да се види/тества без да се свалят) и че двигателят е позициониран нормално.
От сервиза ми казаха, че причината за силните вибрации е неправилно монтирана тръба на изходящите газове. Според тях трябва да има мека връзка от изходящия колектор на двигателя а при мен не било така.
Друга предпоставка е, че двигателя има проблем с горивната система (помпа дюзи) и създава допълнителни усилия върху тампоните.
Аз се съмнявам да е това, защото по принцип като мощност (не се предава лесно особено по баирите
), палене (дори при -15), пушене на мотора, разход на масло, разход на гориво нямам абсолютно никакви забележки (но въпреки това вибрациите може би се дължат на центровка, дюзи, помпа....) мнение?
Какво е вашето мнение за меката връзка на тр. изх. газове? Има ли я при вас и дали по принцип двигателя 1,8Д създава такива вибрации (както твърдят някои собственици)?
Мерси предварително.
Преди 1 година се сдобих с Ескорт 90г 1,8Д. Колата принципно е доста добра за годините си, но има един проблем (с който я купих), който неможах да разреша: При ниски обороти в купето се появява ужасна вибрация.
Карам така вече 15 000км, но вече си мисля дали може да се ремонтира. Наскоро попаднах на един колега със същата кола и той сподели, че вибрация има и при него въпреки, че сменил тампоните с нови и проблема бил в конструкцията на двигателя (не вярвам да е така).
Първото, което идва на ум е тампоните на двигателя. Ходих поне 2 пъти да ги проверявам дали са скъсани или дали двигателят "опира" в купето, но се оказа, че тампоните не са скъсани и имат още живот, (според майстора до колкото може да се види/тества без да се свалят) и че двигателят е позициониран нормално.
От сервиза ми казаха, че причината за силните вибрации е неправилно монтирана тръба на изходящите газове. Според тях трябва да има мека връзка от изходящия колектор на двигателя а при мен не било така.
Друга предпоставка е, че двигателя има проблем с горивната система (помпа дюзи) и създава допълнителни усилия върху тампоните.
Аз се съмнявам да е това, защото по принцип като мощност (не се предава лесно особено по баирите

Какво е вашето мнение за меката връзка на тр. изх. газове? Има ли я при вас и дали по принцип двигателя 1,8Д създава такива вибрации (както твърдят някои собственици)?
Мерси предварително.
-
- потребител
- Мнения: 622
- Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
- Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
- Местоположение: Козлодуй
- Status: Извън линия
Имам два форда с такива двигатели. Единият тресе, другият мърка. Този дето тресе беше с мека връзка, другият никога не е бил. Няма нищо общо с нея. Проблемът е в регулировката на помпата, но не му е дошло ред да го чопля.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
-
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 02 ное 2006, 20:53
- Модел на автомобила: ford scorpio
- Контакти:
- Status: Извън линия
1.8д
Здравйте, карах повече от 2 години точно такъв форд 1.8д от 90-та година. Беше купе. Вибрациите в тази кола са наистина потресаващи, но те според мен не се дължат на тампони, а просто на ниски обороти! Според мен са неизбежни. Вероятноста твоя автомобил да е над 300к километра е около 100%. Карай и си свиркай с този тъй приятен разход
п.с.
Няма никакво значение връзката на ауспуха. Просто самото моторче не е балансирано и си подскача вътре на ниски обороти, можеш да ги вдигнеш, но е за сметка на разхода - смятам сешташ се.

п.с.
Няма никакво значение връзката на ауспуха. Просто самото моторче не е балансирано и си подскача вътре на ниски обороти, можеш да ги вдигнеш, но е за сметка на разхода - смятам сешташ се.
-
- потребител
- Мнения: 427
- Регистриран: 06 ное 2005, 18:55
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 Zetec ST
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Старрият ми форд бе 1.8д с бош помпа и сменях тампона към купето,след което и аз имах този проблем,след близо година дискомфорд взех друг тампон ( втора употреба) и проблема бе решен до колкото може да бъде! Проблема е в тампона!Купи си хубав тампон и няма да имаш проблем,а ако искаш вибрация почти да няма си сложи тампон от по новия модел,след 93 сегашния ми ескорт е с такъв тампон и вибрация няма.По моргите струват около 70 лв тампон със металната част!
- Gate
- потребител
- Мнения: 553
- Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
- Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I; - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Лично според мен са възможни само 2 варянта:Центровка и тампони!Те тампоните не заминават толкова лесно,ма де да знаеш
,масления по спомени не беше хич евтин
,та по вероятно според мен опира само до центровка(нищо че си пали върви и тн.)А ако са тампони това лесно ще го разберат в някой сервиз!
Успех!


Успех!

-
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 25 яну 2006, 17:40
- Модел на автомобила: Фиеста
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колеги,този двигател е много чувствителен на баланс!
-Ако при смяната на ангр.ремък и при поставянето на шайбата/на коляновия вал/попадне малко боклук се получават същите вибрации.
-При смяната на съединителя също се допускат грешки които са фатални за нормалната работа на празен ход.
Добре балансирания мотор и без тампони работи гладко!!
-Ако при смяната на ангр.ремък и при поставянето на шайбата/на коляновия вал/попадне малко боклук се получават същите вибрации.
-При смяната на съединителя също се допускат грешки които са фатални за нормалната работа на празен ход.
Добре балансирания мотор и без тампони работи гладко!!
- Svetlix
- потребител
- Мнения: 524
- Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
- Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
- Местоположение: Моето гето е д`гето
- Контакти:
- Status: Извън линия
На моя Форд (Орион 1990 г.) всичко си му беше наред но понякога си тресеше като е по-студен но като загрее си мъркаше като котенце. Това не зависи от километрите. Аз като го взех беше на 77 000 реални (сервизна книжка си има и всичко ...), а като стана на 120 000 пак си тресеше. Тогава ме светнаха леко да си вдигна минималните обороти (от 750 на 850) и всичко с тресенето беше до тук.
Все пак не е зле да се погледнат тампоните.
Все пак не е зле да се погледнат тампоните.
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 27 авг 2006, 21:28
- Модел на автомобила: orion1,6Dghia 89г., ескорт 1,8D 96г.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
На мен това тресене ми се появи след смяна на съединител. Тогава видяха, че тампона е скъсан и сложих нов за около 60 лв. Доколкото знам в мото-пфое върви около 200лв и е само по поръчка. Многократно се връщах при майсторите за тресенето/ преди нямаше абсолютно никаква следа от него/, но те твърдят, че е от тампона. arabiata, кажи нещо повече за връзката между съединитела и тресенето и има ли оправяне?
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 08 ное 2005, 16:37
- Модел на автомобила: Orion 1.8 Diesel
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Аз имам подобен проблем с Орион 1.8 атмосферен дизел 92, но при мен явно няма връзка с ангренажния ремък защото вече го сменям за втори път и положението си е все такова.
Центровка на двигател не съм правил но дали има нужда при положение че колата просто мърка (като за дизел) - работи почти като бензинка и разхода ми градско/извънградско средно е 5.6 на 100 като на магистралата където карам най често не падам под 130 - 140, а съотношението градско/извънградско ми е горе долу 1 към 1.
За въпросния тампон и аз съм чувал но нов е скъп а на старо може да го скъсам и утре....
Според моя опит и факта дали ауспуха е на мека или твърда връзка няма значение защото моят беше на мека преди почти да го загубя на магистралата, а сега е на твърда и няма никаква промяна в положението.
Да когато вдигнеш свободните обороти но на не по малко от 1000 вибрацията чувствително намалява но пък се качва разхода.....
И изобщо май атмосферните дизели на Форд от тази серия (1.8д) всички или почти всички имат този проблем изразен в по-голяма или по-малка степен независимо от купето като гледам този форум както и няколко приятели с дизелови фиести. Има ли някой тук с такъв двигател без подобен проблем или пък някой който успешно го е решил?
Ако има дайте да го видим тоя форд какво му е по-различното и да си спасим всички пломбите
.
Центровка на двигател не съм правил но дали има нужда при положение че колата просто мърка (като за дизел) - работи почти като бензинка и разхода ми градско/извънградско средно е 5.6 на 100 като на магистралата където карам най често не падам под 130 - 140, а съотношението градско/извънградско ми е горе долу 1 към 1.
За въпросния тампон и аз съм чувал но нов е скъп а на старо може да го скъсам и утре....
Според моя опит и факта дали ауспуха е на мека или твърда връзка няма значение защото моят беше на мека преди почти да го загубя на магистралата, а сега е на твърда и няма никаква промяна в положението.
Да когато вдигнеш свободните обороти но на не по малко от 1000 вибрацията чувствително намалява но пък се качва разхода.....
И изобщо май атмосферните дизели на Форд от тази серия (1.8д) всички или почти всички имат този проблем изразен в по-голяма или по-малка степен независимо от купето като гледам този форум както и няколко приятели с дизелови фиести. Има ли някой тук с такъв двигател без подобен проблем или пък някой който успешно го е решил?
Ако има дайте да го видим тоя форд какво му е по-различното и да си спасим всички пломбите

- Kocko
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
- Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Монтирай един амортисьор малък като на Мерцедесите някак между двигателя и купето и току виж станала по-тиха от С-класа
Сериозно го мисля това. Мерцедес не са луди. Освен това на пистовите мотори им слагат на кормилото, да обира вибрациите. Все си мисля че един читав амортисьор от задна врата на някаква кола може да направи чудеса по въпроса.



-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Колеги,
Някак си се преплитат 2 проблема-вибрациите на ДВГ и субективното им усещане от водача....(Моторът да скача колкото иска, стига да не го усешам....или....Нищо не усещам, но има вибрации, които мисля, че са нередни...)
От това, което прочетох из нета, за себе си степенувам причините за вибрациите така:
1.Дизелът като концепция въобще
2.Броят на цилиндрите
3.Баланс и центровки
4.Окачване на двигателя, трансмисията, изпускателни тръби и пр.
(Представете си един липсващ или по-дълъг болт при смяна на съединител...5-10 грама дисбаланс,,,знаете как друса небалансирана гума
)
Ние бихме могли да променим само 4 и донякъде 3
Умните глави от Форд са съвсем наясно с проблема и затова в Duratorq TDCi има електронни сензори за контрол на вибрациите и шума
Ценен за темата линк:
http://www.vibratesoftware.com/html_hel ... engine.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Някак си се преплитат 2 проблема-вибрациите на ДВГ и субективното им усещане от водача....(Моторът да скача колкото иска, стига да не го усешам....или....Нищо не усещам, но има вибрации, които мисля, че са нередни...)
От това, което прочетох из нета, за себе си степенувам причините за вибрациите така:
1.Дизелът като концепция въобще
2.Броят на цилиндрите
3.Баланс и центровки
4.Окачване на двигателя, трансмисията, изпускателни тръби и пр.
(Представете си един липсващ или по-дълъг болт при смяна на съединител...5-10 грама дисбаланс,,,знаете как друса небалансирана гума

Ние бихме могли да променим само 4 и донякъде 3
Умните глави от Форд са съвсем наясно с проблема и затова в Duratorq TDCi има електронни сензори за контрол на вибрациите и шума
Ценен за темата линк:
http://www.vibratesoftware.com/html_hel ... engine.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
вибрациите идват от 3, втората част, и 4 няма как да поеме неравномерната работа.cocoff написа:Колеги,
Някак си се преплитат 2 проблема-вибрациите на ДВГ и субективното им усещане от водача....(Моторът да скача колкото иска, стига да не го усешам....или....Нищо не усещам, но има вибрации, които мисля, че са нередни...)
От това, което прочетох из нета, за себе си степенувам причините за вибрациите така:
1.Дизелът като концепция въобще
2.Броят на цилиндрите
3.Баланс и центровки
4.Окачване на двигателя, трансмисията, изпускателни тръби и
друго е, ако е повреден двигателя - липсващи цилиндри и т.н.
освен това, често оборотите са наистина ниски, което винаги води до вибрации в купето.
промяната на оборотите от 700 на 850 би довела до повишен разход на нафта, но решава проблемът в много случаи на леко изместена центровка (от износване или друго).
това повишение е около 5%. ако двигателят гори на място около 300 г/час при 700, в нормалните 800 - 850 ще гори 315 г/ч. ако на ден колата работи на място по 1 час, това е "преразход" от около 30 стотинки дневно, или 9 лв месечно. ама за да стои моята на едно място 1 час, трябва да карам поне 5 часа, и да изгоря 20 лв нафта - все ми е едно, ако са 20 лв и 30 ст.
а и празният ход е много вреден, по добре е да не вибрира и да не се троши - може би спестеното от износване е повече от тази нафта.
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 08 ное 2005, 16:37
- Модел на автомобила: Orion 1.8 Diesel
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Не проблема не се преплита а е един и същ просто изказан по различен начин.
Говорим за положение при което колата не се движи и е на свободни обороти а не за неравномерна работа на двигателя по принцип.
Тъй като от три години карам Орион 92 1.8 атмосферен дизел и имам същото "треперене" в купето обобщих предположеннията на колегите сравнени с това което аз съм правил по колата. Щеше ми се по метода на взаимното изключване да стигнем до това което е съществено за проблема.
Ангренажен ремък
Центровка на двигател
Ауспух -мека/твърда връзка
Не са основна причина за проблема!
Виж този маслен тампон е друга работа там аз не съм пипал, но един гаражен майстор спомена че според него от там идва трептенето. Не съм го сменял защото е безбожно скъп ...
Между другото ще съм благодарен ако някой от Пловдив ми препоръча добър сервиз за дизел тъй като имам чувството че скоро ще трябва да сменям гарнитура на двигателя а до сега не съм останал доволен от никой (най вече от сервиза на МП).
Говорим за положение при което колата не се движи и е на свободни обороти а не за неравномерна работа на двигателя по принцип.
Тъй като от три години карам Орион 92 1.8 атмосферен дизел и имам същото "треперене" в купето обобщих предположеннията на колегите сравнени с това което аз съм правил по колата. Щеше ми се по метода на взаимното изключване да стигнем до това което е съществено за проблема.
Тоест за мен предположенията свързани с:при мен явно няма връзка с ангренажния ремък защото вече го сменям за втори път и положението си е все такова.
Центровка на двигател не съм правил но дали има нужда при положение че колата просто мърка (като за дизел) - работи почти като бензинка и разхода ми градско/извънградско средно е 5.6 на 100 като на магистралата където карам най често не падам под 130 - 140, а съотношението градско/извънградско ми е горе долу 1 към 1.
За въпросния тампон и аз съм чувал но нов е скъп а на старо може да го скъсам и утре....
Според моя опит и факта дали ауспуха е на мека или твърда връзка няма значение защото моят беше на мека преди почти да го загубя на магистралата, а сега е на твърда и няма никаква промяна в положението.
Да когато вдигнеш свободните обороти но на не по малко от 1000 вибрацията чувствително намалява но пък се качва разхода.....
Ангренажен ремък
Центровка на двигател
Ауспух -мека/твърда връзка
Не са основна причина за проблема!
Виж този маслен тампон е друга работа там аз не съм пипал, но един гаражен майстор спомена че според него от там идва трептенето. Не съм го сменял защото е безбожно скъп ...
Между другото ще съм благодарен ако някой от Пловдив ми препоръча добър сервиз за дизел тъй като имам чувството че скоро ще трябва да сменям гарнитура на двигателя а до сега не съм останал доволен от никой (най вече от сервиза на МП).
- Kondikata
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 27 сеп 2005, 21:16
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 EFI 105 P.S.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Здравейте, колеги.
Брат ми имаше 1.8д ескорт 90г, който се оказа много яка машина
.Караха го трима човека в продължение на 6 години, обаче в един момент започна лека/полека да тресе на ниски обороти. Тогава вдигнахме ниските обороти малко и за известно време беше горе/долу добре.Да обаче в един момент така започна да тресе на празен ход, че направо имаш чувството, че всеки момент ще се разкости на място. Брат ми го закара на един супер по дизелите, че уж нафтовата помпата била за регулиране, ама нямаше ефект изообщо. След това в един друг сервиз казаха, че е от масления тампон на мотора към купето, тоя дето е отдясната страна.Беше около 120/130 лв, ама като го смениха, тая кола стана като бензинова.Нито тресеше, нито вибрации, нищо, а мотора беше на около 350 х.км.
Така че, според мен това е най-вероятно.
paci
Брат ми имаше 1.8д ескорт 90г, който се оказа много яка машина

Така че, според мен това е най-вероятно.

paci
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 12 госта