проблем с охлаждането на ескорт 96г.
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 29 юли 2015, 18:22
- Местоположение: Айтос
- Status: Извън линия
проблем с охлаждането на ескорт 96г.
здравейте,имам проблем с охлаждането на ескорт 96г.zetek мотор.сменил съм водна помпа, термостат само радиатор още не съм сменял.стрелката на таблото отива в края на скалата преди червения сектор.споделете мнения.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: проблем с охлаждането на ескорт 96г.
Влиза ли в червения сектор или 1-2мм преди него пуска перка?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 29 юли 2015, 18:22
- Местоположение: Айтос
- Status: Извън линия
Re: проблем с охлаждането на ескорт 96г.
не влиза в червеното,малко преди това се включва перката но не се възстановява стрелката в средата на скалата.мисля че не е редно да стои се в края.между другото сменил съм и датчика за температура който показва в таблото.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: проблем с охлаждането на ескорт 96г.
Няма и да застане в средата
Спокойно, правилно ти действа системата.
Иначе ще ти кажа къде да ровиш де, ако искаш да разбъзикваш работата - на маркуча между термостата и радиатора има завит един датчик-реле. Той управлява товарното реле зад акумулатора, което пък дава ток на перката на радиатора. Сменяш тоя датчик с желаната температура на залепване и ти си човека.
Да ти кажа аз карам същия ескорт и съм го карал с 2.0 комп от мондео. А при мондео компютъра следи температурата чрез датчика отгоре на термостата и съответно компютъра командва товарното реле за перката. Както се досещаш схемите са доста различни и на пиновете на буксата на компютъра съответстващи за командване на перката няма нищо, и до сега никога не ми е набивал грешка компютъра от 2.0, за проблем във веригата за управление на перката, а мисля че би трябвало, което означава, че датчика на маркуча ми пуска перката по-рано отколкото би я пуснал компютъра. Според диагностиката ми перката се включва на ~105* и спира на ~90 или 95. За това няма как да иде на средата в тези жеги.

Иначе ще ти кажа къде да ровиш де, ако искаш да разбъзикваш работата - на маркуча между термостата и радиатора има завит един датчик-реле. Той управлява товарното реле зад акумулатора, което пък дава ток на перката на радиатора. Сменяш тоя датчик с желаната температура на залепване и ти си човека.
Да ти кажа аз карам същия ескорт и съм го карал с 2.0 комп от мондео. А при мондео компютъра следи температурата чрез датчика отгоре на термостата и съответно компютъра командва товарното реле за перката. Както се досещаш схемите са доста различни и на пиновете на буксата на компютъра съответстващи за командване на перката няма нищо, и до сега никога не ми е набивал грешка компютъра от 2.0, за проблем във веригата за управление на перката, а мисля че би трябвало, което означава, че датчика на маркуча ми пуска перката по-рано отколкото би я пуснал компютъра. Според диагностиката ми перката се включва на ~105* и спира на ~90 или 95. За това няма как да иде на средата в тези жеги.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 29 юли 2015, 18:22
- Местоположение: Айтос
- Status: Извън линия
Re: проблем с охлаждането на ескорт 96г.
много ти благодаря за информацията,но все пак да ти кажа че точно когато ми се включи перката измерих темп.в разширителния съд и беше 95 градуса.този датчик който управлява вентилатора на каква темп.да го взема.значи казваш че по този начин по който ми работи е нормално,но аз се опасявах да не прегрее двигатела.и ако го сменя на по ниска температура ще имам по добър ефект ли?смятах да сменям радиатор защото мислих че вече там е разковничето,но какво ще кажеш ти,да го сменям или не.още един път ти благодаря предварително за полезната информация и отделеното време.
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: проблем с охлаждането на ескорт 96г.
На Ескорта ми се наложи да сменям веднъж радиатор по неволя, сложих друга ламбда сонда и мястото много "умно" го избрах да е на новия даунпайп срещу радиатора, та още при първия тест, от усукването на двигателя при ускорение и пускане на газта ламбдата проби радиатора, а и самата тя замина защото се срязаха кабелите и се спука корпуса и...
Та, и при мен темп отиваше доста високо, като свалих стария радиатор се оказа че между него и климатичния е пълно с боклук, освен това и самия радиатор вътре беше доста зле, нов радиатор от магазина и да ти кажа тепературата по стрелка на таблото осезаемо се понижи.

-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 29 юли 2015, 18:22
- Местоположение: Айтос
- Status: Извън линия
Re: проблем с охлаждането на ескорт 96г.
питата на радиатора съм я измил,затова че не е в това проблема.по принцип как се държи тая стрелка трябва ли да е в средата или при ескорта не е така.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: проблем с охлаждането на ескорт 96г.
Температурата в разширителния съд винаги е много по-ниска от тази в д-ля!много ти благодаря за информацията,но все пак да ти кажа че точно когато ми се включи перката измерих темп.в разширителния съд и беше 95 градуса.
Перката е с две скорости. Първата скорост се включва на 103 (между буквите А и L на скалата) градуса, а втората над 110. На корпуса на перката има един реостат, който ако е изгорял не включва перката на първа скорост. При мен доколкото си спомням в градски условия, като включеше перката на 103 градуса, след като поработи известно време стрелката ми падаше до показание М, значи около 90-92 градуса. Не съм я виждал в жегите в града под буква М! При включен диагностичен уред съм сравнявал показанията на таблото и реалните стойности, а те са следните: Буквата N е 60 градуса, О -70, R -80, M -90, А 100, L-110 Успех!
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 29 юли 2015, 18:22
- Местоположение: Айтос
- Status: Извън линия
Re: проблем с охлаждането на ескорт 96г.
благодаря ти за мнението,моят резистор изгоря и съм го шунтирал,така че на първата степен ми се включва вентилатора на пълна мощност.и на първа и на втора степен работи вентилатора с пълната си мощност.а моята стрелка много рядко се връща на м,повечето стои между А и L.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: проблем с охлаждането на ескорт 96г.
Нещо не е в ред значи, щом на пълна скорост не успява да охлади достатъчно! На каква температура отваря термостатът напълно? Оригиналният термостат има щампа на 88 градуса, ако си с някакъв на 92 градуса или повече, може това да е ключът от бараката
!

-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 29 юли 2015, 18:22
- Местоположение: Айтос
- Status: Извън линия
Re: проблем с охлаждането на ескорт 96г.
не е термостата,писах че съм го сменил с немски на 88 градуса.
- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: проблем с охлаждането на ескорт 96г.
Да кажа и аз моето положение :Д Аз също смених термошалтера с по студен и резултата е ако е загряла нормално, гася двигателя и ако искам да запаля след 10-15 мин. перката върти при подаваяне на контакт. Комбинирано със стартер, градски условия (пали, гаси) и тази перка постоянно да върти при палене е голяма закавия. Перката ми включва на 95 и изключва на 92 или 90, а показанието на стрелката е между последните две букви, но вчера беше между последната буква и червения сектор ама си беше яко жега.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: проблем с охлаждането на ескорт 96г.
Перката съм 99% сигурен, че е с една скорост, а резистора, термодвойка (или каквото и да е, но не и реостат), в който сте се прицелили е за друго. Обясних вече, че перката се вкюлчва нормално малко преди червеното и до изключването и няма да стигне средата. Не правете проблем там, където няма и да си гоните излишно опашката.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: проблем с охлаждането на ескорт 96г.
Ако си с климатик датчика за перката ти е този като на прикачената снимка. Ако си без климатик перката е с една скорост датчика е 95C-100C.
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: проблем с охлаждането на ескорт 96г.
Още нещо се сетих, това ти е резистора за перката, стои на самия корпус на перката.
- Прикачени файлове
-
- resi.jpg
- (40.33 KБ) Все още не е свален
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 29 юли 2015, 18:22
- Местоположение: Айтос
- Status: Извън линия
Re: проблем с охлаждането на ескорт 96г.
Добре орех,това нормално ли е стрелката да стои в това крайно положение? А резистора играе роля да ограничава тока и на първа степен перката да върти с по малка мощност,а на втората степен с по голяма.колегата е прав че с климатик си е с две степени вентилатора,но аз писах че моя резистор изгоря и аз го шунтирах и така вентилатора ми върти винаги с пълната си мощност и на първата и на втората степен.това не е никакъв проблем,важното е да се включва вентилатора,а при мене той си включва.интересуваше ме дали това е нормалното положение на стрелката да е вкрая на скалата,защото аз си мислих че прегрява така.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: проблем с охлаждането на ескорт 96г.
И първия ми ескорт 1.6 16в 93та с климатик и сегашния ми 1.8 16в 97ма с климатик никога не съм ги виждал с първа или втора скорост - работи ли перката върти еднакво. Нищо не е изгаряло и нищо не е шунтирано или какъвто и да било ремонт по инсталацията. И при загряване, и при ползване на климатик. Диагностиката, която ползвам е ForDIAG и температурата се следи с 'хирургическа' точност не от датчика за таблото, а от този за компютъра.
Изглед към диагностиката:
на 1.8 115кс
http://www.youtube.com/watch?v=OZw1ZGlrJjs
на 1.6 90кс
http://www.youtube.com/watch?v=15tVvY7RVUU
Както казах горе че 99% мисля, че си с една скорост, няма да кажа че не може да е с две, защото назад във времето /доста назад/ имам спомени да съм чувал подобно нещо.
Въпреки това, с една две или пет - поведението е нормално. Щом описваш поведението на стрелката и перката с постоянство, т.е. консистентно се държи по един и същи начин, не влиза в червеното включва-охлажда-изключва и пак така, значи всичко е наред. Това е напълно нормално поведение на стрелката при Ескорт.
Изглед към диагностиката:
на 1.8 115кс
http://www.youtube.com/watch?v=OZw1ZGlrJjs
на 1.6 90кс
http://www.youtube.com/watch?v=15tVvY7RVUU
Както казах горе че 99% мисля, че си с една скорост, няма да кажа че не може да е с две, защото назад във времето /доста назад/ имам спомени да съм чувал подобно нещо.
Въпреки това, с една две или пет - поведението е нормално. Щом описваш поведението на стрелката и перката с постоянство, т.е. консистентно се държи по един и същи начин, не влиза в червеното включва-охлажда-изключва и пак така, значи всичко е наред. Това е напълно нормално поведение на стрелката при Ескорт.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 29 юли 2015, 18:22
- Местоположение: Айтос
- Status: Извън линия
Re: проблем с охлаждането на ескорт 96г.
тази диагностика която си прател как се ползва?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта