Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
-
- потребител
- Мнения: 29
- Регистриран: 23 яну 2008, 18:24
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6
- Местоположение: varna
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Някой от Варна няма ли читаво клапанче за проба.
-
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 08 апр 2011, 18:51
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
На дроселовата клапа за Фокус МК1 1.6 16V 100к.с. пише: Да не се почиства, клапата е защитена със специално покритие. Оглеждайте се за надписи.
-
- потребител
- Мнения: 29
- Регистриран: 23 яну 2008, 18:24
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6
- Местоположение: varna
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Ако не се лъжа надписа се отнася за тпс-а.И ако найстина е така това означава ли че когато се зацапа клапата трябва да се сменя.
-
- потребител
- Мнения: 50
- Регистриран: 08 мар 2005, 15:16
- Модел на автомобила: мондео 1,8 турбо дизел 95 година
- Местоположение: варна
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Здравейте колеги!
Надписа се отнася точно за дроселовата клапа и това е така защото отвътре имала специално покритие...за съжаление това го прочетох след като вече я бях изчистил със обезмаслител и горе долу положението със оборотите и при мен е такова..държи по високи обороти на празен ход...
Надписа се отнася точно за дроселовата клапа и това е така защото отвътре имала специално покритие...за съжаление това го прочетох след като вече я бях изчистил със обезмаслител и горе долу положението със оборотите и при мен е такова..държи по високи обороти на празен ход...
основният дефект на автомобила е зад волана!!!
-
- потребител
- Мнения: 29
- Регистриран: 23 яну 2008, 18:24
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6
- Местоположение: varna
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Значи държи по високи обороти,защото сме изчистили клапата и сме отнели някакъв микрон/предполагам/от покритието,и сега тя пропуска повече въздух и затова оборотите са по високи.Ако е така можем ли да я регулираме от болта?
-
- потребител
- Мнения: 1429
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Аз лично съм чистил дроселовата клапа два пъти със спрей за карбуратори и завирах малко парцалче за да не свалям дросеала нямаше никаква промяна в оборотите.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Това покритие няма нищо общо, стига глупости за микрони и изтъркване, насрал се е клапана за празен ход.
п.п. между другото, това чистене изобщо е безсмислено поначало, може да се замислите защо.
п.п. между другото, това чистене изобщо е безсмислено поначало, може да се замислите защо.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 29
- Регистриран: 23 яну 2008, 18:24
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6
- Местоположение: varna
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Колега орех,прав си излезе от клапана за обороти смених го и сега всичко е наред.Но се чудя как е станало това съвпадение в интервал от 20 мин.да се скапе клапана докато съм почиствал клапата.Благодаря на всички за отговорите.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
При мен беше от микроните, но не защото е имало специално покритие.
http://forums.focaljet.com/showthread.p ... e-try-this!!
http://forums.focaljet.com/showthread.p ... e-try-this!!

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1624
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
И е поредния случай, доказващ колко рядко е виновен клапана (или моторче) за тихи!madboy написа:При мен беше от микроните, но не защото е имало специално покритие.!!
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 102
- Регистриран: 09 авг 2012, 20:34
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec S 2000г. комби
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
И така, може ли да се чисти дроселовата клапа, или има някакво покритие, което не трябва да се пипа? На моя Фокус двигателя леко тресе на празен ход, чувам и някакво съскане, което не мога да го хвана откъде е. Иначе оборотите са стабилни. Понякога се случва в движение, като освободя от скорост, оборотите да пропаднат до около 500 за момент, и след това се връщат на 800. На два пъти се случи и да угасне двигателя. И в движение по инерция не поддържа по-високи обороти, а си стоят малко под 800. Скоростомера няколко пъти спира, пада на нула в движение, но след секунди се оправя. Почистих клапана за празния ход, след това по инерция оборотите се задържаха около 1000, както трябва да бъде. Но това продължи само ден-два, и сега пак си падат на 800. Чистих и клапана за картерна вентилация. Мисля, че не е лошо да се почисти и дросела. Но взех да се колебая, като прочетох тази тема. Трябва да търся и съскането от къде идва. Чува се около регулатора за налягане на бензина в рейката, неговия вакуум го проверих, здрав е. Всички други вакууми наоколо също са здрави. Маркучите на картерната вентилация са добре. Като че ли съскането идва някъде около бензиновия инжектор на първия цилиндър откъм маховика, може ли да смуче въздух от гуменото уплътнения на инжектора?
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Аз имам само един въпрос: какъв трябва да си за да проектираш един двигател, който (евентуално) ще навърти стотици хиляди километри, през което време през минава огромно количество въздух, респективно прахоляк и абразивни частици, маслени отлагания и какво ли още не по време на експлоатация и......... надеждната равномерна работа на всичко това се крепи на някакви микрони някакво покритие. Абсурдно е и не мога (и мисля че няма) да приема, че тия микрони покритие са причината.
Иначе, колкото до самото чистене, както горе написах да се помисли малко, не знам дали някой е мислил до днес, но... чистене на дросел, една въртяща се клапа - нали ако тя е мизерна значи всичко по пътя от дросела до самите всмукателни клапани е поне още толкова мизерно, какво като я лъснете да изглежда чиста (от едната страна при това)
И още нещо по адрес на микроните следващо от горното - хубаво, изтърканите микрони били виновни за откачените обороти след чистене, а като е мръсен дросела, а дори и да не е мръсен, прашасал да е то пак е микрони
, защо няма откачени обороти? Или някой си мисли, че стъпковия е толкова прецизно сметнат като диаметър? Интересно какво е като вкара човек 2ра на 80 и двигателя е в червеното със затворен дросел, как тей не настъпват унищожителни .
Като се сменя дросел с по-голям, имащ респективно по-голям "просвет", около което явно се върти цялата тази теория, защо пак няма откачени обороти.
Иначе, колкото до самото чистене, както горе написах да се помисли малко, не знам дали някой е мислил до днес, но... чистене на дросел, една въртяща се клапа - нали ако тя е мизерна значи всичко по пътя от дросела до самите всмукателни клапани е поне още толкова мизерно, какво като я лъснете да изглежда чиста (от едната страна при това)
И още нещо по адрес на микроните следващо от горното - хубаво, изтърканите микрони били виновни за откачените обороти след чистене, а като е мръсен дросела, а дори и да не е мръсен, прашасал да е то пак е микрони

Като се сменя дросел с по-голям, имащ респективно по-голям "просвет", около което явно се върти цялата тази теория, защо пак няма откачени обороти.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Като е стара и износена клапата и като я почистиш какво става със системата за принудителен празен ход? 


Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Нищо не става, клапата не трябва да затваря напълно, респективно не опира в стените на дифузьора. Евентуално чистенето има смисъл ако има толкова мизерии, че е запушен просвета, който трябва да има между клапата и дифузьора.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Аз пък мисля, че просвета става много голям и вкарва въздух, повече от необходимото. От там се вдигат и оборотите.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Е да де, ама умния компютъра трябва да компенсира и да затвори клапана за празен ход докато достигне целевите обороти зададени за празен ход, нале? Т.е. да затваря, да затваря, да затваря, докато на края не се затвори до край. Значи тия 3-4000об, та дори и 2000 да са, ще дойдат от този просвет?
Хайде стига





Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Въобще не искам да те убеждавам в нещо, което не ти се вярва.
На моя дросел, в мое присъствие (аз само светих около процедурата), се получи. Пък ти си разсъждавай от инженерна гледна точка, защо не би трябвало да се получи.
Само престани да пишеш, че е невъзможно.
Може моето ЕКУ да е тъпо и да не се оправя самостоятелно.
На моя дросел, в мое присъствие (аз само светих около процедурата), се получи. Пък ти си разсъждавай от инженерна гледна точка, защо не би трябвало да се получи.
Само престани да пишеш, че е невъзможно.
Може моето ЕКУ да е тъпо и да не се оправя самостоятелно.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Ако ти се струва интересен тона ми то е защото като цяло са ми абсурдни твърденията, докато логически и физически нещата не се връзват. Нито съм отговарял конкретно на твой пост, нито съм разбрал че се опитваш ме убеждаваш 

Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 102
- Регистриран: 09 авг 2012, 20:34
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec S 2000г. комби
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Имам ELM 327, днес проверих с него, оборотите на празен ход са 710. Като подам газ и я отпусна, падат до 650 и след това се вдигат около 750, после се установяват на 710. Мисля, че са малко ниски. Напрежението на TPS e от 0,82 до 4,32V. Възможно ли е просвета на клапата да е задръстен с прахоляк и затова оборотите да са ниски? Купих спрей и ще я чистя, смятам да сваля дросела за целта, за да мога да почистя клапата и отвътре. А клапана за празния ход не е ли ON/OFF, така да се каже, отворен/затворен? Или работи като пропорционален клапан, един вид? Аз като го бях свалил да го чистя, му подавах 12V от един акумулатор и той си отваряше напълно. Трябваше да пробвам да му подам по-ниски напрежения, за да видя как ще се държи, но не се сетих.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.
Idle speed за този двигател е даден 700 +/-30 оборота. Напрежението на ТПС също ти е в рамките на нормалното.
Не е он/офф и точно това сигурно не е ясно на повечето хора по-горе.
Клапана има две части - едната е тази при която са ушите за 2-та болта за захващане, както и дупките за преминаване на въздуха, другата част е цилиндричната, в която влиза буксата.
Цилиндричната част вътре е една голяма намотка.
На буксата през единия кабел се подава плюс от акумулатора, а през другия кабел минус регулиран от компютъра, който формира потенциалната разлика (официалното определение за термина електрическо напрежение) между двата проводника или иначе казано напрежението "плува" между 0 и 12 волта подавано към тази намотка в цилиндричното тяло.
В частта на същинския клапан има бутало, чиято ос отива към цилиндричното тяло наречена 'котва' и тя се движи напред-назад, като това колко ще се мръдне зависи от силата на електромагнитното поле създадено в намотката под действието на подаденото напрежение, съответно бутайки котвата/оста напред-назад, като по този начин съответно затваря/разширява отвора между двете дупки за да преминава въздух към цилиндрите. Според напрежението, което се подава (формира от потенциалната разлика) от компютъра.
Т.е. както вече казах въображаемата (за мен) липса на микрони от покритието на (колко, около 50 милиметровия в диаметър??) дросел с лекота би се поела от клапана, ако беше това проблема.
п.п. да се чуди човек при такива финни толеранси как е възможна подмяната на дросели

Не е он/офф и точно това сигурно не е ясно на повечето хора по-горе.
Клапана има две части - едната е тази при която са ушите за 2-та болта за захващане, както и дупките за преминаване на въздуха, другата част е цилиндричната, в която влиза буксата.
Цилиндричната част вътре е една голяма намотка.
На буксата през единия кабел се подава плюс от акумулатора, а през другия кабел минус регулиран от компютъра, който формира потенциалната разлика (официалното определение за термина електрическо напрежение) между двата проводника или иначе казано напрежението "плува" между 0 и 12 волта подавано към тази намотка в цилиндричното тяло.
В частта на същинския клапан има бутало, чиято ос отива към цилиндричното тяло наречена 'котва' и тя се движи напред-назад, като това колко ще се мръдне зависи от силата на електромагнитното поле създадено в намотката под действието на подаденото напрежение, съответно бутайки котвата/оста напред-назад, като по този начин съответно затваря/разширява отвора между двете дупки за да преминава въздух към цилиндрите. Според напрежението, което се подава (формира от потенциалната разлика) от компютъра.
Т.е. както вече казах въображаемата (за мен) липса на микрони от покритието на (колко, около 50 милиметровия в диаметър??) дросел с лекота би се поела от клапана, ако беше това проблема.
п.п. да се чуди човек при такива финни толеранси как е възможна подмяната на дросели


Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта