Евентуално прегряване...

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
boteev
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 27 май 2015, 12:55
Местоположение: София
Status: Извън линия

Евентуално прегряване...

Мнение от boteev » 20 сеп 2015, 17:40

Здравейте колеги, преди седмица бях отворил тема в която разказах как закъсах на Симеоновско. Днес ми се случи пак и забелязах, че и трите пъти в който се появява проблема е или при тежък трафик или когато съм дал повечко "зор" на колата (дълъг баир). Това обикновено са ситуации в които е нормално кола с проблем да прегрее (ако не греша). Интересното е, че стрелката за температурата си седи в средата... Но когато вдигна капака и ме лъха страшна жега... след което изчаквам 15-20 минути, паля и колата отново е като нова. Та въпроса ми е възможно ли е колата да прегрява и затова да гасне изведнъж. Благодаря предварително, оценявам мнението на всеки.

ПС Колата е Форд Фокус 1.8 ТДДИ 2000г.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Евентуално прегряване...

Мнение от ЯЛТА » 20 сеп 2015, 20:01

Възможно е, но това може да се случи при прегряване над 130 градуса, двигателя да затегне.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

boteev
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 27 май 2015, 12:55
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Евентуално прегряване...

Мнение от boteev » 21 сеп 2015, 17:09

ЯЛТА написа:Възможно е, но това може да се случи при прегряване над 130 градуса, двигателя да затегне.
Не е това, днес се случи същото нещо, но бях запалил колата 10 минути по-рано(не беше загряла още)...
5 минути по късно я запалих и като мине 3000 оборота, гасне. След като се повтори няколко пъти, спря да пали. После докато въртя на стартер момчето което беше с мен ми каза, че отзад изобщо не икарва дим... което ме навежда на мисълта че помпата ту работи, ту не работи. Вие какво мислите. Благодаря предварително.

Филипов
потребител
потребител
Мнения: 504
Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Евентуално прегряване...

Мнение от Филипов » 21 сеп 2015, 21:37

Да провеериш нивото на охладителната течност и да долееш. Сигурно имаш теч. Може да почнеш с вода. Може и ненадейно да "изпие" няколко литра. Побързай за да не "окотиш" двигателя.

boteev
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 27 май 2015, 12:55
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Евентуално прегряване...

Мнение от boteev » 21 сеп 2015, 22:26

Филипов написа:Да провеериш нивото на охладителната течност и да долееш. Сигурно имаш теч. Може да почнеш с вода. Може и ненадейно да "изпие" няколко литра. Побързай за да не "окотиш" двигателя.
И това не е... Всички течности са си на нормалните нива и няма загуба на нищо, почвам все повече да се съмнявам в помпата защото не виждам какво друго да е - ту да се появява, ту да изчезва... Не съм ходил все още на диагностика просто защото няма да имам никакво време до края на месеца, а и колата ми е нужна за работа. Просто искам да имам някаква идея за да насоча евентуално хората в сервиза, защото се начетох на безумни ситуации със "майстори" които си "знаят" работата. Просто не мога да си позволя да си давам парите на хора, които не го заслужават.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Евентуално прегряване...

Мнение от HACKO » 21 сеп 2015, 23:38

Като отидеш, това с прегряването не го споменавай, защото "ще те пуснат по пързалката"! За да спре мотора от прегряване му трябва много над 130градуса в този случай ще хвърля пара, ще пуши ще мирише. По-вероятно проблема е от някаква електроника, която прегрява или има студена спойка.
Като цяло не съветвам никой да отива в сервиз със готова диагноза, може да се окаже, че причината е нещо малко а да ти вземат парите за това което ти си казал.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Филипов
потребител
потребител
Мнения: 504
Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Евентуално прегряване...

Мнение от Филипов » 22 сеп 2015, 01:06

Няма начин хем да "лъха страшна жега", хем стрелката да е на средата ако има течност. Седи на средата точно ако няма, датчиците няма на какво да мерят температурата. Не знам твоята с колко е, коята е с 3 независими един срещу друг. Единия за стрелката, другия за перката и третия за компютъра.

Допълнителен ориентир е и наличието на налягане в системата.

Колкото до диагнозата, в сервиза трябва да установят. И да вземат мерки. Съмнява ме да е електроника.

Подобно може да е и ако на водната помпа се е отчупила турбината, но не знам как ти е конструкцията. Да не е скъсан пистовият ремък, ако помпата е на него?

boteev
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 27 май 2015, 12:55
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Евентуално прегряване...

Мнение от boteev » 22 сеп 2015, 01:17

HACKO написа:Като отидеш, това с прегряването не го споменавай, защото "ще те пуснат по пързалката"! За да спре мотора от прегряване му трябва много над 130градуса в този случай ще хвърля пара, ще пуши ще мирише. По-вероятно проблема е от някаква електроника, която прегрява или има студена спойка.
Като цяло не съветвам никой да отива в сервиз със готова диагноза, може да се окаже, че причината е нещо малко а да ти вземат парите за това което ти си казал.
Това с прегряването го изключих, след като днес се случи при студен мотор (бях карал около 3 км). По-скоро мисля да им насоча вниманието към помпата или както друг колега предложи, горивопровода може би бил замърсен...Пистовия ремък е здрав

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта