Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
rosevalley
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 09 дек 2009, 09:24
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1986, 1.6, 90
Местоположение: Карлово
Status: Извън линия

Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6

Мнение от rosevalley » 09 ное 2015, 13:02

Здравейте колеги, отдавна форделата не беше създавала ядове, та сега наведнъж. Ескорт Джия / междинка / 1986, карбуратор Вебер 2321, обикновен двукамерен. 1.6, 90 коня. През март една сутрин не щя да задържи оборотите на празен ход и досега никой не можа да усети къде е ключът. Ходих на диагностика, казаха, че проблемът е горивен, някак си закрепиха някакви обороти и си измиха ръцете - явно не им се занимава, така и не намерих сервиз, който да се заеме. Намериха скъсан опръстен на единия жигльор и го смениха, както и една мембрана, после бензинова помпа, но става по-зле. Свещите са в сажди само за десетина километра, ауспухът пуши чернилка при подаване на газ, мирише на неизгорял бензин и качи разхода на 15 на 100 средно. Последно с 10 литра минах 60 километра градско и междуселско, но пак си е много. Свещите са на 5000 км, въздушният филтър и той, автоматичният смукач работи нормално, има си необходимата компресия. След плеяда специалисти поне си пали нормално и държи нормални обороти, понякога ги сваля и вдига рязко. Газ ще реши проблема, но моите кадъни се страхуват. Наясно съм, че си е старо добичето и си иска ново / пак ще е Форд, но Фокус и дизел /, но ако може да се направи нещо ми се ще да опитам. Карбураторът е отварян многократно, почистван, продухван и пр. Ще съм благодарен за вашите мнения. smileys-car

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1627
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6

Мнение от fordmaniac » 10 ное 2015, 08:37

Карбуратора си иска познания, дето повечето съвременни майстори нямат. При черни свещи дори и без газанализатор е ясно, че има преобогатена смес.
Газова уредба би решила много проблеми, но това което описваш с рязка промяна на оборотите не е сигурно че ще се оправи. Обикновенно се слага газ на кола, която работи нормално на бензин.
Иска сериозен преглед на горивната система.
Поздрави

Потребителски аватар
rosevalley
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 09 дек 2009, 09:24
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1986, 1.6, 90
Местоположение: Карлово
Status: Извън линия

Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6

Мнение от rosevalley » 10 ное 2015, 08:45

Благодаря, на същото мнение съм, но и старите майстори, които са изучавали карбуратор в добрите стари техникуми, констатират горивен проблем и не се захващат, в това число са и оторизираните сервизи.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1627
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6

Мнение от fordmaniac » 10 ное 2015, 19:42

Ако оторизиран сервиз е Мото Пфое, там няма как да го оправят, задачата им е да са в час с нови коли. Не си писал от къде си, иначе мога да ти оправя колата.
В момента съживявам Фолф I 1.1 '80 г карбуратор, отказвали са му навсякъде.
Да не говорим, че личните ни коли са Ескорти с карбуратори.
Поздрави

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6

Мнение от OgiDogi » 10 ное 2015, 23:26

rosevalley написа:... Свещите са в сажди само за десетина километра, ауспухът пуши чернилка при подаване на газ, мирише на неизгорял бензин и качи разхода на 15 на 100 средно...
Някой майстор да си направи труда да провери, дали в поплавъка не се бълника бензин?
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
rosevalley
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 09 дек 2009, 09:24
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1986, 1.6, 90
Местоположение: Карлово
Status: Извън линия

Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6

Мнение от rosevalley » 11 ное 2015, 12:10

От Карлово съм, започнах да чета литература по въпроса преди да извикам Неволята. А поплавъкът е здрав, първо това проверихме. Последно се захвана един даскал по ДВГ, до тук поне не става по-зле, но и напредък никакъв. Относно сервизите даже и този на Ицо Форда от Пловдив отказа - стара била колата.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6

Мнение от OgiDogi » 11 ное 2015, 19:40

rosevalley написа:От Карлово съм, започнах да чета литература по въпроса преди да извикам Неволята. А поплавъкът е здрав, първо това проверихме. Последно се захвана един даскал по ДВГ, до тук поне не става по-зле, но и напредък никакъв. Относно сервизите даже и този на Ицо Форда от Пловдив отказа - стара била колата.
Щом поплавъкът е здрав, а колата продължава да се дави от гориво, проверяваш иглата, която поплавъкът натиска и затваря притока на гориво - може да е заседнала/крива или ако има уплътнение, да е скъсано. Идва ми на ум и вариант за скъсана гарнитура на капака, от която да прелива, ама пак е свързано с нивото и положението на поплавъка (не пречи профилактично да намалите малко нивото).
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
rosevalley
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 09 дек 2009, 09:24
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1986, 1.6, 90
Местоположение: Карлово
Status: Извън линия

Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6

Мнение от rosevalley » 12 ное 2015, 12:22

И това е в ред, просто загадка, с цел ограничаване на горивото единият жигльор беше временно изолиран, но ефект нямаше. Няма и задавяне, върви като нова, мърка, но много яде и цапа.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6

Мнение от OgiDogi » 12 ное 2015, 17:39

rosevalley написа:И това е в ред, просто загадка, с цел ограничаване на горивото единият жигльор беше временно изолиран, но ефект нямаше. Няма и задавяне, върви като нова, мърка, но много яде и цапа.
Тогава - карбуратора на масата, подсушаваш и със спринцовка почваш да наливаш в камерата. Намокри ли около дросела преди да си напълнил камерата - има пукнатина и тръгваш да си търсиш друг.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
rosevalley
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 09 дек 2009, 09:24
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1986, 1.6, 90
Местоположение: Карлово
Status: Извън линия

Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6

Мнение от rosevalley » 12 ное 2015, 19:44

И това ми се е приисквало - до го сложа на масата и да опитам, явно причината е там, но не олива отникъде. Иначе fordmaniac добре предлага ремонт, за което благодаря, ама ми е далече. През лятото често посещавам Истанбул с туристи и намерих нов карбуратор, същия номер 2321, но като го сравнявам със снимките от моя ми изглежда по-различен. 300 лири е, към 190 лева.

Потребителски аватар
rosevalley
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 09 дек 2009, 09:24
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1986, 1.6, 90
Местоположение: Карлово
Status: Извън линия

Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6

Мнение от rosevalley » 15 ное 2015, 19:42

За пореден път отворихме карба - гарнитури, жигльори, мембрани, игла - настройки по книга, проверки за течове и т.н. И пак пуши. Иначе върви като нова. Явно е преобогатена смес, но откъде? По околните морги в широк радиус няма такива карбуратори, плащам и за точна диагностика и мнение.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6

Мнение от HACKO » 15 ное 2015, 20:01

Иглата какво, сменихте ли я (откъде ли изобщо ще намерите)? Иглата не затваря добре и препълва карбуратора и оттам богатата смес. Вместо да даваш 190лв за карбуратор (луда работа), по-добре си сложи една най-обикновенна газова уредба. Така "с един куршум ще убиеш два заека", хем колата ще тръгне да върви, хем цената за километър ще ти падне наполовина. Не слушай жените (това не е тяхна работа), като видят колко е евтино ще им мине, а като не искат да ходят с такси!
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6

Мнение от lubomirov89 » 15 ное 2015, 21:12

Извинявам се, ама да не отварям нова тема, някой знае ли това платно за какво отговаря, каква му е функцията Image (най в ляво) на карборатора стои точно до ускорителната помпа.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6

Мнение от HACKO » 15 ное 2015, 22:09

Това платно (да го наречем триъгълно за яснота) служи да отвори смукача малко след като запали за да не се удави мотора.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6

Мнение от lubomirov89 » 15 ное 2015, 22:25

Ясно! вече ми е ясно защо като запаля колата студена почва да се дави от бензин и защо платното беше напоено с бензин. Благодаря Наско !

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6

Мнение от HACKO » 15 ное 2015, 22:29

Ако си с ръчен смукач, като запали просто връщаш леко смукача и готово, ако обаче си с автоматичен ще трябва да го оправиш.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6

Мнение от lubomirov89 » 16 ное 2015, 06:51

Насе с автоматичен съм. Ще търся такова платно .

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1627
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6

Мнение от fordmaniac » 16 ное 2015, 08:47

rosevalley написа:И това ми се е приисквало - до го сложа на масата и да опитам, явно причината е там, но не олива отникъде. Иначе fordmaniac добре предлага ремонт, за което благодаря, ама ми е далече. През лятото често посещавам Истанбул с туристи и намерих нов карбуратор, същия номер 2321, но като го сравнявам със снимките от моя ми изглежда по-различен. 300 лири е, към 190 лева.
При 130 км до София или нов карбуратор за 190 лв не знам кое е далече или кое скъпо. Още повече, че дълго каране с преобогатена смес почва да пълни картера с бензин и скоро имах автомобил, който захапа биелни лагери. Та до лятото има време...
Поздрави

Потребителски аватар
rosevalley
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 09 дек 2009, 09:24
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1986, 1.6, 90
Местоположение: Карлово
Status: Извън линия

Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6

Мнение от rosevalley » 16 ное 2015, 09:03

Наско, здравей, преди години дискутирахме наличието на бензин в картера. Сега тази беля. Вчера проверихме иглата - здрава е, запушва нормално, нивото в камерата е 29 / по спецификация /, и всичко друго по книга. Оборотите се повишават и намаляват рязко на празен ход. Аз съм стигнал до идеята за обикновена АГУ или един фокус дизел 2002 - 2004, защото взе и да ми омръзва. Другото е екскурзия до София при fordmaniac. Харесвам си дарака, но всичко си има трайност.

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Зацапани свещи и повишен разход на гориво Ескорт 86 карбуратор 1.6

Мнение от peigera » 16 ное 2015, 09:24

Другото е екскурзия до София при fordmaniac.

Изобщо не го мисли а отивай. Човека ще ти я направи и отново ще и се радваш. Ако искаш пак си вземи Фокус ама такива Ескорт-и вече няма и не си заслужава да се погубва заради нещо подобно и поправимо. Малко ще разгърна темата с въпрос какво значи далеч 130км? Преди време ми слагаха газовия инжекцион в Бургас при един от така наречените най добри майстори в града ни (Бургас) който се казва Станимир. Та същия той и целия му екип в продължение на три месеца ходене през ден за реглаж, НЕ МОЖАХА ДА Е СВАЛЯТ ПОД 14/100. Един единствен път отидох до Варна, реголираха ми е, човека като видя настройките на компа се подсмихна, не коментира почти нищо и колата ми свали на 7,5-8/100 газ. С най проста сметка, се оказа, че реглажа в гради ми, ми е излизал солен в сравнение с това да отида до Варна и още след 300км пробег, да си избия пътните и да съм на печалба!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта