Загряване, обороти ПХ, акумулатор - Форд Фокус. Решени!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
kostalav
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Загряване, обороти ПХ, акумулатор - Форд Фокус. Решени!

Мнение от kostalav » 02 фев 2009, 11:28

Здравейте,

преди седмица на връщане по магистралата от Пловдив на 5-та скорост при 90-100 km/h и 2400-2600 rpm (така по принцип си карам за да ми е по-икономично), стрелката за температурата както си стоеше мирно и кротко на 12 часа (след около 260 km пробег) взе да минава надясно, някъде до към 13-14 часа. Далеч от червения сектор, но все пак вдясно от вертикалното си положение. Изключих от скорост и тя се върна вертикално, после отново си подкарах, както до преди това и още веднъж тръгна да се мести вдясно, изключих и пак се върна вертикално. След това си се прибрах без проблеми до София (около 50 km). Карах я и градско (около 40 km) и не се появи повече това покачване на температурата. Гледах антифриза и маркучите - няма загуби и теч. Слушах вентилаторите - включват се и двата. Ако термостата включва по-късно, нямаше ли да го прави постоянно? Гледах радиатора отпред - изглежда ми чист, но може би трябва да го измия...? Как се мие радиатор? От какво може да се е получило това покачване на температурата? Антифриза е наливан 2006 г. и оттогава не е доливано, нито пипано по охладителната система. Всяка година само ми го замерват дали е ок.

Другото, което се появи наскоро е понякога непостоянни оброти на празен ход. При спиране на светофар например изключвам отдалеч от скорост и намалям със спирачката до пълно спиране. И понякога оборотите намаляват до към 500 и се качват до 900 и пак намалят и се качват. Натискам съединителя, пускам го и се кротват на около 700. Или пък на слизане от планината по инерция пускам от скорост и те седят в зоната около 1000 оборота, а не падат до 700. На какво може да се дължи това? Да отида ли да ми изчистят MAF сензора и този за празен ход? Обслужване на двигателя е правено август месец 2008 г. в МОТО Пфое Младост, зареждам на една и съща бензиностанция всеки път, защото разхода ми идва между 6 и 9 литра на 100 km от нея.

Може ли всичко описано до сега да е от слаб акумулатор? Замерих го в тест режим и изписа 11,7 V. Колко трябва да е? Миналата година ми въртя стрелките до край на два пъти, което е описано във форума като признак за слаб акумулатор, но изкара зимата, сега и тази е на път да изкара. Пали от раз, но все пак явно има някакъв проблем в него.

Благодаря ви предварително за отговорите.
Последна промяна от kostalav на 02 юни 2009, 12:21, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
maistorabg
потребител
потребител
Мнения: 135
Регистриран: 28 ное 2008, 03:19
Модел на автомобила: G6A
Местоположение: ПЛЕВЕН 088 72 72 207
Status: Извън линия

Re: Загряване, обороти ПХ, акумулатор?

Мнение от maistorabg » 03 фев 2009, 22:34

Погледни си генератора :wink:

kostalav
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Загряване, обороти ПХ, акумулатор?

Мнение от kostalav » 19 фев 2009, 14:55

След като ми загря по абсолютно същия начин и отново на същите места и при същата скорост и условия (Пловдив-София след бензиностанцията на ШЕЛ+Макдоналдс) си записах час в МОТО Пфое Младост. Сутринта приеха колата и преди малко ми се обадиха с резултатите:

- загряване - мислеха, че е от заял термостат, но всичко е било ОК и само са обезвъздушили системата. Може би било от това...?;
- обороти - разкачих си акумулатора за да изчисти грешките и след изветно каране (>50 km) сега се стабилизираха, но ги помолих да ми изчистят MAF-а;
- акумулатора - не можел да има нищо общо с горните неща. Бил слаб, но ако съм можел да карам с него да карам, ако не - нов. Мен засега този ме урежда:)

Сега като я взема и след като я покарам, дано няма проблеми.

kostalav
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Загряване, обороти ПХ, акумулатор?

Мнение от kostalav » 13 мар 2009, 14:07

След около 1 500 km, и пътуване пак до Пловдив, видях, че отново колата вдигна температурата и то отново на същите места (посока Пловдив-София след ШЕЛ-а и преди тунела).

Та питането ми е следното. Редно ли е да се движи стрелката от вертикалното си положение (90 градуса или 12 часа)? На някой с Фокус случвало ли му се е това нещо? Значи както си е на 12 часа стрелката отива надясно, примерно 14 часа, и след това си се връща на 12. Не отива в червения сектор, но знам ли... може да прескочи някой път.

Потребителски аватар
ffmk1l
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Загряване, обороти ПХ, акумулатор - Форд Фокус.

Мнение от ffmk1l » 14 мар 2009, 07:29

Колега, според мен не е нормално това нещо. При мен през зимата в града не може да стигне и 12 часа, на извънградско заковава на 12 часа и не мърда повече, през лятото също. В Мото-Пфое може само да ти вземат парите, но не и да ти решат проблема. Относно оборотите, трябва да имаш едно маркуче за вакуума, влизащо в всмукателните колектори и идващо от двигателя. Виж да не е скъсано някъде.

kostalav
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Загряване, обороти ПХ, акумулатор - Форд Фокус.

Мнение от kostalav » 07 апр 2009, 15:44

Днес оставих отново колата в МОТО-Пфое. Обадиха ми се следобяд и казаха, че са я тествали на стенд и 80 km извънградско с включено отопление, охлаждане, климатик, при 150 km/h и т.н. - всичко било ок..? Единият вариант беше да я взема и да продължа да я карам такава каквато си е, но реших да предприема нещо и им казах да сменят термостата. Дано е било от него.

Малко предистория:
В неделята ходих до Алеко/Витоша и там ми загря на един от завоите, на който още първия път, когато ми беше загряла я видях. Отбих на първото възможно място и пипах маркучи, всичко... Входящият беше горещ, изходящия хладък, дори студен. Разширителния съд беше хладък, но от капачката се чуваше съскане, което изчезна след около минута. Радиаторът също беше хладък...

Днес се надявам да взема колата и до след около 10-на дена да я покарам извънградско или из Витоша. Тогава ще видя дали нещата са се оправили и ще пиша отново.

Gan4o
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 04 апр 2009, 09:53
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.6 бензин
Status: Извън линия

Re: Загряване, обороти ПХ, акумулатор - Форд Фокус.

Мнение от Gan4o » 07 апр 2009, 18:19

Аз имам същия проблем,водата в главата завира,винтелаторите въртят обаче термостата не отваря.Смених го пак същата работа.Смених гарнитурата,шлайфах главата,клапаните паснах и пак нищо.Излиза въздух в разширителното казанче от мъркуча на главата.

kostalav
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Загряване, обороти ПХ, акумулатор - Форд Фокус.

Мнение от kostalav » 21 апр 2009, 10:23

След като смених в МОТО Пфое термостат и кожух на термостат по мое желание, пътувайки в искърското дефиле колата отново загря и то точно на място, на което и преди беше загрявала! Едно продължително (около 700 m) нанагорнище (баир) преди хлебарницата във Владо Тричково.

Отбих след около километър, слязох и:

- маркуча, който отива в радиатора беше горещ (термостата е отворил);
- маркуча, който излиза от радиатора беше студен!;
- радиатора беше студен!

От какво може да е?

От въздух в радиатора... До сега 3 пъти я обезвъздушават и 3-те пъти без резултат. А и, ако е от въздух, то колата няма ли да загрява и на равно (което не го прави). На равно всички маркучи са си топли и проблем няма. И примерно, ако загрее, отпусна педала, то температурата се връща в нормалното си положение и наклона свърши, продължавайки по равното, то повече не загрява;
От калпава водна помпа...? Да не и достига дебит. Но 3 пъти проверяват охладителната система и проблем с нея няма, казват в МОТО Пфое.

Имам чувството, че не загрява при всяко нанагорнище, а само при определен % наклон.

Температурата се покачва плавно и до сега не е влизала в червения сектор. Но в тези случай големия кръг просто не върти.

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Re: Загряване, обороти ПХ, акумулатор - Форд Фокус.

Мнение от TIN » 21 апр 2009, 13:15

kostalav написа:След като смених в МОТО Пфое термостат и кожух на термостат по мое желание, пътувайки в искърското дефиле колата отново загря и то точно на място, на което и преди беше загрявала! Едно продължително (около 700 m) нанагорнище (баир) преди хлебарницата във Владо Тричково.

Отбих след около километър, слязох и:

- маркуча, който отива в радиатора беше горещ (термостата е отворил);
- маркуча, който излиза от радиатора беше студен!;
- радиатора беше студен!

От какво може да е?

От въздух в радиатора... До сега 3 пъти я обезвъздушават и 3-те пъти без резултат. А и, ако е от въздух, то колата няма ли да загрява и на равно (което не го прави). На равно всички маркучи са си топли и проблем няма. И примерно, ако загрее, отпусна педала, то температурата се връща в нормалното си положение и наклона свърши, продължавайки по равното, то повече не загрява;
От калпава водна помпа...? Да не и достига дебит. Но 3 пъти проверяват охладителната система и проблем с нея няма, казват в МОТО Пфое.

Имам чувството, че не загрява при всяко нанагорнище, а само при определен % наклон.

Температурата се покачва плавно и до сега не е влизала в червения сектор. Но в тези случай големия кръг просто не върти.

Провери си датчика, за стрелката на таблото, при мондео са два ( не знам как е при фокуса), един за темп на водата и един за стрелката на таблото стоят на тялото на термостата.

Потребителски аватар
maistorabg
потребител
потребител
Мнения: 135
Регистриран: 28 ное 2008, 03:19
Модел на автомобила: G6A
Местоположение: ПЛЕВЕН 088 72 72 207
Status: Извън линия

Re: Загряване, обороти ПХ, акумулатор - Форд Фокус.

Мнение от maistorabg » 26 апр 2009, 19:44

kostalav написа:След като смених в МОТО Пфое термостат и кожух на термостат по мое желание, пътувайки в искърското дефиле колата отново загря и то точно на място, на което и преди беше загрявала! Едно продължително (около 700 m) нанагорнище (баир) преди хлебарницата във Владо Тричково.

Отбих след около километър, слязох и:

- маркуча, който отива в радиатора беше горещ (термостата е отворил);
- маркуча, който излиза от радиатора беше студен!;
- радиатора беше студен!

От какво може да е?

От въздух в радиатора... До сега 3 пъти я обезвъздушават и 3-те пъти без резултат. А и, ако е от въздух, то колата няма ли да загрява и на равно (което не го прави). На равно всички маркучи са си топли и проблем няма. И примерно, ако загрее, отпусна педала, то температурата се връща в нормалното си положение и наклона свърши, продължавайки по равното, то повече не загрява;
От калпава водна помпа...? Да не и достига дебит. Но 3 пъти проверяват охладителната система и проблем с нея няма, казват в МОТО Пфое.

Имам чувството, че не загрява при всяко нанагорнище, а само при определен % наклон.

Температурата се покачва плавно и до сега не е влизала в червения сектор. Но в тези случай големия кръг просто не върти.
Що си мисля че трябва да смениш радиатора :?

kostalav
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Загряване, обороти ПХ, акумулатор - Форд Фокус.

Мнение от kostalav » 28 апр 2009, 10:38

Егати и тъпотията... Подвел съм се, а съм подвел и вас!!!

Студен е маркуча, който излиза от термостата, а е топъл този от другата страна на радиатора! Посока на движение - левия загрява, а десния и радиатора стоят студени!

Подведох се от ръководството Focus Service Manual ru, където термостата го дават от лявата страна по посока на движението.

Съжалявам, че съм ви подвел. Ако вече имате някакво мнение за загряването при това положение на топли и студени маркучи ще се радвам да го прочета.

п.п. Помпата била наред.

Потребителски аватар
viktor8881
потребител
потребител
Мнения: 128
Регистриран: 24 мар 2009, 16:39
Модел на автомобила: ford focus 1.6 99г. газов инжекцион
Местоположение: Сливен/Пловдив
Status: Извън линия

Re: Загряване, обороти ПХ, акумулатор - Форд Фокус.

Мнение от viktor8881 » 28 апр 2009, 21:47

в левия маркуч (по-тънкия) има клапан на около 10см от термостата. Посоката на движение е към термостата от този левия маркуч. Термостата го сложи с пластините който държат пружината да са отвесно. аз брах същите ядове след смяната на антифриза.
Изображение

kostalav
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Загряване, обороти ПХ, акумулатор - Форд Фокус.

Мнение от kostalav » 02 юни 2009, 12:20

Последният път, когато си взех колата от Мото-Пфое ми казаха, че са ъпдейтнали софтуера на компютъра (двигателя) и че са зачистили клемите на вентилаторите. Не вярвах да има някаква промяна, но вече 2 пъти пътувах София-Пловдив-София и нямах никакви проблеми:)

Някой от вас има ли запознат с ъпдейтване на софтуер за коли? Какво представлява това? Приблизително колко струва? И въобще малко повече информация по този въпрос.

Потребителски аватар
Milen74
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 03 юни 2012, 13:16
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 99г
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Загряване, обороти ПХ, акумулатор - Форд Фокус. Решени!

Мнение от Milen74 » 24 юни 2012, 20:43

Вие май се чудите защо ви вървят колите. След като не влизате в червената зона какъв е проблема коя кола не загрява малко повече при изкачване на наклон. :shock:

izmislen_
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 27 ное 2013, 22:40
Модел на автомобила: фокус
Status: Извън линия

Re: Загряване, обороти ПХ, акумулатор - Форд Фокус. Решени!

Мнение от izmislen_ » 21 ное 2015, 23:49

Здравейте,и аз имам същият проблем.При мен фокуса не загряваше изобщо,всичко си беше в границите (по-средата стрелката).Не бях чувал перката да се включи освен при пуснат климатик.Колата ми е Форд Фокус 1,6 16V 1999г. комби.А сега като я напъна малко повече 120/130 км, започва да се покачва температурата и стрелката отива към червения сектор.Като отпусна педала и започва да се връща към нормален режим.Перката се включва почти постоянно,това не е нормално за моят автомобил.Кажете как да се преборя с тази болест?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Загряване, обороти ПХ, акумулатор - Форд Фокус. Решени!

Мнение от HACKO » 22 ное 2015, 09:49

izmislen_ написа:Здравейте,и аз имам същият проблем.При мен фокуса не загряваше изобщо,всичко си беше в границите (по-средата стрелката).Не бях чувал перката да се включи освен при пуснат климатик.Колата ми е Форд Фокус 1,6 16V 1999г. комби.А сега като я напъна малко повече 120/130 км, започва да се покачва температурата и стрелката отива към червения сектор.Като отпусна педала и започва да се връща към нормален режим.Перката се включва почти постоянно,това не е нормално за моят автомобил.Кажете как да се преборя с тази болест?
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=41304
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта