Загряване, обороти ПХ, акумулатор - Форд Фокус. Решени!
-
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Загряване, обороти ПХ, акумулатор - Форд Фокус. Решени!
Здравейте,
преди седмица на връщане по магистралата от Пловдив на 5-та скорост при 90-100 km/h и 2400-2600 rpm (така по принцип си карам за да ми е по-икономично), стрелката за температурата както си стоеше мирно и кротко на 12 часа (след около 260 km пробег) взе да минава надясно, някъде до към 13-14 часа. Далеч от червения сектор, но все пак вдясно от вертикалното си положение. Изключих от скорост и тя се върна вертикално, после отново си подкарах, както до преди това и още веднъж тръгна да се мести вдясно, изключих и пак се върна вертикално. След това си се прибрах без проблеми до София (около 50 km). Карах я и градско (около 40 km) и не се появи повече това покачване на температурата. Гледах антифриза и маркучите - няма загуби и теч. Слушах вентилаторите - включват се и двата. Ако термостата включва по-късно, нямаше ли да го прави постоянно? Гледах радиатора отпред - изглежда ми чист, но може би трябва да го измия...? Как се мие радиатор? От какво може да се е получило това покачване на температурата? Антифриза е наливан 2006 г. и оттогава не е доливано, нито пипано по охладителната система. Всяка година само ми го замерват дали е ок.
Другото, което се появи наскоро е понякога непостоянни оброти на празен ход. При спиране на светофар например изключвам отдалеч от скорост и намалям със спирачката до пълно спиране. И понякога оборотите намаляват до към 500 и се качват до 900 и пак намалят и се качват. Натискам съединителя, пускам го и се кротват на около 700. Или пък на слизане от планината по инерция пускам от скорост и те седят в зоната около 1000 оборота, а не падат до 700. На какво може да се дължи това? Да отида ли да ми изчистят MAF сензора и този за празен ход? Обслужване на двигателя е правено август месец 2008 г. в МОТО Пфое Младост, зареждам на една и съща бензиностанция всеки път, защото разхода ми идва между 6 и 9 литра на 100 km от нея.
Може ли всичко описано до сега да е от слаб акумулатор? Замерих го в тест режим и изписа 11,7 V. Колко трябва да е? Миналата година ми въртя стрелките до край на два пъти, което е описано във форума като признак за слаб акумулатор, но изкара зимата, сега и тази е на път да изкара. Пали от раз, но все пак явно има някакъв проблем в него.
Благодаря ви предварително за отговорите.
преди седмица на връщане по магистралата от Пловдив на 5-та скорост при 90-100 km/h и 2400-2600 rpm (така по принцип си карам за да ми е по-икономично), стрелката за температурата както си стоеше мирно и кротко на 12 часа (след около 260 km пробег) взе да минава надясно, някъде до към 13-14 часа. Далеч от червения сектор, но все пак вдясно от вертикалното си положение. Изключих от скорост и тя се върна вертикално, после отново си подкарах, както до преди това и още веднъж тръгна да се мести вдясно, изключих и пак се върна вертикално. След това си се прибрах без проблеми до София (около 50 km). Карах я и градско (около 40 km) и не се появи повече това покачване на температурата. Гледах антифриза и маркучите - няма загуби и теч. Слушах вентилаторите - включват се и двата. Ако термостата включва по-късно, нямаше ли да го прави постоянно? Гледах радиатора отпред - изглежда ми чист, но може би трябва да го измия...? Как се мие радиатор? От какво може да се е получило това покачване на температурата? Антифриза е наливан 2006 г. и оттогава не е доливано, нито пипано по охладителната система. Всяка година само ми го замерват дали е ок.
Другото, което се появи наскоро е понякога непостоянни оброти на празен ход. При спиране на светофар например изключвам отдалеч от скорост и намалям със спирачката до пълно спиране. И понякога оборотите намаляват до към 500 и се качват до 900 и пак намалят и се качват. Натискам съединителя, пускам го и се кротват на около 700. Или пък на слизане от планината по инерция пускам от скорост и те седят в зоната около 1000 оборота, а не падат до 700. На какво може да се дължи това? Да отида ли да ми изчистят MAF сензора и този за празен ход? Обслужване на двигателя е правено август месец 2008 г. в МОТО Пфое Младост, зареждам на една и съща бензиностанция всеки път, защото разхода ми идва между 6 и 9 литра на 100 km от нея.
Може ли всичко описано до сега да е от слаб акумулатор? Замерих го в тест режим и изписа 11,7 V. Колко трябва да е? Миналата година ми въртя стрелките до край на два пъти, което е описано във форума като признак за слаб акумулатор, но изкара зимата, сега и тази е на път да изкара. Пали от раз, но все пак явно има някакъв проблем в него.
Благодаря ви предварително за отговорите.
Последна промяна от kostalav на 02 юни 2009, 12:21, променено общо 2 пъти.
- maistorabg
- потребител
- Мнения: 135
- Регистриран: 28 ное 2008, 03:19
- Модел на автомобила: G6A
- Местоположение: ПЛЕВЕН 088 72 72 207
- Status: Извън линия
Re: Загряване, обороти ПХ, акумулатор?
Погледни си генератора 

-
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Загряване, обороти ПХ, акумулатор?
След като ми загря по абсолютно същия начин и отново на същите места и при същата скорост и условия (Пловдив-София след бензиностанцията на ШЕЛ+Макдоналдс) си записах час в МОТО Пфое Младост. Сутринта приеха колата и преди малко ми се обадиха с резултатите:
- загряване - мислеха, че е от заял термостат, но всичко е било ОК и само са обезвъздушили системата. Може би било от това...?;
- обороти - разкачих си акумулатора за да изчисти грешките и след изветно каране (>50 km) сега се стабилизираха, но ги помолих да ми изчистят MAF-а;
- акумулатора - не можел да има нищо общо с горните неща. Бил слаб, но ако съм можел да карам с него да карам, ако не - нов. Мен засега този ме урежда:)
Сега като я взема и след като я покарам, дано няма проблеми.
- загряване - мислеха, че е от заял термостат, но всичко е било ОК и само са обезвъздушили системата. Може би било от това...?;
- обороти - разкачих си акумулатора за да изчисти грешките и след изветно каране (>50 km) сега се стабилизираха, но ги помолих да ми изчистят MAF-а;
- акумулатора - не можел да има нищо общо с горните неща. Бил слаб, но ако съм можел да карам с него да карам, ако не - нов. Мен засега този ме урежда:)
Сега като я взема и след като я покарам, дано няма проблеми.
-
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Загряване, обороти ПХ, акумулатор?
След около 1 500 km, и пътуване пак до Пловдив, видях, че отново колата вдигна температурата и то отново на същите места (посока Пловдив-София след ШЕЛ-а и преди тунела).
Та питането ми е следното. Редно ли е да се движи стрелката от вертикалното си положение (90 градуса или 12 часа)? На някой с Фокус случвало ли му се е това нещо? Значи както си е на 12 часа стрелката отива надясно, примерно 14 часа, и след това си се връща на 12. Не отива в червения сектор, но знам ли... може да прескочи някой път.
Та питането ми е следното. Редно ли е да се движи стрелката от вертикалното си положение (90 градуса или 12 часа)? На някой с Фокус случвало ли му се е това нещо? Значи както си е на 12 часа стрелката отива надясно, примерно 14 часа, и след това си се връща на 12. Не отива в червения сектор, но знам ли... може да прескочи някой път.
- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Загряване, обороти ПХ, акумулатор - Форд Фокус.
Колега, според мен не е нормално това нещо. При мен през зимата в града не може да стигне и 12 часа, на извънградско заковава на 12 часа и не мърда повече, през лятото също. В Мото-Пфое може само да ти вземат парите, но не и да ти решат проблема. Относно оборотите, трябва да имаш едно маркуче за вакуума, влизащо в всмукателните колектори и идващо от двигателя. Виж да не е скъсано някъде.
-
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Загряване, обороти ПХ, акумулатор - Форд Фокус.
Днес оставих отново колата в МОТО-Пфое. Обадиха ми се следобяд и казаха, че са я тествали на стенд и 80 km извънградско с включено отопление, охлаждане, климатик, при 150 km/h и т.н. - всичко било ок..? Единият вариант беше да я взема и да продължа да я карам такава каквато си е, но реших да предприема нещо и им казах да сменят термостата. Дано е било от него.
Малко предистория:
В неделята ходих до Алеко/Витоша и там ми загря на един от завоите, на който още първия път, когато ми беше загряла я видях. Отбих на първото възможно място и пипах маркучи, всичко... Входящият беше горещ, изходящия хладък, дори студен. Разширителния съд беше хладък, но от капачката се чуваше съскане, което изчезна след около минута. Радиаторът също беше хладък...
Днес се надявам да взема колата и до след около 10-на дена да я покарам извънградско или из Витоша. Тогава ще видя дали нещата са се оправили и ще пиша отново.
Малко предистория:
В неделята ходих до Алеко/Витоша и там ми загря на един от завоите, на който още първия път, когато ми беше загряла я видях. Отбих на първото възможно място и пипах маркучи, всичко... Входящият беше горещ, изходящия хладък, дори студен. Разширителния съд беше хладък, но от капачката се чуваше съскане, което изчезна след около минута. Радиаторът също беше хладък...
Днес се надявам да взема колата и до след около 10-на дена да я покарам извънградско или из Витоша. Тогава ще видя дали нещата са се оправили и ще пиша отново.
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 04 апр 2009, 09:53
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.6 бензин
- Status: Извън линия
Re: Загряване, обороти ПХ, акумулатор - Форд Фокус.
Аз имам същия проблем,водата в главата завира,винтелаторите въртят обаче термостата не отваря.Смених го пак същата работа.Смених гарнитурата,шлайфах главата,клапаните паснах и пак нищо.Излиза въздух в разширителното казанче от мъркуча на главата.
-
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Загряване, обороти ПХ, акумулатор - Форд Фокус.
След като смених в МОТО Пфое термостат и кожух на термостат по мое желание, пътувайки в искърското дефиле колата отново загря и то точно на място, на което и преди беше загрявала! Едно продължително (около 700 m) нанагорнище (баир) преди хлебарницата във Владо Тричково.
Отбих след около километър, слязох и:
- маркуча, който отива в радиатора беше горещ (термостата е отворил);
- маркуча, който излиза от радиатора беше студен!;
- радиатора беше студен!
От какво може да е?
От въздух в радиатора... До сега 3 пъти я обезвъздушават и 3-те пъти без резултат. А и, ако е от въздух, то колата няма ли да загрява и на равно (което не го прави). На равно всички маркучи са си топли и проблем няма. И примерно, ако загрее, отпусна педала, то температурата се връща в нормалното си положение и наклона свърши, продължавайки по равното, то повече не загрява;
От калпава водна помпа...? Да не и достига дебит. Но 3 пъти проверяват охладителната система и проблем с нея няма, казват в МОТО Пфое.
Имам чувството, че не загрява при всяко нанагорнище, а само при определен % наклон.
Температурата се покачва плавно и до сега не е влизала в червения сектор. Но в тези случай големия кръг просто не върти.
Отбих след около километър, слязох и:
- маркуча, който отива в радиатора беше горещ (термостата е отворил);
- маркуча, който излиза от радиатора беше студен!;
- радиатора беше студен!
От какво може да е?
От въздух в радиатора... До сега 3 пъти я обезвъздушават и 3-те пъти без резултат. А и, ако е от въздух, то колата няма ли да загрява и на равно (което не го прави). На равно всички маркучи са си топли и проблем няма. И примерно, ако загрее, отпусна педала, то температурата се връща в нормалното си положение и наклона свърши, продължавайки по равното, то повече не загрява;
От калпава водна помпа...? Да не и достига дебит. Но 3 пъти проверяват охладителната система и проблем с нея няма, казват в МОТО Пфое.
Имам чувството, че не загрява при всяко нанагорнище, а само при определен % наклон.
Температурата се покачва плавно и до сега не е влизала в червения сектор. Но в тези случай големия кръг просто не върти.
-
- потребител
- Мнения: 543
- Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г. - Местоположение: гр Сопот
- Status: Извън линия
Re: Загряване, обороти ПХ, акумулатор - Форд Фокус.
kostalav написа:След като смених в МОТО Пфое термостат и кожух на термостат по мое желание, пътувайки в искърското дефиле колата отново загря и то точно на място, на което и преди беше загрявала! Едно продължително (около 700 m) нанагорнище (баир) преди хлебарницата във Владо Тричково.
Отбих след около километър, слязох и:
- маркуча, който отива в радиатора беше горещ (термостата е отворил);
- маркуча, който излиза от радиатора беше студен!;
- радиатора беше студен!
От какво може да е?
От въздух в радиатора... До сега 3 пъти я обезвъздушават и 3-те пъти без резултат. А и, ако е от въздух, то колата няма ли да загрява и на равно (което не го прави). На равно всички маркучи са си топли и проблем няма. И примерно, ако загрее, отпусна педала, то температурата се връща в нормалното си положение и наклона свърши, продължавайки по равното, то повече не загрява;
От калпава водна помпа...? Да не и достига дебит. Но 3 пъти проверяват охладителната система и проблем с нея няма, казват в МОТО Пфое.
Имам чувството, че не загрява при всяко нанагорнище, а само при определен % наклон.
Температурата се покачва плавно и до сега не е влизала в червения сектор. Но в тези случай големия кръг просто не върти.
Провери си датчика, за стрелката на таблото, при мондео са два ( не знам как е при фокуса), един за темп на водата и един за стрелката на таблото стоят на тялото на термостата.
- maistorabg
- потребител
- Мнения: 135
- Регистриран: 28 ное 2008, 03:19
- Модел на автомобила: G6A
- Местоположение: ПЛЕВЕН 088 72 72 207
- Status: Извън линия
Re: Загряване, обороти ПХ, акумулатор - Форд Фокус.
Що си мисля че трябва да смениш радиатораkostalav написа:След като смених в МОТО Пфое термостат и кожух на термостат по мое желание, пътувайки в искърското дефиле колата отново загря и то точно на място, на което и преди беше загрявала! Едно продължително (около 700 m) нанагорнище (баир) преди хлебарницата във Владо Тричково.
Отбих след около километър, слязох и:
- маркуча, който отива в радиатора беше горещ (термостата е отворил);
- маркуча, който излиза от радиатора беше студен!;
- радиатора беше студен!
От какво може да е?
От въздух в радиатора... До сега 3 пъти я обезвъздушават и 3-те пъти без резултат. А и, ако е от въздух, то колата няма ли да загрява и на равно (което не го прави). На равно всички маркучи са си топли и проблем няма. И примерно, ако загрее, отпусна педала, то температурата се връща в нормалното си положение и наклона свърши, продължавайки по равното, то повече не загрява;
От калпава водна помпа...? Да не и достига дебит. Но 3 пъти проверяват охладителната система и проблем с нея няма, казват в МОТО Пфое.
Имам чувството, че не загрява при всяко нанагорнище, а само при определен % наклон.
Температурата се покачва плавно и до сега не е влизала в червения сектор. Но в тези случай големия кръг просто не върти.

-
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Загряване, обороти ПХ, акумулатор - Форд Фокус.
Егати и тъпотията... Подвел съм се, а съм подвел и вас!!!
Студен е маркуча, който излиза от термостата, а е топъл този от другата страна на радиатора! Посока на движение - левия загрява, а десния и радиатора стоят студени!
Подведох се от ръководството Focus Service Manual ru, където термостата го дават от лявата страна по посока на движението.
Съжалявам, че съм ви подвел. Ако вече имате някакво мнение за загряването при това положение на топли и студени маркучи ще се радвам да го прочета.
п.п. Помпата била наред.
Студен е маркуча, който излиза от термостата, а е топъл този от другата страна на радиатора! Посока на движение - левия загрява, а десния и радиатора стоят студени!
Подведох се от ръководството Focus Service Manual ru, където термостата го дават от лявата страна по посока на движението.
Съжалявам, че съм ви подвел. Ако вече имате някакво мнение за загряването при това положение на топли и студени маркучи ще се радвам да го прочета.
п.п. Помпата била наред.
- viktor8881
- потребител
- Мнения: 128
- Регистриран: 24 мар 2009, 16:39
- Модел на автомобила: ford focus 1.6 99г. газов инжекцион
- Местоположение: Сливен/Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Загряване, обороти ПХ, акумулатор - Форд Фокус.
в левия маркуч (по-тънкия) има клапан на около 10см от термостата. Посоката на движение е към термостата от този левия маркуч. Термостата го сложи с пластините който държат пружината да са отвесно. аз брах същите ядове след смяната на антифриза.
-
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Загряване, обороти ПХ, акумулатор - Форд Фокус.
Последният път, когато си взех колата от Мото-Пфое ми казаха, че са ъпдейтнали софтуера на компютъра (двигателя) и че са зачистили клемите на вентилаторите. Не вярвах да има някаква промяна, но вече 2 пъти пътувах София-Пловдив-София и нямах никакви проблеми:)
Някой от вас има ли запознат с ъпдейтване на софтуер за коли? Какво представлява това? Приблизително колко струва? И въобще малко повече информация по този въпрос.
Някой от вас има ли запознат с ъпдейтване на софтуер за коли? Какво представлява това? Приблизително колко струва? И въобще малко повече информация по този въпрос.
- Milen74
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 03 юни 2012, 13:16
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 99г
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Загряване, обороти ПХ, акумулатор - Форд Фокус. Решени!
Вие май се чудите защо ви вървят колите. След като не влизате в червената зона какъв е проблема коя кола не загрява малко повече при изкачване на наклон. 

-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 27 ное 2013, 22:40
- Модел на автомобила: фокус
- Status: Извън линия
Re: Загряване, обороти ПХ, акумулатор - Форд Фокус. Решени!
Здравейте,и аз имам същият проблем.При мен фокуса не загряваше изобщо,всичко си беше в границите (по-средата стрелката).Не бях чувал перката да се включи освен при пуснат климатик.Колата ми е Форд Фокус 1,6 16V 1999г. комби.А сега като я напъна малко повече 120/130 км, започва да се покачва температурата и стрелката отива към червения сектор.Като отпусна педала и започва да се връща към нормален режим.Перката се включва почти постоянно,това не е нормално за моят автомобил.Кажете как да се преборя с тази болест?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Загряване, обороти ПХ, акумулатор - Форд Фокус. Решени!
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=41304izmislen_ написа:Здравейте,и аз имам същият проблем.При мен фокуса не загряваше изобщо,всичко си беше в границите (по-средата стрелката).Не бях чувал перката да се включи освен при пуснат климатик.Колата ми е Форд Фокус 1,6 16V 1999г. комби.А сега като я напъна малко повече 120/130 км, започва да се покачва температурата и стрелката отива към червения сектор.Като отпусна педала и започва да се връща към нормален режим.Перката се включва почти постоянно,това не е нормално за моят автомобил.Кажете как да се преборя с тази болест?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта