изолиране на egr клапан
- kamen77
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 08 яну 2015, 11:47
- Модел на автомобила: FORD FOCUS C-MAX 1.8 TDCI 115.p.s. 2006
- Status: Извън линия
изолиране на egr клапан
Здравейте колеги!!!
Имам проблем с EGR клапана( започна да ми дава грешки), и търся някой в района ( В.Търново,Габрово), който да ми го запуши и софтуерно да го изолира.Ходих два пъти в сервиз на форд, но ми препоръчват да го запуша, но казват че работят с оригинален софтуер и не могат да го премахнат софтуерно.
Имам проблем с EGR клапана( започна да ми дава грешки), и търся някой в района ( В.Търново,Габрово), който да ми го запуши и софтуерно да го изолира.Ходих два пъти в сервиз на форд, но ми препоръчват да го запуша, но казват че работят с оригинален софтуер и не могат да го премахнат софтуерно.
Можеш да избираш,но не можеш да избягаш от последствията на твоя избор !!!
- robber
- потребител
- Мнения: 150
- Регистриран: 31 авг 2014, 19:37
- Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 2004. 136 коня, дизел.
- Status: Извън линия
Re: изолиране на egr клапан
И да не правя нова тема, както и да разширя въпроса... Защо се получават тия грешки на клапана? Уж всичко е здраво, изправно и работи, пък показва грешка при работа. Дори сменен клапан пак дава грешка. На какво може да се дължи това, защото ако може да се отстрани е по- добрия вариант?
Ако знам казвам, ако не знам питам! Лична мъдрост :D
Ford Focus C-Max 2004. 136 катъра!
Ford Focus C-Max 2004. 136 катъра!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: изолиране на egr клапан
Тъкмо днес се борих с един Citroen Xsara Picaso - набива грешки за дебитомер и EGR. Обаче проблемът беше очевиден - тотално задръстване по изпускателната система, вероятно катализатор или DPF (ако има такъв). Отзад изкарваше само бял пушек (неизгоряла нафта) без налягане и повече от 1500 оборота не може да развърти. С диагностиката, при подаване на газ, вместо да вдига дебита на въздуха, отчита намаление - изгорелите газове вместо да излизат назад, през EGR се връщат обратно и удушават мотора поради липса на кислород.robber написа:И да не правя нова тема, както и да разширя въпроса... Защо се получават тия грешки на клапана? Уж всичко е здраво, изправно и работи, пък показва грешка при работа. Дори сменен клапан пак дава грешка. На какво може да се дължи това, защото ако може да се отстрани е по- добрия вариант?
Така и при теб - ако имаш частично запушване по изпускателната система, по-високото налягане ще помпи през EGR (който не може да уплътни на 100%), като предизвиква намаляване на въздуха през дебитомера и компютъра решава - заседнал EGR клапан.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: изолиране на egr клапан
Точно с HDI съм имал подобен проблем няма мощност не се форсира, записва мап сензор, реално се оказа блокирал дросел и се получава подобно на описаното от колегата.

- robber
- потребител
- Мнения: 150
- Регистриран: 31 авг 2014, 19:37
- Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 2004. 136 коня, дизел.
- Status: Извън линия
Re: изолиране на egr клапан
Да разбирам ли, че като се премахне задръстения катализатор грешки на EGR клапана няма да се генерират?
Ако знам казвам, ако не знам питам! Лична мъдрост :D
Ford Focus C-Max 2004. 136 катъра!
Ford Focus C-Max 2004. 136 катъра!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: изолиране на egr клапан
Възможно е и от клапата за меко гасене да се получава същият ефект отзад, но при нормално работещ EGR дебитомерът все пак ще отчита някакво повишение на постъпващото количество въздух. А на Xsara-та всичко е така навряно откъм купето, че е немислимо да се рови по клапи и EGR, след като е работил двигателят.Didibao написа:Точно с HDI съм имал подобен проблем няма мощност не се форсира, записва мап сензор, реално се оказа блокирал дросел и се получава подобно на описаното от колегата.
Можеш първо да пробваш с някаква химия в горивото или спрей през въздуховодите за повишаване температурата на изгорелите газове, дали няма да поизгорят саждите и поне да спре да изкарва грешки. Ако се пооправи - тапата на тръбата от EGR и още няколко пъти през месец повтаряш процедурата.robber написа:Да разбирам ли, че като се премахне задръстения катализатор грешки на EGR клапана няма да се генерират?
- robber
- потребител
- Мнения: 150
- Регистриран: 31 авг 2014, 19:37
- Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 2004. 136 коня, дизел.
- Status: Извън линия
Re: изолиране на egr клапан
При мен EGR клапана зава отворена верига и пише "замръзнал". Отделно мирише лютиво около колата. Няма проблем с вървежа никакъв. Вече няколко човека казват че е катализатор запушен, но не мога да съм сигурен... Не харчи течности (масло, антифриз). Просто си мирише. Утре ще видим последно и ще взема да го махна тоя запушен катализатор. То се оказа, че и това не е лесно в нашия град. Мързеливи и некомпетентни момчета.
Ако знам казвам, ако не знам питам! Лична мъдрост :D
Ford Focus C-Max 2004. 136 катъра!
Ford Focus C-Max 2004. 136 катъра!
- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: изолиране на egr клапан
Имам един въпрос: при изключен двигател EGR затворен ли трябва да бъде?
Ако е така, ще откача буксата на моя докато е затворен, за да видя наистина ли има ефект
Ако е така, ще откача буксата на моя докато е затворен, за да видя наистина ли има ефект

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта