"Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 13 дек 2015, 19:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v 2003
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Здравейте отново,
днес направих байпаса! Разликата е огромна.Няма прегряването - баирът вече не е мираж! Обезвъздушаването стана много по-лесно! Парно си има...покарах я 30на км,качвах баирите с 120,градусите не минаха 107.
Датчикът няма да се сменя...хе хе.
Благодаря на всички,след 3 месеца кръв и пот,проблемът най-накрая е решен!
Поздрави!
днес направих байпаса! Разликата е огромна.Няма прегряването - баирът вече не е мираж! Обезвъздушаването стана много по-лесно! Парно си има...покарах я 30на км,качвах баирите с 120,градусите не минаха 107.
Датчикът няма да се сменя...хе хе.
Благодаря на всички,след 3 месеца кръв и пот,проблемът най-накрая е решен!
Поздрави!
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Ако постигането на " само" 106-107 гр. за някой е решение на проблема
...та нали като вдигне още 1-2 гр. до 108 и стрелката пак ще отиде в червеното! Моята кола пък на магистралата не вдига повече от 96 гр! На два ръна до 200 от място (на бензин), веднага един след друг( рън до 200, спирам и отново рън до 200)температурата стига до 101 гр. а мотора ми не е 100 коня!
Това "решение" на проблема, с нормално каране със 107 гр за мен не е никакво решение на проблема, а някакво подобрение...колкото да не отива стрелката на пет минути в червеното! Това може да се постигне и само със смяна на термостата с такъв на 74 гр.
При мен, само със поставянето на термостат от рено на 75 гр, температурата падна от 106 гр на 96 гр. при еднакви условия!!! Проблема е решен, казваш...дообре

Това "решение" на проблема, с нормално каране със 107 гр за мен не е никакво решение на проблема, а някакво подобрение...колкото да не отива стрелката на пет минути в червеното! Това може да се постигне и само със смяна на термостата с такъв на 74 гр.
При мен, само със поставянето на термостат от рено на 75 гр, температурата падна от 106 гр на 96 гр. при еднакви условия!!! Проблема е решен, казваш...дообре

- ФордБългария
- потребител
- Мнения: 854
- Регистриран: 10 яну 2014, 23:22
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Тоест само със смяната на термостата се променя всичко ? Каква е цената на това нещо и нов или втора ръка да търся ?
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Термостата който ползвам аз, е Вернет на 75 гр. за Рено... баничарка някаква, от Евро 07. Нов е 12-13 кинта. В МАРКУЧА се слага, не на мястото на оригиналния.
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 13 дек 2015, 19:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v 2003
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Това стана на газ...и да,да ти кажа - решение на проблема е! Преди не можех да кача баир на 4та,трябваше да връщам на 3та,за да не прегрее колата! А сега на 5та с 120,никакъв проблем. Когато не изкачвам,градусите не минават 100.С термостат от форд съм,който отваря на 74гр и се поставя на същото място.
Днес ще я пробвам на магистралата,но не вярвам да се качат много градусите.
Поздрави!
Днес ще я пробвам на магистралата,но не вярвам да се качат много градусите.
Поздрави!
- ФордБългария
- потребител
- Мнения: 854
- Регистриран: 10 яну 2014, 23:22
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Като за някой, дето не разбира грам, в кой маркуч се слага термостата от Рено и по какъв начин ? Ако някой има и снимка - идеално.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1629
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
За който не чете...
По нагледно от варианта на JoroM няма как!
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 20#p536926
Поздрави
По нагледно от варианта на JoroM няма как!
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 20#p536926
Поздрави
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Верно ли изплющя тоя въпрос, без да прочетеш последната страница...от това което съм направил (качих снимки и описание какво се прави), повече не мога да направя...освен да почна и да ви набутвам термостатите в маркучите. 

- ФордБългария
- потребител
- Мнения: 854
- Регистриран: 10 яну 2014, 23:22
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Някакси съм го пропуснал това мнение, сигурно заради тапаталка. Скузи.
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 10 яну 2016, 18:56
- Модел на автомобила: FORD FOKUS 1,6 BENZIN 2004
- Местоположение: pernik
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
ЗДРАВЕЙТЕ,
ИЗЧЕТОХ ЦЕЛИЯ ФОРУМ НА ТАЗИ ТЕМА .
МОЖЕ ЛИ НЯКОЙ ВСЕ ПАК ДА МИ ПРЕДЛОЖИ НАЧИН ЗА ОБЕЗВЪЗДУШАВАНЕ -
ПРОБЛЕМА СЕ ПОЯВИ СЛЕД ДОЛИВАНЕ НА АНТИФРИЗ /нивото беше много под минимума - почти на нулата/СМЕНИХ КАЗАНЧЕТО, ВСИЧКИ МАРКУЧИ СА ТОПЛИ, РАДИАТОРА СЪЩО, ПАРНО ИМА .
НА БАИР ПРИ ДОСТИГАНЕ НА 2000 ОБОРОТА СТРЕЛКАТА РЯЗКО ОТИВА В ЧЕРВЕНИЯ СЕКТОР СЛЕД ОТНЕМАНЕ НА ГАЗТА ИЛИ ИЗКЮЛЧВАНЕ СЕ ВРЪЩА В ХОРИЗОНТАЛНО ПОЛОЖЕНИЕ, НА МЯСТО ДОРИ И НАД 2000 ОБОРОТА СТРЕЛКАТА СИ СТОИ ХОРИЗОНТАЛНО .
ПРЕДВАРИТЕЛНО БЛАГОДАРЯ
ИЗЧЕТОХ ЦЕЛИЯ ФОРУМ НА ТАЗИ ТЕМА .
МОЖЕ ЛИ НЯКОЙ ВСЕ ПАК ДА МИ ПРЕДЛОЖИ НАЧИН ЗА ОБЕЗВЪЗДУШАВАНЕ -
ПРОБЛЕМА СЕ ПОЯВИ СЛЕД ДОЛИВАНЕ НА АНТИФРИЗ /нивото беше много под минимума - почти на нулата/СМЕНИХ КАЗАНЧЕТО, ВСИЧКИ МАРКУЧИ СА ТОПЛИ, РАДИАТОРА СЪЩО, ПАРНО ИМА .
НА БАИР ПРИ ДОСТИГАНЕ НА 2000 ОБОРОТА СТРЕЛКАТА РЯЗКО ОТИВА В ЧЕРВЕНИЯ СЕКТОР СЛЕД ОТНЕМАНЕ НА ГАЗТА ИЛИ ИЗКЮЛЧВАНЕ СЕ ВРЪЩА В ХОРИЗОНТАЛНО ПОЛОЖЕНИЕ, НА МЯСТО ДОРИ И НАД 2000 ОБОРОТА СТРЕЛКАТА СИ СТОИ ХОРИЗОНТАЛНО .
ПРЕДВАРИТЕЛНО БЛАГОДАРЯ
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
По-добре късно отколкото никога.lld написа:Би ли дал по-подробно, че не разбирам нищо от фиести и стари зетеци и ако може със снимка, ще съм ти много благодарен.HACKO написа:Не съм напълно сигурен в това, което ще напиша, просто предположение, но може да е насока за решение на проблема.
На моя Фокус Италианците са му монтирали термостатно тяло от по-старите Зетеци (Фиестата ми 1.25 има такова). Предполагам че в него има и съответен термостат и по този начин са елиминирали проблема с тотално обърканата концепция на охлаждането на мотора.
Ето това имам добавено на мотора, намира се на главата, под бобината, където стандартно се намира термостата на CVH и ZETEC моторите на Форд. В началото, като взех Фокуса и установих, че на включвателя на вентилаторите няма закачена букса и не откривам такава в близост, се бях втресъл че нямам охлаждане. След тест, в който оставих колата да работи на място докато се включат вентилаторите или прегрее, се замислих защо има монтиран ненужен датчик, а и тялото изглежда ново. В последствие, след размисъл и консултация, стигнах до заключение, че някой просто е сложил термостата на правилното място.

Ето го въпросното тяло, само дето на моя мотор е от пластмаса.

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Това на снимката не е термостатно тяло, и стандартно стои точно където е и при теб - отстрани на главата, под бобината.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Не съм сигурен дали вътре има термостат, но е ново и не е от тази кола, поне на датчика не му е мястото там. На Фиестата термостата е във същото тяло. Засега нямам проблем със загряване, но при възникване, не бих се занимавал с байпаси или натикване на термостати в тръбите а ще си сложа термостата където му е мястото, така както е проектиран този двигател
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
И да искаш, в алуминиевия фланец, не можеш да поместиш термостат! Пластмасовия едва ли е по- различен в това отношение...
Едва ли има по- голям противник на байпаса от мен, ноо предпочитам байпас пред това да възстановя в оригиналния и вид охладителната система на колата ми!
Едва ли има по- голям противник на байпаса от мен, ноо предпочитам байпас пред това да възстановя в оригиналния и вид охладителната система на колата ми!
- Milen74
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 03 юни 2012, 13:16
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 99г
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Чета темата отдавна, имах същия проблем със необяснимо загряване. Байпас не съм правил, преди седмица сменях термостат на 82 градуса е и засега нямам проблеми повече от 103 градуса не вдига. Не знам как ще е лятото , но ще видим. При мен проблема е по скоро от не добро обезвъздушаване . Забелязал съм ,че не откача ли горния маркуч на изпарителя докато наливам антифриза каквото и да правя въздух във системата има. Изпарителя ми е монтиран зад двигателя и е сравнително високо и може да се каже че е може би е най високата точка в системата, наливам докато текне от изпарителя и маркуча после паля без да затварям казанчето и дръпвам леко маркуча на изпарителя докато не потече на плътна струя,само така успявам да обезвъздуша напълно.За момента това е моето решение температурата варира между 95 и 103 градуса, но да не забравяме че от кола до кола разлика голяма може би за някои байпаса е единственото възможно решение.
- lld
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 21 окт 2013, 20:32
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 16v 100 hp 99г. Ghia
с газов инжекцион Tartarini - Местоположение: Враца
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Гледам, че тези от мегапартс продават тази част като цитирам "Корпус термостат за Ford Focus ". https://www.megaparts.bg/product/22941920 линка не е за реклама, просто източникHACKO написа:Не съм сигурен дали вътре има термостат
А часта зад която стои и моят термостат е " Конзола антифриз за Ford Focus 1.6 " https://www.megaparts.bg/product/konzol ... chbek-5-vr
Да не би да знаят нещо повече от нас ?
След 2002 година може ли да е променен дизайна на горната част, и да може да побира термостат
Между другото как е решен проблема във фейслифта.
Някъде бях чел, че някой от ровърите имат външен термостат ( не се набутва термостат в маркуча, а стои в пластмасов корпус.)
Това

тънката тръбичка лесно може да се запуши
www.mebelist.com - Мебелният форум на България
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Забравете, че в алумин. корпус на снимката може да се побере термостат! Свалял съм го тоя фланец. Термостата стои под пластмасовия фланец( конзола антифриз) под динамото! Проблема при фейслифта, не е решен!
Това тяло за термостат от Ровър, доколкото знам, термостата им е много скъп...около 50-60 лв
Това тяло за термостат от Ровър, доколкото знам, термостата им е много скъп...около 50-60 лв
Последна промяна от JoroM на 12 яну 2016, 20:44, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 19 юни 2010, 13:35
- Модел на автомобила: FORD focus 1.6 16V 2002г.Zetec SE хечбек с АГУ
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Здравейте колеги,при мен се появи същият проблем.Мисля,че не е обезвъздушена,защото колата работи ,парното горещо,теста 106 градуса а не пръска в казанчето.Как да я обезвъздуша правилно.Двата тънки маркуча ли трябва да пръскат в казанчето.Моля за правилен съвет,ако може подробно да ми опишете.P.S. Колата е фокус 1.6 16v 2002 година Zetec SE.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1629
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Не търси под вола теле! Системата е самообезвъздушаваща.
Начините на решение са описани многократно.
Наивно е да се мисли, че с оригиналната водна инсталация, призната от ФОРД за издънка, може да се постигне задоволителен резултат.
Поздрави
Начините на решение са описани многократно.
Наивно е да се мисли, че с оригиналната водна инсталация, призната от ФОРД за издънка, може да се постигне задоволителен резултат.
Не се надявай на фирма за скраб да знае нещо тайно, просто пишат някакво наименование.lld написа:Гледам, че тези от мегапартс продават тази част като цитирам "Корпус термостат за Ford Focus "....
Поздрави
- Milen74
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 03 юни 2012, 13:16
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 99г
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Самообезвъздушаваща се , ама не съвсем, особено ако има и газова. Ненапразно препоръчват при наливане на антифриза да се откачи входяшия маркуч на парното и да се налива бавно докато не потече от маркуча.
И да допълня термостата ако е със щифт а не със съчмен клапан пак не можеш да обезвъздушиш. Премахването на щифта помага донякъде , но през зимата загрява по бавно и изстива когато работи на място или се спускаш по наклон. Така ,че това е само частично решение. Иначе както бях писал по напред във темата сега съм със термостат Vahler на 82° без байпас. При -20° за 5 минути работа на място обръща на газ ,след още 10 минути градусите са 80 и когато карам повече от 103° не вдига. За мен това е решението без да имам претенции ,че ги разбирам нещата просто споделям какво и как съм правил.
И да допълня термостата ако е със щифт а не със съчмен клапан пак не можеш да обезвъздушиш. Премахването на щифта помага донякъде , но през зимата загрява по бавно и изстива когато работи на място или се спускаш по наклон. Така ,че това е само частично решение. Иначе както бях писал по напред във темата сега съм със термостат Vahler на 82° без байпас. При -20° за 5 минути работа на място обръща на газ ,след още 10 минути градусите са 80 и когато карам повече от 103° не вдига. За мен това е решението без да имам претенции ,че ги разбирам нещата просто споделям какво и как съм правил.
Последна промяна от Milen74 на 21 яну 2016, 19:21, променено общо 2 пъти.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта