Свети ми лампата за маслото!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
ilia2003
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 20 мар 2006, 11:21
Модел на автомобила: Escort92 1.6i16V
Status: Извън линия

Свети ми лампата за маслото!

Мнение от ilia2003 » 20 мар 2006, 11:26

Колата е Форд '92 1.6i 16V. Не бях я карал около 15 дни. Вчера я запалих без проблеми обаче като покарах 2-3 минути ми светна лампата на таблото за маслото. След време угасих колата, запалих я - лампата не светеше. След около 20 минути пак светна и светеше постоянно.
Проверих маслото - има. Има точно до средата на маркера. Маслото и филтъра ми са на около 4000 км.
Това което забелязах е че маслото за сервото на волана е под минимума. Не знам лампата дали свети и в този случай?
Дайте мнение какво може да е. Какво да проверя? Опасно ли е да карам колата си с светеша лампа за маслото?

Потребителски аватар
viper
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 20 фев 2006, 16:19
Модел на автомобила: '99 Fiesta Courier 1.8D
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от viper » 20 мар 2006, 11:41

Може да се е бъгнал датчика за маслото, ама може и да са ти изтропали лагерите... подобре я откарай в сервиз - на буксир :!:

Потребителски аватар
HePeDoBeH
потребител
потребител
Мнения: 153
Регистриран: 15 мар 2006, 23:25
Модел на автомобила: Scorpio 2.9i '88
Местоположение: Стара Загора
Контакти:
Status: Извън линия

Ре

Мнение от HePeDoBeH » 28 мар 2006, 14:52

АКО питаш мен датчика ти е заминал.Не че като не си я карал 15 дни това може да е единствената причина ама не виждам пък защо да са лагетите.Най-лесното е сменяш датчик и ако продължава да свети тогава я карай на сервиз. Ако вече не си я оправил гледам са минали 8 дни. :)Поне ако си я оправил кажи какво и е имало на душата : :D
Между другото Вайпър много фАшън подпис . Напомни ми за предишната ми кола ВАЗ 2101 - Жигули Power Horse :D
оооо Селянино докараха новите голфове..същите като едно време

Потребителски аватар
shark
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shark » 28 мар 2006, 16:10

Аз защо си мисля, че маслото може да е доста рядко. Тогава също няма да има налягане и ще свети лампичката. А това за сервото би трябвало да няма нищо общо с тази лампичка

Потребителски аватар
HePeDoBeH
потребител
потребител
Мнения: 153
Регистриран: 15 мар 2006, 23:25
Модел на автомобила: Scorpio 2.9i '88
Местоположение: Стара Загора
Контакти:
Status: Извън линия

e

Мнение от HePeDoBeH » 28 мар 2006, 16:21

може и да се е поутаило 15-дни ама чак толкова рядко не ми се вярва освен да е скъсал платно на бензиновата помпа и да му влиза бензин.Може да пробва дали не мирише на бензин маслото и дали не качва ниво!!!! Иначе от само себе си не може да се разреди нали? :)
оооо Селянино докараха новите голфове..същите като едно време

Потребителски аватар
shark
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shark » 28 мар 2006, 20:01

Защо да не може. Не забравяйте конденза, който се получава зимата и то при каране на къси разстояния. Аз на твое място бих си сменил маслото веднага, било то и с най-евтиното наливно колкото за опита даже ще ти се промие двигателя. Цялата процедура ще ти излезе не повече от 10-15 лв. А дали датчика ти работи правилно лесно може да се провери ако имаш уред.

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 29 мар 2006, 21:50

viper написа:Може да се е бъгнал датчика за маслото, ама може и да са ти изтропали лагерите... подобре я откарай в сервиз - на буксир :!:
Може да имаш масло ама може да нямаш налягане:
- ако е дачик няма страшно,
- всичко друго е ОПАСНО.
При мен на ВАЗ 2101 правеше абсолютно същото - след почистване на отдушника от затлачвания малко падна вътре от тия гадости /наистина падна малко/и започна проблема. Като отворих картера цетката на маслената помпа бе запушена от някакви утайки /покрили цялото дъно на картера/ който бяха много повече от падналите от отдушника.
За това УМНАТА *072* .
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
fiestaracing
потребител
потребител
Мнения: 526
Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fiestaracing » 01 апр 2006, 15:15

:D Повечето ФОРДове и всички VW(ваг.ни) имат проблемчета с датчиците за налягане на маслото!!!И според мен проблема е в датчика!!!Не е скъп,тъй че ако искаш можеш профилактично да го смениш :lol: !!!
fiestaracing-just race!!!

Потребителски аватар
jasonsmith
потребител
потребител
Мнения: 338
Регистриран: 20 мар 2005, 15:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1991 1.1mi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от jasonsmith » 25 ное 2006, 11:33

Колеги, снощи и на мен ми светна лампичката на маслото.. предполагам че е също датчика за маслото, лошото е че не знам къде се намира, някой може ли да ми помогне :oops:

redchampions
Status: Извън линия

Мнение от redchampions » 25 ное 2006, 11:43

Подкрепям мнението да се смени датчикът, защото е евтин. Мойта лампа пък изобщо не светеше, смених датчика (струваше 5 лв.) и светна. *00130*

P.S. Намира се отдолу около масления филтър, трябва да се вдигне колата в сервиз (или на канал, де).

T punchev
потребител
потребител
Мнения: 427
Регистриран: 06 ное 2005, 18:55
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 Zetec ST
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от T punchev » 25 ное 2006, 18:04

Ако не е датчика,може да е маслена помпа!

Потребителски аватар
jasonsmith
потребител
потребител
Мнения: 338
Регистриран: 20 мар 2005, 15:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1991 1.1mi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от jasonsmith » 25 ное 2006, 18:11

Здравейте, оказа се наистина масления датчик, купих го от едни мошеници за 7 лв. Оказа се, че този предния беше по- голямо менте и от този които си купих, тъй като се беше изкривил :). Доволен съм, че ми излезе всичко на всичко 7 лв. :) .

emils
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 03 май 2006, 20:18
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1,6 LU карб Вебер, 1996 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от emils » 28 ное 2006, 15:16

за да не отварям нова тема - имах също проблем с датчика, който по едно време светеше само при първоначален старт (при студен двигател), а като загрееше малко ДВГ съвсем не светеше. накрая престана да свети, дори и при студен двигател. смених го срещу няколко лева. сега ми прави впечатление, че при студен старт лампата за маслото продължава да свети около 3 сек. след като двигателят вече се е стартирал. когато двигателят е топъл лампата изгасва веднага със старта на двигателя. на какво може да се дължи това? смених маслото на скоро и направих промивка с онези добавки които се продават по бензиностанциите и се слагат непосредствено преди смяната. сложих минерален мотул 15/40. преди карах с минерален валволин 15/40 но нещу не му понася - тогава лампата светеше дори по-дълго отколкото сега при стартиран двигател. в двигателя (под капака на клапаните) има твърде много нагар, доста повече от обичайното - може ли това да е причната за светенето на лампата в началото при старт на двг.
моторът е 1,6 карбуратор, произв 11.95 г.

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 28 ное 2006, 15:29

В самия маслен филтър има клапън които не позволява на маслото за се връща обратно.Ако има проблем с клапана лампата ще свети докато се напълни филтра и вдигне налягане системата.

emils
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 03 май 2006, 20:18
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1,6 LU карб Вебер, 1996 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от emils » 28 ное 2006, 15:56

това със светенето на лампата го имаше и със стария и с новия филтър. сега малко по-бързо гасне лампата, но ми сложиха и по-малък филтър от предишния.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 28 ное 2006, 19:14

И двата филтъра са имали проблем с клапаните. Не е болка за умиране.

Потребителски аватар
Kocko
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Kocko » 29 ное 2006, 00:48

ОФТОПИК
еmils
Модел на автомобила:
Форд Ескорт 1,6 LU карб Вебер, 1996 г.

Прегледах дали случайно нямаш снимки на колата постнати тук, но явно нямаш. Направо ме хвърли в тъча 1996 с карбуратор. Произвеждали ли са се тогава или ти си сменял двг?
Изображение Изображение

emils
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 03 май 2006, 20:18
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1,6 LU карб Вебер, 1996 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от emils » 29 ное 2006, 09:50

Kocko написа:ОФТОПИК
еmils
Модел на автомобила:
Форд Ескорт 1,6 LU карб Вебер, 1996 г.

Прегледах дали случайно нямаш снимки на колата постнати тук, но явно нямаш. Направо ме хвърли в тъча 1996 с карбуратор. Произвеждали ли са се тогава или ти си сменял двг?
няма лъжа няма измама! форда е купен през януари 1996 г. от мото-пфое като нов. наистина е със стария карбураторен мотор, който се монтира серийно до 1993 г. двигателят не е сменяван, нито допълнително е присаждан карбуратор. ще взема да кача снимки, та да повярвате :) иначе във всички магазини ми се дивят и ми казват, че такова животно няма. явно става въпрос за някакви изостанали бройки, предназначени за източноевропейския пазар, тъй като колата няма абсолютно никакви екстри. иначе двигателчето е изключително дуракоустойчиво (кара се с бензин А92Н), с долнопробно минерално масло и има страшно много нагар по клапаните горкото. ама си върви, само един от повдигачите леко почуква...

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 29 ное 2006, 10:22

Kocko написа:ОФТОПИК
еmils
Модел на автомобила:
Форд Ескорт 1,6 LU карб Вебер, 1996 г.

Прегледах дали случайно нямаш снимки на колата постнати тук, но явно нямаш. Направо ме хвърли в тъча 1996 с карбуратор. Произвеждали ли са се тогава или ти си сменял двг?
Ами има, на тъст ми Форда е същия, купен по същото време от Мото Пфое.

Потребителски аватар
fiestaracing
потребител
потребител
Мнения: 526
Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fiestaracing » 05 дек 2006, 13:40

:D Наистина има такъв модел!Преди 3 години имах служебен такъв-също купен от МП края на 95г.
fiestaracing-just race!!!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта