Фокус 1.6 Zetec S обороти играят
-
- потребител
- Мнения: 118
- Регистриран: 27 ное 2014, 15:52
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
Фокус 1.6 Zetec S обороти играят
Здравейте колеги,
отдавна не бях писал въс форума. През това време не съм имал никакви (е почти) проблеми с колата
. Голяма експлоатация и каране на газ/бензин. Много икономична и приятна за каране кола. Наистина доставя удоволствие.
Ето какъв е проблема.
Колата е в стационарно положение, запалена. Ако напомпя спирачката започват да играят оборотите - падат под минимума за празен ход, присветва лампата с акумулатор. Ако завъртя волана ляво - дясно (няколко пъти) се получава същото нещо. Това нещо НЕ се наблюдава ако колата се движи и оборотите са по-високи.
По принцип не държи високи оборите (топла или студена). Сиреч клапана за празен ход би следвало да е наред.
Преди няколко дни смених бобина и кабели, защото започна да работи на 3 цилиндра. Бобината се беше напукала на няколко места. Усетих колата като нова. Днес смених свещи и положението се подобри още повече
. Утре ще кажа дали е изчезнал проблема с трудното палене сутрин.
Моля за някакви идеи къде какво да погледна?
Бобина - Beru
Кабели - NGK
Свещи - NGK PTR5A-13 2467
Принципно разгледах форума и си спомням, че някъде имаше подобна тема, но не можах да я намеря. Извиняваме се ако дублирам въпроса.
Редактирано:
Направих теста с волана. Явно след смянта на свещите колата се кротна и не го прави, но проблема с напомпването на спирачката остава.
отдавна не бях писал въс форума. През това време не съм имал никакви (е почти) проблеми с колата

Ето какъв е проблема.
Колата е в стационарно положение, запалена. Ако напомпя спирачката започват да играят оборотите - падат под минимума за празен ход, присветва лампата с акумулатор. Ако завъртя волана ляво - дясно (няколко пъти) се получава същото нещо. Това нещо НЕ се наблюдава ако колата се движи и оборотите са по-високи.
По принцип не държи високи оборите (топла или студена). Сиреч клапана за празен ход би следвало да е наред.
Преди няколко дни смених бобина и кабели, защото започна да работи на 3 цилиндра. Бобината се беше напукала на няколко места. Усетих колата като нова. Днес смених свещи и положението се подобри още повече

Моля за някакви идеи къде какво да погледна?
Бобина - Beru
Кабели - NGK
Свещи - NGK PTR5A-13 2467
Принципно разгледах форума и си спомням, че някъде имаше подобна тема, но не можах да я намеря. Извиняваме се ако дублирам въпроса.
Редактирано:
Направих теста с волана. Явно след смянта на свещите колата се кротна и не го прави, но проблема с напомпването на спирачката остава.
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 908
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 Zetec S обороти играят
Аз имам подобен проблем и утре ще ходя да ми прегледат реглажа на клапаните. Само той остана непроверен, а май ще се окаже основната причина за проблема.
Знам всички вицове за Форд 

-
- потребител
- Мнения: 118
- Регистриран: 27 ное 2014, 15:52
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 Zetec S обороти играят
На мен ми се струва,че е някой вакум, но може и сервото да прави проблеми.
Няма как да е реглаж. Ако беше реглаж оборотите нямаше да се кротват. Има някакъв проблем между спирачната система и двигателя. Просто искам да разбера ако някой е имал такъв проблем и как го е решил.
Няма как да е реглаж. Ако беше реглаж оборотите нямаше да се кротват. Има някакъв проблем между спирачната система и двигателя. Просто искам да разбера ако някой е имал такъв проблем и как го е решил.
-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 19 мар 2016, 19:39
- Модел на автомобила: фокус 1.6 16в 2002г
- Местоположение: панагюрище
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 Zetec S обороти играят
премери компресията трябва да е еднаква във всички цилиндри ,ако не е бягаи за реглаж ,или след това търси други проблеми
-
- потребител
- Мнения: 1429
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 Zetec S обороти играят
При мене също играеха проблема се оказа прескочил зъб на ангренажа и една спукана пластмасова тръбичка зад дросела за бензиновите от резервоара.
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 908
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 Zetec S обороти играят
В сервото и аз се съмнявах, но оборотите играят независимо дали съм натиснал спирачката или не. А пък спирачките ми са чук. Ако изтърваше мембраната, нямаше да се задействат така.
Така или иначе днес оставих колата за реглаж на клапаните и после ще споделя резултата.
Така или иначе днес оставих колата за реглаж на клапаните и после ще споделя резултата.
Знам всички вицове за Форд 

-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 19 мар 2016, 19:39
- Модел на автомобила: фокус 1.6 16в 2002г
- Местоположение: панагюрище
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 Zetec S обороти играят
Залагам на 90% успех
-
- потребител
- Мнения: 118
- Регистриран: 27 ное 2014, 15:52
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 Zetec S обороти играят
Ама при мен оборотите играя само ако използвам спирачката.
Като остане време и за този проблем ще напиша как съм го решил.
Като остане време и за този проблем ще напиша как съм го решил.
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 908
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 Zetec S обороти играят
Ами провери си сервото. Натискаш педала на спирачката на загасен двигател и палиш. Педалът трябва да потъне малко. Ако имаш спукана мембрана, няма да го прави така, а и отделно ще имаш проблеми със спирането - ще ти трябва повече усилие за педала.
По принцип оборотите на празния ход на тези Фордове ми се струват ниски. Фиатът ми е със заложени 1000 оборота, Фордът е къде 800. Ниските обороти са по-податливи на влияние и най-малкото неспецифично такова, явно почва да ги обърква. Ако има проблем в мембраната на сервото, то през нея по пътя на вакуума в смукателните колектори ще нахлува допълнително въздух, което си е проблем за настройките. Ако обаче мембраната на сервото е наред, но са разбъзикани клапаните, като натиснеш спирачката, разреждането пред мембраната ще е достатъчно пак да обърка двигателя.
При мен за сега се оказаха няколко неща - нарушени хлабини на клапаните, разбутана центровка на разпределителните валове и прекъснат кабел на температурен датчик, доколкото разбрах. Датчика специално диагностиката май не го хващаше, явно ту е давал верига, ту не.
По принцип оборотите на празния ход на тези Фордове ми се струват ниски. Фиатът ми е със заложени 1000 оборота, Фордът е къде 800. Ниските обороти са по-податливи на влияние и най-малкото неспецифично такова, явно почва да ги обърква. Ако има проблем в мембраната на сервото, то през нея по пътя на вакуума в смукателните колектори ще нахлува допълнително въздух, което си е проблем за настройките. Ако обаче мембраната на сервото е наред, но са разбъзикани клапаните, като натиснеш спирачката, разреждането пред мембраната ще е достатъчно пак да обърка двигателя.
При мен за сега се оказаха няколко неща - нарушени хлабини на клапаните, разбутана центровка на разпределителните валове и прекъснат кабел на температурен датчик, доколкото разбрах. Датчика специално диагностиката май не го хващаше, явно ту е давал верига, ту не.
Знам всички вицове за Форд 

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 Zetec S обороти играят
Ето това ти е бил основния проблем.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1624
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 Zetec S обороти играят
Аз за това не правя диагнози и ремонти по телефона и интернет, щото тази кола беше при мен и точно кабела не беше изобщо основен проблем. Да, беше връзван и насосван, а не запоен, но работеше.
Това долу, както и хлабините на клапаните си беше голям проблем:

Като последно адаптациите и корекционния фактор на стъпковия мотор (клапан за обходен въздух
) и чак тогава стана кола.
Та затова на въпрос " Какво да сменя, че да се оправи колата ", обяснявам, че без диагностика няма как да се познае.
Поздрави
Това долу, както и хлабините на клапаните си беше голям проблем:

Като последно адаптациите и корекционния фактор на стъпковия мотор (клапан за обходен въздух

Та затова на въпрос " Какво да сменя, че да се оправи колата ", обяснявам, че без диагностика няма как да се познае.
Поздрави
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 Zetec S обороти играят
А белязаното с маркер на зъбните колела съвпада ли?"fordmaniac написа: ↑02 юни 2017, 20:04...
Това долу, както и хлабините на клапаните си беше голям проблем:
...

- ivchotr
- потребител
- Мнения: 908
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 Zetec S обороти играят
Колата вече не е същата. Кове оборотите с навключени фарове, климатроник и каквото се сетите. Преди, колкото повече консуматори имаше включени, толкова по-нестабилно работеше. Сега си набира като за 100 коня, даже и на висока предавка при ниски обороти. Така бях свикнал да ми работи нестабилно, че сега чак ми е странна.fordmaniac написа: ↑02 юни 2017, 20:04Аз за това не правя диагнози и ремонти по телефона и интернет, щото тази кола беше при мен и точно кабела не беше изобщо основен проблем...
Митко (Фордманиак) е човекът

Знам всички вицове за Форд 

-
- потребител
- Мнения: 118
- Регистриран: 27 ное 2014, 15:52
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 Zetec S обороти играят
Като напомня педала на спирачката на загасена кола педала става твърд. След като запаля става мек. Ще ходя да й проверят клапаните. Така или иначе трябва да се смени гарнитура на капака на клапаните. Може да сменя и температурен датчик. Все пак колата е на 18 години може да е дал фира.
Разхода на колата е 8 - 8.5 газ при каране на климатик 120-130 км/ч след като смених кабели,бобина и свещи (просто информативно).
Колата страдаше от проблема със загряването, който изчезна след смяната на горепосочените елементи
. Карал съм форда 2 години така.
Разхода на колата е 8 - 8.5 газ при каране на климатик 120-130 км/ч след като смених кабели,бобина и свещи (просто информативно).
Колата страдаше от проблема със загряването, който изчезна след смяната на горепосочените елементи

- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 Zetec S обороти играят
А какво е общото на клапаните с работата на сервоапарата?teh_policer написа: ↑03 юни 2017, 19:58Като напомня педала на спирачката на загасена кола педала става твърд. След като запаля става мек. Ще ходя да й проверят клапаните...
Докато не работи двигателят, настъпването на педала изчерпва вакуума в сервопарата и започваш да помпиш само със собствените си мускули. След запалване, работещият двигател създава подналягане (вакуум) в колектора и сервото - педалът "омеква", защото сервото помага.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта