"Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4782
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Честно казано форд да прегрее, това да го видя, няма да мога да повярвам!
времето е като парите-никога не стига
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Така е, обаче тъпия компютър си мисли друго и най-лошото е, че като го игнорираш вкарва мотора в авариен режим и изключва цилиндри.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
При температура от 25 градуса навън, показанията от тест модът за температура на двигателя стигаха до 106 градуса макс. Извънградско, скорост 80-120. Стрелката за температурата не е мръднала от 12 часа. Въпросът ми е при колко градуса трябва да се включат преките и и двете ли трябва да работят?
Преди няколко дни, в по-студеното време, на градско каране вдигна макс 96 градуса. Погледнах перките, не работеха. Дясната, когато гледаш с лице към двигателя, се включи, когато пуснах климатика.
Нормално ли е това поведение? И също така, при мен направен ли е байпасът на маркучите:
едит - нямам байпас

Преди няколко дни, в по-студеното време, на градско каране вдигна макс 96 градуса. Погледнах перките, не работеха. Дясната, когато гледаш с лице към двигателя, се включи, когато пуснах климатика.
Нормално ли е това поведение? И също така, при мен направен ли е байпасът на маркучите:
едит - нямам байпас

- vanchomobil
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 26 окт 2016, 11:33
- Модел на автомобила: Focus Hatchback I - 1.6 16V (100 Hp)
- Местоположение: София/Хасково
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Здравейте,
Да си призная честно не разбирам особено от автомобили.
Преди време се запознах с един човек (уж разбирач - чете редовно форуми), който като ми видя фокуса и ми каза?
- Прегрява ли ти?
- Не
- Е, ще почне да ги прегрява!
Типично по български ме анатемоса.
До сега нямах никакъв проблем с прегряването,даже бях очарован,че стрелката като закове средата и няма мърдане.
Преди 2 седмици си закарах колата на майстор в Хасково за смяна на гарнитура, тъй като имаше теч на масло при свещите.
Казаха ми,че малко изпуска и антифриз и са сменили скобата, за да е по-стегнато и са изчистили малко наслагвания.
Тръгвам по магистралата към София и почна да играе стрелката като отива към червеното - за щастие не стига до там, след което се връща изключително бързо, което ме навежда на мисълта,че с тая скорост колата не прегрява реално,а само така си мисли.
В градски условия няма грам прегряване. Дори преди няколко дни ходих и изкачвах разни баири където уж трябва да загрее, но не мръдна стрелката. Само като се кача на път, който мога да вдигна 110 - 120км/час . го има проблема и то не постоянно.
Изчетох целия интернет за прегряване на фокус MK1 и виждам,че се правят някакви байпаси. Не съм сигурен дали е за байпас или по-скоро имам някакъв друг проблем след пипането на нещо работещо. Неговото предположение (на майстора) е ,че не се включва втора скорост на перката и ми препоръча да потърся диагностика.
Моля за съвет къде да отида в София да ми направят такава диагностика, тъй като при избора на майстори все удрям на камък.
Става въпрос за София.
Форд фокус Mk1 1.6 1999г.
Да си призная честно не разбирам особено от автомобили.
Преди време се запознах с един човек (уж разбирач - чете редовно форуми), който като ми видя фокуса и ми каза?
- Прегрява ли ти?
- Не
- Е, ще почне да ги прегрява!
Типично по български ме анатемоса.
До сега нямах никакъв проблем с прегряването,даже бях очарован,че стрелката като закове средата и няма мърдане.
Преди 2 седмици си закарах колата на майстор в Хасково за смяна на гарнитура, тъй като имаше теч на масло при свещите.
Казаха ми,че малко изпуска и антифриз и са сменили скобата, за да е по-стегнато и са изчистили малко наслагвания.
Тръгвам по магистралата към София и почна да играе стрелката като отива към червеното - за щастие не стига до там, след което се връща изключително бързо, което ме навежда на мисълта,че с тая скорост колата не прегрява реално,а само така си мисли.
В градски условия няма грам прегряване. Дори преди няколко дни ходих и изкачвах разни баири където уж трябва да загрее, но не мръдна стрелката. Само като се кача на път, който мога да вдигна 110 - 120км/час . го има проблема и то не постоянно.
Изчетох целия интернет за прегряване на фокус MK1 и виждам,че се правят някакви байпаси. Не съм сигурен дали е за байпас или по-скоро имам някакъв друг проблем след пипането на нещо работещо. Неговото предположение (на майстора) е ,че не се включва втора скорост на перката и ми препоръча да потърся диагностика.
Моля за съвет къде да отида в София да ми направят такава диагностика, тъй като при избора на майстори все удрям на камък.
Става въпрос за София.
Форд фокус Mk1 1.6 1999г.
- peterpetroff
- потребител
- Мнения: 191
- Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
- Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
На диагностката нищо няма да ти покаже, даже ЕКУ-то не е записало никакви грешки от тези мними прегрявания. Миналото лято бях в тази ситуация.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Ето това е човека . Аз лично вече съм напълно убеден, че става въпрос повече за софтуерен "бъг", отколкото за реален проблем.vanchomobil написа: ↑06 окт 2017, 12:27Здравейте,
...............
Моля за съвет къде да отида в София да ми направят такава диагностика, тъй като при избора на майстори все удрям на камък.
Става въпрос за София.
Форд фокус Mk1 1.6 1999г.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- vanchomobil
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 26 окт 2016, 11:33
- Модел на автомобила: Focus Hatchback I - 1.6 16V (100 Hp)
- Местоположение: София/Хасково
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
HACKO написа: ↑06 окт 2017, 15:07Ето това е човека . Аз лично вече съм напълно убеден, че става въпрос повече за софтуерен "бъг", отколкото за реален проблем.vanchomobil написа: ↑06 окт 2017, 12:27Здравейте,
...............
Моля за съвет къде да отида в София да ми направят такава диагностика, тъй като при избора на майстори все удрям на камък.
Става въпрос за София.
Форд фокус Mk1 1.6 1999г.
Благодаря, Наско. Обадих се и запазих час

Дано след ремонта всичко е ок.
- vanchomobil
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 26 окт 2016, 11:33
- Модел на автомобила: Focus Hatchback I - 1.6 16V (100 Hp)
- Местоположение: София/Хасково
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Здравейте,
Пиша отново по темата с малко забавяне, като този път е не с цел да се оплаквам,а точно обратното.
След намесата на Fordmaniac - проблемът е решен.
Първо беше направен байпас, което не реши проблема. След смяна на термостат - вече няма проблем с прегряването
Пиша отново по темата с малко забавяне, като този път е не с цел да се оплаквам,а точно обратното.
След намесата на Fordmaniac - проблемът е решен.
Първо беше направен байпас, което не реши проблема. След смяна на термостат - вече няма проблем с прегряването

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1624
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Да покажа друг случай.
Това е напредничав случай на решение на проблема : Лечение с дрелка за лятното прегряване, ама зимата без парно!
Поздрави
Това е напредничав случай на решение на проблема : Лечение с дрелка за лятното прегряване, ама зимата без парно!
Поздрави
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
На практика е елегантна вариация на байпаса, ефекта е същия.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Milen74
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 03 юни 2012, 13:16
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 99г
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: RE: Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
И една дупка върши работа и зимата не мре чак толкова парното.Изпробвано във продължение на 2 години.fordmaniac написа:Да покажа друг случай.
Това е напредничав случай на решение на проблема : Лечение с дрелка за лятното прегряване, ама зимата без парно!
Поздрави
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
За какво ти е подобно "решение", ако няма парно зимата. 

- napsi
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 31 мар 2013, 22:14
- Модел на автомобила: Focus 1.6 99г
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
В крайна сметка какъв размер е големия тройник, 32-16-32 или 28-16-28?
- DapKo
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 22 ное 2013, 08:36
- Модел на автомобила: Ford Focus Ghia
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Здравейте, и аз имах същия проблем, оказа че повечето водни помпи са с малки лопатки и на дължина и на ширина, та след смяна на две третата я уцелихме и сега нямам никакъв проблем.
INA 530 0140 30 водна помпа
INA 530 0140 30 водна помпа
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 05 авг 2018, 11:04
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
А можете ли да препоръчате някой от Пловдив който да може да оправи проблема с прегряването?
- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Има достатъчно изписано, обяснено и дадено с точни размери, че и сам да си го нааправиш. Защо да даваш пари на сервизи ?
- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
И по темата само да вметна, байпаса в момента съм го изолирал, че по зор загрява сега, особенно като е студено. Разликата е голяма не само в загряването, но и в парното .
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Нормално, все пак целта на байпаса е да предизвика по-ранно отваряне на термостата.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1624
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Проблема с охлаждането не е късно отваряне на термостата, а в невъзможността за нормална циркулация на антифриза при високи натоварвания на мотора заради недобро самообезвъздушаване. Кофти направена водна система : https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... B5#p557340
Проблем след байпас с парното няма как да има и няма. Проверено на много коли, а и аз карам такава ( слагах байпаса още при предишния собственик ).
Между впрочем много хора не им се вярва за прегряването. Причината е в софтуера на таблото, смотан е и държи отвес стрелката в много широк диапазон. За 3 градуса от перпендикуляр влиза в прегряване и изглежда нереално.
Заради тези " съмнителни " прегрявания 1.6 много повече от 1.8 и 2.0 си пати от сегменти.
Поздрави.
Проблем след байпас с парното няма как да има и няма. Проверено на много коли, а и аз карам такава ( слагах байпаса още при предишния собственик ).
Между впрочем много хора не им се вярва за прегряването. Причината е в софтуера на таблото, смотан е и държи отвес стрелката в много широк диапазон. За 3 градуса от перпендикуляр влиза в прегряване и изглежда нереално.
Заради тези " съмнителни " прегрявания 1.6 много повече от 1.8 и 2.0 си пати от сегменти.
Поздрави.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта