Фокус 1.6 тдци чука като аванс
- boby
- потребител
- Мнения: 111
- Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
- Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
- Местоположение: СО
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс
Днес свалих този клапан, който е на много удобно място /от задната страна на двигателя откъм купето и на гърба на помпата/ след като го свалих нямаше никакви отлагания и буклуци, почистих го с WD напръсках го обилно, продухах го с въздух и го монтирах обратно. Нямаше никаква разлика нито в налягането на рейката нито в работата на мотора. Налягането в рейката си остана 350 бара при нормални 290. Имах подозрения, че клапана е задръстен но той е след филтъра и няма никакви отлагания. Проблема остава.Penyo63 написа: ↑15 ное 2017, 22:44Не отчита грешка , защото компютъра коригира или по точно успява да коригира работата на IMV клапана. Според някои източници успява да го прави до 30 процента извън параметрите му. Но макар и да е вкаран насилствено в параметрите все пак не е естествена(чиста) работа му. Едно е да регулира 260 бара на 760 оборота, друго е на него да му се правят 120 бара и компа да му пуска принудително още 300 милиампера ток, да го накара да работи като "хората". Та от тази насилствена "хубост" се получават чукане, димене и др. Има и друго - управляващия го сигнал е широчинно модулиран и При не гарантирана стабилна връзка между компа и клапана се получават шумове. Та такива едни теории имам. Който му се занимава може да експериментира, на който не му се бара нищо да си кара колата така.
- Penyo63
- потребител
- Мнения: 172
- Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
- Модел на автомобила: jaguar x type
- Местоположение: с. Синапово
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс
Боби, излишно си се назорил да го сваляш този клапан. може да се провери и без сваляне.Има много начини, по простите са естествено и по- не надежни. Най- сигурните са с осцилоскоп сваляне на диаграма и сравняване с еталона такава. Другото е през диагностиката да се види коефицента на запълване на управляващия сигнал. След това е измерване на съпротивлението на бобинката и мерене на тока. Тези не ги препоръчвам защото са прецизни и леко опасни методи. Най-простия метод и естествено най- нееднозначния е следния: Откачаш маркуча на обратното гориво преди горивния филтър от към помпата и създаваш вакум (Аз го правя с дълга прозрачна шлаухка за да не глътна гориво и уста) При даден контакт на контакния ключ засмукването трябва да е невъзможно. Сам разбираш че последното е супер аматьорско и освен това се иска усет и рутина да усетиш дозатора. Според чуждите форуми като фордталк по чести са проблемите в кабела между компа и дозатора, отколкото самия дозатор. Има и други методи за проверка които не споменавам. Иначе като го свали усетили дали пружината е загубила свойствата си. или пък че не затваря плътно. Сигурно не. Но все пак ентусиазма е нещо от което се започва и винаги го уважавам. Така че не съжалявай че си го свалил. Поздрави и успех в търсене на истината.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.
- boby
- потребител
- Мнения: 111
- Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
- Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
- Местоположение: СО
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс
Благодаря, ще пробвам и това с вакума а иначе показва някъкви проценти на клапана ама с какъв еталон да го сравня не знам с програма форд скан.Penyo63 написа: ↑26 ное 2017, 20:47Боби, излишно си се назорил да го сваляш този клапан. може да се провери и без сваляне.Има много начини, по простите са естествено и по- не надежни. Най- сигурните са с осцилоскоп сваляне на диаграма и сравняване с еталона такава. Другото е през диагностиката да се види коефицента на запълване на управляващия сигнал. След това е измерване на съпротивлението на бобинката и мерене на тока. Тези не ги препоръчвам защото са прецизни и леко опасни методи. Най-простия метод и естествено най- нееднозначния е следния: Откачаш маркуча на обратното гориво преди горивния филтър от към помпата и създаваш вакум (Аз го правя с дълга прозрачна шлаухка за да не глътна гориво и уста) При даден контакт на контакния ключ засмукването трябва да е невъзможно. Сам разбираш че последното е супер аматьорско и освен това се иска усет и рутина да усетиш дозатора. Според чуждите форуми като фордталк по чести са проблемите в кабела между компа и дозатора, отколкото самия дозатор. Има и други методи за проверка които не споменавам. Иначе като го свали усетили дали пружината е загубила свойствата си. или пък че не затваря плътно. Сигурно не. Но все пак ентусиазма е нещо от което се започва и винаги го уважавам. Така че не съжалявай че си го свалил. Поздрави и успех в търсене на истината.
- Penyo63
- потребител
- Мнения: 172
- Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
- Модел на автомобила: jaguar x type
- Местоположение: с. Синапово
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс
Коефициента на запълване е 30 процента на тихи обороти за система Делфи. За другото оборудване като осцилоскоп, токови клещи, индуктивен и капацитивен датчик, са много скъпи в България. Не си струва да се инвестира в тях, освен ако не си решил да си вадиш хляба с това. За това с вакума чрез засмукване показва дали клапана затваря плътно, което изобщо не е малко още повече че е без пари. Можеш също да измериш и съпротивлението на бобинката. Хубаво е да ти покаже 5 ома. Само моля те да не забравиш да свържиш буксата както си е била преди да завъртиш ключа да запалиш. Иначе извън тези неща другото е сложно, което идва от комбинацията ток, компютър и хидравлика( иглата на клапана се подпира хидравлично за да не консумира ток). Най-лесното е да идеш в някой сервиз, дори и МП, да ти кажат какво и е на колата. А можеш да си я караш и така ако не те бърка много много. Това което пиша е и до някъде и да остане написано, ако не на теб, на някой друг може да свърши работа. Преди години така се блъсках с един SPV дозатор на Мазда и изчетох сигурно 100 страници, докато намерих лек за колата. Хубаво е всичко да идва ей така, наготово и лесно, ама сори. Успех.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.
- boby
- потребител
- Мнения: 111
- Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
- Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
- Местоположение: СО
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс
Благодаря, но съм решил да открия проблема.Penyo63 написа: ↑27 ное 2017, 22:25Коефициента на запълване е 30 процента на тихи обороти за система Делфи. За другото оборудване като осцилоскоп, токови клещи, индуктивен и капацитивен датчик, са много скъпи в България. Не си струва да се инвестира в тях, освен ако не си решил да си вадиш хляба с това. За това с вакума чрез засмукване показва дали клапана затваря плътно, което изобщо не е малко още повече че е без пари. Можеш също да измериш и съпротивлението на бобинката. Хубаво е да ти покаже 5 ома. Само моля те да не забравиш да свържиш буксата както си е била преди да завъртиш ключа да запалиш. Иначе извън тези неща другото е сложно, което идва от комбинацията ток, компютър и хидравлика( иглата на клапана се подпира хидравлично за да не консумира ток). Най-лесното е да идеш в някой сервиз, дори и МП, да ти кажат какво и е на колата. А можеш да си я караш и така ако не те бърка много много. Това което пиша е и до някъде и да остане написано, ако не на теб, на някой друг може да свърши работа. Преди години така се блъсках с един SPV дозатор на Мазда и изчетох сигурно 100 страници, докато намерих лек за колата. Хубаво е всичко да идва ей така, наготово и лесно, ама сори. Успех.
- boby
- потребител
- Мнения: 111
- Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
- Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
- Местоположение: СО
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс
Така изглежда шайбата на ангренажа https://www.megaparts.bg/product/1818720735
- boby
- потребител
- Мнения: 111
- Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
- Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
- Местоположение: СО
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс
Възможно ли е от проблеми с геометрия на турбото да пренадува, да работи твърдо и да чука на аванс?
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс
Моето турбо не е с променлива геометрия и си чука ... Не е лошо да се погледне софтуера все пак. Отложил съм всичко до пролетта, през зимата не ми се занимава.Вероятно ще се разходя до Ямбол за експертно мнение , че тук / в Русе/ всеки има някаква идея от бутален болт до не знам какво си , а подозирам нещо тъпо ще излезе накрая, ама майстор си трябва.
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс
Както бях писал в друга тема - появи се грешка Engine system fault , но бях в чужбина и излезе от сервиз преди 3-4 дни. Изчаках малко преди да напиша тоя пост , за да съм сигурен , че не е временно , но чукането ми изчезна .... след смяната на 4-те подгревни свещи. Нищо друго не е бутано по колата. Както и сам предполагах , че ще излезе нещо тъпо в крайна сметка. Два пропуска при модела , единия - не показва по никакъв начин изгоряла подгревна свещ и второ - влезе в сервизен режим за такава простотия. Не твърдя , че това е решението - при мен това се оказа.
- paintman
- потребител
- Мнения: 102
- Регистриран: 23 фев 2006, 17:42
- Модел на автомобила: Ford SieRRa 2.0i 113hp 89g
Ford Focus 1.8tdci 115 02g
Ford Fiesta 1.25i 82hp 11g
Ford Focus 1.6Tdci 90hp 09g
Ford Focus 1.0 125hp 18g - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс
Записва грешка за свещите ако има повече от 2 изгорели.И влиза в авариен режим.
- boby
- потребител
- Мнения: 111
- Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
- Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
- Местоположение: СО
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс
При мен чукането е само при загрял напълно мотор т. е. при 80 градуса. Като студена нечука. При изгоряла свещ записва грешка Р138 В.
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс
Да дадете мнение по един проблем.Фокус с мотор ккда1.8 Студен пали и работи нормално.Налягане в реила 280 бара.Проблеми никакви и цял ден да работи.Като го изгася и запаля отново вдига налагането на 430 бара и започва да работи шумно и припушва.Датчика на реила сменен и регулатора за наляганена проблема си остана.Температура на входящия въздух в норма,на мотора в норма на горивота също.Геометрията работи коректно.Системата е сименс с пиезо дюзи и те проверени в сервиз всичко е ок.
- Penyo63
- потребител
- Мнения: 172
- Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
- Модел на автомобила: jaguar x type
- Местоположение: с. Синапово
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс
Цветане, миналата година четох във форума на TalkFord.com,колегите са стигнали до извода за случаи като твоя, че проблема е от ел. инсталацията от компа до регулатора на помпата. Търсих дискусията за да я приложа към поста си но не успях да я намеря. Още повече че е на английски и иска повече време четене. Има логика защото по кабела върви честотно модулиран сигнал и е възможно да се получат всякакви изкривявания при различни ситуации.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс
Имам програма за проверка,в която има всичко.И аз в това вече се съмнявам защото инсталацията е увита със скоч което ме навежда на мисълта че предишния собственик е правил нещо.Собственика на автомобила му звъня поне да каже какво се е случвало но той мълчи като партизанин на разпит.Но интересното е че при един от опитите в момента в който откачих куплунга на датчика за температура на горивото колата заработи нормално.След това пак същата история
- Penyo63
- потребител
- Мнения: 172
- Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
- Модел на автомобила: jaguar x type
- Местоположение: с. Синапово
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс
Датчика за температурата е с един кабел, и регулатора е с един кабел. И двата кабела са в една оплетка идваща от друга оплетка, а пък другата оплетка идва от компа, Така е по принцип, на твоята кола не знам. И ако има някакво мешане на сигналите то няма да е от типа :"даде на късо и изгърмя бушона" а ще е едно по така............да не казвам какво. Единия сигнал е по К линията. Другия сигнал е по L линията. Има няколко начина да се установи причината каква е, но са все свързани с това, че трябва да се вземе решение на место- гледайки колата, От далече е лесно да се каже "АМИ РАЗПЛЕТИ ОПЛЕТКИТЕ И ВИЖ"
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс
Не са колега.Датчика за температурата е горе на излишната нафта.И са два кабела
- Penyo63
- потребител
- Мнения: 172
- Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
- Модел на автомобила: jaguar x type
- Местоположение: с. Синапово
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс
Разликата е, че масата е в компа, а не на корпуса на двигателя.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс
Знам но това куче вече ми писва.А собственика ми е приятел и е кофти
- Penyo63
- потребител
- Мнения: 172
- Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
- Модел на автомобила: jaguar x type
- Местоположение: с. Синапово
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс
Ако, не ти е много трудно смени горивния филтър. Може да е някой много евтин само заради пробата. Толкова за 15 мин. работа нищо няма да и стане на колата.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.
- stoqn_dimov1982
- потребител
- Мнения: 41
- Регистриран: 27 юни 2011, 15:19
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 95г
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс
Здравейте, има ли някакво развитие по темата?
На мен ми се наложи да сменя демпферната шайба на същия двигател и започна да трака по същия начин, който описва колегата "като аванс".
След това си викам прескочила е зъб на ангренажа, но уви смених ролките и ремъка зацепена е както трябва по белези и пак работи така. Та въпроса ми е следния възможно ли е да е от новата демпферна шайба проблема и да не сработва добре с датчика на коляновия вал?
Благодаря предварително!
На мен ми се наложи да сменя демпферната шайба на същия двигател и започна да трака по същия начин, който описва колегата "като аванс".
След това си викам прескочила е зъб на ангренажа, но уви смених ролките и ремъка зацепена е както трябва по белези и пак работи така. Та въпроса ми е следния възможно ли е да е от новата демпферна шайба проблема и да не сработва добре с датчика на коляновия вал?
Благодаря предварително!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 36 госта