ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.
-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 12 окт 2021, 10:27
- Местоположение: Враца
- Status: Извън линия
ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.
Няма вече такива двигатели, дето не удрят клапани.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.
Най лесно може да се провери като за начало ти премерят компресията ако е ударило клапаните няма да има никаква или с ендоскоп през свещите.
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.
Колега, би ли пояснил за какви пластинки/ламаринки говориш? Иначе мотора се зацепва със спец инструмент, който фиксира муфите на разпр. валове и пин, който фиксира коляновия вал в ГМТ.
. Друг е въпроса колко трябва да си луд да си купиш такава.
Но шанса да не е ударила клапани клони към 0.
Има, някои Лади с 8 клапанови мотори все още излизат с такива

-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 12 окт 2021, 10:27
- Местоположение: Враца
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.
за тази от ляво която при свалянето майстора я счупи ако твоята е със същия двигател дали зъбното колело ти е също със 19 зъба ?
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.
Ми не съм ги броил зъбите на моята. 1104088 - това е FINIS кода на зъбчатката. Доколкото мога да преброя по снимките в нета са 19 зъба. Тези пластини даже не съм забелязал да ги има на моята зъбчатка. По принцип на теория зъбите на зъбчатката на коляновия вал трябва да са точно 2 пъти по-малко от тези на зъбчатката на разпр. вал, понеже разпр. вас се върти 2 пъти по-бавно от коляновия, но това е само на ТЕОРИЯ.
П.С. Сега като се загледах това не са пластини, а просто са бордовете на зъбчатката, които поради някаква причина при теб са се отделили. По принцип те направляват ремъка, да не се изхлузи от цялата система.
П.С. Сега като се загледах това не са пластини, а просто са бордовете на зъбчатката, които поради някаква причина при теб са се отделили. По принцип те направляват ремъка, да не се изхлузи от цялата система.
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.
Ако това е горната муфа това са променливите муфи за газоразпределението и не се ремонтират само с нови цената им е по 400 на брой демек трябва да смениш и двете една входяща и изходяща. Ама защо не провериш първо дали не са ти огънати клапаните. А ако е долната ти трябва и нов болт.
-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 12 окт 2021, 10:27
- Местоположение: Враца
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.
Долната е и според мен като е обслужвана преди не са сменяли болта и затова е направило белята ,понеже се въртеше свободно след като свалих ангренажа и заради това се надявам да не е изкривило някой клапан .
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.
Щом се е въртяла значи е имало среща бутала клапани и при мене не бяха затегнали тази ролка и сгънаха 8 клапана ама за тяхна сметка. Ако си решил да го правиш този двигател смени си горните муфи на разпределителните валове защото не карат дълго и ще плащаш накрая двойно.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1628
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.
Мотора задължително е смачкал доста клапани.
Зъбчатката е сваляна варварски, щом са скъсани точковите заварки. Майсторска работа!!!
Проблема с болта възниква, когато " майсторъТТ " е оборудван с ударен гайковерт, а не с динамометричен ключ .
Зацепването изглежда лесно: взимаш инструмента и готово. Да, ама не! Има много подробности, затова TiVCT на Фокус 2 да идват с грешки в зацепването. Фокус 3 още са нови и не са ходили при такива " майстори " .
Двете колелета на VVT -то са 520 лВ. цена от преди седмица ( общо двете ) , утре ги сменям на една кола.
Поздрави.
Зъбчатката е сваляна варварски, щом са скъсани точковите заварки. Майсторска работа!!!
Проблема с болта възниква, когато " майсторъТТ " е оборудван с ударен гайковерт, а не с динамометричен ключ .
Зацепването изглежда лесно: взимаш инструмента и готово. Да, ама не! Има много подробности, затова TiVCT на Фокус 2 да идват с грешки в зацепването. Фокус 3 още са нови и не са ходили при такива " майстори " .
Двете колелета на VVT -то са 520 лВ. цена от преди седмица ( общо двете ) , утре ги сменям на една кола.
Поздрави.
-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 12 окт 2021, 10:27
- Местоположение: Враца
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.
Обмислям варянта да взвма ст или рс англичанка и да направя транспплантация понеже много нерви ми се виждат в това ti vct и почти никой не раБира от тях.
-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 12 окт 2021, 10:27
- Местоположение: Враца
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.
Кой муфи визираш може ли снимка ?fordmaniac написа: ↑13 окт 2021, 20:16Мотора задължително е смачкал доста клапани.
Зъбчатката е сваляна варварски, щом са скъсани точковите заварки. Майсторска работа!!!
Проблема с болта възниква, когато " майсторъТТ " е оборудван с ударен гайковерт, а не с динамометричен ключ .
Зацепването изглежда лесно: взимаш инструмента и готово. Да, ама не! Има много подробности, затова TiVCT на Фокус 2 да идват с грешки в зацепването. Фокус 3 още са нови и не са ходили при такива " майстори " .
Двете колелета на VVT -то са 520 лВ. цена от преди седмица ( общо двете ) , утре ги сменям на една кола.
Поздрави.
-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 12 окт 2021, 10:27
- Местоположение: Враца
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.
Кои муфи визираш може ли снимка ?aspasia написа: ↑13 окт 2021, 13:42Щом се е въртяла значи е имало среща бутала клапани и при мене не бяха затегнали тази ролка и сгънаха 8 клапана ама за тяхна сметка. Ако си решил да го правиш този двигател смени си горните муфи на разпределителните валове защото не карат дълго и ще плащаш накрая двойно.
- zz_stefanov
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 04 авг 2020, 21:23
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk 2,5 газ/бензин 1,6 Ti-VCT 115 к.с.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.
fordmaniac, има ли някакъв риск за мотора ако коригиращите газоразпределението муфи са повредени (изключвам вариянта да е прескочил зъб на ремъка).fordmaniac написа: ↑13 окт 2021, 20:16Мотора задължително е смачкал доста клапани.
Зъбчатката е сваляна варварски, щом са скъсани точковите заварки. Майсторска работа!!!
Проблема с болта възниква, когато " майсторъТТ " е оборудван с ударен гайковерт, а не с динамометричен ключ .
Зацепването изглежда лесно: взимаш инструмента и готово. Да, ама не! Има много подробности, затова TiVCT на Фокус 2 да идват с грешки в зацепването. Фокус 3 още са нови и не са ходили при такива " майстори " .
Двете колелета на VVT -то са 520 лВ. цена от преди седмица ( общо двете ) , утре ги сменям на една кола.
Поздрави.
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.
tishokirilov написа: ↑14 окт 2021, 09:57Кой муфи визираш може ли снимка ? Горните двете на разпределителните валовеfordmaniac написа: ↑13 окт 2021, 20:16Мотора задължително е смачкал доста клапани.
Зъбчатката е сваляна варварски, щом са скъсани точковите заварки. Майсторска работа!!!
Проблема с болта възниква, когато " майсторъТТ " е оборудван с ударен гайковерт, а не с динамометричен ключ .
Зацепването изглежда лесно: взимаш инструмента и готово. Да, ама не! Има много подробности, затова TiVCT на Фокус 2 да идват с грешки в зацепването. Фокус 3 още са нови и не са ходили при такива " майстори " .
Двете колелета на VVT -то са 520 лВ. цена от преди седмица ( общо двете ) , утре ги сменям на една кола.
Поздрави.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1628
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.
Колегата е качил снимка.
zz_stefanov написа: ↑14 окт 2021, 11:17има ли някакъв риск за мотора ако коригиращите газоразпределението муфи са повредени
Ефекта от неработещи VVT актюатори е влошаване на вървенето. То още от първия опит на Форд с въртене на всмукателен вал при Пума 1.7 беше същото, но там вала се местеше в две крайни позиции. Докато при 1.6TiVCT-115HP и следващите при Фокус 3 се въртят и всмукателния и изпускателния вал и заемат 3 ( три ) различни позиции. Хубавото е, че веднага датчиците за позиция на валовете веднага алармират и святка " лампа повреда двигател " . Риск за двигателя и да има, рядко някой ще го кара дълго време със светеща лампичка.
Поздрави.
А, е тва искам да го видя!!! На кола след 2000 година такива транслантации са меко казано ужасно ( почти невъзможно ) трудни.tishokirilov написа: ↑14 окт 2021, 09:33Обмислям варянта да взвма ст или рс англичанка и да направя транспплантация
- zz_stefanov
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 04 авг 2020, 21:23
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk 2,5 газ/бензин 1,6 Ti-VCT 115 к.с.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 12 окт 2021, 10:27
- Местоположение: Враца
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.
Снощи сложих ролката зацепихме го но единия разпр.вал не върти , днес ще се отваря главата да видим какво се случва 

-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.
Офтопик, но тази кола нали е с два катализатора и четири ламбди, че ми спориха че не било така 

- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.
До 2006 моделите са така - 4 ламбда сонди, 2 катализатора, термостат с електронно управление отварящ на 98 градуса или когато ECU-то реши. После ги опростяват.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 14 госта