Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 10 юли 2022, 15:54
- Местоположение: Оряхово
- Status: Извън линия
Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0
Привет, група!
Пред огромна дилема съм. Предстои ми оглед на Ford Focus mk3 в следните два варианта:
- 1.6 ecoboost 150к.с. 2011г.
- 1.0 ecoboost 125к.с. 2013г.
Въпросът ми е кой от двата двигателя е по - издръжлив, надежден и има ли значителна разлика в разхода на гориво между двата варианта?
Ще съм много благодарен защото срещам много смесени мнения и ми е трудно да взема решение.
Пред огромна дилема съм. Предстои ми оглед на Ford Focus mk3 в следните два варианта:
- 1.6 ecoboost 150к.с. 2011г.
- 1.0 ecoboost 125к.с. 2013г.
Въпросът ми е кой от двата двигателя е по - издръжлив, надежден и има ли значителна разлика в разхода на гориво между двата варианта?
Ще съм много благодарен защото срещам много смесени мнения и ми е трудно да взема решение.
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4782
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0
За мен лично, колкото по-голям двг, толкова по-добре!
времето е като парите-никога не стига
-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
- Местоположение: Ruse
- Status: Извън линия
Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0
Освен, ако големият двигател не е направен на база малкия - справка корейците 2.0 и 2.4.
Тогава по-добре да вземеш малкия.
Тогава по-добре да вземеш малкия.
-
- потребител
- Мнения: 537
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0
Всеки сам си преценява. За мен бензин под 1.6 и дизел под 2.0 не са двигатели за автомобили.За друго може и да стават.... 

- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1180
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0
В случая обаче, не е така.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
- Saggy
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 08 дек 2016, 23:47
- Модел на автомобила: Форд Фокус MK2.5
1.6 Duratec 100 к.с. бензин 2011г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0
За 1.6 не могат да се чуят добри неща. Самият факт, че е спрян от производство все още, докато Фокус 3 се произвежда, говори достатъчно.
-
- потребител
- Мнения: 537
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0
От много отдавна финансисти и отдели по маркетинг и реклама определят какво да се произвежда, как да се представи, какви отличия трябва да вземе и как да се постигне това.
-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
- Местоположение: Ruse
- Status: Извън линия
Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0
Екобустите са двигатели за еднократна употреба. Както и повечето съвременни боклуци, с които ни притикват доста успешно...
Ако дуратека караше по 400-500к и можеше да му се направи 1 шлайф, тези новите след 150-200 хил. км и отиват на боклука - няма месо за шлайфане, а има и турбо. Продават ти нов шортблок (блок с колянов вал) и продължаваш да караш.
А за двата ремъка в масло - просто нямам думи... Иновативно със стил...
Аз бих взел 1.6 VCT Дуратек, въпреки че няма динамика, въпреки че е стар като технология - поне ще движи колата...
Ако дуратека караше по 400-500к и можеше да му се направи 1 шлайф, тези новите след 150-200 хил. км и отиват на боклука - няма месо за шлайфане, а има и турбо. Продават ти нов шортблок (блок с колянов вал) и продължаваш да караш.
А за двата ремъка в масло - просто нямам думи... Иновативно със стил...
Аз бих взел 1.6 VCT Дуратек, въпреки че няма динамика, въпреки че е стар като технология - поне ще движи колата...
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0
И от къде ще го намериш такъв? За Фокус 3 става въпрос.
-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
- Местоположение: Ruse
- Status: Извън линия
Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0
https://www.cars.bg/offer/611aa19b8451b562fb2c8f03
30 секунди търсене в карс-а.
Не знам в какво състояние е, но който търси - намира...
30 секунди търсене в карс-а.
Не знам в какво състояние е, но който търси - намира...
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 562
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0
При Фокус 3 1.6 Ti-VCT мотора дори има вариант със 125к.с.
https://www.auto-data.net/bg/ford-focus ... 25hp-19882 .
https://www.auto-data.net/bg/ford-focus ... 25hp-19882 .
Проблема му е не толкова, че е с ниска динамика, а диапазона в обороти в които е с добра динамика. Над 4000 rpm е съвсем адекватен, но това не е съвсем ок за ежедневно шофиране в града. Иначе по темата за първите Ecoboost-и знам, че имат някакъв проблем с охлаждането (някаква пластмасова тръба се пука) за който си има бюлетин и се оправя безплатно от Форд. Така, че ако купувам такъв бих проверил дали е минал през въпросната сервизна кампания. Иначе е ясно, че са мотори главно за първи собественик. Предимствата им са динамиката в ниските обороти и ниския разход, ако случиш на пазена кола за мен са ок, особено ако са след фейс лифта 2014.
- Saggy
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 08 дек 2016, 23:47
- Модел на автомобила: Форд Фокус MK2.5
1.6 Duratec 100 к.с. бензин 2011г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0
Ако купуваш фейслифтов фокус 3 след 2014 наистина е по-добре - говоря за 1.0. Там сигурно и пробегът ще е по-малък, но пък цените са високи в момента. Относно Duratec-а, аз съм с чистия 1.6 без Ti-VCT и бих казал, че за града е съвсем ОК, за магистрала също. Можеш да усетиш някаква липса на мощност при изпреварвания на първокласен път, но там сваляш 1-2 предавки и се изпреварва нормално. Дори моят е 101 к.с., а пък Ti-VCT е повече - 115 или 125, както са казали по-горе. Ако имах избор между две еквивалетни коли като пробег, по-скоро бих избрал Duratec-a заради по-простата и изпитана технология. Шанс е на какво ще попаднеш по автокъщите.
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0
Доколкото съм разбрал четейки и зяпайки при руснаците проблем при 1.6 Дуратек двигателя 115к.с. слабо място са фазорегулаторите, които се намират в края на разпр. валове , и като се разтропат не подлежат на ремонт, а се подменят с нови(оригинални), като процедурата не е евтина(то кое ли вече е). Твърдят, че изкарват около 150 000км., ама така ли е всъщност-направило ми е впечатление дали заради скапани горива и масла,което признават, както и лоши пътища(то, не че нашите са цвете) определенията им за "живота" на доста агрегати са бая занижени-според техните твърдения добичето ми отдавна да е предало Богу дух-казват, че ако двигател Дуратек изкара 300 000км. е върхът! За Екобуст-200 000км.
Много автомати-слаби резултати!
- zz_stefanov
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 04 авг 2020, 21:23
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk 2,5 газ/бензин 1,6 Ti-VCT 115 к.с.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0
Дуратека лесно се газифицира.
Тук обаче избора е между два екобуста.
Тук обаче избора е между два екобуста.
-
- потребител
- Мнения: 68
- Регистриран: 08 сеп 2018, 09:53
- Модел на автомобила: MAVERIK 2; 2006 год. ; 2,3L; 110kw; MT; AWD-2 броя
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1624
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0
За последните 2 години имам 7 обаждания за аварирали 1.0 Еко бусТ . Или задрали лагери на колянов вал или скъсан ремък.
Някои са купувани тука от Мото Пфое, други са нов внос. Километри между 130 и 200 х.кМ.
Инженерите иноватори на това недоразумение "мокър ремък " не са влизали в сервиз и не са виждали и разглобявали нормална кола с ремък! Иначе нямаше и да им хрумне тази дивотия. Не напразно на следващото поколение 1.0 са сложили верига. При положение, че на 1.8-2.3 бензиновите мотори веригата има прекрасен механизъм за автоматично натягане и кара над 250 х,кМ. ! Да не говоря за старите Фиести до 2000 г 1.1 и 1.3 , дето така и не съм сменял верига.
С мокрият ремък е някаква мода, Пежо - Ситроен също имат 1.2 три цилиндров и там е пълно с плачещи.
1.6 е по конвенционален. Само дето е с директно впръскване и турбо. Колега ми се обади за спукан блок на четвърти цилиндър, не съм ходил да го видя. Над 200 х.кМ. бил. За него англичаните имали чип, в който са премахнати всички свръх бедни режими и оцелявал повече.
А вече имам куражлия, сложил газова на 1.6 150 к.с. Газаджията казал, че няма проблем, питах го за кой: за него, за тебе или за колата?! Впръсквало бензин някакъв процент. Резултата 21 х.кМ и два стопени клапана.
Така че само на бензин!
Поздрави.
Някои са купувани тука от Мото Пфое, други са нов внос. Километри между 130 и 200 х.кМ.
Инженерите иноватори на това недоразумение "мокър ремък " не са влизали в сервиз и не са виждали и разглобявали нормална кола с ремък! Иначе нямаше и да им хрумне тази дивотия. Не напразно на следващото поколение 1.0 са сложили верига. При положение, че на 1.8-2.3 бензиновите мотори веригата има прекрасен механизъм за автоматично натягане и кара над 250 х,кМ. ! Да не говоря за старите Фиести до 2000 г 1.1 и 1.3 , дето така и не съм сменял верига.
С мокрият ремък е някаква мода, Пежо - Ситроен също имат 1.2 три цилиндров и там е пълно с плачещи.
1.6 е по конвенционален. Само дето е с директно впръскване и турбо. Колега ми се обади за спукан блок на четвърти цилиндър, не съм ходил да го видя. Над 200 х.кМ. бил. За него англичаните имали чип, в който са премахнати всички свръх бедни режими и оцелявал повече.
А вече имам куражлия, сложил газова на 1.6 150 к.с. Газаджията казал, че няма проблем, питах го за кой: за него, за тебе или за колата?! Впръсквало бензин някакъв процент. Резултата 21 х.кМ и два стопени клапана.
Така че само на бензин!
Поздрави.
-
- потребител
- Мнения: 83
- Регистриран: 05 мар 2014, 17:54
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 115 hp
- Status: Извън линия
Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0
Карам 1,0 екобуст и мога да кажа, че двг. е тих и приятен зя каране. Следя форумите у нас и съм се натъквал само на едно /1/ оплакване за скъсан ремък и на нито един колега споделил, че е сменил ангренажа /а има доста коли на около 10 г./. Когато купувах моя попитах в Мото-Пфое за интервала за смяна на ремъка отговориха ми, че днес се препоръчва 8 г. или 160 000 км /първоначло са били 10 г или 200 К/. В общи линии всеобщо е мнението, че ремъкът км си ги изкарва, но старее и на 8 г. бих се замислил за смяна. Иначе лошо ... Друг е въпросът, че у нас няма много мераклии за този ремонт, щото е доста работа. В Русия/Украйна ги сменят в почти всеки сервиз вече.
-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
- Местоположение: Ruse
- Status: Извън линия
Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0
Е доста доста - колко много да е... Повече от смяна на верига на дуратек едва ли...
-
- потребител
- Мнения: 83
- Регистриран: 05 мар 2014, 17:54
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 115 hp
- Status: Извън линия
Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0
Ами 10-12 часа ... и 1500 лв в МотоПфое и около 800 -1000 в друг сервиз /ако се навие и може да го направи като хората/. Не знам при дуратека как е.
-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
- Местоположение: Ruse
- Status: Извън линия
Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0
Ангренаж дуратек комплект - 2 вериги, ролки, обтегачи, банани - 5-600 лв. без смяната неоригинален, гарнитури капаци още кинти. Смяната пак там някъде ще е като време...
1300 лева ми излязоха само частите - подмяна на изпускателни клапани + сервизиране на главата + смяна на ангренаж...
1300 лева ми излязоха само частите - подмяна на изпускателни клапани + сервизиране на главата + смяна на ангренаж...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта