Детонации

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
l_m_b
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 27 яну 2005, 12:56
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.3mi '94
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Детонации

Мнение от l_m_b » 13 окт 2005, 21:33

Здравейте, колеги!

Имам малък проблем и бих желал да се консултирам с вас.

Когато отида при ауспуха на колата дочувам слаби детонации от време на време. Има ги и на бензин и на газ, а детонациите със сигурност не са няй-доброто нещо за един двигател (особено 1.3 например) и не бих искал да ги чувам.

Предположенията ми са следните:

1. Свещи (едва ли - нови на 1000км - MotorCraft)
2. Кабели на свещите (нови - на 1000км, някакви датски май бяха, изглеждат много добре)
3. Дистрибуторната капачка, палец - то това чудо има такива, нали :oops: ? (главния заподозрян!)
4. Неправилно регулирани клапани - не мисля че поведението би било такова (най-малки подозрения).

Иначе количката се държи перфектно, вътре нищо не можеш да усетиш, нито има видима загуба на мощност.

Какво да направя, според вас?

Благодаря ви предварително за мненията.
Форд Фиеста
1.3mi
09.1994

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 14 окт 2005, 09:55

Дали пък не е от катализатора? Имаш ли въобще такова нещо?
Детонациите в гърнетата ли са или в смукателните колектори?


:twisted:

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 14 окт 2005, 09:58

Малко лаично, но детонации значи доизгаряне в колектора...т.е. недоизгоряла смес. Което значи или по-късно подаване на искра или по-ранно отваряне на изп.клапан....или богата смес!

Потребителски аватар
l_m_b
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 27 яну 2005, 12:56
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.3mi '94
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от l_m_b » 14 окт 2005, 10:15

Значи за катализатор - има, но дълбоко се съмнявам, че там е причината. Иначе детонация, както каза kEFi, това е изгаряне на сместта в колектора поради някаква причина.

Недоизгорялата смес не значи непременно лошо предварение. В повечето случаи значи калпава искра, откъдето следва калпаво изгаряне (ако сложите свещи на 30 - 40 000км на колата съм уверен че ще има бая детонации). Затова именно се насочих към търсене на причини за кофтито искра. Естествено и предварението може да играе роля тук, както и богатата/бедната смес, но леко ме съмнява заради наличието на детонации и на бензин и на газ, както и заради нормалния разход на гориво...

Иначе за изпускателния клапан (това което kEFi каза) е възможна причина. Аз водих съкровището на реглаж на клапани преди два месеца и този "майстор" е заподозрян също в престъпление с/у Фиестата.

А какво мислите за дистрибутурната капачка, с това чудо никога не съм се занимавал? Възможно ли е да се таи причината там? В събота ще я заведа на някаква диагностика, за да видим тези токове дали нормално текат или се е...ат с колата.
Форд Фиеста
1.3mi
09.1994

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 14 окт 2005, 10:47

Реглажа на предварението при теп механично или електронно става?
Пробва ли проверка на кабелите в тъмна нощ (ръчно подаваш газ и гледаш за цветомузика)?
След майстора ли се появиха детонации....

Потребителски аватар
l_m_b
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 27 яну 2005, 12:56
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.3mi '94
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от l_m_b » 14 окт 2005, 11:01

Не знам преди или след майстора, скоро ги забелязах, защото в колата не се усеща нищо. А като я всех от онзи пич не ми хрумна да се заслушам, грешката там е изцяло моя, ама вече си знам.

А с кабели на 1 месец ако съм стигнал до цвето-музика, положението ще е наистина трагично (Made in China, Turkey или някой гараж) :? , но ще пробвам този съвет, разбира се. Предварението си признавам, че не зная как се регулира, може по-скоро е електронно, ако някой колега ме светне, няма да се разсърдя, а иначе тези дни ще се поровя някъде да потърся как става... :oops: . Ама сигурно е електронно, щом газаджиите не се изкушиха да го пипнат като слагах уредбата. :roll: То една диагностика не е много скъпа, ще видим какво ще покаже...
Форд Фиеста
1.3mi
09.1994

carrot
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от carrot » 14 окт 2005, 11:47

l_m_b написа: Предварението си признавам, че не зная как се регулира, може по-скоро е електронно, ако някой колега ме светне, няма да се разсърдя, а иначе тези дни ще се поровя някъде да потърся как става... :oops: . Ама сигурно е електронно, щом газаджиите не се изкушиха да го пипнат като слагах уредбата. :roll: То една диагностика не е много скъпа, ще видим какво ще покаже...
Ами то май няма как да знаеш как се регулира предварението :), щото май не се регулира (т.е. квот каже ECU-то) :evil: . А и по "дистрибуторната капачка" нямаш какво да пипаш :( и май ще се окаже че е от реглаж на клапаните, особено ако ги е правил на око...

Electronic distributorless ignition system (E-DIS) with ignition module
controlled by EEC IV engine management module ;)

Потребителски аватар
l_m_b
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 27 яну 2005, 12:56
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.3mi '94
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от l_m_b » 14 окт 2005, 17:22

Прав си, искрата и предварението се ругулират от ECU-то (самата система се нарича EDIS и използва датчик за определяне на позицията на коляновия вал). Значи може би действително е от клапаните... Все пак ще и направя газов анализ някъде, и остават три въпроса (преглъщам темата за щетите нанесени от карането с поразместени клапани):

1. Познавате ли благонадежден човек, който би могъл да регулира клапаните както си трябва?
2. Как да разбера, че наистина си е свършил работата?
3. Да се ядосвам ли още на онзи тъпанар, дето ми скапа количката или не :lol: ?
Форд Фиеста
1.3mi
09.1994

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта