Шум в скоростната ми кутия. ХЕЛП!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Borko®
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 17 апр 2007, 18:39
Модел на автомобила: Ford Fiesta XR2i 1989, 1.6, 8V, 76 KW
Status: Извън линия

Шум в скоростната ми кутия. ХЕЛП!

Мнение от Borko® » 17 апр 2007, 18:57

Привет на всички. Купих една XR2i - ка 89 г. та вече след като я купих започна да ми прави впечатление шум от към скоростната кутия тъй като изчезва когато натисна съединителя докато съм на свободна. Или без да натискам съединителя ако леко дръпна скоростния лост на някъде така че да натегне леко, шума отново изчезва. Шума е нещо като къркорене. Чудя се това лагер в кутията ли е? Възможно ли е да е лагера на съединителя? До колко е нормален също така този шум? Възможно ли е да е от ниско ниво на маслото?
Ако се окаже лагер в кутията какво бихте ме посъветвали. Да се отвори и да се сменят всички лагери за по-сигурно или да се търси на старо кутия.
Изобщо според вас къде е проблема?
Предварително благодаря :)

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 17 апр 2007, 19:16

Според мен, ако натиснеш съединителя и шума изчезне, то става въпрос за износен или най-малкото разместен (спрямо вилката) аксиален лагер. В по-тежки ситуации се усещат и вибрации в педала на съединителя.
Въпреки горното си провери нивото на маслото в ск.кутия, ако вече не си го направил.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 17 апр 2007, 22:05

Добре де, ама ако е аксиален лагер, защо при усилие върху лоста шума ще изчезва?
Последна промяна от cocoff на 17 апр 2007, 22:20, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 17 апр 2007, 22:10

Не е аксиалния лагер, а лагерите на първичния вал. Това е характерно за кутиите от този период, ако това те успокоява така си вървят без да се чупят.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 17 апр 2007, 22:41

HACKO,
Т'ва жълтото ли е първичния вал? А тия лилавите зъбчатки(collars) или както им е името :), при усилие към която и да е скорост би трябвало да "обират" луфта на разбития лагер... Това ли става според теб?
Супер анимирана скоростна кутия:
http://images.google.com/imgres?imgurl= ... n%26sa%3DN" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Gate » 18 апр 2007, 01:05

HACKO написа:Не е аксиалния лагер, а лагерите на първичния вал. Това е характерно за кутиите от този период, ако това те успокоява така си вървят без да се чупят.
Прав си ,ма до време! Питай ме сега що съм с други скорости :( (коментара дизел е излишен)Сменявах лагери SKF(сигурация)преди 45000 и шума изчезна ма за кратко :P и на края едно бучене викам замина притискателният лагер(30 000),на края сериозна работа смърди на феродо викам си е.. съединителя(винаги е сменяван комплект).Отивам в сервиза сваляме скорости гледам с-ля. в ред отваряме скоростите и вътре....дроб ,лагера на първичния вал си еб..л майката от там за колелата няма да говоря :roll: Та сега със скорости от ...фиеста май(м/у. другото ще помоля някой да даде брой зъби на диференциала на дизеловите фиести :wink: )и сега от време на време се появява този шум,но като натисна съединителя се оправя.Пожелавам ти да се разминеш с по-малкият дявол...аксиален лагер!Но ако не е това не ти препоръчвам да се занимаваш с отваряне на скорости,по добре вземи някоя стара скоростна кутия-проба естествено,защото имал ли си сериозен луфт някъде ще се е отразил бъди сигурен и лагери да сменяш и тва онова!
Успех! :wink:

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 18 апр 2007, 01:38

Gate,
Добре направеният ремонт на кутията е гарнция за добрата бъдеща работа! Сам си ремонтирах скоростна кутия и вече я карам над 5 000 км. при екстремално натоварване - без никакви оплаквания!

Колкото до питането ти за предавателните числа - тук съм пуснал инфо, макар и не точно за броя на зъбите:

http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 6017#46017
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Borko®
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 17 апр 2007, 18:39
Модел на автомобила: Ford Fiesta XR2i 1989, 1.6, 8V, 76 KW
Status: Извън линия

Мнение от Borko® » 18 апр 2007, 08:41

Благодаря на всички които се включихте в коментиране на проблема ми.
Все пак ако си взема кутия на старо. Тя и моята е стара. Не е ли по-добре да сменя всички лагери на настоящата и колкото изкара след това? Защото инъче за сега кутията си работи без грижи освен въпросния шум.

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Gate » 18 апр 2007, 09:34

disc написа:Gate,
Добре направеният ремонт на кутията е гарнция за добрата бъдеща работа! Сам си ремонтирах скоростна кутия и вече я карам над 5 000 км. при екстремално натоварване - без никакви оплаквания!

Колкото до питането ти за предавателните числа - тук съм пуснал инфо, макар и не точно за броя на зъбите:

http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 6017#46017
Благодаря!А всичко е много относително относно ремонта,радвам се ,че нямаш ядове до сега при тези цифра коне :lol: ,дано да е за по дълго! :wink:

Borko®-карай си и се не бой,ще я правиш само ако ти се наложи(като мен :cry: )Може така да изкараш и 5 ООО може пък и да те надживее! :wink:

Потребителски аватар
Dell
потребител
потребител
Мнения: 71
Регистриран: 02 фев 2005, 21:34
Модел на автомобила: Mitsubishi Carisma 1.8GDI
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Привет...

Мнение от Dell » 18 апр 2007, 09:38

Аз бях същия миналото лято....лек шум, когато натисна съединителя изчезва, появява се когато понатегна скоростния лост нанякъде. Когато покарах още малко, се увеличи, после още... След това най-сетне събрах смелост (беше март мисля), закарах я в серзив, където ми казаха че вече няма смисъл (ценови основно) да сменям нещата по нея и сега съм с "нова", ( Mimonti мерси, засега е без проблем) :wink:..... Като я свалиха, казаха че диференциала ?? (дали само той или и нещо друго покрай него хич и не питах) е заминал и сега събира прах на терасата :cry:. Та отиди по-отрано, не че ще спре да върви, просто можеш да се разминеш по-леко.... :wink:
Последна промяна от Dell на 18 апр 2007, 09:54, променено общо 1 път.
Mitsubishi Carisma 1.8GDI

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 18 апр 2007, 09:54

cocoff написа:HACKO,
Т'ва жълтото ли е първичния вал? А тия лилавите зъбчатки(collars) или както им е името :), при усилие към която и да е скорост би трябвало да "обират" луфта на разбития лагер... Това ли става според теб?
Не това е вторичния вал, червения е междиния а а първичния е зеления. При опит да се включи коя да е предавка без съединител се натоварва цялата кутия и затова изчезва шума. Другото колегите са го написали.

dreidrei
потребител
потребител
Мнения: 432
Регистриран: 26 юли 2006, 15:11
Модел на автомобила: притежавал Ескорт 1.8TD ENDURA-DE, 66kW, '98г, хечбек, Ghia
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от dreidrei » 04 сеп 2007, 12:03

И при мен ги има тия симптоми (шум, който изчезва като се натисне съединителя). И това след като си взех колата от сервиза (сменяли са скоростната кутия), другата седмица ще я водя да я гледат пак...

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта