Как да задеиствам турбото

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
T punchev
потребител
потребител
Мнения: 427
Регистриран: 06 ное 2005, 18:55
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 Zetec ST
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Как да задеиствам турбото

Мнение от T punchev » 09 май 2007, 00:03

колеги едно приателче има сиера 1.8 тд,но турбото не му бачка!Как да го задеиства?Какъв сигнал приема то от горивната помпа,при ескорта е чрез вакум ако не се лъжа!В момента просто турбото не функицонира,имам чувството че не се задвижва от изгорелите газове(тоест те неминават през него )има ли някаква клапа или нещо такова което да изолира турбото по някакъв на4ин турбото

Потребителски аватар
ford_taunus
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 07 апр 2007, 16:00
Модел на автомобила: FORD TAUNUS 1.6ОНС 68 к.с. '76г, АГУ, 4 врати, 4 скорости
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от ford_taunus » 09 май 2007, 10:28

Турбото се задейства при определени обороти (ако е газово). Тогава отработилите газове завъртат турбината. Проблемът явно при теб е в това, че турбото не получава сигнал за достигането на определение обороти. Мисля, че за това има активатор. Някой по-компетентен да се включи, аз горе-долу това знам.

П.С.Колега проверявали ли сте да не е блокирала турбината?

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 09 май 2007, 12:15

И аз мисля, че е блокирала :?
Изображение

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 09 май 2007, 15:04

Сигурни ли сте, че турбината е блокирала? Ако помпата не се управлява като хората (когато турбото се включва помпата подава повече гориво) ефекта е като да не работи турбината

T punchev
потребител
потребител
Мнения: 427
Регистриран: 06 ное 2005, 18:55
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 Zetec ST
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от T punchev » 09 май 2007, 21:14

Турбината скоро е сменявана не със чисто нова,но са му я докарали от германия!Тъи че наи вероятно проблема е някъде в помпата,или по точно че турбото неполучава сигнал!Но незнам точно къде!Ако отиде в лукас дали ще го светнат за проблема!

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 09 май 2007, 21:29

Колеги.............. стегнете се :D
Турбината се върти постоянно след запалването на мотора. Когато мотора достигне 2 000 до 2 500 оборота скоростта и достига необходимата за оптимална работа - т.е. достига налягането необходимо за максимална мощност на мотора. - ТОВА Е ВАЗМОЖНО НАЙ-ПРОСТО КАЗАНО сажалявам за допуснатите малки неточности.
Относно помпата и връзката и с турбината - има един маркуч ( около фи 6мм), който предава налягането след турбината към един мембранен клапан в помпата. Според налягането (колкото по високо е налягането в този клапан - по-близко до максималното за турбината ) помпата подава по-голяма порция гориво нужна за компенсиране на допълнителния въздух вкаран от турбото.
Дано нестана много заплетено...

milenskior
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 21 ное 2006, 10:45
Модел на автомобила: Orion 1,6 Ghia 91
Местоположение: Оряхово
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от milenskior » 09 май 2007, 21:44

Има вероятност да е заседнал уестгейта(ако има такъв, не съм запознат с този мотор) в отворено положение и тогава все едно нямаш турбина.
Хубаво да провери лостовата система дали се движи и дали мембраната е здрава.

T punchev
потребител
потребител
Мнения: 427
Регистриран: 06 ное 2005, 18:55
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 Zetec ST
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от T punchev » 10 май 2007, 18:33

Уестгеита какво е? Можеби е ръчицата на турбото?

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 10 май 2007, 19:35

Ами и "ръчицата на турбото" може да се нарече... :D Ти провери дали се движи. Това е клапан, който освобождава налягането от колекторите при рязко отпускане на газта.... иначе збогом интеркулер например..... :D

Потребителски аватар
Mladeja
потребител с
потребител с
Мнения: 19
Регистриран: 11 яну 2007, 18:34
Модел на автомобила: Escort 1.6 бензин
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Мнение от Mladeja » 12 май 2007, 12:17

когато се взима турбо втора употреба е важно да се знае от каква кола е смъкнато и дали е здраво,също така регулировката му дали отговаря за този двигател(на турбото има един байпасен клапан от него се регулира налягането на турбото,дали е здрав? :( ).Ако всичко е нормално т.е. нямаш спукан колер,нямаш спукан маркуч,или това маркуче до помпата и колата пак не варви вероятно тази турбина е счупена или не отговаря за този двигател.Но най-добре е да се види от специалист защото с турбото не трябва да се допускат грешки,освен това вървенето на колата може да не е само от турбото причината може да е комплексна

Потребителски аватар
camaro
потребител
потребител
Мнения: 230
Регистриран: 09 апр 2005, 23:41
Модел на автомобила: focus1.6 16V-99г, fiesta1.3-95г, fiesta1.8д-99г
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

z

Мнение от camaro » 12 май 2007, 22:47

несам много на ясно с турбо колите ама така като гледам тука маи никои не е :wink:

Ами и "ръчицата на турбото" може да се нарече... Ти провери дали се движи. Това е клапан, който освобождава налягането от колекторите при рязко отпускане на газта.... иначе збогом интеркулер например.....

това за което говориш е "blowoff "клапан :idea: стандартно почти не се монтира поради простата причина че сток колите и особено дизелите не надуват на толкова голямо налягане че да има опсност от каквото и да е било :wink:

Уестгеита какво е? Можеби е ръчицата на турбото?
уестгеита е клапан които регулира налягането на което да ти надува турбото (тука несам много сигурен ама карам по инерция :lol: )
та аз доколкото разбрах вие сте взели някаква турбина от някаква кола и сте я боцнали на ваща :idea: няма как да стане така :!: колегата Mladeja ти го е написал много правилно :idea
П.С.ако някаде бъркам аз сам леко ламер в тая област така че ще ме прощавате :wink:

T punchev
потребител
потребител
Мнения: 427
Регистриран: 06 ное 2005, 18:55
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 Zetec ST
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: z

Мнение от T punchev » 13 май 2007, 11:17

Турбото е от същата кола,но не деиства! Тези дини ще я води към лукас да видиме къв е проблема! Благодаея на всички за отговорите!

Потребителски аватар
Mladeja
потребител с
потребител с
Мнения: 19
Регистриран: 11 яну 2007, 18:34
Модел на автомобила: Escort 1.6 бензин
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Мнение от Mladeja » 16 май 2007, 23:53

Много ми е интересно как разбра че действа?
И"светилата" от лукас вероятно ще ти кажат къде е проблема...

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта