Масло за двигателя
-
- потребител
- Мнения: 543
- Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г. - Местоположение: гр Сопот
- Status: Извън линия
DTM написа:Ами колега прочети темата за маслото -> масло за двигателя прегледай на 3-та страница мнението на paci със цитата което е, това исках да кажа.TIN написа:ИМам един такъв въпрос към теб....DTM написа: Като отидеш в МП, казваш какъв ти е мотора и от коя година е колата и те знаят надявам се. С оглед горещините през последните години 5w40 е по-добре. Нека специалистите от МП да кажат все пак!
По отношение на горещините за които споменаваш....
Ето как си го представям аз....
мотора работи......дали с 5w30 или 10w40 без значение.....
загрява и достига работна температура....в която и двете масла би трябвало да го защитават еднакво....
идва един момент, в който достига "критична" ( да наречем, въпреки че не е все още такава),темп в която се вкл перката.....
И ? Градусите падат....сега въпроса ми е как според теб се отразява "горещината" на мотора ?
При положение, че си работи винаги в оптимален режим, т.е .такъв за който и двете масла осигуряват добро мазане ?
Впредвид температурния диапазон на маслото 5*30 и 10*40 т.е. вискозитетите им при различни гранични температури.
Искаш да кажеш, че няма значение къде работи автомобила т.е. при какви външни условия температура на околната среда и т.н. и с какво масло се кара?
Просто се бях позовал на товаВискозитет и вискозен индекс (VI)
Точния вискозитет е най-важния индекс на маслото. Цялата производителност на машината се базира на вискозитета на маслото. Ако искате можете да наречете вискозитета способността да тече. Колкото по-гъсто е маслото, толкова по-голям е вискозитета.
Широко диапазонните масла съдържат полимер добавен съм основното масло, който предпазва маслото от изтъняване при загряване. При ниска температура полимерите са свити и позволяват на маслото да тече толкова колкото е означението преди W, първото число. При загряване на маслото, полимера се развива в дълги вериги, които предотвратяват изтъняването на маслото. В резултат на това при 100 градуса по целзий маслото ще е изтъняло толкова колкото е горното число в означението. Разберето това по следния начин:
10W30 е масло с тежест 10, което няма да стане по-леко от масло с тежест 30 след като се загрее.
Казвам това....
За зетек 5w30!
По каталог......след като е сметнато че това масло защитава добре мотора в целия диапазон на работната му температура ( която е постоянна в какъвто и климат да работи този мотор), защо да сложим по гъсто ?
И защо тук има мнения че за нашия климат е по добре 10W40 ?
По горното мнение колегата спомената че с оглед горещините напоследък по добре 10W40!!
Каквито и да са горещините мотора все си работи на нормалната за него темп!!
Ей това не мога да схвана......!!
Не се заяждам просто се учудвам че никой не споделя мнението ми!!
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Съгласен съм с теб, примерно че на Зетек-а най-добре му е с 5w-30. Друго исках да кажа, вярно в че мотора работи при почти еднаква (оптимална) температура, но на моменти тая температура се покачва пиково за малък период от време особено при TD което е друг въпрос. За това вметнах в отговора си за маслото с по-висок вискозитет при висока температура и казах нека компетентните лица от МП (надявам се да са такива) да вземат решението.
Това беше, със здраве и наздраве
.
Това беше, със здраве и наздраве


-
- потребител
- Мнения: 543
- Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г. - Местоположение: гр Сопот
- Status: Извън линия
DTM написа:Съгласен съм с теб, примерно че на Зетек-а най-добре му е с 5w-30. Друго исках да кажа, вярно в че мотора работи при почти еднаква (оптимална) температура, но на моменти тая температура се покачва пиково за малък период от време особено при TD което е друг въпрос. За това вметнах в отговора си за маслото с по-висок вискозитет при висока температура и казах нека компетентните лица от МП (надявам се да са такива) да вземат решението.
Това беше, със здраве и наздраве![]()
.

Ok!

- ford_taunus
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 07 апр 2007, 16:00
- Модел на автомобила: FORD TAUNUS 1.6ОНС 68 к.с. '76г, АГУ, 4 врати, 4 скорости
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
- greek
- потребител
- Мнения: 267
- Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
- Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
някой купувал ли е масло за форд но НЕ от МП обаче в същата туба?понеже преди 10-на дена аз си купих от един магазин 10w40 5л-FORD-ЕДИКАКВОСИ (понеже всички настояват такова да бъде)и го смених ,старото беше наливно от МП ....еми нищо общо колата почна да пали все едно е минус 15 градуса ,тракат клапаните като запали и вчера даже се опита да гасне. има ли вероянтост тва м-ло да е менте или нещо колата се скапва
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Аз в момента съм с 10W40 FORD FORMULA XR+ туба 5л. и го купавах още преди да отвори врати МП в Плевен. Което ще рече, че не е купувано от там 
Да ти кажа не ме кефи как ми работи двигателя. Колегата дето кара същата като моята е сменил онзи ден от такова на 5W30 туба от МП и днес каза, че мотора му мърка и се кефи.
Да не би ти да си бил със синтетика 5W30 преди това?
Само си е купил маслото от МП и го е сменил на друго място като там е видял същото масло с 4лв. по ефтино но какво има в тубата според мен не се знае.
Тук се пусна слух, че това масло (на МП) бутилираното или наливното ли не разбрах го правят в Приста. За мен е повод за притеснение но пък до сега никой не се оплакал от масло купено от МП.

Да ти кажа не ме кефи как ми работи двигателя. Колегата дето кара същата като моята е сменил онзи ден от такова на 5W30 туба от МП и днес каза, че мотора му мърка и се кефи.
Да не би ти да си бил със синтетика 5W30 преди това?
Само си е купил маслото от МП и го е сменил на друго място като там е видял същото масло с 4лв. по ефтино но какво има в тубата според мен не се знае.
Тук се пусна слух, че това масло (на МП) бутилираното или наливното ли не разбрах го правят в Приста. За мен е повод за притеснение но пък до сега никой не се оплакал от масло купено от МП.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Може и да има нещо вярно в Хасково МП и Приста са в една сграда (проектирана и построена специално за това, а не стара разпродадена на различни фирми). Не твърдя нищо щото не съм запознат със ситуацията, просто обобщавам фактите.paci написа:.........Тук се пусна слух, че това масло (на МП) бутилираното или наливното ли не разбрах го правят в Приста. За мен е повод за притеснение но пък до сега никой не се оплакал от масло купено от МП.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Аз съм с него на Зетека.doctordre написа:видях това "Ford Formula" XR нещо-си беше май, 10W40, дали ще е добре за мойта колица. и цената доколкото видях беше около 40лв
Сипвай ма гледай от де го взимаш!
Дали ще е добре ?!
Би трябвало.
И горе съм писал ма няма кой да чете. Отзиви нямам но нямам и оплаквания за да съм писал.
Ако е имало гадория да съм писал.
Ако ти имаш ядове и рукне от некъде или го гори начи имаш проблем. Да не се окажа аз виновен. Имаш си ядове за оправяне и тва е! Не е виновно маслото освен ако не си го взел от некъде дето само опаковките са ралични иначе вътре кво има ....
Да позачистя малко темата, че гледам ви мързи да четете?
Да позатрием и по-голяма част от форума а ?



- TURBOTO
- потребител
- Мнения: 644
- Регистриран: 01 май 2007, 13:38
- Модел на автомобила: Ford Mondeo'94 1.8 16V
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Ами карал съм с доста масла Castrol,Elf,Valvoline, не мога да кажа че съм бил недоволен от тях но единственото масло след наливането на което имаше осезаема промяна в работата на двигателя беше френското Yacco.Никога преди това не съм си мислел че е възможно двигателя да промени толкова усезаемо своята работа само с наливането на ново масло.Маслото се прави само и единствено в Франция и никъде другаде 5 литра полусинтетика VX500 струват 60лв.Повече подробности на [url] http://www.yacco-bg.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- jordj
- потребител
- Мнения: 1190
- Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Досега се въздържах да пиша защото с моя двигател от преди втората световна.......долен разпределителен вал,като на Москвич 403,407,408. Опел от 193....
Та като купих колата сложих Esso 10W40 ,но на капачката се появяваше бяло като маргарин,е не много но го имаше.
Сега карам с Liqui Moly Leichtlauf Special 10w-40 това го няма вече втора година.Доволен съм.Работи перфектно.
Ето няколко линка за хора които искат да прочетат за него и за други продукти на същата фирма.
http://avtomivkasonax.hit.bg/lm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://sonax.hit.bg/one.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.liqui-moly.de/web/lmhomeen.n ... x_oiltable" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.liqui-moly.de/web/lmhomeen.n ... ex_partner" onclick="window.open(this.href);return false;
Та като купих колата сложих Esso 10W40 ,но на капачката се появяваше бяло като маргарин,е не много но го имаше.
Сега карам с Liqui Moly Leichtlauf Special 10w-40 това го няма вече втора година.Доволен съм.Работи перфектно.
Ето няколко линка за хора които искат да прочетат за него и за други продукти на същата фирма.
http://avtomivkasonax.hit.bg/lm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://sonax.hit.bg/one.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.liqui-moly.de/web/lmhomeen.n ... x_oiltable" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.liqui-moly.de/web/lmhomeen.n ... ex_partner" onclick="window.open(this.href);return false;
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта